Kadın Ve Reklam - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kadın Ve Reklam


muszey
Yeni Üye

Toplam 62 yazı
29/10/2005 :  20:52:59   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Reklamlarda niçin güzel ve seksi kızlar kullanılır?

Dikkat çekmek için mi , güzel ve çekici etkiyi ürüne yapıştırmak için mi yoksa anımsanır olmak için mi?

Alaturka reklamlarındaki yöresel üslupla konuşan yaşlı kadın sizce Türk insanının özdeşim kurması ya da anımsanır olması açısından başarısız mı ?

Yoksa kadın kahramanlar Türk filmlerinde olduğu gibi değişmez oyuncular mı ?

--- 0 ----

Panda dondurma firmasının aklına da bu tür sorular takılmış olacak ki son reklamlarında güzel bir kadına da yer vermişler.

Oysa panda bugüne kadar küçük siyah beyaz ayıcığını kullanarak ürününü somutlaştırmış, simgeleştirmiş , anımsanır hale getirmişti. Hedeflediği kitle açısından da kullandığı metin ve kahramanı doğru bir vurguyu oluşturuyordu.

Aceba Pandanın hedefi rakip Algidanın küçük kaçamaklar sloganını vurgula**** ulaştığı müşteri kitlesine mi ulaşmak ?

Bu yüzden mi yıllardır oluşturduğu imajı olan ayıcığının yanına bir Latin kızı resmi ekliyor.

Ayıcık ve seksi Latin kızı yan yana ama verilmek istenen mesaj , vurgu , hedef kitle …

Sanırım verilen mesaj şu : herkes istediğini alsın

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Satış / Pazarlama
tristapena
Editör

Toplam 498 yazı
31/10/2005 :  10:23:05  Alıntı
Panda reklamlarının altında yatan gercek bence pazarlamadakilerin kafasındaki ACABA sorusu,bizde reklamda latin bayan kullanırsak magnum satışını yakalıyabilirmiyiz düşüncesi..Satışın,bulunabilirliğin hikmeti bayanda değil ama piyasa uygulamalarında,
Eğer dondurma satıyorsanız,sezonunuz dört ay,yani takkeyi alıp bu dört ayı nasıl iyi değerlendirebilirizin,satış ve pazarlama tarafından çok iyi etüd edilmesi gerekiyor.Bunun içinde çok fazla zamanları olduğunu düşünüyorum...
2004 ve 2005 yılında firmaların çok fazla büyüme hedeflediklerini sanmıyorum,en cesaretlisi %10 hedefini koydu.
Nedeni artan maaaliyetler..Maliyetler artarken firmalar mamülede zam yapamadılar.Bu da piyasaya dağıttıkları ekipmanı (soğutucu) etkiledi.
Panda sanıyorum ürettiği malı satıyor,üretilen malda satılıyorsa sorun yok,
Belki vizyon değişikliği yapıp hedef kitlelerini çocuklardan,20-40 yaş dilimine kaydırmak istemiş olabilirler,belkide hi,ç sebebi yoktur.....
Ama ben olsaydım tüketicinin kafasına kazınmış olan,siyah beyaz panda imajını değiştirmezdim.
Ali GÜLCÜ

Yerleşim : Türkiye / Tekirdağ  |  Meslek : Diğer
dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
31/08/2007 :  20:04:21  Alıntı
çikolata, sıcak hava, tatlı, seks ...

bunlar hep birbirini çağrıştıran şeyler, bence ondan bir arada kullanıyorlar

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.15 saniye.
19:17:34, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım