Şirket Eğitimleri Hangi Tekniklerle Verilir?
Kişisel gelişim eğitiminde kullanılan teknikler, bilgi sunma, benzetme (simülasyon) ve işbaşında eğitim teknikleri olmak üzere 3 şekilde sınıflandırılabilir:
Bilgi Sunma Teknikleri
Anlatma tekniği: Şirkette yetkili bir kişinin belirli konularda geniş bir dinleyici grubuna bilgi vermesini amaçlar. Örneğin; üretim teknikleri, pazarlama sorunları, çalışma koşulları, iş güvenliği gibi.
Seminerler: Özellikle orta ve üst kademe yöneticilerinin, şirket içinde ya da dışında çeşitli örgütlerce düzenlenmiş seminer çalışmalarına katılımları sağlanır. Böylelikle genel, mesleki ve teknik konularda bilgiler tazelenebilir. Genellikle güncel konular ele alınır.
Kurslar: Seminerlere oranla daha uzun süreli eğitim programlarıdır. Birkaç haftadan aya, hatta birkaç yıla kadar sürebilir. Eğitilenlerin eğitim konuları ile ilgili olarak kapsamlı bir biçimde öğrenmeleri mümkün olur.
Davranış taklidi (davranış modeli): Kişilerarası ilişkileri geliştirmede ya da eğitilenlerin sosyal becerilerinin arttırılmasında oldukça etkili bir tekniktir. Doğru davranışın gösterilmesi ve daha sonra eğitilenlerin doğru davranışı uygulamalarına olanak tanınması amacını taşır.
Bilgisayar destekli eğitim: Bilgisayar aracılığı ile sunulan eğitim programıdır. İki nedenle kullanılmaktadır:
* Giderlerin azaltılması,
* Eğitilenlerin etkinliğinin yükseltilmesi,
Özellikle çok fazla sayıda kişinin eğitim alması gereken durumlarda yararlıdır. Bu tekniği kullanmaya karar vermeden önce ayrıntılı olarak fayda-maliyet analizi yapılmalı ve analiz sonucuna göre karar verilmelidir.
Duyarlılık eğitimi: İnsanların kendi deneyim, his, tepki, algı ve davranışlarını inceleyerek fark etmelerini ve bunların başkalarını ne yönde etkilediğini öğrenmelerini sağlayan bir eğitim tekniğidir.
Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Prof. Dr. Nevin Deniz’in “Global Eğitim” adlı kitabından derlenmiştir.
Kişisel gelişim eğitiminde kullanılan teknikler, bilgi sunma, benzetme (simülasyon) ve işbaşında eğitim teknikleri olmak üzere 3 şekilde sınıflandırılabilir:
Bilgi Sunma Teknikleri
Anlatma tekniği: Şirkette yetkili bir kişinin belirli konularda geniş bir dinleyici grubuna bilgi vermesini amaçlar. Örneğin; üretim teknikleri, pazarlama sorunları, çalışma koşulları, iş güvenliği gibi.
Seminerler: Özellikle orta ve üst kademe yöneticilerinin, şirket içinde ya da dışında çeşitli örgütlerce düzenlenmiş seminer çalışmalarına katılımları sağlanır. Böylelikle genel, mesleki ve teknik konularda bilgiler tazelenebilir. Genellikle güncel konular ele alınır.
Kurslar: Seminerlere oranla daha uzun süreli eğitim programlarıdır. Birkaç haftadan aya, hatta birkaç yıla kadar sürebilir. Eğitilenlerin eğitim konuları ile ilgili olarak kapsamlı bir biçimde öğrenmeleri mümkün olur.
Davranış taklidi (davranış modeli): Kişilerarası ilişkileri geliştirmede ya da eğitilenlerin sosyal becerilerinin arttırılmasında oldukça etkili bir tekniktir. Doğru davranışın gösterilmesi ve daha sonra eğitilenlerin doğru davranışı uygulamalarına olanak tanınması amacını taşır.
Bilgisayar destekli eğitim: Bilgisayar aracılığı ile sunulan eğitim programıdır. İki nedenle kullanılmaktadır:
* Giderlerin azaltılması,
* Eğitilenlerin etkinliğinin yükseltilmesi,
Özellikle çok fazla sayıda kişinin eğitim alması gereken durumlarda yararlıdır. Bu tekniği kullanmaya karar vermeden önce ayrıntılı olarak fayda-maliyet analizi yapılmalı ve analiz sonucuna göre karar verilmelidir.
Duyarlılık eğitimi: İnsanların kendi deneyim, his, tepki, algı ve davranışlarını inceleyerek fark etmelerini ve bunların başkalarını ne yönde etkilediğini öğrenmelerini sağlayan bir eğitim tekniğidir.
Kaynak: KobiFinans