Kriz Ve Kalite - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kriz Ve Kalite


usahin1965
Yeni Üye

Toplam 11 yazı
09/10/2003 :  09:34:11   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bugün sizlerle bu köşeden paylaşmak istediğim konu; kriz ve kalite.Daha önceki yazılarımı takip eden okurlarımız sanıyorum, şimdi kalitenin sırası mı? Zaten krizle boğuşuyoruz şeklinde bir yargıyı dile getirmiştir. Olaya bu bağlamda baktığımızda, bu yargı bir yönüyle tamamen doğru, diğer yönüyle de biraz tartışmaya açık. Peki doğru olan ne? Doğru olan evet, Şubat krizi ulusumuzu oldukça derin etkiledi ve etkilemeye devam ediyor. Ayrıca bu süreçte konjektürden kaynaklanan sorunlar nedeniyle oldukça önemli kalite çalışmalarını başarmış bir çok özel kurum / işletme ya çok ciddi problemler yaşadı, belki de tarihe bir geçmiş olarak gömüldüler. Ne yazık ki elimizde bu anlamda yapılmış bir araştırma sonucu yok. Bu nedenle, sadece öngörüde bulunmak zorunda kalıyoruz. Gelelim ikinci noktaya, yeni tartışma noktasına. Niçin şimdi kalite daha önemli? Niçin krizler aynı zamanda bir fırsattır?
Özellikle kriz ortamlarında en önemli faktör, organizasyonun daha az girdi kullanarak aynı kalite düzeyinde ürün/hizmet sunabilme yeteneğidir. Çünkü krizin olmadığı ortamda müşteri için fiyat, daha ikincil planda kalan tercih unsurudur. Dolayısıyla kriz bir yönüyle talep düşüşüne neden olurken, diğer taraftan da müşteriyi daha az maliyetli ürünlere doğru çeker. Bu bağlamda krizler, “ Bir organizasyonun amaçlarına, en az kaynak kullanarak en optimal ürünü ortaya ko**** ulaşabilme yeteneği olarak tanımlayabileceğimiz ” kalite kavramını, daha da önemli hale getirmektedir. Tabi bu kalite kavramı, bir söylemin ötesinde etkin bir kalite yönetimini gerekli kılmaktadır. Ancak ülkemizde kalite yönetiminin kurumsallaşmadığı ve/veya doğaçlama yöntemlerle yönetilen işletmelerimizde krize ilk tepki, varsa pazarlama, halkla ilişkiler, kalite benzeri departmanları kapatmak ve mümkün olan en az çalışan ile yola devam etmektir. Sözgelimi uluslararası kalite ödülü olan bir çok kurumumuz krize ilk tepki olarak çalışanlarının bir kısmının işine son vermiştir. Oysa en başarılı kalite çalışmalarını hayata geçirerek, bugünkü ekonomik gücüne kavuşan Japonya örneği incelendiğinde, krizlerde çalışan çıkarmak yerine kurum içinde kriz tüm çalışanlarla paylaşılır. Bunun anlamı çalışanlar arası daha yüksek dayanışma ve yardımlaşmadır. Tersi durumda çalıştığı kurumu evi gibi görmeyen, en ufak bir maliyet hesaplaması sonucu işine son verileceğini bilen bir çalışanın size bilgi, beceri, yaratıcılık ve en önemlisi özverisini sunabilmesi mümkün değildir.
Niçin krizler aynı zamanda bir fırsattır? Soruna gelince Deming’ e göre bir organizasyonda hata ve kusurların % 98’ i sistemden ,yani yönetim yanlışlarından kaynaklanır. Dolayısıyla hatalar yönetimin sistemlerini iyileştirmesi-yenileştirmesi için bir altın fırsat olarak ele alınmalıdır. Tabi bu altın fırsat ancak, bu süreçte hala ayakta kalmayı başaran organizasyonlar için geçerlidir. Ayrıca bir kurumun ayakta kalabilmesi o kurumun bulunduğu pazar ve ulusun sağlam dengelere sahip bir yapısının olmasını gerektirir. Bu bağlamda krizin bize öğrettiği en önemli şeylerden birisi de bizim var olabilme yeteneğimizin ulusal sistemin, Yüce Önderin bize bıraktığı “ çağdaş uygarlıklar seviyesine ulaşmak ” misyonu doğrultusunda yapılanması ve işletilmesi gerektiğidir. Dolayısıyla bizler kurumlarımızı yaşatabilmek için, ulusal sisteminde bu misyona yönelik çalışmasını sağlayacak girişimler içerisinde olmak zorundayız. Bu durum ise bulunduğumuz kurumların çağdaş sosyal sorumluluklarını yerine getirmesini gerekli kılmaktadır. Tersi durum yani bizim krize rağmen kendi kurumlarımızı re organize etmemiz tek başına yeterli olmayacak, üst sistemin sorunlarından kaynaklanan nedenler bir yeni kriz doğurduğunda, gene aynı durum ile karşı karşıya geleceğiz. Belki bu yazımızı şu soruyla bitirmek daha anlamlı olacak gibi,
krizi yaratanlar krizden etkilenmeksizin kendi küçük dünya ve o dünyanın içinde yaşamaya devam edecekler mi?




Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Yöneticilik
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.02 saniye.
15:24:12, 29 Mart 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım