Kurum Kültürü - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kurum Kültürü


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
02/07/2008 :  20:37:37 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Kurumsal kültür bir kurumda neyin, neden ve nasıl yapıldığını belirleyen anlayış ve bu anlayışın yeşerdiği iklimdir. Bu anlayışı kurumun varlık nedeni, içinde bulunduğu ortam ile ilgili varsayımları, değerleri, normları ve gerçekleştirdiği uygulamaları belirler. Kurum kültürünün boyutları şu şekilde sıralanabilir:

>>Kurumun misyon, vizyon ve değerleri,

>>Organizasyon yapısı,

>>Yetki, sorumluluk ve güç dağılımı,

>>Kontrol sistemleri,

>>Sembolleri,

>>Alışkanlık haline gelmiş uygulamaları ve

>>Efsaneleşmiş hikayeleri.

Örneğin, kurumun ne kadar cazip gözükürse gözüksün temel misyonu dışındaki işleri reddetmesi; Jack Welch’in performansı ne kadar iyi olursa olsun kurum değerlerine aykırı davrananları GE’den uzaklaştırması, her kararın patrona sorularak verilmesi; kimin hangi büyüklükte ve konumda ofisi olduğu gibi semboller veya Vehbi Koç’un her gün ofisten çıkarken ışıkların kapatıldığını kontrol etmesi gibi efsaneleşmiş hikayeler hep kurumsal kültürü oluşturan parçacıklardır.

Kurumlar farklı yönetim anlayışlarıyla başarıya ulaşabiliyorlar. Önemli olan yönetim anlayışının kurumun hedefleriyle ve anlayışı belirleyen farklı boyutların birbirleriyle tutarlı olması. Örneğin, kararların binlerce hayatı etkileyebildiği ve uygulama hızının kritik öneme sahip olduğu askerlik alanında başarıyı getirecek yönetim anlayışı ile yaratıcılığın önemli olduğu bir moda tasarım şirketinde başarıyı sağlayacak yönetim anlayışının birbirinden farklı olması beklenir. Yönetim anlayışını belirleyen temel boyutlardaki farklı seçimleri incelemek, bir kurum için yapılacak en iyi tercihleri belirlemeye yardımcı olur.

Yönetim anlayışını belirleyen birinci boyut stratejik yön belirlemeyle ilgilidir. Yön/strateji belirleme konusunda üç temel yaklaşım gözlemleniyor:

>>Vizyoner liderlik insanlara heyecan veren bir vizyonu olan bir liderin bu vizyonu kuruma sahiplendirerek uygulama etkinliği sağlamasıyla başarıya ulaşır. Vizyoner liderler genellikle ’babacan’ olarak tanımlanan liderler tarafından uygulanır.

>>Emir-komuta zinciri liderliği uygulamayla ilgili etkinliğin en detaylı aşamalarına kadar yukarıdan planlandığı, kararların büyük kaynaklar gerektirdiği ve plana uymanın uygulama etkinliği açısından önem taşıdığı kurumlarda uygulandığında başarıya ulaşır. Bu durumda yetkiler genellikle merkezde toplanır ve liderler ’otoriter’ olarak tanımlanır.

>>Katılımcı liderlik kurumun aşağıdan gelen bilgilerle yönlendirilmesini temel alan bir yaklaşımdır ve özellikle pazardaki trendleri takip etmenin birçok küçük kararın stratejiyi etkilediği konumlarda başarılı olur. Bu liderlik tipi ’sosyal lider’ olarak tanımlanır ve çalışanların yetkilendirilmesi ve delegasyon katılımcı liderliğin temel unsurudur.

Yönetim anlayışını belirleyen ikinci boyut kurum değerleridir. Bu boyutta da dört temel seçenek gözlemleniyor:

>>Girişimcilik, ve yenilikçiliğin ön planda olması bu kültürde inisiyatif alınması ve yaratıcılık özendirilir. Örneğin 3M şirketi için geçerli olan yönetim kültürü bu türdendir.

>>Takım çalışmasının ön planda olması açıklığın, karşılıklı güvenin ve birlikte çalışmanın özendirilmesi esastır.

>>Rekabetçiliğin ve yarışmacılığın ön planda olması her çalışanın bir diğerinden daha iyiyi yapmaya çalıştığı, stresin yüksek olduğu bir performans kültürünü içerir.

>>Disiplin ve operasyonel mükemmelliğin ön planda olması tutarlılık, kalite yöntemleri, sürekli iyileştirme ve hataları en aza indirmenin özendirildiği bir çalışma kültürüdür.

Yönetim anlayışını belirleyen üçüncü boyut kontrol ve hesap verme anlayışıdır. Bu boyutta da üç temel yaklaşım gözleniyor:

>>İnsan odaklı profesyonel standartlar, etik kuralları ve değerlerin ön plana çıktığı çalışanların işe bağlılığının önemli olduğu durumlarda ön plana çıkar. İşin tabiatı nedeniyle girdilerle çıktılar arasındaki bağın ölçülmesinin daha güç olduğu yaratıcı kurumlarda daha yaygındır.

>>Finansal sonuç odaklı yerinden verilecek birçok küçük kararların kurumun iş sonuçlarını etkilediği durumlarda ön plana çıkar. Rekabetçi anlayış önem kazanır. İş sonuçları en önemli kontrol mekanizması olarak değerlendirilir.

>>Operasyonel sonuçlar odaklı anahtar performans göstergeleri, süreç analizleri ve hedeflerle yönetim ön plana çıkar. İş tanımlarının ve sorumlulukların net olarak belirlenmesi esastır.

Yönetim anlayışını belirleyen dördüncü boyut yetkinlikleri geliştirme yöntemidir. Dört temel yaklaşım vardır:

>>Süreç odaklı entelektüel sermayenin kurumsallaştırılması herhangi bir çalışanın yetkinlikleri yerine kurumun sistemlerinin yetkinliklerinin ön planda olması sağlanmaya çalışılır.

>>İçeriden geliştirme çalışan bağlılığını ön plana çıkaran, eğitime ve çalışanların gelişimine odaklanmakla belirginleşir.

>>En iyileri kuruma kazandırma piyasayı yakından takip etme ve en başarılıları kuruma kazandırma konusuna öncelik verilmesiyle anlaşılır. Özellikle hızlı büyüme aşamasındaki kurumlarda ön plana çıkar, dışa açıklık önemli bir özelliğidir.

>>Kiralama veya taşeron kullanma sadece basit işler için değil, aynı zamanda kurum için önemli konularda da en iyilerden oluşan bir ağı yönetmeye öncelik veren bir anlayıştır. Hızlı büyüme aşamasında, proje bazlı çalışan şirketlerde ve yaratıcılığı önemli olduğu kurumlarda daha yaygındır.

Yönetim anlayışını belirleyen beşinci boyut ise ilişkiler yönetimidir.

>>Müşteri ve kanal ilişkilerinin en öncelikli ilişki olması uzun vadeli ilişkilerin ve sürekli dinleme yaklaşımının benimsenmesi önem kazanır.

>>Rekabet odaklı yaklaşım rekabeti takip etmenin, pazar payı ve rakip uygulamalarının önemli olduğu taktiksel yaklaşımların başarı için kritik olduğu sektörlerde önem kazanır.

>>İş ortaklarıyla ilişkilerin önemli olması özellikle lisans ile üretim yapan, değişik ülkelerdeki pazarlama ağı için farklı şirketlerle çalışan kurumlarda ön plana çıkar.

>>Düzenleyici ve denetleyici devlet kurumlarıyla ilişkilerin en önemli ilişki olduğu sektörler enerji, telekom gibi sektörlerde ön plana çıkar.

Kurumlar kendileri için en başarılı olacak yönetim anlayışını seçerken hedeflerini, stratejilerini içinde bulundukları şartları göz önüne aldıklarında daha tutarlı seçimler yapabiliyor ve uygulama etkinliğini yakalayabiliyorlar.

Kaynak: Dünya Gazetesi, Yılmaz ARGÜDEN

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
mkypmühendislik

Yeni Üye

Toplam 96 yazı
28/02/2015 :  03:05:49 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Merhaba ;

Mkyp mühendislik olarak Teknik ve İdari süreç gelişimlerinde İş kurulum süreçlerinde Sermaye sahibi kişilerin en büyük problemi doğru tanımlama ile üretim sahalarını organize edememek-Yüksek işçilik-Yüksek fire ve kalitesizlik-Personel sayısının fazla olması gibi nedenlerden dolayısıyla daha ilk kurulduğu dönemlerde bocalamakta,pazar payı elde edememekte ,sermayede kısıtlı ise ilk yıllarında/Kriz dönemlerinde kapanmaktadırlar.
Küçük kobi tarzı işletmeler Dalında ve konusunda uzmanlarıda firmalarında barındıracak bütçeye sahip olamamaktadırlar.Bu kapsamda sizler ile hizmet oratklığı kapsamında geçici süreli proje bazlı çalışmalarınıza destek oluyoruz.Hizmetlerimizi sizinle paylaşmak istiyoruz.Sizleri sahanızda ziyaret etmekten ve kendimizi tanıtmaktan büyük memnuniyet duyarız.

“MKYP ;Yalın yönetim ve proje-metod/mühendislik hizmetleri konularında ,Süreç geliştirme ve uygulama hizmetleri vermek üzere kurulmuştur.15 yılın üzerinde otomotivin İmalat kollarında gelişmiş bilgi ve yöneticilik-Türkiyenin en büyük plastik tesislerinin kurulum ve işletim tecrübesine sahip bir ekipten oluşmaktadır. Marmara bölgesinde otomotiv sektörü dahil türlü firmalara hizmetlerimiz halen gerçekleşmektedir.Türkiyenin her bölgesine belirli süreli hizmetlerimizi sunabilmekteyiz.


Bu kapsamda :

Danışmanlık hizmetlerimiz :
-Yalın Yönetim felsefesi ile yönetim süreçlerinin reorganizasyonu,
-Yalın Enstrüman (hoshin politikaları ) ve araçlarının iş yapış ve organizasyonel şekli (5s-kanban-kaizen-Smed vb.) olarak tüm sisteme entegrasyonu,
-Ana üretim hatlarında üretim akışlarının hızlandırılması ,Çevrim süreleri optimizasyonu,Alan ve saha kazanımları,
-Kalite süreçlerinin iyileştirilmesi,
-İnsan kaynakları organizasyonunda mevcut yapının Yalın Yönetim ile birleştirilmesi,
-Girdi-Çıktı arasındaki tüm kayıpların minimize edilmesine yönelik üretim sahasının izlenmesi ve gelişiminin takibi,
-Stokların ve mamül stoklarının yönetimi ve azaltılması ,
-Smed çalışmaları ile müşteri taleplerine hızlı reaksiyon ,
-Toplam verimli bakım ve 5S uygulamaları ile üretim duruş ve verimsizliklerinin
-Kurulu insan gücünün aktif saha çalışmalarına (verimlilik-kalite-maliyet düşürülmesi) katılımının organizasyonu ve takım çalışmaları
Faaliyetleri kurgulanarak bir plan dahilinde entegrasyonu yapılmaktadır.

Bu amaçla Eğitim, Proje-Saha yönetim Danışmanlığı aracılığıyla Yalın Yönetim düşünce felsefesini çalıştığı firmalara aktarmakta ve uygulama faaliyetlerinde Danışmanlıktan ziyade direkt olarak uygulamalarda Firma Çalışanı gibi görev alabilmektedir .
Konusunda sanayi deneyimi olan uzman kadrosuyla firma vizyonunuza ulaşmanız için takım arkadaşı olmaya hazırdır.
Teknik hizmetlerimiz ise :
Fabrika kurulum ve metod çalışmalarınıza destek,
Doğru akış ile saha faaliyetlerinin organizasyonu,
İşletme güvenliği-işçi sağlıgı ve güvenliği için saha optimizasyonu ve havalandırma / projelendirme hizmetleri,
Endüstriyel tip çelik taşıyıcılı atölye ve bina oluşumları,
Gıda endüstrileri için cleanroom atölyelerinin projelendirilmesi ve kurulumu
Boyahane dizaynı/projelendirilmesi/danışmanlığı
hizmetlerimiz içersindedir.
www.mkyp.com.tr
Enerji Kimlik Belgelendirme com

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : Mühendis
masal06
Üye

Toplam 2659 yazı
28/02/2015 :  15:36:49  Alıntı
Kurum kültürü denen şey, çalışanın yaptığı işi sanki babasının şirketiymiş gibi sahiplenmesini ve beyin yıkama yöntemiyle kendisinden geçirilerek çalışma koşulları hakkında fazla tepki vermemesini sağlamaktır. Kurum kültürü ile ilgili Bütün bu kitapçıklar, vizyonlar, misyonlar, kurallar, slaytlar, videolar, toplantılar, yemekler, organizasyonlar; şirket denen sisteme iyice dahil edilmek ve Allahım ! nasıl da büyük ve sağlam bir şirkette çalışıyorum. buna layık olmalıyım.'' diyerek kariyer denen taşlı ve dikenli yolda yürütülmek içindir.

Holding menşeli şirketlerde çalışanlara ''biz bir aileyiz!'' ayağıyla beyinlerine kazınmaya çalışılır genellikle bu kurum kültürü. ''nasıl bi ailedir ki bu, evlatlar üç beş kuruşa talim ederken, babalar eşşek yüküyle para harcar?'' diye sorasım gelir her seferinde
"BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR"

"Zirvelerde Kartallar da bulunur, Yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir. Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir."


ßeLki Sandığınız Kadar Ukala,
ßeLkide Tahmin Edemeyeceğiniz Kadar Mütevaziyim
ßiraz SakLıyım ßazen YasakLıyım Kimseyi Örnek ALmam
Kimseye Örnek OLmam Arkama ßakmam 'AsLa' Demem
'Keşke'Leri Sevmem !!
ELeştiri DinLerim Nasihat DinLemem


Şüpheciyim ama kuruntu yapmam Kendimle çelişebilirim ama kafama takmam Dalga geçerim ama kırmam Ciddiye alırım ama kapılmam Huzur veririm ama söz vermem Sahip olurum ama ait olmam....


Yerleşim : Türkiye / Samsun  |  Meslek : Satış / Pazarlama
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.06 saniye.
23:06:35, 19 Nisan 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım