Tüketici Algılaması - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Tüketici Algılaması


muszey
Yeni Üye

Toplam 62 yazı
25/12/2005 :  22:46:11   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Tüketici satın alır , tercih eder ama bu tercih etme eylemi genelde oldukça yüzeysel ve subjektiftir. Anlık

bir heyecan , daha önceki bir deneyim , herhangi bir reklam ya da bir arkadaş tavsiyesi ...



Firmalar, tüketicinin farklı markalar karşısında kendilerini daha tercih edilir kılmak için kalite , ucuzluk

gibi faktörlerin yanında firmanın yaydığı imajın da etkili olduğunun farkında. Bu nedenle A firmasını

sosyal bir projenin içerisinde ya da bir bölgeyi ağaçlandırırken görebilirsiniz.Burada kural şudur : yardım

projesinin belirli bir kısmı bu projenin reklamı için ayrılır. Böylece tüketicinin sosyal sorumluluk beklentisi

karşılanırken , markanın üzerine pozitif bir imaj ve elektrik yapışır.



Ancak günümüzde tüketicinin daha çok bireyselleştiğini , tercihi belirleyen etkenin neredeyse tamamen

yarar beklentisi üzerine odaklandığını görüyoruz.

Bunun nedenleri milliyetçi kültürün etkisini yitirmesi , küreselleşme ve sınırların ortadan kalkması gibi

sosyo-politik faktörlerle irdelenebilir ama pazarlama çerçevesinde bizi ilgilendiren : bireysel kültür ve

yarar beklentisinin daha ön plana çıkması



Bu gelişmeleri irdeleyerek hızlı cevap veren firmalardan ilki Teleses firması oldu. Kaçak cep telefonları

kargaşasının yaşandığı günlerde gazetelere sayfalarca ilan verip " bizden aldığınız her cep telefonu

yasaldır , aksi durumda iade garantisi vardır " mesajıyla kesin bir tavır ortaya koyup , o kargaşa

esnasında çözüm arayan tüketicinin dikkatini doğru zamanda doğru mesajı vererek çekmeyi bildi.

Yıllarca uğraşarak inşia edebileceği güvenilir olma imajını tüketici algılamasının açık olduğu bir

zamanda birkaç sayfa gazete ilanıyla verebildi.

Sonsöz : Doğru reklam denkleminin diğer ucunda tüketici algılaması vardır.


Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Satış / Pazarlama
hakikat
Yeni Üye

Toplam 5 yazı
29/12/2005 :  02:23:46  Alıntı
ben bu konuda şöyle bir sorunu dile getiemek istiyorum.Daha doğrusu bana göre ters olduğunu düşündüğüm bi durum...Reklam önemli bi araç ürünün tanıtılması konusunda bunu kabul ediyorum ancak bazı reklamların yayınlanması konusunda rahatsızlık duyuyorum.Örnek:çok afedersiniz (özellikle) ped reklamları ua da buna benzer şeyler belli bir saatten sonra yayınlansa daha iyi olmaz mı...(yazıyla pek bağlantılı diil ama ben sadece bu lonudaki rahatsızlığımı dile getirmek istedim...
Bana bu konuda muhalefet edecek kişilerin de "MEDENİYİZ KARDEŞİM" ya da buna benzer kelimeler kullanmasınlar eskidi bu bahaneler gerçekten tüm samimiyetimle söylüyorum bu konuda bazı reklamları sosyolojik açıdan özellikle küçüklerimiz açısından pek de tasvip edilecek bir iş olmadığını düşünüyorum....

Yerleşim : Türkiye / Bursa
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.62 saniye.
10:20:19, 27 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım