Satış Görüşmelerinde Davranışlar Envanteri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Satış Görüşmelerinde Davranışlar Envanteri


Devrim Ersöz
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
27/04/2004 :  11:04:17 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Aşağıdaki davranışların özellikle hizmet satışı sürecinde uygulanmasının olumlu sonuç verdiği bilinmektedir. Kendiniz için bir değerlendirme yaparak bu davranışları sergileme sıklığınızı işaretleyiniz.

Bu envanterin genel değerlendirilmesini kendiniz yapabilirsiniz. Her zaman ve çoğunlukla yaptığınız şeyleri yapmaya devam eder, bazen ve hiç yapmadığınız şeyleri ise sık yapma konusunda gelişim sağlarsanız satış sürecinde daha etkili olabilirsiniz.


1 Görüşmeye gitmeden önce müşterimle ilgili azami bilgiye sahip olurum. Çalıştığı şirketi, kişinin profilini araştırırım. Bunun iletişimimizde olumlu etkileri olacağını bilirim.
Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

2 Görüşmeye gideceğim yeri önceden araştırırım. Gidiş planını yaparım. Trafik ve hava koşullarını mutlaka dikkate alırım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

3 Görüşme öncesi doküman ve diğer teknik malzemelerimi (örnek: lap-top, hesap makinesi, kalem, ajanda, vb) mutlaka kontrol ederim.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

4 Müşterimle randevu tarihini/saatini gerekiyorsa teyit ederim

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

5 Görüşmeye mutlaka en az 10-15 dk erken giderim.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

6 Müşteriyle yüz yüze gelmeden önce kıyafetime son kez çeki düzen veririm. (Arabadan inmeden, asansörde, bekleme salonunda vs). Ayakkabılarımın boyalı, kravatımın /makyajımın düzgün olduğundan emin olurum.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

7 Müşterimle yüz yüze geldiğimde göz temasını asla kaybetmem.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

8 Müşterimin elini sıkarken güler yüzle ismimi ve nereden geldiğimi tane tane ve yüksek sesle söylerim.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


9 Müşterim oturmadan ya da oturacak yer göstermeden oturmam.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


10 Oturacak yer seçerken odaya hakim (ışık-kapı ve müşteri pozisyonuna göre) bir konum belirlerim.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

11 Müşterimle kısa ve ilgili olabileceği konuları içeren bir sohbet gerçekleştiririm.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

12 Aktüel konularda devamlı bilgi sahibiyimdir. Konuşacak konu bulmada zorluk çekmem.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


13 Görüşmemizin amacını kısaca ifade ederim. Görüşmemizin planının ana hatlarıyla önceden özetlerim. Görüşmenin müşteriye sağlayacağı faydalara mutlaka değinirim.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


14 Anlatıma geçmeden önce mutlaka açık sorularla müşterinin bilinç ve bilgi düzeyini yoklarım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


15 Anlatımımda kullandığım yöntem müşterimin algı düzeyine bağlı olarak değişir.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


16 Ürünleri ve sistemi anlatırken çok fazla teknik kelime kullanıp müşterimin kafasını karıştırmam.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


17 Görüşmelerimde her zaman iyi bir dinleyiciyimdir.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


18 Müşterimin sorduğu soruları sonuna kadar dinleyip öyle cevap veririm. İlk anladığım, ya da anladığımı zannettiğim şekliyle karşılık vermem.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

19 Cevabını bilmediğim konularda kesin yorum yapmaktan kaçınırım. Müşterimden yanıt veremediğim konularda araştırmak üzere izin isterim. Sonraki ilk görüşmemizde açıklığa kavuşturduğum konuyu kişiye anlatırım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç

20 Ürünlerin ve sistemin teknik özelliklerinin yanında müşteriye sağlayacağı faydaları üstüne basa basa ifade ederim. Faydaya inandığı noktasında müşterimden onay almaya çalışırım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


21 Müşteriden anladığı şeyi kendi cümleleriyle ifade etmesini isterim.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


22 Görüşme boyunca ilgi ve devam isteğini sürekli kontrol ederim. Görüşmeyi canlı tutmaya çalışırım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


23 Satış aşamasında aşırıya kaçmadan dozunda bir ısrar uygularım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


24 Sözleşmeyi imzalattığım kalem sıradan bir kalem değildir. Küçük ayrıntıların imajımı ve müşteriye karşı uyandırdığım güveni etkilediğine inanırım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


25 Görüşme sonrası müşterimden mutlaka referans ister/alırım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç



26 Satış sonrasında müşterilerimle ilişkimi koparmam. Düzenli olarak ararım.

Her zaman Çoğunlukla Bazen Hiç


Devrim Ersöz
Nisan 2004-İstanbul

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
akkaya
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
10/08/2007 :  08:42:00  Alıntı
bu yazının değerlendirmesini de gönderseydin iyi olurdu Devrim Ersöz kendimizi ne kadar satış ustası olduğumuzu görürdük....

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Tekstil
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.14 saniye.
18:38:45, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım