Etik Yaklaşım Prestij Sağlıyor Mu? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Etik Yaklaşım Prestij Sağlıyor Mu?


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
17/05/2008 :  15:20:29 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


İnsan hakları ve çevreye duyarlılık konusunda toplumsal bilinç yükseldikçe, şirketler de faaliyetlerini ‘sosyal sorumluluk’ içinde yürütmeye özen gösteriyor. Bu durum marka prestiji getiriyor mu?

Doğaya saygılı, çevre dostu ve geri dönüştürülebilir tarzda ürünlerin üretimine geçen şirketler bu ‘etik’ davranışlarını adeta davul zurna çalarak kamuoyuna duyurmaya ve bu sayede daha fazla prestij –ve daha önemlisi- artan sayıda müşteri kazanmayı umuyorlar.

Türkiye’de de bazı firmalar bilhassa verdikleri reklamlarda bu noktaya vurgu yapmayı ihmal etmiyorlar.

TİCARİ ANLAMDA BİR GETİRİSİ VAR MI?

Western Ontario Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden Doktora öğrencisi Remi Trudel ve Dr.June Cotte tüketicilerin ürün tercihlerinde üretici firmaların ‘etik’ tutumlarına ne kadar önem verdiğini kapsamlı bir araştırma yaparak elde ettikleri sonuçları Wall Street Journal gazetesinde yayınladıkları makalede açıkladılar.

Bu araştırmanın amaçları açısından ‘etik olarak üretilmiş’ ürün tanımlanmasında şu özellikler göz önünde bulunduruldu:

a) Üretici firmanın hissedarları kanun veya ahlak dışı işlerle uğraşıyor olmayacak. Üretimde kaçak işçi çalıştırılmayacak. Üretici firmanın adı, kamu otoritelerine yalan beyanlarda bulunma, rüşvet ödeme ve yolsuzluk gibi konulara bulaşmayacak.

b) Üretim sürecinde çevre dostu teknoloji kullanılacak. Üretim sürecinde çevre kirletilmeyecek ve zehirli atık oluşturulmayacak.

c) Üretici şirket insan haklarına saygılı olacak. Başka ülkelerde çocuk işgücü veya zorla çalıştırılan insanların gerçekleştirdiği fason üretim veya aramalı kullanılmayacak.



ARAŞTIRMANIN SONUÇLARIN ŞÖYLE ÖZETLENEBİLİR

1- Bilinçli ve yüksek alım gücüne sahip tüketici kitle; ‘etik’ koşullara uyularak üretilen ürünleri biraz yüksek fiyatlı olsalar bile, tercih edebiliyor. Yani ‘çevreye ve insan haklarına duyarlı’ bir tüketici kitlesi, bu ilkeleri satın alma alışkanlıklarına yansıtabiliyor.

2- Ancak çevre-dostu üretim teknolojileri ve ürünlere yapılan yatırım miktarı arttıkça, bu tüketiciler ‘etik’ ürünlere daha fazla ödemeye istekli değil. Yani üreticilerin ‘etik’ davranış konusunda daha fazla titizlenmesi, ticari getiri açısından sonuç vermiyor.

3- Çok büyük bir kitle (bilhassa düşük gelir grupları) satın aldıkları ürünlerin fiyat ve kalitesiyle ilgileniyor ve bunun dışında başka bir şeyle ilgilenmiyorlar. Yani Uzak Doğu’da ve Asya’da zorla çalıştırılan insanların veya çocukların ağır şartlarda gerçekleştirdiği ürünlerin müşterisi daima var. Çin mallarını boykot etmek söz konusu olsa bile bu kitle kesinlikle size katılmayacak.

4- Marka sadakati söz konusu olduğunda (mesela içtiğiniz kahve, sürekli aldığınız gıda ürünleri veya güvendiğiniz beyaz eşya markası) tüketiciler ‘etik’ üretim konusunu hemen hiç umursamıyorlar.

UZMANLAR, ÜRETİCİLERE ŞU TAVSİYELERDE BULUNUYOR

Piyasadaki segmentlere ayrı ayrı odaklanın. Yüksek etik standartlara sahip tüketicilere ulaşmanın mutlaka yolunu bulun çünkü onlar bunun karşılığında size daha yüksek kar getirmeye hazır. Ancak rakiplerinizin ‘fiyat kırdığı’ durumlarda, ‘etik’ üretimin getirisine de güvenmeyin.

Kaynak: Güncel.net

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.06 saniye.
10:06:36, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım