Ürün Geliştirme. . . Atilla Filiz - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Ürün Geliştirme. . . Atilla Filiz


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
21/04/2006 :  11:28:40   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Urun Gelistirme Atilla Filiz
Mak.Muh.(MBA)
ATI Muhendislik Egitim Yon. Danismanlik


Artan rekabet ortaminda giderek onem kazanan surekli iyilestirme, musteri tatminini, musterilerin aradiklarindan daha iyisini bulabilmeleri icin, kuruluslari surekli daha iyiyi uretmeye zorlamaktadir. Bu nedenle, tum uretim sureclerinin sistematik bir yaklasimla ve cesitli organizasyonel birimleri kapsayacak sekilde ele alinmasini, iyilestirilmesini, performanslarinin daha iyi seviyelere cikartilmasini gerektirmektedir.

Firmalar, varliklarini surdurebilmek icin, kuresel pazarda rekabet etme yetenegine sahip olmalidirlar. Teknolojik yenilikleri, birikimleriyle birlestirerek urune donusturen ve ekonomik kazanc saglayan kuruluslar, rekabette onemli avantajlar elde ederler. Bu nedenledir ki urun gelistirme konusunda yurutulen calismalar firmalarin gundeminde onemli bir yer tutar.

Urun fikrinin olusturulmasi ve rafine edilmesi anlaminda endustriyel tasarim, bir urunu kullanici acisindan yararli ve istenir, uretici acisindan ise farkli ve karli kilan ozelliklerin belirlendigi surectir.

Uretilen urunun iyi, musterilerin kendilerine sunulan urun ya da hizmetten memnun olunmalari yeterli degildir. Zira rakipler, urunun daha iyisini yapmak icin calisiyor olacaklardir. Daha iyinin, daha ucuz yada daha farkli urunin pazara sunulmasi her an olasidir. Bu olasiligi da goz onunde tutarak urunu gelistirmek, farklilastirmak, yenilemek ve hatta baska bir urune donusturmak akilci bir dusunce olacaktir. Urunu gelistirmek; urunun fiziki yapisini bugunki gorunusunden ve islevinden farkli hale getirmek, maliyetini azaltmak, kalitesini yukseltmek demektir. Urunun kendisini ya da sureclerini gelistirmek demektir.

Urun Gelistirmenin Kosullari:

Bir firmanin ticari basarisi, pazardaki musteri ihtiyaclarini kapsamli sekilde saptamasi, bu ihtiyaclara karsilik gelecek yenilikci urunleri gelistirme yetenekleri ve butun bunlarin maliyetlendirilmesiyle yakindan ilgilidir. Tasarim ve maliyetlendirme, yeni urun gelistirme yeteneklerinin ana unsurlaridir. Endustriyel tasarim ve tasarimcinin, yeni urun gelistirme faaliyetlerindeki rolu ve firmalarin rekabet gucune katkisi da goz ardi edilemez.

Firmalarin yeni urun gelistirme projelerinde maliyetlendirme konusu, hayati onem tasimaktadir. Urun gelistirme sureci, is gelistirme, is plani hazirlama, ekonomik analizler, yenilikcilik (inovasyon) - yaraticilik, yeniliklerin yayginlastirilmasi, ekip calismasi gibi konularin her birinin urun gelistirmede belirgin bir yeri ve etkinligi vardir.

Once urun gelir slogani ile yola cikan o gunki ureticiler, 1990 li yillar boyunca ureticilere verimliligi artirmak ve maliyetleri azaltmak adina stratejik atilim yapilari uzerinde yogunlastilar. Verimliligin onemi sabit kalirken, urun gelistirme surecleri sonunda, cirolarinda artis gormek istedikleri de gozlendi.

Yapilan bir arastirma da son bes yilda pazara urunu ilk cikaran on firmadan sekizinin Pazar lideri oldugu gorulmustur. Urunu pazara ilk cikaran olmak, tasarim ve uretim sureclerini kisaltarak kisa surede urun uretmek, musterinin istegi uzerine ozel siparis urun uretmek , hatasiz tasarim yaparak uretimde surprizlerle karsilasmamak , daha hizli ve kisa surede uretim yapmak, maliyetleri azaltarak rekabet gucu kazanmak, tum ureticilerin ortak arzulari ve arayislaridir. Bunlarla birlikte asil ortak olan konu urun gelistirmek olmaktadir.



Dunyanin onde gelen imalatcilarindan gelen son sinyaller bu paralelliktedir ve urun gelistirme surecine yogunlasmalari anlamina gelmektedir. Uretici firmalar esas olarak ofis arkasindaki sistemleriyle degil, urunleri ile taninirlar. Harley Davitson yaptigi motosIkletlerle, Dell bilgisayarlari ile ve Herman Miller ise urettigi koltuk ve mobilyalari ile taninmaktadir. Ancak tum bu firmalar icin gecerli olan tek sey var o da bu firmalarin cesaret verici ciro ve karlilik artislari icin urunun on planda tutulmasini saglayan en onemli etkenin urun gelistirmek oldugunun farkina varmis olmalaridir.

Once Urun Gelir Stratejisi

Urunu on planda tutan bir firma basarinin koklerinin saglam bir organizasyon ile mukemmel urunler uretmekten gectigini bilir.

Urun gelistirme surecini musteri memnuniyeti, operasyonel verimlilik ve firmanin hedeflerinin kesistigi yere yerlestirir. Tum is sureclerini kapsayan sistemler icin kurumsal gelisimini tamamlamada gerekli cerceveyi olusturur.

Gelistirdigi urunlerinde degisIklikleri kisa surede yapabilen, musterilerden gelen ozel siparisleri cok hizli cevap verebilen paramerik yapida tasarim sureci takip eder.

Urun gelistirme sureclerinin tamamini (parca tasarimi, montaj, analiz, optimizasyon vb.) kendi bunyesinde barindirir. Bu sureclerde her adimda degisIklik yapabilir ve bu degisIklik diger sureclere yansir. Hatasiz tasarima odaklanir. Uretim surecinde surprizlerle karsilasmayacagini, zaman ve para kayiplari yasamayacagini bilir. Optimizasyona odaklanir, rekabet edebilir ve karliligi artiracak cozumler uretir.





Once urun stratejisi altinda uc temel fikir yatmaktadir.

Tasarlamak, Musteriler, is ortaklari ve tedarikciler ile etkilesimli is birligi yapmak Muhendislik datalari yonetimi. Her urun bir musteri icin yapildigindan musterinin gorusu urun gelistirmenin ana noktasini teskil eder ve musteri ile surekli iletisim icinde olmayi gerektirir. Musteri arasindaki her turlu algilama, fiziksel ve islevsel iliski sonucu endustriyel tasarim icin veri saglanir. Endustriyel tasarim, kullanici ve ureticinin karsilikli yararini gozeterek; urunlerin fayda ve islevini, gorunumunu optimize edecek sekilde yeni urun fikirleri yaratmaya ve gelistirmeye yonelik profesyonel etkinliktir.

Yeni urun gelistirme surecinin isleyisi:

Surec asagidaki gibi isler:

Urun fikirlerinin on elemesi, Pazara iliskin on degerlendirme, Teknik on degerlendirme, Finansal on degerlendirme, Musteri ihtiyac ve istek arastirmasi, Rekabet analizi, Pazar analizi, Makro cevre analizi, Urun tanimi, Ayrintili teknik degerlendirme, Kavram test ve ayrintili finans analizi surecleridir



Uretim, proses tasarimi, kalite sistemi tasarimi, prototip hazirlama, laboratuar test planlama, musteri testleri planlama, fiyatlandirma, reklam ve promosyon plani, dagitim ve satis kanallari ve kadrolari plani, servis, garanti vb. plani, laboratuar testleri, pazarlama ve uretim planlarinin revizyonu,finansal projeksiyonlarin revizyonu, seri uretim ve pazara arz gibi faaliyetler de urun gelistirmede icinde sayilabilecek asamali sureclerdir.

Urun gelisltirmede baska bir konu tersine muhendislik (reverse engineering ) kavramidir. Tersine muhendislik, rakibin piyasada satilan urununu alip muhendislik duzeyinde sistemli olarak incelemek, urun hakkinda ayrintili bilgi edinmektir.

Bu rakiplerin urunlerini kopyalamak icin degil, yakindan ve ayrintilari ile tanimak icin yapilmaktadir.

Prototipleme ve Prototip urun konusu da urun gelistirmede onemli bir yere sahiptir. Endustriyel tasarim sonucu, bilgisayar ortaminda uc boyutlu modellenir ve bu yontemle fiziksel dunya ile sanal dunya birbirine baglanir. Bu hassas ve etkin bir urun gelistirme asamasidir. Bu sayede alternatif tasarimlar cok daha kisa surede olusturularak test edilebilirler. Hizli prototipleme ile bire bir numunenin yapilmasi sayesinde tasarim asamasinda iken sorunlarin farkedilmesi ve ortadan kaldirilmasi saglanir.

Sonuc olarak urun gelistirme bir surectir. Urunun gelistirilmesi icin bir proje olusturmak urun gelistirmenin tum asamalarini projede belirtmek, yapilacaklari bir proje mantiginda yurutmek gerekir . Bu pazara sunum suresini kisaltilmasinda son derece etkilidir. Urun gelistirme projesi; calisanlarin zihinsel ve bedensel emeklerini proje hedefi dogrultusunda birlestirdikleri bir takim calismasi ortamidir.

KAYNAKLAR : Egrican,Nilufer, Urun Gelistirme, Tesisat Dergisi Sayi 97 Ocak 2004

Filiz Atilla , Urun Gelistirme semineri dinleyici notlari, Kosgeb

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
21/04/2006 :  12:35:44 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Teşekkürler, güzel verimli bir yazı.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.69 saniye.
18:02:52, 4 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım