Pazarlamadan Vazgeçmeden Yeni Teknikler Geliştirin - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlamadan Vazgeçmeden Yeni Teknikler Geliştirin


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
26/07/2009 :  13:56:44 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Ülkemizde kriz gündeme geldiğinde ilk kısıtlama yapılan kalemler arasında pazarlama harcamaları yer alır. Oysa tam da bu zamanda sesinizi daha çok duyurmanız ve karşınıza çıkacak fırsatları değerlendirmeniz gerekir.

Bütçeniz sınırlı olabilir, başka bir çareniz olmadığını düşünebilirsiniz. Ancak unutmayın ki yapmakta olduğunuz işe farklı pencerelerden bakabilir, pazarlamada maliyetinizi artıran adımların yerine etkili olabilecek yeni adımlar geliştirebilir, yeniliklere kucak açabilir, farklı pazarlama teknikleri izleyebilirsiniz. Yapacağınız en büyük hatalardan bir tanesi, sessiz kalmak olacaktır. Müşterilerinizle ilişkilerinizin kopmasına izin vermeyin. Bu zor günlerde de birlikte olarak, sadakati geliştirerek, onlarla bilgi paylaşarak, onları iyi anla**** ve elbette teknolojiyi kullanarak hem maliyeti düşürebilir, hem de pazarlama faaliyetlerini hayata geçirebilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler, işlerinde kullanmak üzere şu önerileri değerlendirebilirler:

Blog oluşturun: İşletmeniz için ücretsiz bir blog oluşturabilirsiniz. Bunu yaparken wordpress.com veya blogger.com dan yararlanabilirsiniz. Bloglarda işinizi de ilgilendiren konularda ilgi çekici yorumlara yer verebilirsiniz. Ziyaretçi sayısını artırmak için içeriği benzer olan diğer bloglar ile ilgili yorumlar yapabilir ve linkler gösterebilirsiniz. Faaliyet alanınız ile ilgili yorumlar yapan bloggerlar ile iletişim kurabilir, konuk bloggerlara yer verenlerle irtibata geçebilirsiniz. Böylece farklı kitlelere de erişebilme imkanınız söz konusu olabilir.

Sadakati geliştirin: Sadakat programları, müşterinin tekrar gelmesini sağlar. Tüketiciler, aranıza katıldıklarında özel ve ilgi çekici bir ürüne sahip olacaklarını bilmeliler. Sadece üyelere özel bilgilendirmeler sağlayın ya da sadece en iyi müşterilerinize özel hizmetler ve ürünler sunun. Tekrarlanan satın alma davranışlarını indirimler, hediyeler ya da farklı teşvik araçları ile ödüllendirin. Verileri takip ederek, programın başarısının izini ise içeriden sürün. Ürününüz ve hizmetiniz ile müşteri arasında duygusal bir bağ kurduğunuz takdirde onlar için bir marka haline geleceksiniz.

Veri madenciliği yapın: Online sipariş gibi yöntemleri kullanarak hem müşterinizi memnun edebilir hem de kayıtlı ve alışveriş yapan müşterilerin davranışlarını inceleyerek satın alma alışkanlıklarını anlayabilirsiniz. Bu alışkanlıklarını kavrayabilmeniz ise hem stoklama kararlarınızın hem de promosyonlarınızın verimliliğini etkileyecektir.

Konuşma yapın: Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin bulunduğu ortamlarda bilgilendirici konuşmalar yapın. Bu konuşmayı bir üniversitede, bir konferansta gerçekleştirebileceğiniz gibi hedeflediğiniz kitleyi işyerinize de çağırabilirsiniz. Sunumunuzu yaparken tüketicileri işyerinizde ağırlayabilir, tedarikçileriniz ve bayilerinizden de böyle bir organizasyon için destek alabilirsiniz.

Çalışanları bir satış aracı olarak kullanın: Çalışanlarınız, markanızın mesajlarını içeren cümlelerin yer aldığı tişörtler, şapkalar kullanabilir, rozetler takabilirler. Çarpıcı mesajların yer aldığı bu çalışan kıyafetleri, işletmeniz için uygun fiyatlı promosyon aracı olabilirler.

Başka müşteri getiren tüketicilerinizi ödüllendirin: Etrafından birisini ya da birilerini getiren müşterilerinize bir takım faydalar sağlayın. Ufak hediyeler verseniz ve indirimler yapsanız bile tüketiciler buna bayılacaktır. Hem yeni müşteriler kazanacak hem de var olan müşterilerinizin akıllı bir alışveriş yaptıklarını hissetmelerini sağlayacaksınız.

Uzman olun: Her ne kadar farklı şapkalara sahip olmak riskinizi dağıtmanızı sağlasa da siz yine de böyle dönemlerde rekabet avantajına sahip olduğunuz alana daha çok odaklanın. Söz konusu uzmanlığınızı daha da geliştirmeye ve iyi yapmaya çalışın.

Sahip olduğunuzu kullanın: Yeni araçlar yaratarak maliyetlerinizi artırmak yerine, zaten yapmakta olduğunuz işleri nasıl farklılaştırabileceğinizi düşünün. Örneğin düzenli olarak yapmakta olduğunuz yazışmalarınız bile sizin için bir pazarlama fırsatı olabilir. Yeter ki farklı bakmayı bilin. Mektuplarınız ve diğer gönderilerinizin üzerine promosyonlarınızı anlatmanızı sağlayacak damgalar basabilir, özelleştirilmiş pullar yapıştırabilirsiniz. Sesli mesajlar ve videolarla pazarlamanızı internet aracılığı ile ve oldukça düşük maliyetlerle gerçekleştirebilirsiniz.

Kendinizi yollara vurun: Müşterilerinizle daha da yakın olun. Onları yüzyüze ziyaret edebilir, özel bir günde minik çikolatalar ya da hediyeler dağıtarak iyi dileklerinizi iletebilirsiniz.

Müşteri danışma kurulu oluşturun: Müşterileri sürecin bir parçası olmaya davet edin. Bu, mağazalarınızın dizaynından son reklam kampanyanıza kadar birçok konuda geri bildirim almanızı sağlayacaktır. Ayrıca paylaşacakları her öneri, mevcut ve yeni müşterilere ulaşabilmeniz için yeni yollar oluşturmanız konusunda yardımcı olacaktır. Bu tip değerli önerileri, ufak hediyeler ya da özel indirimlerle ödüllendirebilirsiniz.

Kaynak: Tuba İLZE GÖRMEZOĞLU

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
ahiskaneagles
Yeni Üye

Toplam 22 yazı
26/07/2009 :  14:54:23  Alıntı
Değerli paylaşımınız için çok teşekkür ederiz Sn. Görmezoğlu..

Yerleşim : Türkiye / Izmir  |  Meslek : İthalat / İhracat
Marketing_Exper
t

Yeni Üye

Toplam 6 yazı
11/10/2009 :  20:45:15  Alıntı
Merhaba , yazınız hakkında birkaç cümlede ben eklemek istedim,

Evet bahsettiğiniz gibi kriz dönemlerinde pazarlama harcamaları kısılır, bunun sebeplerinden en önemli ikitanesi; işletme sahibinin ya da ortaklarının pazarlama çabalarının sonucunun satışa dönüşecek olduğunu bilmemesi ,ya da doğru bir pazarlama planı yapılmamış ve harcanan paralar boşa gitmiş, doğru pazarlama yapılmadığından doğal olarak beklenen karşılık alınamamış ve harcanan paranın gereksiz olduğunun düşünülmesinin bir sonucudur.
Kaba tabiri ile pazarlama bize şunun için gerekli ; Eskiye bir dönüp baktığımızda satın aldığımız ürün ve hizmetleri tedarik edebileceğimiz noktalar çok kısıtlıydı bunun sonucunda o ürün ve hizmetleri bize satan işletmeler herhangi bir rekabet içinde olmadıklarından yaptıkları ne kadar yanlış olsa da kendilerini yenilemek zorunda değillerdi,örneğin yanı başmızdaki bakkal amcaya muhtaçtık çünkü avm denilen bir kavram yoktu ama bakkal amca kendini geliştirmiyor ürün çeşitliliğini arttırmıyor veya geleceği planlayıp buna yatırım yapmıyordu evet süpermarketler, avm ler hayatımıza girmeye başlayıp piyasaya hakim olmaya başladığında bakkal amcanız önemini iyice kaybetmeye başladı çünkü avm ye gittiğimizde tüm ihtiyaçlarımızı karşılayabiliyorduk,bunun yanında birçok sosyal hizmetten de yararlanabiliyorduk bugun bakkal amca bu duruma lanet ediyor gücümüz yok rekabet edemez olduk diyor burada bakkal amcamız hiç kusura bakmasın çünkü zamanında gerekli çabayı göstermedi bu tamamen onun suçu..... yani pazarlama kimilerinin sandığı gibi kapı kapı ürün satmak değil sadece broşür dağıtmak değil , pazarlama; bakkal amcanın yapmadığı ürün çeşitlilğini arttırmak,hakimiyetini korumak adına çeşitli promosyonlar yapmak,müşteriye yönelik maksimum tatmin edici çalışmalar yapmak , yani zamanın değişim ve gelişim sürecine ayak uydurmaktır diyebiliriz,Fakat bunları da belirli bir plan çerçevesinde ve doğru pazarlama analizler yaparak doğru adımlar atarak sağlayabiliriz sadece broşür dağıtmak bize hiçbirşey kazandırmayacaktır,büyük rakipleri inceleyerek onlarla nasıl mücadele edileceğini araştırmak gerekecektir,evet büyük sermayeli yatırımcılar rakipleriniz olabilir ama küçük esnafta bir gerilla gibi savaşmalı kriz döneminde savunmaya geçmemeli faaliyetlerini sürdürmelidir...
Eskiden en güçlü ülkeler;surları,kaleleri en yüksek olan ülkelerdi,şimdi ise; en güçlü ülkeler ticaret binaları en yüksek olanlarıdır.Satış ve Pazarlama uzmanları ise ticaretin ileri uç piyadeleridir.Piyade olmazsa savaş yapılamaz.

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Satış / Pazarlama
ikielaraba
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
22/10/2009 :  10:51:56 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Açıklama için teşekkür ederiz http://www.oto24.com ailesi......

Yerleşim : Türkiye / Antalya  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.67 saniye.
23:35:25, 3 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım