Niş Pazarlama Nedir? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Niş Pazarlama Nedir?


umut sengul
Üye

Toplam 2356 yazı
23/08/2009 :  03:06:49   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Fransızca kökenli, mimari bir terim olan “niche” sözcüğü, gerçek anlamında “duvar oyuğu” “heykelin duvarda oturduğu oyuk” anlamına geliyor. Türkçeye ise “niş” olarak yerleşen bu kelime, kendi öz anlamından bir hayli uzaklaşarak dünyada pazarlamanın yeni bir akımını ifade ediyor. “Niş Pazarlama” olarak isimlendirilen bu modern pazarlama akımı, özel bir kitle için gerçekleştirilen, odaklanmış pazarlama olarak tanımlanabilir.

Niş pazarlama, benzer karakteristik ve ihtiyaçları olan, fakat bu ihtiyaçları tatmin edilmemiş küçük bir gruba farklılaştırılmış ve çok sayıda alternatifi bulunmayan ürünlerin sunulmasıdır. Niş pazar ise, gereksinimleri tam olarak karşılanamayan küçük bir müşteri grubunun isteklerini daha iyi karşılayabilmek için belirlenen çok dar kapsamlı, küçük bir pazarı ifade ediyor.

Büyük ve pazar lideri konumunda şirketlerin hizmet alanlarındaki küçük boşlukların keşfedilmesi ile yaratılan niş pazarlar, büyük pazar niteliği taşımıyor. O güne kadar doldurulmamış, kimsenin aklına gelmemiş veya yeterince önemsenmemiş bu boşluk, herkesi tatmin edecek ürünler yerine az sayıda insanı çok tatmin edecek ürünleri kapsıyor. Niş pazarlamanın önemi, bu boşlukları doldurmasından kaynaklanıyor. Kimsenin görmediğini görürseniz, başarı şansını yakalıyorsunuz.

Yapılan araştırmalara göre, daha çok refah seviyesinin yükseldiği dönemlerde ortaya çıktığı belirlenen niş pazarlardaki müşterilerin özel talepleri bulunuyor. Bu müşteriler, ihtiyaçlarını en iyi tatmin eden işletmeye yüksek meblağlar ödeme gücüne de sahiptir. Daha çok küçük ve orta ölçekli işletmeler tarafından tercih edilen niş pazarlar ve niş pazarlama, doğru alan ve kitleye seslendiğinde güvenli ve karlı bir model oluyor. Çünkü diğer şirketler, sizin gördüklerinizi göremiyor, büyük şirketler ise bu kadar küçük alanlarla uğraşmak istemeyebiliyor. Kısacası, yalnız ve rakipsiz olmanın avantajları da büyük oluyor.

Ancak niş pazarlarda, ürünler üretim ve pazarlama aşamasında, müşterilerin talepleri doğrultusunda sürekli yenilenmek zorunda. Doğal olarak, niş ürünlerin ömrü de kısa oluyor.

Kaynak: Kobifinans

Yerleşim : Belçika / Limburg  |  Meslek : İthalat / İhracat
bahadir uysal
Yeni Üye

Toplam 28 yazı
21/09/2009 :  09:41:19  Alıntı
uluslararası pazarlamada, ülkemizde niş pazarlama olarak kullanılan terimi anlatan ingilizce kelime nedir?
bende kendi şirketimin pazarlama konusu haricinde böyle bazı karşılanmamış tüketici ihtiyaçlarına göre ürün tasarlaması yapıyorum ve fikir geliştirip paylaşmayı hobi olarak çok seviyorum.
bu yüzden bazı yurt dışından konuştuğum arkadaşlarıma bunu anlatmam zor oluyor. tek kelime ile niche marketing midir?

şimdiden ilginiz için teşekkürler.

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
Faruk.Paris
Yeni Üye

Toplam 9 yazı
03/07/2014 :  02:16:44  Alıntı


Daha bilinçli ve sürdürülebilir bir pazarlama iletişimi için; dijital /geleneksel pazarlama yöntemleri üzerine yazılar…
“NİŞ” Kavramı ve Pazarlama… Bir Diğer İfadeyle “Kimselere Benzememek”

Niş Pazarlama Nedir?

“Niş” pazarlama dilinde çok sık kullanılan bir kelime… Özellikle son birkaç yıldır. Sanırım NİŞ için yapılmış en güzel tanım: “Büyük bir gölde küçük bir balık olacağına, küçük bir gölde büyük bir balık ol.” Tanım deniz değil, göl üzerinden yapılmış/dikkatinizi çekerim ! :).

Niş, pazarlama dilinde tüm faaliyetlerinizi iyi tanımlanmış ve bu tanım üzerinden iyice daraltılmış/küçük bir grup üzerinden yürütmeniz anlamına geliyor; yani bu grup için bir hizmet veya ürün sunmanız… Örnekse; diyelim bilgisayar satan bir mağaza açacaksınız veya bilgisayarlar üzerine bir blog yazmak istiyorsunuz… Doğrudan bilgisayarlarla ilgili bir blog yazmak yerine “beyaz renkli bilgisayarlar” üzerine bir blog yazıyorsanız (veya mağaza açıyorsanız)… Tebrikler!! Niş bir alan buldunuz demektir! (fena fikir değil :) )

Şimdi bir parça başta değindiğimiz “göl” meselesine geri dönelim. Neden göl dedik? Göl örneğinden “niş”in sadece küçük veya orta ölçekli işletmeler için olduğu sonucu çıkmasın. Büyük işletmeler de “niş pazarlama” yapabilirler. Burada gölden kasıt, nişin bir sektörün daha da daraltılmış/özel bir ihtiyaca göre belirlenmiş hali olması… Bunun için düşünülebilecek örnek; TV kanallarının spor, müzik vb. alt kanallara ayrılması olabilir. Fakat önemli bir konuyu es geçmemek lazım: Her ne kadar büyük ölçekli firmalar niş pazarlama yapabiliyorsa da, finansal kar paylarının küçük ölçekli firmalar için daha cazip olduğu düşünülürse; NİŞ’in neden GÖL üzerinden anlatıldığı “yineden” anlaşılabilir…

Kısaca SONUÇ: Niş bir alan belirlemek özellikle de küçük işletmelerin çok çok yararına!

Tabi bu “niş alan” öyle ha deyince belirlenmiyor! Öncesinde bir takım çalışmalar/araştırmalar yapmak gerekiyor. Neler yapılmalı? Neler yapılmamalı? Ama bunlardan önce…
Niş Pazarlama’ya Girerken Bilmeniz Gereken Önemli Konu: “Pazarlama Bütçesi”

Niş bir alan bulmak pek çok girişimcinin/işletmenin hayali… Bulmak bile başlı başına bir iş, uzun uzadıya düşünmeniz gerekiyor… Diyelim buldunuz, alanınızı belirlediniz; her ne yaparsanız yapın aklınızın bir köşesinde daima tutmanız gereken en önemli konu, bu işin pazarlama bütçesinin sandığınız kadar düşük olmayışı… Hatta epeyce yüksek oluşu !!

Diyelim bir etnik restoran açtınız, bir Hint restoranı… Veya bir vejetaryen restoran… Etnik yayın yapan radyolara ilan verebilirsiniz veya vejetaryen dergilerine… Bunu duyurabileceğiniz alanlar da daraltılmış alanlar olduğundan; otomatikman daha dar bir kitleye daha yüksek bir fiyatla ulaşmış oluyorsunuz. Durum böyle olunca daha yüksek bir pazarlama bütçesi ile bu işe girileceğini baştan bilmek galiba daha akıllıca… Reklam aralıklarını sıkı tutmak ve kapsamlı bir medya planı yapmak gerekiyor!

Yüksek pazarlama bütçesi gözünüzü korkutmasın. Niş bir alana girmenin getirisi de o oranda yüksek. Risk oranı daha düşük, işinizi büyütme şansınız yüksek.
Peki nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
1- Özel Bir İhtiyacı Karşılayın

Vaat ettiğiniz fayda mutlaka özel bir kitleye hitap etmeli. Ürününüz/hizmetiniz ne olursa olsun yeni ve ilgi çekici bir özellik sunmalı.

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını yakından gözleyerek işe başlayabilirsiniz. Onlar için sunabileceğiniz “benzersiz” hizmet/ürün ne? Bu benzersiz ihtiyacı karşılayabileceğiniz için hizmetinizi/ürününüzü nasıl oluşturmanız/üretmeniz/sunmanız gerekiyor?
2- “Doğru Şeyleri” Söyleyin

Niş bir alana girdiğinizde en önemli konulardan biri bu özel alanla aynı dili konuşabilmek… Kendinizi hedef kitlenizi anlayabileceği bir dille ifade etmeniz gerekiyor, dışarıdan biri gibi değil, bizzat onlardan biri gibi… Grubun hassas olduğu noktalar neler, nelerden hoşlanır, nelerden “hoşlanmaz”?
3- Pazarı Sürekli Gözleyin

Niş bir alan belirlemiş olmanız rakipleriniz olmayacağı anlamına gelmez. Rakipleriniz/potansiyel rakipleriniz neler yapıyor, sürekli gözlemleyin… Fiyat politikaları nasıl, ne sıklıkla fiyatlarını değiştiriyorlar, nerelere/ne tür reklamlar veriyorlar? Broşürleri, web siteleri nasıl? Satış noktaları, teslimat süreleri/yöntemleri… Ürününüz/hizmetiniz her ne ise, her adımda rakiplerinizle kıyaslamanız yararınıza…

Hiç rakibiniz olmadığı bir dünya nasıl olurdu? Pek de sandığınız gibi güzel olmayacağı kanısındayım… Rakipler sizin gelişiminiz için en önemli kaynağınız. Belki doğrudan sizin belirlediğiniz niş kitle için faaliyette bulanan biri “şu an” için yoktur… Ama mutlaka çıkacaktır. Başarılı olur veya olmaz… Rakiplerinizi takip etmeniz, bunu da sürekli yapmanız sizin gelişiminiz için çok önemli bir kaynak. Bunu hep aklınızda tutun!
4- Bir Liste Yapın

Ürününüzü hangi coğrafi bölgede, kime, nasıl, ne zaman satmak istiyorsunuz?
En iyi olduğunuz alan ne? Neyi daha iyi sunuyorsunuz?
Konu ile ilgili olmadığını düşünseniz bile hayatta elde ettiğinizi düşündüğünüz en büyük deneyim ne?
Karşılaştığınız problemleri çözerken sizi tanımlayan özellikler neler?

Niş alanınız sizin kişisel tecrübe ve özelliklerinizden çıkacaktır…
5- İşe Başlayın

Alanınızı belirledikten, planınızı yaptıktan sonra işe başlamaktan korkmayın! Pek çok girişimci için işin en zorlu kısmı başlangıç noktasıdır… Olası durumları önceden hesaba kattığınız ve kendinizi hazırladığınız sürece, bu iş bir kumar değil, sadece hesaplanabilir bir risk, unutmayın!

Kaynak: http://dijitalpano.wordpress.com/2013/11/11/nis-kavrami-ve-pazarlama-bir-diger-ifadeyle-kimselere-benzememek/
Bizim şu anda yaşadığımız hayat bir zamanlar sadece bir fikirdi !

Yerleşim : Fransa / Paris  |  Meslek : İthalat / İhracat
masal06
Üye

Toplam 2659 yazı
17/12/2014 :  13:21:22  Alıntı


Önce bir "Niş" kavramının ne olduğunu en basit haliyle açıklayın :) Güzelce bir yerlerden alıntı yapmışsınız fakat işlevsel olmamış Tahminim okuyanda anlamamış :)
Günümüzde millet E-Ticaret yapacağım fakat hangi sektöre girsem diye düşünüyor Öyleyse biraz Niş kavramını biraz daha güzel açıklayalım,
Gelelim Niş nedemektir konusuna
Türkiye’de eticaret denince akla gelen ilk iki isim Hepsiburada ve GittiGidiyor oluyor şüphesiz. Bundan yıllar önce Amerika’da eticaret denince akla Amazon ve eBay‘in gelmesi gibi. Hepsiburada ve Gittigidiyor gibi lider eticaret sitelerin başarı hikayeleri birçok yatırımcıyı eticaret sektörüne yönlendiriyor ve bu Türkiye için çok sevindirici bir haber. Ancak birçok yatırımcı firma yabancı olduğu internet sektörüne girerken en başarılıları örnek alıp en büyük ve en başarılı olma hedefi ile yola çıkıyor. Bu da onlarca eticaret yatırımının piyasada başarısız olup kaybolmasına neden oluyor. Çok yaratıcı bir fikriniz yoksa Hepsiburada ya da Gittigidiyor gibi eticarette her türlü ürünü tüketiciye sunan büyük eticaret siteleri ile yarışmanız imkansız.
Niş pazar bir pazarın içinde belli bir konuya odaklanmış pazardır. Pazarı daraltmaktır. Örneğin Kozmetik sektörü çok geniş bir ürün yelpazezine sahiptir Bu sektörün içinde Parfüm dalı bir Niş pazardır Tüketicisi, çekmek istediği kişiler herkes değildir. Örneğin Bayan Parfümleri satan bir ticari işletme Sadece Bayanlara hitap eder bu konuda uzmanlaşır

-Aslen bir konuda uzmanlaşma mantığına dayanan bir kavramdır.Çoğunlukla küçük ölçekli işletmelerce benimsenen bir stratejidir.
-Rakiplerin önemsemediği, gözden kaçırdığı piyasa içindeki küçük alanlara hitap edilir. büyük rakiplerle bire bir savaşmak yerine onların olmadığı bir alanda uzmanlaşmak aslında çok akıllıcadır.
"BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR"

"Zirvelerde Kartallar da bulunur, Yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir. Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir."


ßeLki Sandığınız Kadar Ukala,
ßeLkide Tahmin Edemeyeceğiniz Kadar Mütevaziyim
ßiraz SakLıyım ßazen YasakLıyım Kimseyi Örnek ALmam
Kimseye Örnek OLmam Arkama ßakmam 'AsLa' Demem
'Keşke'Leri Sevmem !!
ELeştiri DinLerim Nasihat DinLemem


Şüpheciyim ama kuruntu yapmam Kendimle çelişebilirim ama kafama takmam Dalga geçerim ama kırmam Ciddiye alırım ama kapılmam Huzur veririm ama söz vermem Sahip olurum ama ait olmam....


Yerleşim : Türkiye / Samsun  |  Meslek : Satış / Pazarlama
ugurum2211
Üye

Toplam 844 yazı
17/12/2014 :  14:50:18 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
:)))))

buldumbuldum.com niştir. o kadar uzun anlatmaya gerek yok. :)
toptan Tesettür giyim
http://instagram.com/butik_inegol


iİletişim:
0 530 274 94 93

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
masal06
Üye

Toplam 2659 yazı
20/12/2014 :  18:56:14  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - ugurum2211
:)))))

buldumbuldum.com niştir. o kadar uzun anlatmaya gerek yok. :)


Bu stratejiyle açılmış bir çok site saymak mümkün Peki Karlı Niş alanlarını nasıl bulacağız ? :)

-Çok niş olsun bir numara olayım mantığı ile kurbağa bacağı konservesi satan bir eticaret sitesi açsak tutarmı? :) İyi bir Niş pazarda ürün ya da ürün kategorisinin yıllık ticaret hacmini bilmek önemli
-Sevdiğiniz, ilgi alanınız olan bir niş pazar seçmeniz sizi daima öne çıkartır. İlginiz olmayan bir niş pazar seçerseniz ilk olarak bu pazarı iyice öğrenin. Örneğin sadece bilgisayar monitörü satan bir site kurmaya karar verdiniz diyelim, elinizden geldiğince Mönitörler ile ilgili bilgi edinin.
-Yaratıcı olun, seçtiğiniz niş pazara katma değer katın. Örneğin Eğer sadece peynir çeşitleri satan bir siteniz varsa, o çeşitlerle ilgili tariflerin videolarını ekleyin (çok basit ve yaratıcı bile olmayan bir fikir ama size çok fazla müşteri getirebilir).
"BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR"

"Zirvelerde Kartallar da bulunur, Yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir. Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir."


ßeLki Sandığınız Kadar Ukala,
ßeLkide Tahmin Edemeyeceğiniz Kadar Mütevaziyim
ßiraz SakLıyım ßazen YasakLıyım Kimseyi Örnek ALmam
Kimseye Örnek OLmam Arkama ßakmam 'AsLa' Demem
'Keşke'Leri Sevmem !!
ELeştiri DinLerim Nasihat DinLemem


Şüpheciyim ama kuruntu yapmam Kendimle çelişebilirim ama kafama takmam Dalga geçerim ama kırmam Ciddiye alırım ama kapılmam Huzur veririm ama söz vermem Sahip olurum ama ait olmam....


Yerleşim : Türkiye / Samsun  |  Meslek : Satış / Pazarlama
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.65 saniye.
03:45:55, 14 Mayıs 2024, Salı

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım