Tky Ve Türkiye - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Tky Ve Türkiye


usahin1965
Yeni Üye

Toplam 11 yazı
19/10/2001 :  12:59:37   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


TKY herhangi bir örgütsel yapının kaliteli çıktı üretebilmesinde temel etkenin süreçlerde yer alan insanların performanslarına bağlı olduğunu vurgulayan bir yönetim felsefesidir. Dolayısıyla süreçleri yöneten insanların bilgi beceri ve yeteneklerini gönüllü olarak işe yansıtmaları TKY’ de en önemli faktörlerden birisidir.


Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Yöneticilik
Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
23/10/2001 :  00:22:42 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Sayın Şahin Merhaba,

Türkiye'de bir TKY'dir gidiyor. Bir de bu işin içini anlasak!... Deming'in out of crisis(Kırizden Çıkış), ını 3-5 defa okumadan sanırım yine TKY'yi anlayamayacağız. Deming'i Joponya'ya ***üren arzunun arkasındakileri, bir MATSUSHİTA'yı, Yoji AKAO'yu, JURAN'ı, CROSBY'yi, hatta SENGE, COVEY ve EDWARD de BONO'yu, bu konuda teori ve uygulamayı birleştiren onlarca insanı, çalıştıkları organizasyonları, kültürü, insanlarını, duygu ve düşüncelerini anlamadan yine anlayamayacağız.

Konferanslarımda ve seminerlerimde ısrarla bir konuyu açıklığa kavuşturuyorum: ISO 9000 serisi kalite güvence sistemleri ile TKY'nin yakından uzaktan bir alakası yoook. EFQM, Malcolm Baldrige ya da Deming Prize Mükemmellik modelleri TKY'nin olmazsa olmaz şablonları değil. Olamazlar da zaten. Felsefenin şablonu olabilir mi? TKY bir felsefe, İnsanın organizasyon içinde kendini, kendi içindeki doğa harikası muhteşem sistemi aradığı bir yolculuk. Mükemmellik yolculuğu.

Hatta katılımcılarıma şunu da söylüyorum: Birileri eğer size bir gün TKY'den bahsederken "TKY Sistemi" tabiri kulanıyorsa, onu daha fazla dinlemenize gerek yok, o TKY'nin ne olduğunu anlayamamış, sadece bu işten para kazanmaya çalışıyor diyorum.

ABD ve Japonya'da organizasyonlar "biz TKY uyguluyoruz" demekten kaçınırken, biz bir ISO belgesi ile "TKY Uyguluyoruz" diye reklam yapabiliyoruz. Bence ağlanacak halimiz var. Bu felsefede mükemmellik yolculuğu yapmak yerine, bu yolculuğa çıkmanın rant getireceği umudu ile organizasyonumuzu reklam aracı yapıyoruz.

Elimde ABD uygulamalarına yönelik 20 bin sayfanın üzerinde TKY Uygulamaları raporu var. Bizim gibi tersinden anlayanlar hep batmış...

Bu arada hala anlayamadığım şeyler de yok değil... Bir şirket düşünün; çalışanlarının kişi başı ortalama verdikleri öneri sayısı yıllık 5'i bulmuyor ve Avrupa Kalite Başarı ödülü kazanıyor!.. O zaman ben o sistemde de kuşku ararım.

Bir tehlike ile karşı karşıyayız: "TKY bir mükemmellik yolculuğudur, sonu yoktur, eğer moda olarak algılanırsa şirketin sonunu hızlandırır."

Şahin Bey bu doğrultuda yorumlarınızı bekliyoruz...







__________________
Güzel günlere

Akın Arslan

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
usahin1965
Yeni Üye

Toplam 11 yazı
23/10/2001 :  12:44:30 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Sayın ARSLAN, yer verdiğiniz düşüncelere katılmamak mümkün değil.TKY bir örgüt için kalite yolculuğu veya kurumsllaşarak yaşamını sürekli kılma amcına yönelik refarans noktalarını tanımlayan bir felsefe.Iso ,vebenzerleri ise kaliteli çıktı üretiminde ,olmazsa olmazları tanımlayan belge yada ödüle dayalı sistemler.Ancak tüm bunlar bir araç olarak alğılanıp, güncel yönetim yaklaşım ve araştırma-uygulama deneyimleri ile entegre edildiğinde kuruluşa yarar sağlayanr sistemler.Tersi durum yani kalite ergumanlarını bir amaç ve PR olarak görmek ise oldukça tehlikeli.Peki bu olumsuz duruma en önemli katkıyı kimler sağlıyor?Tabiki başta TSE,Kalder olmak üzere bu belge ve ödülleri veren kuruluşlar Dolayısıyla kalite kavramı herşeyden önce kaliteyi sorgulayan ve veya onaylayan kişi ve kurumların kalitesi kavramını ön plana çıkarıyor.O halde ne yapmalı.Bence burada temel iki çıkış noktası var
1-Kalite kavramının toplumda yaratılmasına dönük çalışmalar yapılmalıdır.Bu çalışmalar sadece teorik düzeyde değil pratik sonuçları da içerecek şekilde olmalıdır.Basit deyimle gereksinim yoksa insan onunla ilğili davranışı yapmamaktadır.Dolayısıyl kalite kavram ve sistemleri toplumsal bir gereksinim olarak güncel yaşamımıza aktarılmalıdır.
2-Kalite sistem belge ve ödülü veren kuruluşlar eğitim ve danışmanlık hizmeti vermemelidir.Ulaşılması zor,maliyetli ve yorucu bir belgelendirme süreci talep bulma noktasında daha gerçekçi olacaktır.Çünkü bu sistemleri uygulayıcı kuruluşlar bu durumda katkısına inanarak ve bir araç olarak bu sistemlere talepde bulunacaklardır.
Ayrıca, önemli bir konuda ISO TKY ve benzerleri toplumumuzda artık giderek cazibesini yitiren ve tüketici gözünde giderek anlamsızlaşan bir PR aracı haline de gelmektedir.Bu durum bence bu alanda bilimsel ve ilkeli eğitim ve danışmanlık kurumlarının biraraya gelerek kamuoyu yaratmasınıda gerekli kılmaktadır.Tersi durumda sadece yakınarak bu gidişin ve toplumsal kaynaklarımızın bu şekilde harcanmasının öncelikli sorumluluğunu almış olacaklardır.Sevği ve sayğılarımla Ümit ŞAHİN

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Yöneticilik
Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
24/10/2001 :  22:02:51 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Merhaba,

TKY konusunda son 10 yıldır tüm dünyada, özellikle de seçkin akademik dergilerde olumsuz görüşler ifade edilmekte, hatta bu işin sakıncaları ortaya konulmaktadır.

Bu makalelerden önemli bir kısımını okuyan ve inceleyen birisi olarak şunu ifade edebilirim ki, esas eleştiri TKY Felsefesine değil, TKY gibi gösterilen uygulamalaradır.

TKY organizasyonel anlamda çok iyi bir kültürel dönüşümü gerekli kılmaktadır. Düşünsenize, düne kadar "BEN" diyen bir gruba "BİZ" demeyi öğreteceksiniz. Bunun hemen olabileceğini düşünmek büyük bir yanılgıdır.

Ya da size bir örnek daha verip berberce analiz etmeyi öneririm.

TKY Tüccarlarının (Türkiye'de bol miktarda var!...) hep yarıştırdıkları birşey var: "Kalite Çemberleri...)

Hatta birçok kurumda "Kalite Çemberleri" günleri düzenlenir. Yöneticiler yanyana geldiklerinde birbirleri ile kalite çemberi yarıştırırlar. Biri diğerine sorar: "Sizin kaç kalite çemberiniz var?" öteki cevap verir: "97" ya sizde kaç tane var? Soruyu soran böbürlenir: "O da birşey mi efendim, bizde 162 tane var". Tabi ki 97 nerede, 162 nerede?!.. Arkadaşı karşısında yöneticinin boynu bükülür. İş yerine döndüğünde kalite sorumlusunu çağırır ve "elalemde bizdekinin iki katı çember var, ben anlamam hemem sayıyı arttırın!.." der.

Ve Kalite başlamadan biter...

Geçtiğimiz yıllarda katldığım bir kalite çemberleri sunuşunda, Avrupa'da ödül kazanmış bir firmamızın ödüllü bir kalite çemberinin sunuş konusu:

"Paketleme esnasında zarar gören kutuları yeniden kullanarak tasarruf etmek!" Bir yılda birkaç 10 bin doları yeniden kuruma kazandırmışlar!...

-Tebrikler...Mükemmel de bir sunuş yapmışlardı, sanki bir rejisör kullarak hazırlanmışlardı, etkileyiciydi.

Sunuş bitti ve tıktım tıklım dolu salon bu güzel tiyatro gösterisini çılgınca alkışladı!..

- 2-3 kişi son derece övücü sözler sarf ettiler,..

Artık dayanamadım ve ben de söz hakkı aldım. Önce sunuş mükemmelliği için teşekkür ettikten sonra sordum "Çok merak ediyorum, kalite çemberi olarak bu konuyu seçerken, neden hatalı üründen başka bir şekilde istifade etmeyi düşündünüz de o üründeki hatayı tamamen yok etmeyi pas geçtiniz!..."

Ve salonda bir buz havası....

Dinleyiciler de kızdı esasında, o kadar güzel rüya görüyorlardı ki, uykudan uyanmak istemediler.

Şimdi sizinle paylaşmak isterim; bireyin doğru dürüst öneride bulunmadığı bir organizasyonda birey toplulukları birarya gelip ne önerirler?




__________________
Güzel günlere

Akın Arslan

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
unalsavas
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
19/07/2003 :  17:53:10 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Merhabalar,Akın bey,
Yukarıda tesbit ettiğiniz ve eleştirmekte çok haklı olduğunuz kalite anlayışı(?) konusuda bir katkıda ben bulunmak istiyorum. Bizler maalesef, kaliteyi sadece kurumumuzun alması gereken bir belge için gerekli olan çalışmalar demeti olarak anlıyoruz. Yani bu belgeyi alabilmek için (TKY)'yi ulaşılması gereken bir amaç olarak görüyoruz. Halbuki Kaliteyi yaptığımız her işte, her zaman bir önceki günden daha iyiye gitmek için bir araç olarak görsek, yani formalite icabı değil gerçekten ciddi olarak ve kurallarına göre uygulasak, Kalite hem bizim hem de kurumuzun "yaşam sigortası" olacaktır.
Bu arada, Kaliteyi göstermelik olarak yapanlar ve sonuçta başarısız olanlar (TKY'yi berbat edenler) için uzun süre düşünerek toparlayabildiğim mana ve kelime uyumu olan, üzerinde düşünüldüğünde TKY'yi niçin tam anlamıyla iş süreçlerimize uygulayamadığımızı, uygulasak dahi (formalite icabı) niçin başarılı olamadığımızı ifade eden ve tamamı bana ait olan aşağıdaki sözümü de beğeneceğinizi ümit ediyorum.

** KALİTE FORMALİTE DEĞİLDİR - Ünal Savaş **

Kaliteli günler dileğiyle

ÜNAL SAVAŞ
ERDEMİR

Yerleşim : Türkiye / Zonguldak  |  Meslek : Tamirci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.12 saniye.
06:53:26, 25 Nisan 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım