Müşteri Olarak Biz. . . - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Müşteri Olarak Biz. . .


eylul
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
01/03/2005 :  23:13:40   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Acaba müşteri olarak gerçekten üzerimize düşen görevleri yerine getiriyor muyuz merak ediyorum? Şikayetlerimizi ya da memnuniyetimizi ürününü aldığımız ya da hizmetinden yararlandığımız firmaya yeterince dile getirebiliyor muyuz?
Sonuçta eğer bizim için daha iyisini yapmalarını istiyorsak onlara sürekli olumlu ya da olumsuz geribildirimler vermeliyiz.
Ben açıkçası memnuniyetini ve şikayetini dostlarıyla paylaşan biri olarak bu özelliğimi değiştirmeye çalışıyorum. Çünkü şirketin bir şekilde müşteri olarak "benim ne hissettiğimi" bilmesi gerekiyor ki ona göre gerekli değişiklikleri yapsın. Tamam çeşitli anketler filan yapılıyor ama bunların hepsi kısıtlı çevrelerde uygulanıyor; uygulanma tarzı açısından ne kadar sağlıklı olduğu da oldukça tartışmaya açıklar. Mesela ben yaşımdan oldukça ufak gösterdiğim için hiçbir anketör bana soru sormuyor. Bir de dikkat ettiğim nokta anketörlerin anket yapmayı karşı cinse yaklaşma bahanesi olarak görmeleri. Yine telefonla anket uygulaması olmasına rağmen ne ben ne de çevremdeki herhangi bir kimseye böyle bir uygulama da yapılmamış. O nedenle ben de şirketler hakkındaki görüşlerimi onlarla daha açık bir şekilde paylaşmaya karar vermiş bulunuyorum.
En son bir ISS şirkete gayet samimi bir şekilde şikayetçi olduğumu şu şekilde belirttim;
(kısaca durum özeti: saat gece 2.30 ve benim net bağlantım sürekli kopuyor, doğal olarak delirmiş durumdayım.)
MT: Anlıyorum Eylül Hanım, ama biliyorsunuz gecenin bu saatinde internet bağlantı ücretleri daha ucuz diye daha çok internete giriyorlar; o nedenle hatlarda doluluk oluyor.
E: Peki ben ne yapayım? Tüm ilçeye şöyle bir anons mı yapayım: "Lütfen bu gece internette çok işim var, siz internete girmezseniz sevinirim". Bu mu çözümünüz?
MT: sessizlik...
E: Bakın bu telefon görüşmelerinin kayıt altına alındığını biliyorum. Buna rağmen yöneticinize söylemenizde fayda var; sizden memnun değilim ve en kısa zamanda ADSL'e geçmeyi düşünüyorum. Sürekli kopuyor ve bunun çözümü yok.
MT:Peki bizim sunduğumuz ADSL'i kullanmayı düşünür müsünüz?
E: Yok, bir daha ürününüzü kullanmayacağım. ADSL de olsa, yine de gecenin bu saatinde yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkürler.

Eskiden bu gibi durumlarda hiçbir söylemeyip kapatırdım. Hala bir şey değişmedi ama en azından tüketici olarak görevimi yerine getirdiğim için mutluyum.
"Vermediğiniz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir.
Devrimi satın alamazsınız.
Devrimi yapamazsınız.
Devrim olabilirsiniz ancak..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
07/03/2005 :  19:48:27 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Eylul, şikayet ve önerilerimizi şirkete önermek elbette güzeldir, ancak müşteri olarak böyle bir görevimiz olduğunu düşünmüyorum. Ve tabi ki sırf müşteri şikayetleri gelmiyor diye, şirketlerin yan gelip yatmasını anlamıyorum. Her 6 mutsuz müşteriden belki ancak 1'i şikayetini şirkete iletir. Yani, şikayetleri takip etmek bize gerçek resmi göstermez. Ve bu arada amaç şikayet toplamak da olmamalı, iyi yanlara da aynı ölçüde odaklanılmalı.

Bizim fikirlerimiz, düşüncelerimizi ve rahatsızlıklarımızı öğrenmek için aktif olarak şirketler çalışmalı. Bu konudaki en iyi örneğim www.tivocommunity.com Bu sitede tivo müşterileriyle aktif olarak iletişime geçerek, rahatsızlıklarını ve önerilerini ilk elden öğreniyor.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
eylul
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
08/03/2005 :  00:45:13 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Tam olarak neden böyle bir görevimiz olmadığını açıklar mısın? Üstelik ben yazımda sadece şikayetlerimizi dile getirmemizden de söz etmiyorum; aynı şekilde memmuniyetimizi de onlara dile getirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Kaldı ki bu çalışanların motivasyonu açısından da çok ama çok önemli. Takdir ya da eleştiri görmeyen insanlar bir süre sonra ne için çabaladıklarını düşünmeye başlıyorlar. O kişilere emin ol ki sadece istatistiki veriler yetmiyor.
Benim düşüncem şirketlere bu konuda yardımcı olmamız gerektiği.
Sözünü ettiğin siteye çok fazla bakamadım, ama anladığım kadarıyla aktif iletişim "forum" üzerinden gerçekleşiyor; bu da demek oluyor ki insanlar şikayetlerini ve memnuniyetlerini foruma yazmak için zaman ayırıyorlar. Bu insanlar bu iş zaman ayırmayabilirlerdi. Sence neden zaman ayırıyorlar?
"Vermediğiniz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir.
Devrimi satın alamazsınız.
Devrimi yapamazsınız.
Devrim olabilirsiniz ancak..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
whatco
Yeni Üye

Toplam 24 yazı
12/03/2005 :  08:25:58  Alıntı


birisi yazımımı silmiş
whatco dan selam

Yerleşim : Türkiye / Mersin  |  Meslek : Yöneticilik
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
13/03/2005 :  01:21:20 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Windows'un sinir olduğum bir özelliği var. Programda bir hata oluştuğu ve programın kapatılmak zorunda olduktan sonra, bir mesaj çıkıyor "Bir sorun oluştui program kapatılmak zorunda.Hata Microsoft'a Gönderilsin mi?" diyor. Aslında yeni yeni farkediyorum ki bu özellik Microsoft için ne kadar değerli olabiliyor. Başka ürünler için benzer yöntem uygulanabilir mi? diye düşüneceğim.

Soruna gelince benim de severek yardım etmek isteyeceğim şirketler de var, kayıtsız kaldığım şirketlerde. eğer o şirketle iş yapmaya devam etmeye niyetliysem, görüşlerimi bildiririm. İnsanlar görüşlerini kendiliğinden bildirmez (genelleme), bu yolu şirketler kolaylaştırmalı ve gerekirse ödüllendirmeli. Bu yolu kolaylaştırmak şirketlerin sorumluluğu, çünkü benim görüşü öğrenmek öncelikle onlara değer sağlayacak.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
13/03/2005 :  01:27:04 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bir de olayın metamediiaries (aracılar arabam.com gibi) boyutu var. Internetteki topluluklarda görüş bildirmekde tartışılması gereken bir konu. Mesela Amazon.Com da görüş bildiririm, çünkü puan kazanırım, başka insanlar tarafından önemsenirim, başkaları görüşüme katılırsa o kategorideki itibarım artar vs...D,ğer taraftan sikayetvar.com'a yazarım. Çünkü şikayetimi binlerce kişiye ulaştırmak isterim, sorunumun çözülmesini beklerim, firmyı eğer şikayetimi çözmezse zor durumda bırakırım.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.39 saniye.
12:39:19, 20 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım