Müşteri İlişkileri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Müşteri İlişkileri


hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
23/09/2005 :  11:54:35   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Müşteri ilişkileri pazarlaması nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi nedir, önemi nedir?

Müşterilerimizle satıştan önce ve satıştan sonra da gireceğimiz ilişkidir. Müşteri ilişkilerine önem vermek kalitemizin artmasını müşterilerimizi kaybetmememizi sağlar. Müşteriyle ilişkiler , diğer pazarlama iletişimi metotlarının kullanıldığı durumlarda , iletişimi güçlendirici bir etkiye sahiptir. Pazardaki bir ürün için yapılacak planlı ve uyumlu bir toplam iletişim programı, ürün satışlarını arttırmanın yanı sıra, ürün imajını güçlendirerek uzun vadede etkili bulunmaktadır.Ayrıca pazara sunulan yeni ürünlerin tanıtımına da yardımları bulunmaktadır. Ürün hakkında hikayeler üreterek, bunun basında yayınlanmasına ve ürüne olan talebin artmasına katkıda bulunur. Denilebilir ki; halkla ilişkiler, hem pazarda var olan ürünlerin ve hem de pazara yeni sunulan ürünlerin tanıtımından çok önemli etkilere sahiptir.

Müşteri ilişkileri geldiğimiz çağ da farklılaşan ve zorlaşan rekabet koşulları ile ekonominin zor durumu, şirketlerin ve satış organizasyonlarının önemini daha da arttırmaktadır. Şirketlerin yeni müşteriler kazanan, bu müşterileri sadık müşteriler haline getiren , daha fazla kazanç ve kar yaratacak, kalifiye ve enerjik satış kadrolarına ihtiyacı hızla büyümektedir. Böyle bir organizasyonun ortak satış kültürü anlayışıyla çalışmasının kolayca taklit edilemeyecek , güçlü bir rekabet avantajı yaratacağı açıktır.

Müşteri ilişkileriyle satış performansını geliştirme konusunda ki yaklaşım; şirketlerin satış organizasyonlarının daha iyi satış becerileri kazanarak, bir süreç dahilinde sonuç elde etmesini sağlayacak, o şirkete, o şirkete özel olarak hazırlanmış bir sistem geliştirilmelidir. Hem kendi özelliklerine has hem de diğer şirketlerden ayrıcalıklı olma bir adım öne geçme konusunda önemlidir.

Müşteri ilişkileriyle ilgili olarak detaylı bir satış performansını geliştirme programı sayesinde , satıcılar yalnız satışa zihinsel olarak hazırlanmayacaklar, doğru satış becerilerine sahip olamayacaklar; aynı zamanda zihinsel ve becerisel anlam da öğrendikleri teknikleri zaman içinde geliştirerek, daha yüksek satış etkinliğine ulaşmalarını sağlayan devamlı bir takip ve pekiştirme sürecinde olacaklardır. Böylece satış eğitimlerinin devamlı olma şartı yerine getirilecektir.

İlişki pazarlamak bir çok pazarlama araştırması yapılarak müşterilerin isteklerine,satın alma davranışı aşamasında görmek almak istedikleri araştırılarak bunlara yönelik müşteriyi tatmin edici davranışlarda bulunmak gerekir. Müşteri ilişkilerinde iyi olmak müşterilerin bağımlılığını yaratır. Tam almak istediği şey sizde olmasa bile sizi sevdiği için alabilir. Her zaman müşteri ilişkilerinden iyi anlayan tecrübeli bilgili insanlarla müşterileri bir araya getirmeliyiz. Gülen bir yüz her zaman politika olmalıdır. İnsanları verdiğiniz üründen çok ikna kabiliyetinizle etkileyebilirsiniz ürününüzü satabilirsiniz.

Müşteri ilişkileri yönetimi işletmede halkla ilişkiler gibi kurulan müşterilerle ilişkileri düzenleyen nasıl davranılması nasıl yapılacağı gibi şeyleri düzenleyen yönetim birimidir. Satış yapmadan önce başlayıp satış yaptıktan sonra da devam eden müşteri ilişkilerini düzenler.

Müşteri ilişkilerinin önemi büyüktür. Hem bize yaptığımız iş hakkında bilgi verir, insanlar tarafından beğenilip beğenilmediğini gösterir , eksikliklerimizi ortaya çıkarır ve bize düzeltme şansı verir. Müşterilerimizi bize bağlama devamlılığını arttırma olanağını yakalama şansı verir.
Küçük büyük bütün işletmelerde ya bu departman kurulmalı ya da tecrübeli insanlardan bilgi akışı alınıp işlerimizi ona göre yürütmeliyiz. Müşteri ilişkilerinin önemini göz ardı etmememiz gerekir.

Müşteri ilişkilerine önem vermekle aynı zamanda müşterilerin bize bağımlı olmasını sağla**** ve dönüp bize başka müşterileri de getirmelerini sağlamış oluruz. Müşterilerimizi bize doğru çalışmalarını bize dönüp geri müşteri getirmelerini sağlamalıyız. Bu da ancak o müşteriyi tatmin ettiğimizde olacak bir iştir. Müşterinin dönüp çalışmasını sağlamak için yetenekli ve bu konuda uzman satış temsilcileri kullanmalıyız. Müşterilerimizi organizasyon yararına çalışacak şekilde teşvik etmeli bize yardım etmelerini sağlamalıyız.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
Kopuk
Yeni Üye

Toplam 18 yazı
25/09/2005 :  23:27:45  Alıntı
Bence Müşteri İlişkileri Yönetimi sadece bir kandırmaca.
Ben Müşteri İlişkileri Yönetiminden, öncelikle şunları anlıyorum.

Bir kere %80-%20 kuralına göre firmanın gelirlerinin büyük kısmını sağlayan bir yağlı müşteri grubuna daha çok yatırım yapmak gerekiyor. Böylece kaz gelecek yerden tavuk esirgenmiyor. Bu yağlı müşteri veya müşteriler rakiplere kaptırılmıyor. Ama burada bu sorun var. Eğer firmanın reklamını bu şekilde yaparsanız, yani fakir müşteri- zengin müşteri ayrımına giderseniz, kriz dönemlerinde çortlarsınız. Ve en nihayetinde müşteri segmentinizi belirlediğiniz için adınız kötüye çıkar. Genel olarak yağlı müşteri bilinçli müşteridir. Ve müşteriler giderek bilinçleniyor. Bakmayın müşterinin bilinçlendirilmesi gayretlerine. Bence bilinçli müşteri her zaman rakiplere kaptırılması olasılığı yüksek müşteridir. Dolayısıyla bilinçsiz müşteri her zaman baştacıdır firmalar için.

Müşteri İlişkileri Yönetimi müşterinin cüzdanındaki paranın daha fazlasını almaya çalışmaktan başka bir şey değil. Ayrıca Müşteri İlişkileri Yönetiminin kurulması ve müşterinin takip edilmesi büyük yatırım istiyor. Bunun da doğal olarak bir garantisi yok. Yani onca para boşa gidebilir. Sürekli veri akışı istiyor ve bu verilerin bilgiye dönüştürülmesi de gerekiyor, yorumlanması gerekiyor ve bir sürü teferruat.

Bence çok riskli.


Yerleşim : Türkiye / sakarya  |  Meslek : Diğer
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
26/09/2005 :  08:49:28 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Her zaman için geçerli olan kurallar var bunlar,

Kaliteli hizmet, kaliteli mal, güler yüz, şeffaflık.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
Kopuk
Yeni Üye

Toplam 18 yazı
26/09/2005 :  22:28:37  Alıntı


Sosyal Bilimlerde her zaman geçerli kurallar olduğunu kabul etmiyorum. Bu durum Sosyal Bilimlerin doğasına aykırı. Sosyal Bilimlerden ayrı şeyler anlaşılabilir. Ancak genel geçer kurallar yoktur. Piyasanın bütünü kontrol altında tutulamaz. Genel geçerin olmamasının bir diğer sebebi de budur zaten.

Yerleşim : Türkiye / sakarya  |  Meslek : Diğer
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
29/09/2005 :  13:06:45 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bence belli kesinlik içeren kurallar oluyordur, gerisi değişkendir. İki üç kural vardır ki her zaman hayatta, insanlar da piyasalarda her zaman ölümsüz kalmak adına kesinkinlik taşır. Kısa vadede değişmiş gibi gözüksede, uzun vadede hep aynı kalır.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
prestoooon
Yeni Üye

Toplam 99 yazı
14/03/2006 :  22:21:59  Alıntı
MÜŞTERİ HİZMETİNİN KİLİT NOKTALARI

1- Müşteri hizmetinin üç düzeyi
. Pasif olmayın
. Ortalama olmayın
. Proaktif olun, müşteri beklentilerini aşın
2- Her müşteri görüşmesinde bir uyumlu ilişki kurma fırsatı vardır.

3- Uyumlu ilişkiler nasıl kurulur.
. içten dostane bir selamlamayla başlayın
. Güveninizi gösterin
. Gülümseyen sorular sorun
. Müşteriyi yardım edebileceğiniz konusunda temin edin
. akıllı takip soruları sorun
4- Ilımlı sorular
. Bu arada, ..... haberiniz var mı?
. Hazır konuşuyorken, size ..... söz ettiler mi?
. Başka bir fikir de; .... olması sizin, için uygun olur muydu?


Saçım var, t-shirt giyerim

Yerleşim : Türkiye / amasya  |  Meslek : İnsan kaynakları
prestoooon
Yeni Üye

Toplam 99 yazı
15/03/2006 :  20:56:23  Alıntı
Müşteri Hizmetinin Altı Temel Kuralı

1- Önce müşteri sonra evrak
2- Müşterileri aceleye getirmeyin. Bu onları rahatsız eder.
3- Müşterinin kim olduğuna bakmadan dostça davranın.
4- Kibarca yaklaşım için asla "çok meşgul" olmayın.
5- Müşterilerin anlamdıkları tabirler kullanmayın
6- "teşekkür ederim" ve "rica ederim" demeyi unutmayın
Saçım var, t-shirt giyerim

Yerleşim : Türkiye / amasya  |  Meslek : İnsan kaynakları
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
16/03/2006 :  13:13:39 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Güzel katkılar oldu teşekkürler.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
prestoooon
Yeni Üye

Toplam 99 yazı
16/03/2006 :  21:17:28  Alıntı
Rica ederim. Konuya bir katkım olduysa çok memnun olurum.

Kızgın Müşterilerle Başa Çıkmak

1- Kişisel almayın.
. Müşteriye kötü davranmak asla kabul edilemez.
. Siz paratonersiniz, hedef değilsiniz.
2- Dörtlü tekniği unutmayın.
. Özür dileyin
. Duygularını anlayın
. Sorumluluk alın
. Yardıma hazır olun
3- Müşterilerin çoğunu genellikle tatmin edebilirsiniz.
. Gerektiğinde kızgın müşterileri kime aktaracağınız konusunda şirket uygulamalarını bilin.
4- Kabalıkla başa çıkma reçetesini uygulayın
. Hemen araya girin "özür dilerim" veya "affedersiniz"
. Müşteriyi yardımcı olacağınıza ikna edin.
"sizin sorununuzla ilgilenebilirm , bu hiç zor değil..."
. Saygısız lisan konusunda yorumda bulunun. "..........ancak kullandığınız kelimelerle başa çıkamam."
5- Mazeret yok
. Mazeret değil, yardım sunun
Saçım var, t-shirt giyerim

Yerleşim : Türkiye / amasya  |  Meslek : İnsan kaynakları
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
17/05/2008 :  12:37:50 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Kızgın müşteri eğer haklıysa bunları yapmak lazım. Değilse ve sizden şirket prensiplerinizi zorluyorsa, isteğine karşı prosedürlerden bahsetmek lazım. Sadece stres atmak için, müşteri hizmetlerini arayıp söven sayan insanlar tanıyorum.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
izcen
Üye

Toplam 184 yazı
19/05/2008 :  14:22:42  Alıntı
bu yazılanlara atıfta bulunarak bir de bilinçsiz müşteriyi eklemek istiyorum. müşteriye bir ürünü nasıl kullanacağını anlattığınız halde 1-2 gün geçmeden kullanamama (becerksizlik) ya da nasıl kullanacağını iyice algılayamamasından dolayı karşılaşılan durumlar olabiliyor. bu tip durumlarda da sağduyulu yaklaşıp sabırla tekrar ürün tanıtımı yapmak zorunda kalabiliyorsunuz.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Mühendis
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

5.41 saniye.
09:42:41, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım