pazarlama - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

pazarlama


Semra__
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
06/11/2004 :  12:31:14 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


slm benim soracağım konu pazarlamayla ilgili mal karması kavramı,malın yaşam süreci a)tanıtma b)Gelişme c)Olgunluk bu konuda yardım ederseniz çok mutlu olacağım:)
semra

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Grafiker
spekulator
Yeni Üye

Toplam 24 yazı
09/11/2004 :  00:04:10  Alıntı
kısaca geçiyorum.
malın hayat seyrini soruyor anladığım kadar
pazara giriş aşaması-->tanıtım
pazarda kabul görme ve yaygınlaşma- talebindeki artış--> gelişme
pazara hakim olma ve gelişme sürecinin yavaşlaması yani ürünün standartlaşması- ürün hakkında pazarda yeteri kadar bilginin oluşmuş olması--> olgunlaşma sürecini tanımlıyor.

yön gösterici olmak istedim.

iyi çalışmalar...
spekulator

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
toyonca
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
07/12/2004 :  18:00:53  Alıntı
mesajınızı yeni gördüm. aynı bilgilere hala ihtiyacınız var mı? varsa yardımcı olabilirim.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : pazarlama
eylul
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
18/01/2005 :  23:03:46 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Sanırım ürünün yaşam eğrisinden bahsediyorsun. Kısaca özetlemek gerekirse;
1. Tanıtma Dönemi: Ürünün pazara yeni girmesinden dolayı satışların ilk başta düşük olması ve maliyetlerin oldukça yüksek olması
2. Gelişme Dönemi: Talep artar, satış oranları yükselir (kar da artar - maksimum kara bu dönemde ulaşılır), ama rakip etkisi ortaya çıkar; yani pazara başka rakipler de girmeye başlar.
3. Olgunluk Dönemi: Talep artış hızı yavaşlar, rakiplerin sayısı fazlalaşmıştır. Satışlar düşmeye başlar.
4. Gerileme Dönemi: Yeni ürünler pazara girmeye başlar, satış rakamları oldukça düşüktür.
Daha ayrıntılı bilgiyi İsmet Mucuk'un "Temel Pazarlama Bilgileri" kitabından bulabilirsin.
"Vermediğiniz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir.
Devrimi satın alamazsınız.
Devrimi yapamazsınız.
Devrim olabilirsiniz ancak..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.47 saniye.
12:18:26, 20 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım