Tüketici Profilleri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Tüketici Profilleri


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
27/05/2008 :  08:04:48 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Teknoloji ve zaman ilerledikçe toplumların tüketici profilleri de farklılık göstermeye başlıyor. Tüketen insanların davranış özelliklerini bilmek ise satış yapan kurumların işini biraz daha kolaylaştırabiliyor. Tedmar Akademi'den Tolga Tezer ise tüketici profillerinin kısa bir özetini çıkardı... İşte kültürden kültüre, kuşaktan kuşağa farklılık gösteren tüketici profilleri;

PAZARLAMA KUŞAKLARI
Bobos : 1960'ların radikal değerlerinin savunucusu bohemler ile 1980'lerin girişimci ruhlu burjuva kültürünün karışımı, çok iyi bir eğitim almış, entellektüel olan ve rafine zevkleri için para harcamasını seven bir kuşak.

Baby Boomers : 1950'lerden sonra artan doğum oranları sonucunda ortaya çıkan ve yüksek refah düzeyine sahip bir ortamda büyüyen, bireyselliği ön planda tutan kuşak. Bugün 50 ve 60 yaşlarını yaşıyorlar.

X kuşağı : 1960-1980 yılları arasında çeşitli ekonomik krizler ve sosyal sancılar gibi oldukça güvensiz bir ortamda doğan bu kuşağa "kayıp kuşak" bile deniliyor. (Pop tüketim tarzını benimseyen Planetare Softies ya da diğer adıyla gezegenimsi uysallar da X kuşağının bir alt grubudur)

Y kuşağı (diğer adları next, echo boomers) : Ufukta görünen bu kuşak (5-22 yaş arası) hakkında bir şey söylemek için henüz erken. Çok yakın geleceğin hedef kitlesi oldukları için (belki de oldular bile) eğitimleri ve içinde yaşıyacakları sosyo-ekonomik dinamikler büyük önem taşıyor.

Z kuşağı (diğer adları zero generation, net generation): Henüz rahimlere düşmemiş bu kuşak için varsayılan doğum tarihi 2003'lü yıllar. En iyi anlaşabileceği kuşak ise doğal olarak Y kuşağı olacak.

BATI TOPLUMLARI İÇİN PROFİLLER
Yumpies (Young up wardly mobile professionals) : Potansiyel vaadeden profesyoneller.

Dumpies (Downwardly mobile professionals) : Artık kariyer şansı kalmamış profesyoneller.

Fruppies (Frustrated urban professionals) : Tüketim toplumunda umutlarını kaybetmiş şehirli profesyoneller.

Yuppies (young urban professionals) : Genç, şehirli profesyoneller.

Grumpies (Grown-up and mature people) : Yuppies'den biraz daha genç tüketici grubu.

Puppies (Poor urban professionals) : Düşük gelirli şehirli profesyoneller.

Limer (Less income and more experience) : Tecrübeli, insani ilişkilere değer veren ve az gelirli grup.

Slobbies (Slower but better working people) : Para ve kariyere değil ancak işten aldıkları zevke önem veren grup.

Yiffies (Young individualistic, freedom minded and few) : Özgürlüğüne düşkün ve bireyci grup.

Zipies (Zen-Inspired Professional Pagans) : Uzak doğu (Zen) felsefeleri uyarınca iyimser ve stressiz yaşamaya çalışan profesyoneller.

Yeppies (Young european and proud people) : Avrupa Birliği'nin gelecekteki olanaklarından yararlanmayı uman, gururlu ve genç Avrupa'lılar.

Yavis (Young, Affluent, Verbal, Insured and Single) : Amerikalı psikologların ideal hasta profilleri olan genç, zengin, ağzı laf yapan, sigortalı ve bekar grup.

Sappies (Suburban aging professionals) : Kariyerlerinin son yıllarını büyük şehirlerden kaçarak banliyölerde geçiren tüketici grubu.

Woopies (Well of older people) : Yaşlı, zengin ve mutlu grup.

Selpies (Second life people) : Yaşlılık dönemlerini ya da diğer tanımla ikinci yaşamlarını seyahat ederek geçiren zengin grup.

TLWC (Third Level Working Couples) : İş yaşamında sabit büro yerine özel projelerde çalışan çiftler.

Dinks (Double income no kids) : Çocuksuz yaşayan ve ikisi de çalışan çiftler.

Moby (Mom Old Baby Young) : Kariyer yüzünden geç yaşlarda anne olanlar.

Doby (Daddy Old, Baby Young): Genç bir eşten çocuk sahibi olan orta yaşlı erkekler.

Digeratis (Digital Literate) : Bilişim sektöründeki genç yetenekler.

Boomerang Generation : Ailesinden ayrılıp, yalnız yaşadıktan sonra ekonomik sıkıntılar yüzünden geri dönen genç grup.

Confetti Generation : Bilgi toplumunda ve sürekli enformasyon yağmuru altında şemsiyesiz dolaştığı için sırılsıklam olan ve şaşkın bir grup.

Netrawobecado (Never Travelling Women Between Cats and Dogs) : Ev hayvanı besleyen tüketicilerle hafiften dalga geçen bir tanımlama.

Solo (single) : Yalnız yaşıyanlar.

Teenager : Onlu yaş grubu. Kendi içlerinde keyfine düşkünler, olumsuzlar, dünyayı kurtaranlar, gizli cevherler, iyi çocuklar, gelenekçiler olarak bölüyorlar)

Skippies (School Kids with Income and Purchasing Power) : Çeşitli yan uğraşları sonucu periyodik gelire sahip olan okul çocukları.

Twentysomethings : Yirmili yaş grubu.

TÜRK TÜKETİCİ PROFİLİ
Bedavacılar: İhtiyaçlarını değil, neyi bedava veya ucuza bulursa onu alanlar.

Ucuzcular: İhtiyaçlarını ucuza arayanlar.

Hesapçılar: Maliyeti tüm boyutlarıyla hesaplayıp, ihtiyaçlarını en uygun şartlarda almak isteyenler.

İtimatçılar: İhtiyaçlarını güvendikleri yerden, en çabuk ve kolay şekilde karşılamayı sevenler.

Yakışırcılar: Fiyatı umursamayıp, her zaman kendilerine yakışanı almak isteyenler.

Pahacılar: Ürünü incelemeye bile gerek duymadan eger fiyatı yüksekse bu ürün en kalitelisi ve en iyisidir kesin almalıyım diyenler.

Değer Analizcileri: Bu ürüne bu fiyat normaldir diyenler.

Ucuzluk Takipçileri: Fiyat-değer analizi yapmadan hangi ürün indirime giriyorsa aman kosup alayım bir daha bu fiyata bulamam diyenler

Kaynak: Tolga Tezer, TEDMAR AKADEMİ

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.95 saniye.
11:07:22, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım