Eşsiz Anahtar Kelimeler - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Eşsiz Anahtar Kelimeler


yuksekbilgili
Yeni Üye

Toplam 9 yazı
29/08/2006 :  13:13:01   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


İnternet Üzerinde Basit Ama En Etkin Strateji; Eşsiz Anahtar Kelimeler

Dr.Zeki Yüksekbilgili
zeki@yuksekbilgili.com
http://www.yuksekbilgili.com

İnternet kullanıcılarının sayısı, 2005 yılında bir milyar kişiye ulaştı. Artık, firmalar, internet üzerinde var olarak bir milyar potansiyel müşteriye ulaşabilirler. İnternet, diğer medyalar içerisinde, yayınlama ve içerik açısından en zengin ve en ucuz olanı. Üstelik, ülkemizde kabul edilen yeni yasa ile, firmaların bir web sitesi olması mecburiyeti de getirildi. Şimdi tüm şirketler, internet üzerinde var olabilmek için siteler açacaklar.
Peki bu sitelerin potansiyel müşterilerini çekme olasılıkları nedir?
Cevap, ne yazık ki sıfıra yakın.
Çünkü on binlerce şirket, benzer içerikler ile internet üzerinde olacaklar. Kullanıcılar ya da potansiyel müşteriler, firmaları ya da sunduğu ürün ve hizmetleri bulmak için arama motorlarında aramalar yapacak ve karşılarına çıkan binlerce sonuç içerisinde ilk yirmi tanesini, eğer sabırlı bir kullanıcılar iseler ilk elli tanesini ziyaret edecekler. Bu durumda, aynı ürün veya hizmet grubunda arama yapıldığında yüzden daha geride sıralanan firmaların web sitelerinin hiç şansı kalmayacak.
Peki bu arama motorlarında öncelikli listelenmek için yapılması gereken nedir?
Cevap, "anahtar kelime (keyword)".
Neredeyse tüm arama motorları, robotları vasıtası ile gün içerisinde yüz binlerce siteyi gezmektedir. Bu gezinmeler sırasında, sitede bulunan kodlardan ilgili anahtar kelimeleri not etmekte ve siteyi bu anahtar kelimelere göre dizinlemektedir. Bunun dışında, site arama motorlarına kayıt edilirken, arama motorları siteyi hangi anahtar kelimeler ile kayıt edeceğini sormaktadır.
Her iki işlemde de, eğer anahtar kelimeler "eşsiz" belirlenmişse, firma web sitesi, ilgili aramalarda çok önce gösterilecektir.
Basit bir örnek vereyim: Pazarlama üzerinde yazdığım web günlüğünün anahtar kelimeleri içerisinde "pazarlama ve gerilla pazarlama" var. En yaygın olarak kullanılan arama motoru olan Google'da "pazarlama" kelimesi arandığında 2.220.000 sonuç çıkıyor. Aynı arama "gerilla pazarlama" olarak yapıldığında çıkan sonuç sayısı 1.010 ve benim sitem "Pazarlama Canavarı" çıkan ilk sonuç.

Firmaların web siteleri için izlemeleri gereken strateji de bunun tıpatıp aynısı, eşsiz anahtar kelimeler bulmak, bu anahtar kelimeleri hem sitenin kodu içerisine yerleştirmek hem de sitenin arama motorlarına kaydı yapılırken kullanmak. İnternet üzerinde binlerce web sitesi, siteleri yüzlerce arama motorları kaydediyor ve bunun için hiç de az olmayan paralar talep ediyor. Fakat, eşsiz anahtar kelimeler ile kayıt edilmeyen bir firmanın web sitesinin, aramalar sonunda ilk sıralarda çıkma olasılığı sıfıra yakın.
Bu yüzden, tüm firmaların öncelikle ürün ve hizmetlerini tanımlayan "eşsiz" anahtar kelimeleri bulmaları gerekli. Aksi halde ne içeriği çok zengin bir web sitesi, ne muhteşem ürün ve hizmetler ne de binlerce dolar harcanıp yüzlerce arama motoruna kayıt ettirilmiş web sitesi potansiyel müşterilerine ulaşamaz.





Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
tunahanakcay
Yeni Üye

Toplam 54 yazı
29/08/2006 :  13:27:21 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bu konuda size sonuna kadar katılıyorum.Hatta arama motorlarında üst sıralara çıkabilmek için sitesinin altında görünmeyen bir kısma site arkaplanı ile aynı renkte binlerce kelime yazarak üst sıralara çıkmaya çalışanlarda oldukça fazla.Fakat arama motorları bunları yemiyor.Aramam motorları önce anahtar kelimelerinize bakıyor sonra sitenizin içeriğine bakıyor.Tanımladığınız anahtar kelimeler içeriğinizin içerisinde ne kadar fazla ise o kadar üste çıkabiliyorsunuz.Ayrıca çok önemli bir diğer noktada diğer sitelerden kendi sitenize ne kadar fazla link(bağlantı) olduğudur.
BASİTLEŞTİR, SADELEŞTİR, EKONOMİKLEŞTİR

http://www.tekbisey.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
Ismail KIRTILLI

Yazar

Toplam 997 yazı
29/08/2006 :  16:00:54 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Çok güzel, "tam noktaya" bir yazı.

Pazarlamanın pek çok alanı için geçerli olan "farklılaşma"nın önemini arama motoru için anahtar kelimelerin iyileştirilmesinde de hatırlamak gerekiyor.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.02 saniye.
16:36:39, 29 Nisan 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım