Günümüzün Pazarlama Kavramları - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Günümüzün Pazarlama Kavramları


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
25/05/2008 :  12:35:01 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Pazarlama yöntemleri üzerine pek çok şey yazılıp çizilebilir belki ama öncelikli olarak satış ve pazarlama konusunda bilgi sahibi olmak için temel bilgileri edinmek gerekiyor. İşte günümüzde pazarlama konusunda ortaya çıkan pazarlama kavramları ve anlamları:

Estetik ekonomi (the aesthetic economy): Tüketiciye yönelik tasarım unsurunun ön plana çıktığı bir pazarlama anlayışının hakim olduğu ekonomidir. Örnek olarak renkli ve şeffaf Apple bilgisayarlar, yine renkli ve şakacı görünümlü cep telefonları, Wolkswagen-New Beetle, meyve biçimli buzdolapları verilebilir.

Plansız alışveriş (impulse shopping): Gereksinim olmamasına rağmen fiyat kriterini gözetmeden ve sadece ilgi çektiği için anlık kararlar sonucu yapılan alışveriştir. Zamanı dar olan müşteridir ve internette oldukça sık rastlanır.

Ömür boyu müşteri değeri analizi (customer life time value): Sadakat programları kapsamında müşterinin bugün, yarın ve ömrü boyunca aynı kaynaktan (marka) yapacağı alışverişler sonucu ortaya çıkacak net değeridir. Abonelik sisteminin işlediği telekomünikasyon, elektrik, telefon vb. sahalarda daha rahat hesaplanabilir.

Tüketicinin yaşam eğrisi (life cycle of consumer): Temelinde ömür boyu müşteri değer analizi, kuşağa dayalı pazarlama anlayışı olan bir göstergedir. Amacı müşteriyi çocukluk döneminden başla**** yaşlılık dönemine kadar izlemektir.

Sembolik alışveriş (David Chaney-Lifestyles) : Sonucu başkalarına örnek alacağı şekilde yapılmış olan özel bir alışveriştir.

Sembolik kapital (David Chaney-Lifestyles): Moda olan ve istenen şeyi, neden böyle olduğunu bilerek kullanmaktır.

Tüketici ile otaklaşa rekabet (co-opting customer competence): Müşterinin hem işbirlikçi, hem de yatırımcı (rekabet unsuru) olarak görüldüğü bir anlayıştır. Microsoft'un beta testlerini tüketiciye yaptırması buna örnek olarak verilebilir.

İzne dayalı pazarlama (permission marketing): Pazarlama yapmak için müşteriden izin alınması anlayışıdır.

Deneyimsel pazarlama (experimental marketing): Pazarlama yapmak için ürünün faydalarından ziyade müşterinin deneyimlerinden yararlanmayı esas alan bir anlayıştır.

Radikal pazarlama (radikal marketing): Pazarlama çalışmalarına çok büyük kaynaklar aktarmadan, belli bir müşteriye yönelik ve uzun vadeli bir anlayışa sahip pazarlamadır.

Cause related marketing : Pazarlamacıların markalarına daha fazla değer katmalarına olanak sağlayan ve markaların aynı zamanda toplumsal mesajlar (sorumluluklar) içermelerine yol açan bir anlayıştır.

Birebir pazarlama (one to one marketing): Müşteriye özel ürün ve hizmetin geliştirilmesi ve bunun yine aynı metodla pazarlanmasıdır.

Kaynak: Tolga Tezer, TEDMAR AKADEMİ

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.36 saniye.
11:32:54, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım