Doğru mesaj, doğru kişiye - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Doğru mesaj, doğru kişiye


cturanli
Yeni Üye

Toplam 10 yazı
15/09/2004 :  19:44:53   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Ogilvy, yaptığım reklamları beğenmenizi değil, onları sizi satın almaya yöneltecek kadar ilginç bulmanızı tercih ederim diyor. Bunun gerçekleşmesi için de, doğru mesajın doğru kişiye verilmesi gerekiyor.

Reklam ödülü kazanmak, bilinirliği arttırmak, akla ilk gelen markalardan olmak, tabi ki satış için çok önemlidir fakat doğru mesajı doğru kişiye vermiyorsanız, ortada bir satış yoktur.

Anneannem Nike markasını çok iyi biliyor olabilir ama asla bu markayı giymeyecektir.

www.farketing.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
16/09/2004 :  03:44:04 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Şu anlamı çıkarıyoruz; Doğru reklam her zaman güzel reklam demek değildir. Bazen hiç beğenilmeyen bir reklam bile satışı arttırabilir. Doğru reklam da budur.

Reklamı "mesaj" yönüyle ele aldığımızda, başlık cuk oturuyor. Doğru mesaj, doğru kişiye.
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
Levent
Üye

Toplam 488 yazı
16/09/2004 :  15:12:45  Alıntı

Reklam dediğin ne zaten?
Her türlü mandacılığa karşıyım. Egemenlik milletindir. Egemenlik, A.B'ye, orduya ve IMF'ye devredilemez. Demokrasi mandacılığa karşı olmaktır.

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Danışmanlık
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
16/09/2004 :  20:19:22 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


'Reklam' kavramını sadece mesaj olarak algılamak çok doğru olmayabilir.

Kendini (veya ürün/hizmeti) ifade anlamında reklam mesajdır. Ya da reklamın hedefi alıcılar tarafından yani bizler tarafından mesaj olarak görülmesi doğaldır.

Ancak doğru reklamın hazırlanması, reklamveren tarafında sadece mesaj olmaktan başka anlamlar taşıyor.

Şöyle bir örnekleme ile daha kolay anlatabileceğimi düşünüyorum;

Siz kendinizi bir topluluğa anlatmak istiyorsunuz. Belli bir fikrinizi karşı tarafa aktarmak ve onları ikna etmek istiyorsunuz. Bu bir sunum, bir konferans olabilir veya belkide bir iş başvurusu. Mutlaka kendinizle ilgili bir ön hazırlık yaparsınız. Çeşitli dokümanların hazırlanması, konu ile ilgili daha önce yapılan çalışmaların araştırılması veya dikkat çekici, göz doldurucu bir giysi satın alınması...

İşte tüm bunlara benzer çalışmalar ciddi firmalar tarafından reklam ön hazırlık aşamasında da yapılmaktadır. 5 yıllık bir saraciye firmasının ürün kataloğu hazırlamak için en azından stok kod sistemini tekrar oluşturmak zorunda kaldığına şahidim.

Araştırma, öğrenme, düşünme ve ondan sonra ifade etme... Kişiler kadar firmalar için de gerekli bir zincir.

Reklam bu bahsettiğim özellikleri dolayısıyla salt mesaj olmaktan çıkıp firmaları disipline eden bir güç olma niteliği de gösteriyor.

Tabi bu bir bakış açısı.
Reklamı sadece ön yüzü ile değerlendirme yolunu seçersek 'mesaj' demek bizim için fazlasıyla yeterlidir.
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.39 saniye.
20:05:15, 24 Nisan 2024, Çarşamba

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım