Tekme Tokat Girişirim :) - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Tekme Tokat Girişirim :)


raga
Yeni Üye

Toplam 8 yazı
02/05/2006 :  13:11:47 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Yurdum insanı pek sever girişmeyi :)))




Maalesef girişmeninde her işin olduğu gibi belirli kuralları vardır. Bakınız uzak doğu nasıl girişiyor.



Acaba pek çok girişimcimizin hüsrana uğraması neden kaynaklanıyor?

Japonlar bir binayı 5 yılda tasarlayıp 5 ayda bitirirlermiş.
Birşey anlatmaya çalışıyorlar ama??? Ne?

Araştırmanızı tam yapmazsanız, global düşünüp yerel çözümler üretmezseniz, müşteri veya başka bir kurum sizi zorunlu tuttuğu için mühendis çalıştırırsanız, kısaca hile yapar ve taklitçi olursanız:

bu sahneden ileri gidemezsiniz


bir sonraki yazımda bu konuya acıklamalı (bol soğanlı) bir örnek vereceğim ...
fikir babası

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Mühendis
buda
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
07/05/2006 :  03:28:37 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
düşündürücü
Hayat biz gelecek planları yaparken geçen zamandır.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
tristapena
Editör

Toplam 498 yazı
08/05/2006 :  00:24:39  Alıntı
valla bu verilecek bol soğanlı örneği bende merak ediyorum,miroğlu ve karete kit benzetmesi enteresan ötesi komik ama elma ile armutu karşılaştırmak bence,yoksa her ikiside aynı sepettemi artık..
Ali GÜLCÜ

Yerleşim : Türkiye / Tekirdağ  |  Meslek : Diğer
raga
Yeni Üye

Toplam 8 yazı
08/05/2006 :  22:00:38  Alıntı


Benimde anlatmak istediğim buydu zaten :)

Bizim girişimcilerimiz maalesef elmayla armutu birbirinden ayıramamaktadır.

Hikayemize başlayalım artık:

Köklü bir x firması -sektör önemli değil,çevrenizde pek çok örnek görebilirsiniz.- uzun yıllar fason çalıştıktan sonra kendi markasıyla pazara girmeye karar verir. Stratejileri ünlü pazarlama gurusu Seth Godin'in öngördüğü gibi bir filozofi - Harley Davidson gibi- ile pazar bulmaktır. Bu x firmasının yönetim kurulu bu filozofiye o kadar inanırlarki siyah bir perde gibi gerçekleri görmelerine mani olur. Sonunda bu markayı önce Türkiye'de pazarlamaya karar verirler ve bu iş için bir pazarlama müdürü istihdam ederler.

Pazarlama müdürümüz "y" :

Pazar araştırmaları yapar, rakipleri analiz eder ve stratejisini belirler. Bu stratejilerini üst yönetime sunduğunda ise şiddetli bir tepkiyle karşılaşır. Sebebiyse bu markanın pazarda lider konumundaki markalarla bir tutulmasıdır. y, ne yaptıysa üst yönetimi ikna edememiştir. Oysa araştırma sonuçları rekabetin çok yoğun olduğunu, müşterilerin artık marka bağımlısı olmadıklarını, tüketicinin bilinçlendiğini, her ne kadar direkt pazarlamaya ters düşse de müşteri memnuniyetinin pazarı yönlendirdiğini ortaya koymaktadır. bütün bu verilerin ışığında "y" pek çok strateji geliştirmiştir. Bağlantılar yapmıştır. Fakat üst yönetimimiz y'nin başarısız olduğunu düşünerek başka çözümler arama yoluna gitmiştir. Bir süre sonra bu arayışlar çırpınma şekline dönüşmüş ve son çare(?) işçi çıkarma yoluna gidilmiştir.-Yüzlerce işçi çıkartılmıştır- Son olarak marka olamayacağını anlayan "x" fason çalışmaya geri dönmüştür.


Bu hikaye girişimin sadece pazarlama kısmı daha üretim kısmına girmedik bile :)

Şu an şöyle düşündüğünüzü duyar gibiyim: "y, istese bu duruma engel olabilirdi."
Belki. Ne varki mücadele ettiğiniz konu ne olursa olsun önce sizin inanmanız gerekir ve "y" matematiğe inanan bir yöneticidir.
fikir babası

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Mühendis
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.69 saniye.
07:02:45, 3 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım