Satışta İknanın Gücü - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Satışta İknanın Gücü


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
30/03/2006 :  15:28:27   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Satış ve Pazarlama Uzmanı Hakan Ömer Gider, "müşteriye nasıl satış yapıyorsunuz ?" diye sorduğumda "ikna ediyoruz" diyorlar ama ikna etmek için ne kullanıldığı konusunda hala her şey muallakta… diyor.
Gider, Kültür Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde verdiği Müzakere Teknikleri dersinde öğrencilele yaptığı beyin fırtınası ile bulduğu, insanları etkilemenin 40 yolunu anlatıyor.

"İkna sadece satışta değil hayatımızın tüm alanlarında kullandığımız bir yöntem. İkna etme konusunda herkes kendine göre değişik yöntemler kullanmakla birlikte, karşımızdaki kişiler ile iletişimde kullandığımız sözlü ve sözsüz davranışların da iknadaki yeri önemlidir. " diyen Gider`in Satışta iknanın gücü yazısında belirttiği yöntemler şunlar;

1. Jest ve mimikler ile
2. Dış görünüş ile (karizma, prestij vb.)
3. Sarhoş ederek
4. Yağ çekerek
5. Zaaflarından yararlanarak
6. Şantaj yaparak
7. Psikolojik yöntemler ile
8. Güven vererek
9. Tutarlı olarak
10. Ortak payda da buluşarak
11. Gaza getirerek
12. Doğruyu konuşarak
13. Sesimizi yükselterek
14. Tehdit ederek
15. Rüşvet vererek
16. Duygu sömürüsü yaparak
17. Laf kalabalığına getirerek,
18. Geçmişten emsaller kullanarak
19. Sebep-sonuç ilişkisi ile
20. Korkutarak
21. Yalvararak
22. Siyasi baskı kurarak
23. Yalan söyleyerek
24. Vaat vererek
25. Hayal kurdurarak
26. Mesafe ko****
27. Otorite kullanarak
28. Elde edeceklerini anlatarak
29. Araştırma ve bilgileri kullanarak
30. Kıskandırarak
31. Özendirerek
32. Bilgilendirerek
33. Erteleyerek
34. Bezdirerek
35. Pozisyonunu değiştirerek
36. Pazarlık yaparak
37. Reklam yaparak
38. Aracı kullanarak
39. Ekonomik baskı kurarak
40. karşılaştırarak

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
Devrim Ersöz
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
04/04/2006 :  09:42:02  Alıntı
Satıcı için ikna kabiliyeti satışı kapatmada gerçekten önemli bir faktör.

Güçlü bir ikna için benim önerilerim

1. İnsanlar güvenmedikleri kişilere inanmazlar. Önce dürüst bir yaklaşımla güven sağlamak gerekir.
2. İşe güvenilir bir imaj yaratmakla başlayın. Kıyafetiniz, konuşmanız, beden diliniz, göz temasınız özgüveninizi ve genel güvenilirliğinizi yansıtacaktır. "İnsanlar kıyafetleriyle ağırlanıp bilgileriyle uğurlanırlar" sözünü unutmayın.
3. Sunulan hizmet ve mala ilişkin net olmayan bilgiler güven eksikliği yaratır. Sattığınız ürün ve hizmetin tüm detaylarına hakim olun. Rakip ürün ve hizmetleri de sürekli araştırın.
4. Rakiplerinizi asla kötülemeyin bunun yerine kendi hizmetlerinizin avantajlarını ön plana çıkararak üstünlük yaratmaya çalışın.
5. Bilmediğiniz konularda yorum yapmayın, uydurma cevaplar vermeyin. Sorulan sorunun cevabını bilmiyorsanız araştırmak için izin isteyin, yanınızda bakılabilecek bir kaynak varsa (ürün teknik özellikleri kitabı, kanun, yönetmelik vb) çıkarıp müşteriyle birlikte inceleyin. Herşeyi ezberlemek zorunda değilsiniz. Cevabı bulamıyorsanız soruyu erteleyin, unutturun, ya da araştırıp daha sonra açıklamayı bildirmek üzere izin isteyin.
6. Görsel malzemeler kullanarak sunumunuzu ve mesajınızı güçlendirin. (resim, tablo, broşür, maket, ürün demosu vb)
7. Müşterinin yanında olduğunuzu ve onun için en uygun çözümü yarattığınızı hissettirin. (örnek ancak 200 YTL sigorta primi ödyebilecek bi müşteriye kısa vadeki komisyon hedefleriniz için baskıyla 500 YTL ödettirmemek, kendi ödemek istese bile uzun vadeli bir ödeme planında bu tutarın onu zorlayacağını söyleyerek güvenini, ve yıllarca devam ederek sürekli komisyon sağlayacak bir poliçeyi garantilemek. Bu yolla yeni referanslara kavuşmak)

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
Eralp
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
12/06/2006 :  10:45:13 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Pazarlamada en güçlü ikna etme ve sonuca ***ürme yolları

*İhtiyaç duygusu yaratmak
*Merak yaratmak
*İstek ve gereksinimleri tatmin etmek

Bu 3 ana etkeni yapmak içinde yukarıdaki 40 yoldan da destek alınabilir.

Yerleşim : Türkiye / İst  |  Meslek : Reklam
EFNAN
Yeni Üye

Toplam 36 yazı
01/02/2007 :  16:03:30  Alıntı


BENCE İŞİN ÖZÜ SAMİMİ GERÇEKÇİ OLMAK HER DAVRANIŞ GÖRÜNÜŞ VE KONUŞMADA...!
ysn

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Gıda
deniz_006
Yeni Üye

Toplam 18 yazı
08/03/2007 :  12:55:54  Alıntı
dürüstlük uzun vadede kesinlikle karlı çıkmanızı sağlayacak... tabii bu benim düşüncem..

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Diğer
erniko
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
14/03/2007 :  18:22:46 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bence fazla dürüstlük kaybettriri.Ne demişler azı yarar fazlası zarar...:)) Örnek:müşteri ürününüz hakkında önemli olmayan ama satışını etkileyecek küçük takıntıları bertaraf etmek için çeşitli taktilere başvurulabilir.Yani bu göze batan tüketiciyi ne zararı var nede yararı..Ama müşteri onu bir yakaladımı bak ozaman çorap sökiğü gibi gelir...Yani dikkatli olmak lazım saf olmamak lazım..:))))
SAYGILARIMLA
E.K

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Serbest meslek
sümbül
Yeni Üye

Toplam 3 yazı
05/04/2007 :  07:53:22  Alıntı
pazarlamada ikna tabiki çok önemli ama dahada önemli olan müşterinin her sorusuna cevap verebilecek donanıma sahip olmakdır.özellikle bu tekstilde dahada önemli.çünkü hem çok bilgi gerektiriyor hemde riskli olabiliyor.yani deyim yerindeyse çeneyi iyi çalıştıran ve işini iyi bilenler pazarlamayla uğraşabilir.
s.kapusuz

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Tekstil
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
07/04/2007 :  01:50:54 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
UYANIK MUSTERI

Neredeyse denizden yeni cekilmis palamutlari tezgahina dizmis balikci, sezonun ilk baliklarina hucum eden musterilerinin taleplerine yetisme telasinda...
O sirada bizimki tezgaha sessiz sedasiz yaklasiyor, basliyor baliklari incelemeye. Kisa bir sure sonra da aradigini buluyor. Her ne sebeptense palamutlardan birinin gozu zedelenmis. Bunu gorunce bizim uyanik musteri balikciya sakin sakin soruyor:
-Kaca palamutlar?
Balikci:
-Tanesi 10 Lira Beyamca...
Deyince bizimki parmagiyla gozu yaralanmis baligi gosterip bombayi patlatiyor:
-Anladik saglamlari 10 Lira,peki su KOR BALIK kaca?
....
Saticilar uyanik olur tamam, paki ya musteriler hep saf midir ya?
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
tubay25
Yeni Üye

Toplam 9 yazı
21/06/2007 :  22:45:35 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Satışta ikna etmek için güvenilirlik ve ürün hakkında detaylı bilgi sahibi olmak mümkünse tecrübe edinmek çok önemli . insanlar söylediklerinize değil yaşadıklarınıza daha çok inanırlar.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
18/07/2007 :  21:25:42  Alıntı
İkna Etmenin 10 Sırrı , yazar : Nido Quebin

Satış gücünüzü artırmak mı istiyorsunuz? O halde, ikna kabiliyetinizi geliştirmeniz gerekir. Peki, ikna kabiliyetinizi nasıl artırabilirsiniz? Müşterilerinizi satın almaya ikna etmede nasıl daha etkili olabilirsiniz? Aşağıda, Amerika’da yüksek ikna gücüne sahip satış uzmanlarının 10 sırrını bulacaksınız. Bunlar, ikna gücünüzü artıracak 10 yöntemdir.

Olumlu Olun: Başarılı satış elemanları, olumlu kişilerdir. Kendileri, temsil ettikleri firmalar, sattıkları ürün ya da hizmetler, ikna etmeye çalıştıkları müşteri adayları ve yaşadıkları ülke hakkında olumlu düşünce ve yaklaşımlara sahiptirler. Her şeye olumlu bakarlar. Coşku, bulaşıcıdır. Yaşam ve yaptığınız iş hakkında heyecan duyduğunuzda, ikna gücünüz artar; çünkü diğer insanları da heyecanlandırırsınız.

Adayınızı Seçin: Başarılı satış elemanları, ikna güçlerini, satın almak için yeterli kaynağı bulunan ve sattıkları şeyi almak için sağlam nedenleri olan kişilere yönlendirirler. Profesyonel satış elemanları, uzun vadede kârlılık sağlayabilecek müşteri adayları bulurlar. Çapraz satış olanaklarını analiz ederler. Mevcut bir müşteriye çapraz satış yapmak için 3 telefon görüşmesi gerekirken, yeni bir müşteriye satış yapmak için 7 görüşme gerektiğini bilirler. Kısacası, ikna gücü yüksek bir kişi, tüm gayretini, satın almak için kaynakları, motivasyonu ve yetkisi olan; ayrıca, yeniden kârlı satış yapma potansiyeli sunan kişiye yoğunlaştırır.

Hazırlık Yapın: Ortalama bir satış elemanı, randevu alabilmek için deliler gibi uğraşır. Karar verecek kişi görüşmeyi kabul ettikten sonra da zayıf bir sunumla satış fırsatını kaybeder. Meşgul insanlara, 40 dakika boyunca özellikler ve faydalar hakkında konuşup durarak satış yapamazsınız. Genellikle, böylesine kopuk sunumların ardından, ne satış elemanı, ne de müşteri adayı, biraz önce ne anlatıldığını özetleyebilir. Profesyonel satış elemanları, her zaman ev ödevlerini yaparlar. Ne kadar iyi hazırlanırlarsa, sunum yaparken o kadar ikna edici olacaklarını bilirler. Müşteri adayı hakkında bilmeleri gereken her şeyi araştırıp öğrenirler. Ne göstereceklerini ve söyleyeceklerini planlarlar. Ve hiç durmadan pratik yaparlar.

Zamanınızı İyi Kullanın: Amatör satış elemanları, bir rakip tarafından bozguna uğratıldıklarında sinirli bir biçimde şikâyet ederler. Şu müşteri nasıl olur da o fahiş fiyatlı, kalitesiz malı alır? *** olmalıdır! Müşteri, *** değildir. Yalnızca, şikâyet eden taraf, daha rekabetçi bir satış elemanı tarafından geçilmiştir.

Unutmayın, insanlar, satın almazlar; onlara satış yapılır. Aslında, hiçbir şey satın alınmaz. Her şeyin satılması gerekir. Güçlü bir sunum yapmazsanız, müşteri adayınızı satın almaya ikna edemezsiniz. İkna gücü yüksek kişiler, tüm tiyatroya oynayan sahne sanatçıları gibidirler. Sunumlarını yaparken oyuncudurlar. Seyretmesi ve dinlemesi çok eğlenceli ve bilgilendirici insanlardır. İşte başarılı olmak için, “eylem sürenizin” her saniyesini çok iyi kullanmalısınız.

Anlayın: İkna gücü yüksek kişiler, müşteri adayına odaklanır ve her birinin yaşamdaki motivasyon kaynağını araştırırlar. Söz konusu motivasyon kaynağını bir kez bulduklarında, bu doğrultuda hareket ederler. İkna gücünüzü artırmak için, müşteri adaylarınızın gözlerini okumayı ve satın alma ya da almama konusundaki motivasyonlarını keşfetmeyi öğrenin.

İyice Araştırın: Ortalama satış elemanları, fazla konuşurlar. Aklınıza gelebilecek her konuda 30 dakikalık bir konuşma yapabilirler. Bu yüzden sessizlik, satış elemanlarının çoğu için bir tehdit oluşturur. Müşteri adayı, nefes almak üzere bir an durduğunda, amatör satışçı, yalnızca sessizliği bozmuş olmak için, bir satış palavrasıyla ortaya atlayacaktır. Oysa yetenekli bir doktorun, hastanın sorunlarını teşhis etmek için soru sorması gibi, ikna gücü yüksek kişiler de müşteri adayının ihtiyaç ve ilgi alanlarını anlamak için sorulardan yararlanırlar. Konuya nüfuz eden sorular sormada ustalaşırlar ve müşteri adaylarını satış sürecinin içine çekecek sorular sorarlar.

Kişiselleştirin: Satışta en güçlü sözcük “siz”dir. “Siz” üzerindeki vurgu, yönlendirici satış ile yönlendirici olmayan satış arasındaki farkı ortaya koyar. Yönlendirici satış, bencildir. Satış elemanının ne istediğine ve neye ihtiyaç duyduğuna odaklanır.

Yönlendirici olmayan satış, müşteri merkezlidir. Müşteri adayının ihtiyaç ve isteklerine odaklanır. Sunduğunuz iş önerisini inceleyen bir kişi, yalnızca tek bir şeyi bilmek ister: Bunun bana ne yararı var? İkna gücünüzü artırmak istiyorsanız, sunumunuzun her bölümünü, müşteri adayınızın kişisel ihtiyaç ve isteklerini karşılayacak biçimde kişiselleştirin.

Memnun Edin: İkna gücü yüksek kişiler, satışı, müşterilerini memnun ederek kapatmaya çalışırlar. Müşteri adayları, sattığınız şeye sahip olma konusunda heyecan duymaya başladıklarında, müşteriniz olurlar. Profesyonel satış elemanları, müşteri adaylarını satın almaya zorlayamayacaklarını bilirler. Önlerindeki en büyük engel, adayların satın almayı istemelerini sağlamaktır. Bu yüzden, satın alma arzusu yaratmak için pek çok yöntemden yararlanarak adayları memnun etmeye çalışırlar.

Kanıtlayın: Satış becerisine sahip kişiler, arkasında duramayacakları sözler söylemezler. Ve söyledikleri her şeyin, müşteri tarafından görünürdeki değeriyle kabul edilmesini beklemezler. Öne sürdükleri her iddiayı kanıtlamaya; bu iddiaları somut veriler, test sonuçları ve performans kayıtları ile desteklemeye her zaman hazırdırlar. Kanıtlama yoluyla ikna etmenin en güzel yollarından biri, ürün ya da hizmetlerinizden memnun olan kişilerin kanıt niteliğindeki sözlerini kullanmaktır. Üçüncü tarafların onaylayıcı ifadeleri, iddialarınız ve ürünleriniz hakkında güven oluşturmanız açısından son derece etkilidir. Gerçekler ve destekleyici beyanlar, ikna edicidir. Bunları kullanmayı öğrenin ve ikna gücü yüksek bir kişi olun.

Israrcı Olun: İyi müşteri adaylarını satış yapıncaya kadar arayın. Satışların yüzde 80’i, beşinci arayışta ya da daha sonra gerçekleşir. Öte yandan, çalışmalar şunları göstermiştir: Amerika’daki satış elemanlarının yüzde 50’si, müşteri adayını bir kez arayıp bırakmaktadır. Yüzde 18’i, müşteri adayını iki kez arayıp pes etmektedir. Yüzde 7’si, üç kez arayıp vazgeçmektedir. Yüzde 5’i, pes etmeden önce müşteri adayını dört kez aramaktadır. Yalnızca yüzde 20’si, vazgeçmeden önce müşteri adayını beş ya da daha fazla kez aramaktadır.

Satış yapmak için, dinamik bir kişiliğe sahip olmanız gerekmez. Satmak için, kişilere baskı uygulamak ya da onlardan daha fazla konuşarak üstünlük sağlamak zorunda değilsiniz. Yapabileceğiniz en etkili şey, ikna gücünüzü artırmak amacıyla sunulan bu 10 yönteme kendi satış becerinizi katmaktır.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
19/07/2007 :  08:29:44 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Çok güzel bir paylaşımdı.Sunduğunuz kaliteli ve farklı yazıları ilgiyle takip ediyorum.Kutlarım.

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

5.5 saniye.
02:22:41, 7 Mayıs 2024, Salı

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım