Dünyanın En Gerçekci Kaza Testini Biz Yaptık - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Dünyanın En Gerçekci Kaza Testini Biz Yaptık


akinselcuk
Editör

Toplam 5526 yazı
11/08/2008 :  23:59:08   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Artık filika halatları koparsa kimse ölmeyecek.
Çünkü yapılabilecek en gerçek hatta gerçeğinden bile daha gerçek kaza testini yaptık.

Emniyet kemerleri bağlı, bazıları yüzme dahi bilmeyen, sırtlarıda can yeleği, test işcilerini !? üstü kapalı bir filikaya oturtup halatını koparırsanız ne olur??
Filika denize ters olarak düşer, camları kırılır, işciler birbirini ezer, bazılarının emniyet kemeri açılmaz, çıkış kapısı filikanın bir ucunda ve tektir, filika 15 saniye içinde suyla dolup nefes alacak yer kalmaz.
İşte bu durumdan sağ kurtulmak ne derecede mümkündür?
Ters dönen filikanın çıkış kapısı artık suyun altındadır , üstünüzde can yeleği takılı olduğu için suya batıp kapıdan çıkamazsınız. Gergin durumda olan emniyet kemeri kendiliğinden kopmadı ise elle açamazsınız, içeride su dolu olduğu ve kaldıysa biraz hava boşluğu o da ayak ucunuzda olduğundan nefes alma şansınızda kalmamıştır.

Milyon doları olan bir tersane sahibi 19 işçisini böyle bir teste canlı soktu. Sonuçta 19 kişinin ki biride testin sorumlusu mühendis 3 fire ile kurtuldu. Demekki böyle bir kazada ölme ihtimali %12 testin sonucu bu !!
Suni kazalar oluşturup test mankenleri ve sensörler yardımıyla ölüm ihtimalini en aza indirmeye çalışan akılsız üretici ve ar-ge ci kuruluşlara duyurulur. Bu kazanın sonuçlarını kaydedin binlerce dolar harcamadan sizin yerinize test ettik. Artık bir filikada nasıl değişiklikler yapacağınızı biliyorsunuz.
İstermisiniz bu tersanenin sahibi bu ar-ge cilerden bir de telif hakkı istesin.

Discovery kanalına gerek yok bizim ülkede şöyle bir gezin büyük atölyeleri her an her dakika böyle canlı testlere şahit oluyorsunuz.

Bakanlar , araştırma - soruşturma kuruluşları inceliyor raporlar hazırlıyor.

Yolda annesinin elinden tutup yürüyen bir çocuk kayıp yolun ortasındaki bir lağım çukuruna düşebiliyor.
Filikanın testi işcilerle yapılabiliyor. Ama insanlar neden öldü bir türlü bulunamıyor , bunu nasıl bulamazlar? Bir işletmenin böyle kazalara imkan vermeyecek tedbirler alması , o işletmenin kazancını mı yok eder? İşe engel mi olur ? Hiç biri olmaz biraz dikkat edip biraz kurala uymak gerek hepsi bu .
Bu sadece ap tal olmakla açıklanabilir.

Ne dersiniz ??




Alıntı Yapılan Metin:
Alıntı - TGRT
Kaza, GİSAN Tersanesi'nde yer alan ve "Galata" adlı bir firmaya ait olan 12 bin 500 grostonluk tankerin filikasında, işçilerin de bulunduğu kişilerce ağırlık denemesi anlamına gelen "klas kontrolü" yapılırken meydana geldi. Filikanın denize doğru indirilip kaldırılması sırısında filikanın halatları koptu. Filikanın denize sert bir biçimde düşmesi sonucu, 19 işçi sulara gömüldü. Filikanın ters dönmesi sonucu işçilerden Emrah Varoğlu, Ramazan Ergün ve Ramazan Çetinkaya, boğulma ya da ezilme sonucu hayatını kaybetti. Kazada yaralanan ve aralarında sorumlu bir mühendisinde bulunduğu 16 işçi ise çevredeki hastanelere kaldırılarak tedavi altına alındı. Limter-İş Genel Başkanı Cem Dinç, filikanın ters dönmesi sonucu işçilerin denize düştüklerini belirterek, "Filika düşerken camları da kırılıyor. Düşme sırasında işçiler birbirlerini eziyorlar, o anda içeriye su doluyor" dedi. Dinç, işçilerin bu sırada öldüklerini bildirdi ve olayda insanların adeta kobay olarak kullanıldıklarını öne sürerek, olaya tepki gösterdi.


tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
akinselcuk
Editör

Toplam 5526 yazı
12/08/2008 :  01:27:14 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bu arada kendimden bir örnek vereyim. Çuvaldız testi.

Dükkandaki montajcı çocukların hep bir yerlerden düşme ihtimali vardı. Gidip hepsini sağlık ve kaza sigortası yaptırdım. SSK+Kaza+Sağlık , hepsinin aylık primi 500 e yakın birde maaş. Piyasada bir dükkana 500-700 arasına mal olacak bir işci bizim dükkana işciye hakkı neyse ver dürüstlüğünü de ilave edince 1500-2000 e mal olmaya başladı.

Ne mi oldu sonuçta? Battık kısaca. Asıl batış sebebimiz bu olmasada etkisi oldu tabiki.

Şimdi sistem nasıl bizim dükkanda ? Kadrolu eleman yok. İş başına yevmiyeli geçici işci var. Günlük yevmiyesini alır işi bitirir sonra evine gider oturup benim yeniden çağırmamı bekler. SSK sorumluluğu yok, kaza olursa geçici yardımcı işçi pozisyonunda olduğu için benim sorumluluğum yok, hastaysa iş yapamayacağı için maaş sorumluluğu yok.

Bu sistemi geçerli kılan düzen, bana daha önceki işçiyi sonuna kadar korumaya çalışan yaklaşımıma hiç prim vermedi. Teşekkür bile etmedi. Oysaki bütün bu yaklaşımları destekleyen bir sistem olmalıydı.

Genede benim bir kazanç sağlayacağım işi yapan işcinin hayati tehlikesi varsa bunu umursamadan parasıyla yapıyor diyerek iş yaptırmak akılla bağdaşır bir şey değil.
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
zobara
Yeni Üye

Toplam 11 yazı
12/08/2008 :  16:30:40  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - akinselcuk
Bu arada kendimden bir örnek vereyim. Çuvaldız testi.

...

Şimdi sistem nasıl bizim dükkanda ? Kadrolu eleman yok. İş başına yevmiyeli geçici işci var. Günlük yevmiyesini alır işi bitirir sonra evine gider oturup benim yeniden çağırmamı bekler.



Sanırım buna Çağrı Üzerine Çalışma yada Belirsiz Süreli İş Sözleşmesi deniliyor. Bu işlerden anlayan birilerine danışmak lazım.


Alıntı Yapılan Metin:

SSK sorumluluğu yok, kaza olursa geçici yardımcı işçi pozisyonunda olduğu için benim sorumluluğum yok, hastaysa iş yapamayacağı için maaş sorumluluğu yok.



SSK ve Maaş sorumluluğu olmaması konusunda bir şey diyemem dediğim gibi bilen birilerine danışmak lazım. Ama yapılan iş senin iş yerinde, senin sorumlu olduğun bir yerde gerçekleşiyorsa, çalışanların iş güvenliğini sağlamak iş verenin sorumluluğudur. İşlerini müteahhitlere veren ana işverenlerin bile hiç olmazsa müteahhiti bu konuda denetleme zorunluluğu var bildiğim kadarıyla.

Alıntı Yapılan Metin:

Bu sistemi geçerli kılan düzen, bana daha önceki işçiyi sonuna kadar korumaya çalışan yaklaşımıma hiç prim vermedi. Teşekkür bile etmedi. Oysaki bütün bu yaklaşımları destekleyen bir sistem olmalıydı.

Genede benim bir kazanç sağlayacağım işi yapan işcinin hayati tehlikesi varsa bunu umursamadan parasıyla yapıyor diyerek iş yaptırmak akılla bağdaşır bir şey değil.


Hepsinden önemlisi zaten bu son söylediğin çok doğru ve çok önemli; yasal zorunluluklardan ziyade bu konuda vicdani sorumluluklarımız çok fazla. Tuzlada gerçekleşen kazaların ardındaki politik ve ekonomik oyunları bir kenarı koyarsak ve bir olay gerçekleştiğinde yasal zorunlulukları yerine getirmiş olmaktan ve en zorda kalındığında genç bir mühendisin veya bir postabaşının kafasını kopartmak, hayatını karartmaktan farklı olarak o kadar insanın ve geride kalanlarının hayatlarını korumaya çalışmak daha önemli.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Mühendis

0.16 saniye.
19:13:03, 24 Nisan 2018, Salı

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.
iyis.in! . keyf.in . gezin.in . gelisim.in
© 2000-2018 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım