Patronlarla Başetmenin Yolları. . . - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Patronlarla Başetmenin Yolları. . .


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
16/04/2009 :  13:49:18 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Hem işinizi hem patronunuzu yönetmek zorunda kaldınız mı? İşte zor patronla baş edebilmenin yolları...

Zor patron çalışanlarının duygusal ihtiyaçlarını anlamayan patrondur. Zor patron çalışanlarının duygularına hitap ederken yetenek ve nezaketten yoksun olduğu için anlayışsızlığın ötesinde ek problemler de yaratır.

Bunun sonucunda bu patronlar çalışanlarının duygusal ihtiyaçlarını anlamadıkları için doğru düzgün iş dağılımı yapamaz, tüm çalışanlara adil davranamaz ve özel yaşamlarını iş yaşamlarından ayırt etmekte zorlanır.

Zor patronların diğer karakteristik özellikleri ise şöyle sıralanabilir:

• Bazı çalışanları kayırarak bazı ayrıcalıklar tanır.
• Çalışanların iş yüklerini ayarlayamaz.
• Çalışanlar için devamlı olarak yeni politikalar ve prosedürler geliştirir.
• Çalışanlarla iletişimde kendi duygularını kontrol edemez.
• Çalışanları iş performansına göre değil kendisinden hoşlanıp hoşlanmamasına göre ödüllendirir.

Çalışanlar tarafından argo içerikli bazı takma adlar da verilen bu tür patronlar terminolojide “duygusal zeka”sı düşük kişiler olarak tanımlanıyor. Duygusal zekası düşük patron ise en basit tanımıyla çalışanların duygularını anlayamayan ve üstelik onlardan maksimum faydalanan patron anlamına geliyor.

Başka bir deyişle duygusal zekası düşük olan patronlar çalışanın duygularını ve bunun iş ortamına vereceği zararı anlayamaz. Çünkü ofis ortamını ilgilendiren sosyal dinamiklerle ilgili bir anlayış geliştirmemiştir.

Dolayısıyla siz bir kere işe geç kalma yüzünden azarlandığınız için saçınızı başınızı yolarken iş arkadaşınız patronun favorileri arasında olduğu için istediğinde erken çıkıyor ve uzun öğle araları veriyorsa, içinizden patrona küfrederek işten ayrılacağı zamanı beklemek yerine daha etkili bir yaklaşımda bulunabilirsiniz.

Nasıl baş edeceksiniz
Duygusal zekası düşük patronların sınır koyan, limitler belirleyen ve yönetim ve düzen sağlayan çalışanlara ihtiyacı vardır. Başka bir deyişle hem işinizi hem de patronunuzu yönetebilmelisiniz…

1- Sınır koyun: Duygusal zakası düşük patronlar insanların sınırlarının nerede başlayıp nerede bittiğini anlamaz. Bu nedenle patronunuzu mesafe, dil ve otorite anlamında sınırlarının nerede başlayıp nerede bittiği konusunda kibarca bilgilendirmeniz gerekir.

2- Limitlerinizi belirleyin: Duygusal zekası düşük patron davranışının diğer insanları nasıl etkilediğini anlamaz. Bu yüzden patronunuzu uygun bir dille örneğin yeni işleri akşam eve gitmek üzere kapıdan çıkarken değil gün başlarken vermesi gerektiği konusunda uyarmalısınız.

3- Yönetim ve düzen sağlayın: Duygusal zekası düşük patronun yönetilmeye ve düzene ihtiyacı vardır. Örneğin performans ödeneğiniz 1 ay gecikti. Kızmak yerine patronunuza performans değerlendirme yazısını kendiniz yazarak yardım teklif edin, performans gelir tablosunu tamamlamasında yardım edebileceğinizi belirtin ve işin tamamlanması için bir tarih belirleyin.

İsterseniz tüm gün nefesinizi tutarak sakin kalmaya çalışabilirsiniz ancak duygusal zekası düşük olan patronunuz siz proaktif davranmadığınız sürece değişmeyecektir.

(Kaynak: Happy Working)

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
jeansteam
Üye

Toplam 339 yazı
18/04/2009 :  09:53:30  Alıntı
Patronlarda ticari zeka ile duygusal zeka aynı orantıda bulunmaz tıpkı yanında çalışan personellerin ticari zeka yerine duygusal zekalarının daha fazla geliştiği gibi patronlarında ticari zekaları fazla geliştiğinden PATRON olmuşlardır.

1- Sınır koyun: Kendisinden maaş aldığınız bir kişiye sınır koyamazsınız o sizden alabileceği en yüksek performansı almaya çalışacaktır bunu yaparkende kendi iş yerinde kendine sınır koymaz.

2- Limitlerinizi belirleyin: Mutlaka herkesin bir limiti vardır fakat söylenecek söz beklemez siz akşamdan talimatınızı alın yine sabah yaparsınız. Akşamdan aldığınız talimat size sabah işe geldiğinizde ne yapmanız gerektiği konusunda hazırlıklı olmanızı sağlar 9 veya 10 da patronum gelsede yeni işlerin talimatını verse diyerek zaman öldürmenizin önüne geçer.

3- Yönetim ve düzen sağlayın: Yönetilmeye ihtiyacı olan patron zaten patron değildir biryerlerde maaşlı olarak çalışıyordur. O yönetmeyi becerebildiği için patrondur ve becerebildiği süre boyuncada patron olarak kalacaktır.

Siz istediğiniz kadar proaktif davranın sonuçta kaybeden siz olursunuz elemanlar herzaman geçicidir firmalar ise kalıcı.

Şunuda unutmamak gerekir Duygusal zekanızın hızla düşüyor olması sizi PATRONLUĞA hızla yaklaştırır.

Ben patron değilim Textil sektöründe profesyonel yöneticilik yapıyorum sizin duygusal zeka dediğiniz olay 20 yıl önce beni terkettiğinde yönetmenin gücünü ne derecede engellediğinin farkına vardım.

Bir işe PATRON gözüyle bakmadığınız ve o sorumluluğu almadığınız sürece patronları eleştiremezsiniz.


.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.64 saniye.
13:44:31, 29 Nisan 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım