E-ticaret Siteleriniz İçin Satın Alma Süreç Optimi - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

E-ticaret Siteleriniz İçin Satın Alma Süreç Optimi


hiyongnu
Yeni Üye

Toplam 14 yazı
31/01/2014 :  20:31:05 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


E-ticaret sitelerinde satın alma süreçleri genellikle sıkıntılı süreçler olarak nitelendirilir. Kullanılabilirlik noktasında doğru atılmayan adımlar satın alma süreçlerini olumsuz etkiliyor ve dolayısıyla satışlarınızın düşmesine sebep oluyor.

Satın alma süreçlerinde yaşanan problemlere dair çözüm önerilerimi ve kullanılabilirlik noktasında neler yapabileceğiniz konusundaki tavsiyelerimi paylaşmak istiyorum.

Satın alma süreçlerini etkileyen olumlu ve olumsuz nelerdir?

Süreç analizlerinde “kullanılabilirlik” noktasında ve geri dönüşüm esnasında olumlu katkıları olan bir takım işlemler mevcuttur. Bir hizmet kişiselleştirebilir unsurlar ile daha fazla katma değer yaratır ve bu doğru orantılı olarak satışlarınızı artırır.

Onlarca performans kriteri ve uygulanabilir unsurlar mevcuttur. Önemli olarak nitelendirdiğim birkaç metodu inceleyelim.

Online Chat uygulamaları sitenize giren ziyaretçilerin satın alma süreçlerinde olumlu ve hızlı karar vermeleri için faydalı olan bir uygulamadır. Özellikle ödeme sayfasında aktif olabilecek şekilde yapılan bir çalışma ile müşterinin ürünü satın alırken yaşayabileceği sorunların önüne geçilmiş olur. Ayrıca güven arz edici bir uygulama olarak müşterilerinizde olumlu bir izlenim bırakır.




Sağ alt köşede algısal olarak verim alındığı tespit edilmiştir. Karmaşık ve satın almayı doğrudan etkileyebilecek, kullanıcılara bu konuda destek vermeyi düşündüğünüz sayfalarda aktif olarak kullanmanızı öneririm. Offline modu ile de ayrıca müşterileriniz ile bir bağlantı oluşturabilirsiniz.

Yazı tiplerine dikkat edin!

Yazı tipleri de satın alma süreçlerini etkileyen faktörlerdendir. 12 puntonun altındaki yazıların tıklanma oranları düşüktür. Kullanıcılar 12 punto ve üzerindeki yazılara daha fazla tıklama eğilimine sahipler. Bu doğrultuda ürün başlıklarında buna dikkat etmeniz önemlidir. Mümkün olduğu sınırlarda kullanıcıları fazla yormadan basit ve anlaşılır metinlere yer vermeliyiz.

Müşteri yorumları güvenirliği artırıyor.

Satın alma süreçlerini olumlu/olumsuz olarak etkileyen bir diğer etken ise müşteri yorumları ve değerlendirmeler. Satın alınan ürünler hakkında yapılan değerlendirmeler ürünün satın alma süreçlerini doğrudan etkiliyor. Ürün yorumlarını kullanıcılardan gizlemeden kolaylıkla ulaşabilecek ve görünebilecek bir noktada yer verilmesi, müşterilerin ürünler hakkındaki karar verme süreçlerini hızlandırıyor.

Müşterilerin yorumlarının doğruluğunun da ek olarak diğer kullanıcılar tarafından puanlanıyor olması, yorumlara olan güvenin artmasını sağlar ve olumlu bir imaj oluşturur.

Müşterileriniz birden fazla ürünü satın almak isteyebilirler. Bu noktada onların işini kolaylaştırmamız gerekiyor. Klasik metotların dışında ürünleri açılan bir pop-up pencere vasıtasıyla sepetlerine ekletebilirsiniz.

Bu sayede kullanıcılar alışverişlerine daha kolay devam ederler ve daha fazla ürün satın almaları için süreci kolaylaştırmış olursunuz.


Alışverişe devam et aksiyonu ile müşterileriniz kolaylıkla sitenizdeki ziyaretlerini devam ettirirler.

Fotoğrafları tıklanabilir hale getirin.

Tıklanabilir resimler ile müşterilerinizin ilgili ürüne gitmesini sağlamanız faydalıdır. Kullanılabilirlik testlerinde müşteriler tarafından en yoğun gelen taleplerin başlarında yer alıyor.

Bunu demek istemiştik!

Gelişmiş ve akıllı arama özelliği, müşterilerin ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlar. Müşteriler arayacakları ürünün her zaman tam adını yazamayabilirler. Ancak e-ticaret yazılım altyapısı kullanıcı hatalarından oluşabilecek ürün isimlerini tahmin edip uygun ürünlere yönlendiriyor olması gereklidir.




Google’da yer alan “Bunu mu demek istemiştiniz? “mantığıyla aynı şekilde çalışan bir arama uygulaması mutlaka sitenizde olması gereken özelliklerdendir.

Ziyaretçilerin özellikle hoşlanmadığı noktaları ise kırık bağlantılar, küçük ve kötü görünüme sahip ürün fotoğrafları, yetersiz ürün açıklamaları vb. gibi bir takım hususlardır.

Ürün satın alma sayfalarında yer alan nesnelerin birbirileriyle olan uyumları önemlidir. Satın alma süreçlerinde müşterilerin dikkatini dağıtacak ve akıllarında soru işaretleri oluşturacak her türlü aksiyondan kaçınmanız gereklidir.

Satın alma sürecinde kullanıcılar ürünü hızlı bir şekilde satın almak isterler.



Bu süreci hızlandırmak adına kullanıcılara nasıl bir yol izlemeleri gerektiği konusunda yol göstermeniz faydalı olur. Kullanıcılar, kayıtlı bilgileri aracılığıyla, yeni bir hesap oluşturarak veya ziyaretçi olarak devam ederek ürünü satın alabilmeleri satışlarınızı artırmanız adına yapılacak çalışmaların başında geliyor.

Remarketing yöntemi gibi müşterilerin siteye tekrar kazandırılması satışlarınızı olumlu yönde artırır. Ayrıca bu noktada sunacağınız önermeler ile sepete atılmış ürünlere de dikkat çekmeniz faydalı olur.

Adroll size bu konuda destek olacaktır. Hedef kitlenize doğru mesajları doğru zamanda ulaştırmanız için onlarca yönerge içinden doğru yolu bulabilmenizde faydalı olur.

Bir müşterimin e-ticaret sitesinde sepete atılan ürünler 1 ay süre ile sepetinde saklanıyordu. Bu süreç içinde bir kısmı satışa dönüşüyordu. Bu oranı artırmak için sepetinde belirli bir fiyatın üzerinde ürün barındıran müşterilere özel hazırladığımız bir indirim uygulaması ile ilgili mailing yaptık ve sonuç olarak müşterilerin %30’a yakını sepetindeki ürünü satışa dönüştürdü. Hatırlatma ve ek indirim uygulamaları satışlarınızı tetikler.

İndirimlerinizi doğru müşterilere sunabilmek her zaman önemli bir iştir. Elinizdeki kaynakları maksimum verimle kullanmanız gerektiği için satın alma potansiyeli yüksek müşterileri diğerlerinden ayırt etmek zordur. Bu noktada SheerID kampanyalarınızı doğru müşterilere ulaştırmanıza yardımcı olur. Hedef kitlenize uygun indirimleri sunarak satışlarınızı artırmanız konusunda destek olur.

Müşterileriniz olası durumlar için telefon numaralarına kolayca erişebilir olmalıdır. Online operasyonlarınız yeterli seviyede ise buna gerek kalmaz ancak yine de güven arz etmesi bakımından telefon numaralarınızı bulabilmeleri önemlidir.

Satın alma süreçleri tabi ki bunlar sınırlı değil, genel hatlarıyla belirttiğim hususlar doğrultusunda gerçekleştireceğiniz optimizasyon çalışmaları etkisini kısa süre içinde gösterecektir.

E-ticaret platformu sahiplerine nacizane tavsiyem her zaman ölçümlenebilir büyüme stratejileri uygulamaya çalışmalarıdır.

Olcay KÜK

ok@olcaykuk.com

http://linkd.in/1eaLIR3

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.08 saniye.
04:53:26, 2 Mayıs 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım