Bizi bekleyen en büyük tehdit (Cost Transparency) - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Bizi bekleyen en büyük tehdit (Cost Transparency)


marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
18/02/2005 :  13:53:10   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Internet sayesinde hepimiz ürün hakkında güvenilir yorumlara, kullanıcıların görüşlerine ulaşabiliriz. Fiyat karşılaştırması yapabiliriz. Pazarlık edebiliriz. Hatta, havayolu, otel, bilet gibi ürünlerde kendi fiyatlarımızı sunabiliriz, diğer insanlarla birleşip satın alma gücü oluşturabiliriz. Tüm bu gelişmelerin firmaların lehine çalışmadığı kesin. Tüketiciler artık iyisini biliyor. Annemin sözünü "iyisini bilmiyorsan, pahalısını al" yeniden düşünmek gerekecek. Internet fiyatları daha şeffaf yapacak. Markalar, önlem almazlarsa, birer meta haline dönüşecek.

Batı bu gerçekle yüzleşti, şimdi sıra bizde.

Neler yapmalı sizce?
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
İNCİ
Üye

Toplam 239 yazı
18/02/2005 :  14:35:42  Alıntı
Elde bulunan varlık, sermaye anlamında kullandınzı galiba.

Dönüşsün ne zararı olur. Hem internete hala o kadar güven duymuyor Yurdum insanı.

Ben mesala bir ürün hakkında araştırmamı yaparım ardından gider yetkili bayiye görerek, dokunarak alırım o ürünü.
BİR GÜN GELİR, BİR GÜN KALIR, BİR GÜN GELİR ODA BİTER
İYİ GÜNLER
İNCİ

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Kamu sektörü
Lagutax
Üye

Toplam 115 yazı
18/02/2005 :  15:06:24  Alıntı
Türkiyede internet üzerinden markalar cogu pasif durumda ne kadar ürünler hakında bilgilerde olsada kimse internet üzerinden siparis vermek yanlısı degil ( bazı ürünler harici ) bunun güvenlikle pek alakası oldugunu sanmıyorum.Kaldiki büyük markalar alan adlarını (domainname )bile kabaca iplemiyolar.Bunu sonradan anlıyacaklar ama iş işden gececek gibi...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
18/02/2005 :  20:58:06 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Cost Transparency nasıl ortaya çıkabilir?
Güvenilir, lider markalar tüketicileri kötü ürün alma riskinden korur. Karşılığını ise fiyatlarına "risk premium" risk primi olarak ekler. Ancak, ürünler hakkında daha da bilgilenen satın alıcıların kötü ürün tercih etme riskleri de azalıyor. Karşılaştırma siteleriyle doğru tercihi yapabiliyor. Artık "risk premium" ödemeye istekli olmayabilirler.

Priceline.com gibi sitelerde tüketiciler uçak bileti almak için havayolu işletmelerine teklif yaparlar. Tüketicinin düşük fiyatlı teklifi kabul edilirse, aynı tüketici bir sonraki sefere daha düşük fiyat önerme isteğini duyabilir. Bu döngü, sonuçta "price floor" kabul edilebilecek en düşük düzeye kadar devam edebilir.

Internetle beraber fiyat farklılaşması yapmak daha da zorlaştı. Boyner, gibi bir mağaza farklı mağazalarında farklı fiyatlar uyguluyorsa, internet şubesi açarsa, böyle bir fiyat farklılaştırması yapmakta zorlanacaktır.

Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
18/02/2005 :  21:01:56 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Cost Transparency, bir çok kategoride fiyatları düşürecektir. Türkiye'de cost transparency'nin ortaya çıkışını kitap dahil bir çok kategoride göremiyoruz. Ancak, internet yaygınlaştıkça, bizden sonraki nesil internetle beraber doğacağı için, ulaştırma ve haberleşme altyapısı ilerledikçe, bizi bekleyen büyük bir tehdit konumundadır.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
19/02/2005 :  10:19:52 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Mim, bizim burada yapmaya çaılştıgımız, yabanci sirketlere özenmek değil. Internetin, mobil teknolojilerin getirdiği sorunlara dikkat çekmek. Şikayetvar.com, pclabs... gibi yerli forumlara her gün kaç mesaj bırakıldığını biliyor musun? Eskiden, müşterilerin memnun kalmadıklarında 13 kişiye söylediklerini, ancak şikayetvar.com gibi örneklerle bunun binlere ulaştığını göremiyor musun?, insanların e-shop sistemine yakın olmadıklarını biliyorum, insanların elektronik olarak alışveriş yapmaması, onları interneti kullanmadıkları anlamına mı gelir? TR'den bir örnk olmadığı için ABD örneği vereceğim, 2000 yılında, ABD'deki yeni araba satışlarının sadece %3'ü internet kanalıyla oldu, ancak satın alınan otomobillerin %30'unda satın alma kararının bir aşamasında internetin kullanılıyor olması senin için ne ifade eder acaba. Ve, dot.com krizi, insanların internet kullanma alışkanlığını değiştir miş midir?
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
19/02/2005 :  10:21:15 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Eğer, kritiği internetin fiyatları etkilemeyeceği, buranın TR olduğu, çoğu insanın atern interneti kullanmıyo olduğu yönünde yaparsan yartışmayı burada kesiceğim. Ancak, her işletme için de kötü alınmadığı, bazı yaklaşımlarla bu tehditten kurtulunabileceğini söylersen, ne hoş bunları tartışırız.
(not, önemsiz dediğin bu konuyla ilgili geçen sene Harvard Business Review de 3 makale yayınlandı)
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
19/02/2005 :  16:27:43 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Mim, yorumlarında(saplantısında) Amazon.com ve ebay'deki skandallardan bahsetmiş. Amazon.com farklı tüketicilerin, farklı oranlardaki promosyonlara nasıl cevap verdiğini test etmek amacıyla, bir dvd için örneklemindeki tüketicilere farklı fiyat önermiş. Bunun üzerine fiyat farkı ortaya çıkınca, müşterilerden büyük bir tepki almış, basında amazon'un paragöz olduğuna dair haberler çıkmış. Internet olmadan, bir kitapçı farklı mağazalarında, farklı fiyatlar önerseydi böyle bir skandal ortaya çıkabilir miydi? Skandalları ortaya çıkaran, gene şeffaflığın kendisidir. Bu kadar büyümesine yol açan ise, müşterilerin bilgiye ulaşımının bu kadar kolaylaşmasıdır.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
19/02/2005 :  16:29:21 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
eBay'de ise fiyatı belirleyen şey talebin kendisidir. Her üründe fiyatların düşeceğini düşünecek kadar saf değilsin herhalde. Bayram öncesi TR'ye hangi fiyatla uçuyorsun, diğer zamanlarda hangi fiyatla uçuyorsun. eBay'de bahsettiğin olay hakkında bilgim yok, ancak sırf bu olaylar yüzünden insanların interneti kullanmıyacağını düşünüyorsan, NEDEN BURADASIN???
* LUTFEN KONUYLA İLGİSİZ ELEŞTİRİLERİ YADA GÖRÜŞLERİ YA YENİ KONU AÇARAK, YADA ÖZEL MESAJLA YAPALIM.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
19/02/2005 :  21:46:43 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Staples ve OfficeMax örnekleri
Staples ve OfficeMax Amerikanın önde gelen ofis ürünleri tedarikçisidir. Internet şubesini açtığında staples zor bir karar vermek zorunda kaldı. farklı bölgelerde uyguladığı farklılaşmış fiyatlara devam mı edecek, yoksa tüm ABD için aynı fiyatı uygulamaya devam mı edecek. (www.staples.com) adresine girerseniz önce sizden zip code isteyecek, sonra siteye girmenize izin vereceğini görürsünüz. Farklıştırmış fiyat politikasına devam etmektedir. Öte yandan officeMax.com böyle bir uygulamanın müşterilerin gözünde şirketin düşük fiyat politikasını zedeleyeceğini düşünmektedir.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
eylul
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
20/02/2005 :  16:29:47 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Valla açık söylemek gerekirse yazılanları okuduğumda kafam bayağı bir karıştı. Herkes başka bir şeyler hakkında konuşuyor.
Ben kendime ilk yazılan yazıyı muhatap alarak cevap veriyorum:)
1. Internette gerçekten güvenilir tüketici yorumlarına ulaşabilmek mümkün mü?
Açıkçası pek değil. Çünkü bir ürün hakkında çıkan yazıyla ilgili olarak o şirkette çalışan kişinin kendisi de yorum girebiliyor. Bunu da sahte isimler altında yapmak çok kolay. Bu durum da iyi olmayan bir ürünün iyiymiş gibi gösterilmesine olanak tanıyor.
2. Internet fiyatları daha mı şeffaf yapıyor?
Aslında internette ürün satmanın maliyeti mağazada ürün satmaya oranla daha düşük olduğu için fiyatlar da daha düşük oluyor. Fiyat karşılaştırmasını da pazarlığı da reel ortamda yapabiliriz ama internet üzerinden bu gibi uygulamaları gerçekleştirmek çok kolay. Bir ayakkabının fiyatını öğrenmek için ya da bir bilet fiyatını öğrenmek için saatlerce uğraşacağıma internette bunu 10 dakikada yapabiliyorum. Tüketicilerin artık seslerini de duyurması daha kolay ama şirketlerin de buna yanıt vermekte geç kalacağını düşünmüyorum.
Priceline.com gibi örnekler ise tüketici lehine gibiymiş gözükse de (tabii avantajlı olduğu durumlar da yadsınamaz) havayolu şirketleri de bundan büyük ölçüde yararlanmaktadır. Boş uçmak yerine en kötü ihtimal yer maliyetini çıkaracaktır.
3. E-ticaret ne olacak?
Bu konuda hala şüphelerim var.
- Internet üzerinden ticaret rahat ve güvenilir (Türkiye'de pek güven yok gerçi) olsa da kitap, cd, teknolojik ürünler, yiyecek vb. ürünler dışında internetten araba almak, ayakkabı almak, kıyafet almak gibi şeylerin oturması daha uzun zaman alacak. Bunda önemli bir etken de insanların hala dokunarak, hissederek vb. yöntemlerle alışveriş yapmayı sevmesi.
- Diğer psikolojik nedenler de satınalmayı oldukça etkiliyor. Özellikle bir çok kişinin kimi zaman stres gidermek için alışveriş yaptığını düşünürsek iki tıklamayla alışveriş yapmanın insanı rahatlatmayacağı gerçeğini buluruz.
- Internetten alışverişin en önemli kazanımlarından biri de zaman kazandırması. Özellikle insanların daha yoğun ve fazla çalıştığını düşünürsek e-ticaret bu konuda insanlara büyük avantaj sağlıyor.
Sonuçta avantaj veya dezavantaj olarak sayılabilecek tonlarla şey var. E-ticaretin yaygınlaşması için kredi kartı güvenliğinin tam olarak sağlanması ve e-ticaret şirketlerinin mükemmele yakın çalışan lojistik sistemlerinin olması gerekiyor.
Bence günümüzde e-ticaret alternatif ürünlerin satışı için kullanılacak olursa çok daha büyük fayda sağlayacaktır (en azından ben öyle yapardım). Mesela el işi ürünler, dünyanın bir köşesinde bulunan otantik eşyalar vs. vs... Ya da kişiselleştirilmiş eşyalar satmayı denerdim. Mesela takı gibi... Sen tasarımını seç, boncuk regini seç, boyunu seç vs vs...
Amaç insanların kolay kolay ulaşamayacaklarını kolay ulaşılabilir bir hale getirmek olmalı.
Mağazada sattıkları ürünleri internet üzerinden satan şirketler de kendilerine yeni pazarlar arayan şirketler. Zaten birçoğu (migros, office1store...) reel ortamda da gayet iyi bilindikleri için bu ortamda da tutunmaları çok da zor olmuyor...
"Vermediğiniz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir.
Devrimi satın alamazsınız.
Devrimi yapamazsınız.
Devrim olabilirsiniz ancak..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
ddeniz1980
Yeni Üye

Toplam 27 yazı
19/11/2006 :  16:47:45  Alıntı
"The Internet allows consumers to compare prices quickly and easily, and has made sellers' costs much more visible. That's great news for customers. But what about the sellers? Cost transparency is the new reality, says Temple University's Indrajit Sinha in the Harvard Business Review, and "those managers who best understand the dynamics of cost transparency on the Net will be most prepared for the challenge.""

http://hbswk.hbs.edu/archive/1801.html

Kısaca internet tüketiciler için fiyat araştırması ve karşılaştırması yapmak için ideal bir yer, peki ya satanlar?

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Çevirmen
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

5.88 saniye.
11:50:47, 29 Nisan 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım