Krize Duygusal Yaklaşım - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Krize Duygusal Yaklaşım


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
23/05/2008 :  14:48:31 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Garip zamanlar yaşıyoruz. Yüzdüğümüz su kaynıyor. Tam anlamıyla belki de ilk gerçek küresel krizin eteklerindeyiz. Berlin Duvarı düştükten sonra, liberal düşüncenin Çin Seddi’ni bile aşmaya başladığı, internetin bütün dünyada ağını kuvvetli bir şekilde sardığı, gerçekten küreselleşmiş dünyanın ilk toptan krizi.

Krizin genişliği de düşündürücü. Ekonomi, finans, kambiyo üçlüsüne, ekolojik, tarım ve gıda boyutları eklendi. Bu atipik ortamda, Türkiye’de klasikleşmiş lunapark tepkisi, yani herkes çığlık atarak sert düşüş ve sonrada sert çıkış, bu kez yaşanmayacak gibi görünüyor. Herkes daha soğukkanlı, daha Zen ve hesaplı... Bu davranış değişikliği bir nebze Türkiye’nin son 10 senede geçirdiği derin değişikliklerle açıklanabilir, ama küresel ekonominin kabuk değişikliğiyle de ilintili olduğunu düşünüyorum.

Kristal Küreden Görünen
Pazarlama dünyası bu hassas dönemde ne yapacağını kestirmeye çalışmak için iyi bir kristal küreye sahip olmalı sanki. Antik çağlarda, Romalı falcılar kuşlara bakarak geleceği okuyordu. İşte, bizim gökyüzünde de yavaş yavaş kuşlar belirmeye başladı. Onlardan biri, Advertising Age Digital’da yayımlanan bir haber.

Wallstreet’in son zamanlarda aldığı tek güzel haber, arama motorlarının parlak rakamları oldu. Bütün sektörler rakı masasına geçip kaderlerini tartışırken, Y-ooglelerin geliri yüzde 30’larda büyüyordu. Bu önemli bir ipucu. Aynı Adage’in sayısında, Google’ın başekonomisti Hal Varian bu gelişmenin tesadüfi olmadığını, mecranın kendi yapısından kaynakladığını açıklıyordu. Krizlerde genellikle reklamverenler, reklam ve imaj iletişiminden ziyade, daha çabuk geri dönüş getiren, özelikle ölçümü ve geri dönüşümü daha kolay kontrol edilen, direkt pazarlama ve promosyona yöneliyor. İnternet ve özellikle arama motorları bu ikilemi ortadan kaldırıyor. Aynı anda, aynı yerde, geri dönüşümünü anında ölçebildiğiniz, tüketici hedefleme konusunda her mecradan çok daha becerikli bu araçlar krize karşı kendilerini sigortalamış bulunuyor ve onları kullanmayı bilenleri de, kendi markalarından büyük bir avantaj yakalıyor. Çünkü krizde iletişim kesmek, bir markaya yapılabilecek en büyük kötülüklerden biri. Data2decision’ın Paul Dyson WARC.com için derlediği yazısında, rakamlarla birlikte, markaların krizde bütçelerini kesme cezalarının ne olduğunu gösteriyor. Sonuç net. Eğer bir marka reklam bütçesini bir sene kesiyorsa, eski satış performansını yakalamak için 4 sene çabalaması gerek.

Biraz Cesaret...
Dyson’ın uyarılarının çok ciddiye alınması gerek. Nükhet Vardar’ın kaleme aldığı, Reklamcılar Vakfı’nın yayımladığı, ‘Biraz Cesaret! Krizde 10 Markanın Başarılı Öyküsü’ nü yeni bir gözle okumanın tam zamanı. Satırlar arasında çıkan önemli derslerden biri yeni mecra ortamında daha da anlamlı. PO’dan Akbank’a başarının anahtarı, toplumun, tüketicilerin, bayilerin en hassas olduğu zamanlarda onların duygularını hesaba katarak iletişim kurmaktan geçiyor. Katılımcı web dönemiyle bu hassasiyet kat kat büyümüştür. Kriz dönemlerinde insanlar daha tepkisel, daha duyarlı olur. Özellikle negatif iletişim saman yangını gibi hızlı yayılabilir.

Word of Mouse’un, Word of Mouth’un yerini aldığı çağımızda bu sancıların, ses değil ışık hızıyla yayılma potansiyeli var. Madalyonun öbür yüzü ise aynı teknikler sayesinde, bu bulanık zamanda markaların tüketicilere daha yakında durma şansları var. Rakı sofrasına değil, çalışma masasına geçme zamanı.

Kaynak: Milliyet İnsan Kaynakları Gazetesi, Vincent Bouvard

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1 saniye.
09:41:47, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım