Pazarlamaya Giriş - 1 - - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlamaya Giriş - 1 -


iturkmen
Üye

Toplam 406 yazı
22/07/2003 :  13:00:15 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Pazarlama; bir mal ve/veya hizmetin üreticiden tüketiciye ulaştırılmasının amaç edinildiği ve bunda ticari bir karın hedef tutulduğu ve temeli insan olan bir sistemdir.

Pazarlamanın Unsurları;
Mal,fiyat ,dağıtım,satış çabaları,reklam,halkla ilişkiler ve hizmettir.


Pazarlamanın alt kollarıysa; mal,hizmet,ürün,reklam,müşteri,insan,bilgi-teknoloji,emek,davranış bilimleridir.
Genel olarak, diğer pazarlama kitaplarında davranış bilimleri-bilgi-teknoloji-müşteri,ve emekten bahsedilmez burda bunları eklememizin sebebi insan olmadan üretimin satışın olmayacağı aynı zamanda emek verilmeden ve bir bilgi birikimi olmadan hiçbir şekilde satışın olmayacağı müşteri olmadan da pazarlama faaliyetlerinin muhatapsız olacağıdır.

Pazarlama için öz bir tanımlamaysa ; üretimin amacı, her şey insan için ve insana göredir diye de tanımlanabilir bugün firmaların milyon dolarlarla ölçülen arge,anket,reklam çalışmalarının sebebi de bundan gelmektedir.

MÜŞTERİ:Bir mal ve/veya hizmetin oluşturulma amacıdır.Ticari firmaların varlığının sebebi
Kar amacı değil hizmetin sebebidir.
KAR:İşletmenin maliyet analizi üzerinden artış gösteren orandır.

BAYİ:Ürünlerin ve/veya hizmetlerin pazarlama ve satışının gerçekleştirildiği firma üssüdür.
Bayi ailenizin bir parçası sizin maaşınızın dolaylı yoldan vesilesi şirketinizin temsilcisidir.ancak üreticiler olmasa onlarda olmaz çoğu pazarlamacı bu ikinci kelimeyi anlatamadıklarından dolayı kaybediyor anladığı noktada da insanların yönettiği biri değil insanları yöneten biri olur o kimse ...
Ana bayi,tali bayi ,bölge bayisi,distribütör,francashing şirketleri ,temsilcilikler ve şubeler gibi.Mobilya,PVC ,ev eşyası ,elektronik eşya,ilaç,bazı tekstil ürünleri..... sektörlerinde bölge müdürlüğü yapılanmasının büyük faydası vardır.
Örneğin ,PVC ,piyasasında ürünün ham mamul olması işlenmesi gerekmesi montaj ve müşteri tatmininin sağlanması ,sevkıyatta kolaylık,stok maliyeti ve üretici-montaj ve tali bayilik yapılandırmasının gerçekleştirilmesinin gerekliliği gibi unsurlardan dolayı acil ihtiyaç vardır.
-Ben fabrikamda üreteyim müşteriye kamyonla gönderirim -gibi bir anlayış son derece sakıncalıdır.Risklerin dağıtılması pazarlama masraflarının azaltılması zaman tasarrufu ve eleman tasarrufundan dolayı teminatı alınmış ve devamlı denetlenen ve modern örgüt yapısı kurulmuş bir sistemde büyük faydalar vardır.Bunu benimsemeyen firmalarınsa durumu ortadadır.Ayrıca nakliyenin tamamen şirket tarafından karşılandığı bayilerinse toplu işlerde fabrikaya bildirmeleri sonucunda alınan işlerde prim verilmesi ve montaj masrafından kurtulmanın ve bayiinin sirkülasyonunu arttırmanın en önemli yolu budur.
Unutulmamalıdır ki sizin stokunuzda ne kadar mal olduğunun bir önemi yoktur çünkü o mal yanlış pazarlama anlayışıyla markanın imajını sıfırlar firma kan kaybeder ve o %5 için yok dediğiniz mal heba olur zararına gider bir gün.Ticaret kar amaçlı yapılır ancak firmalar müşteriye yönelik yatırımı ne kadar arttırsa o oranda başarılı olur mesela hedef kitlesi çocuklar ve gençler olan bir firma sıvı içecek ürettiğini varsayarsak bu içecek ilköğretim ve liseler de piyasadaki az kaliteli ürünlerin bile fiyatından aşağı satıldığında reklama gerek kalmadan ürününüze hazır bir hedef kitle oluşturmuşunuz demektir bunun yanında muadil mesela bisküvi,cips ürettiğinizde de otomatikman hazır bir pazar olacaktır rakipleri eledikten sonra da fiyatınıza kimse bir şey demez. Ama yeni çıkan bir malın fiyatının düşük olması o mal ne kadar kaliteli olursa olsun illa da çok satılacak manasına gelmez.
Bugün Türkiye’de sektöründe öncü bir firma ilk
başta malının kalitesini iyi bir reklamla anlattı ,çok iyi bir ambalajı ve müthiş bir boş piyasası vardı ve çok kaliteli ve insanlar tarafından çok beğenilecek bir ürünü tüm marketlere çok kısa zamanda dağıttı ve her personelini özenle seçti ,mükemmel bir bayi ağı kurdu ama ürün ilk başta çok düşük fiyatlarla piyasaya çıktığından nerdeyse hiç satmadı ve hedef kitlesine ulaşamadı hemen ardından üç ay sonra %325 zam yaptı ve çok kısa sürede mükemmel bir başarı yakaladı halada kimse yarışamıyor bu firmayla.
Demek ki, ne kadar kaliteli personeliniz ,Arge ,teknoloji ve reklamınız olursa olsun her şey pazarlama anlayışında ve geleceği gören insanlarda....İşe alınırken yeni pazarlamacılara keşke 10 yıl sonrasını anlat bize diye biri sorsaydı.Çünkü dünya bugünde yaşıyım günü birlik yiyip içenlerin değil 20 yıl sonrası için çalışanlarındır.Bugün Türkiye’nin en zenginlerinin zenginlik sebeplerinden biride budur kimsenin görmediğini görmek,araştırmak ,yurt dışını takip etmek..
Bugün Türkiye de Anadolu aslanı olarak nitelendirilen çoğu insansa zannedildiğinin aksine sıfırdan bu işe atlamış çoğu hanımının kolundaki bileziği borç almış daima riske girmişler
belki bunlardan batan 20 kişidir ,ama zengin olan on binlerdir.
Çoğu işletme kriz zamanında kapasite azaltma üretimi yavaşlatma yoluna giderken krizden karlı çıkanlar sadece farklılaştırılmış ürün çıkaranlar ,kapasite arttıranlar yeni yatırımlar yapanlar elemanını yenileyenlerdir.

19 yy. sonlarında bugün Türkiye2de ve dünyada ilk üçte yer alan bir gıda firması sadece bir dolara satılmıştı.Halbuki o şirketin şu anki sırf marka değeri 70 milyar dolar.




FİRMA YAPILARI: Genel manada düşünülecek olursa da inisiyatifin elemanlarda olduğu onların önünün açılmasının ve yeteneklerinin sergilenmesinin mümkün olduğu firma yapısı da daima başarılı olur.Çoğu firmanın personel anlayışındaysa çok büyük yanlışlıklar mevcuttur.
İşe personel alımından tutunda ,örgüt içi yönetime kadar modern bir anlayış yoktur sadece modern gözükmekten öteye gitmeyen iyi bir raporlama sistemi ki buda değerlendirilmez ve arşive atılır.Böyle bir anlayış tamamen yanlıştır.
Olması gerekense bilgi işlem departmanı oluşturulup burda bayilerin ve müşterilerin ad,adres,tel,faks,ticari geçmiş,personel bilgileri,kurumsal yapıları,teminatları,aylık ve yıllık satış raporlarının yedeklenmesi ve bilgisayar ortamına aktarılması .
Bilgi işlem departmanıyla beraber personelin IQ-EQ-davranış –kişilik testleri –yetenek testleri-özel özgeçmiş ve beklentilerinin tespit edilip kaydedilmesi.
Ayrıca reklam çalışmaları ve sonuçlarının değerlendirilmesi-hedef kitlenin tespiti-anket-piyasa nabız raporlarının tutulması-sistem analisti nezaretinde incelenip bu birimin pazarlanmaya bağlanması.
Büyük organizasyonlar için sistem en üstten başlayacak olursak tüketici odaklı olarak şöyle bir firma yapısı olabilir firma sahibi veya vekili alınan kararları onaylar.
Ayrıca ileriki aşamalardaysa fabrika lojmanı ve %5 karla satış yapılan market ,ücretsiz kreş.
Ayrıca eğlenceler...



.
Genel olarak sistem şu şekilde özetlenebilir:

1.Genel koordinatör sistemin can damarı-dahi-sistem uzmanı.5 kişiden oluşan sistem müfettişleri.Eğitim müdürü.
2.Pazarlamacılar.(Her biri müdür statüsünde yetkili ama resmen değil) –satış müdürü.ve şefi.
3.Fabrika Üretim müdürü-şefi.-kalite kontrol.-sevkıyatçılar-
3.Halkla ilişkiler Müdürü.(reklam-anket-rapor-araştırma-personel eğitimi-motivasyonu)ve personeli(3)
4.İhracatçılar(4) ve ihracat şefi ve ondan daha yetkili yurt dışı satışlar müdürü.(1)
5.Arge –teknik şef-–Eğitim müdürlüğü(4)((teknik eğitim-raporlar-)(5)
6.Muhasebe Müdürlüğü-Bilgi işlem.Departmanı.(ödeme dengesi )
7.Genel işler şefliği(sevkıyat-personel işleri-gıda-(3)
8.Karıncalar –işçiler ve tüm birimlerin alt personeli.
Az personelle daha fazla ve verimli iş ,doküman yığınına son hızlı ve seri işlemler zinciri....
İşçiler arasındaysa şef yerine yetenek ve başarıya göre her 20 kişiye bir kişi zimmetleşecek ve işçilerin çalışması izlenecek.
Çoğu işletmede 50 kişilik müdür yığınını 20 kişiyle yarı maaşına çözmek mümkün
Böyle farklı bir yapılandırmasının olması çoğu işletmede genel müdürün sadece imza makamı olması ve en sevilmeyen kişi olması.pazarlamanın muhasebeden üstün olması pazarlama departmanının işçilerle-muhasebecilerle aynı değerlendirilmesi ve fabrikalarda çok fazla şeflik –müdürlük sistemi olması ve gereksiz yere personele çeşitli makamlar verip ona göre de kadro ve artı masraf oluşturulması.Bu sistemde sadece müdür ve alt personel var şeflerin yanlış yönetimi ve adamına göre muamele etme kalifiye olmayan eleman alımı da yok böylece.Ayrıca bölge müdürlüğü sistemi de yok sadece pazarlamacılar var.Çünkü müşterilerin karşısına bölge müdürü olarak çıkan insanlar çoğu şeyi patrondan yada pazarlama müdüründen sorduğu için gereksiz yere fazla maaş ve o personele yetkisiz müdür pozisyonu kazandırılıp yetişen elemanımız da ileride size rakip olarak çıkartmamız yanlış.
Ayrıca bayiler o insanı da muhatap olarak görmeyecek işler iyice sarpa saracaktır.
Ortanın biraz büyüğü işletmelerdeyse.Genel koordinatör ve müfettiş 1 kişi.pazarlama müdürü-yurt içi yut dışı pazarlamacılar(şef yok)Fabrika müdürü ve şefi..Muhasebe şefliği-personel şefliği.
İşletmelere personel alımındıysa her firma 10 büyük firmayla beraber vakıf üniversitesi-lisesi kuracak burda insanların yeteneklerine göre işçi-memur-müdür-pazarlamacı olarak yetiştirecek fakir ailelere öncelik verilecek.Modern testlerle insan göre iş verilecek burda yetişen insanlarsa size öyle bir bağlanacak ki maaş ve sık sık personel değişimi sorun olmayacak.Organizasyonda hangi kemiğin nereye uyacağı belirlenecek ve oraya da o kemik kaynatılacak.
Ayrıca personele bir puanlama sistemi oluşturulacak her ay sonunda bu puanlama sistemine göre personele şirketin hisseleri bir milyona bölünüp verilecek.Belli kotaları geçenler %25 daha fazla prim alacaklar.Bu işten kimse zararlı çıkmaz..


PAZARLAMA PERSONELİ YÖNETİMİ;

Elemanlarınızın anlayabileceği seviyede onlardan beklentilerinizi açık ve seçik olarak belirtin.
Hedefleriniz gerçekte ulaşılabilir rakamlar olsun.
Personelinizle olan diyaloglarınızda seviyeli ,saygı uyandıran,bilgili ve örnek bir lider olun.
Başarı kişisel değildir bütünü kapsar.Personeliniz başarısızsa bunda sizin de suçunuz vardır.
Başarı ancak iyi bir planlamayla gerçekleşir unutmayın.
Personeliniz başarılı olduklarında onları tebrik edin ,ödüllendirin
Motivasyonlarını arttırın.
Personelinizin ailevi şartları konusunda bilgi sahibi olun.

Lider olun lider olmaya çalışmayın.
İyi bir gözlemci olun personelinizi tanıyın.
İnsanlar yaratılış itibariyle farklı mizaçlara sahip ,değişik karakterde,ırk,kültür ve düşüncededir.Müdürlerin ve pazarlama yöneticilerinin düşünmesi gereken ilk mevzusa kendilerinden bir talep olduğunda önce o insanın yerine kendilerini koymak sonra işletme politikasına uygunluğunu hesaplamak en son da kendi şahsi düşüncelerini ortaya koyma ve işletme politikasını esnetmektir.Uzakdoğu da yaygın olan bir kelime vardır bambu gibi olmak.Her türlü darbeye karşın dayanıklı olan sonuna kadar esneyebilen bir darbede tek bir parçasıyla değil tüm gövdesiyle hareket edebilen daima kazanır.Aynı şey işletmeler içinde geçerlidir nasıl ki insan vücudu da onlarca ana parçadan ve milyarlarca hücreden meydana gelmişse işletmelerde belli kollardan ve sistemlerden oluşmuş bir kas ağı gibidir nasıl ki insan bir yere giderken ayaklarım ***ürdü dense de ona o komutu veren ve işleten beyinse aynı şey de işletmenin beyin takımı için geçerlidir.
Modern bir işletme yapısı ,temeli insana dayalı olan, onların istek ihtiyaç ve beklentilerini bilen ve buna göre hareket den sistemdir.
Elemanlarının yeteneklerini bilin onların bakışından ses tonundan neyi düşündüğünü hatta düşüneceğini bilin ve onlardan daha fazla bilin ki lider olasınız...

Bugün beyin fırtınasını bir masada toplanıp konuşmak zannedenlerse ve her şeye kapalı ,yenilikleri ve çağı görmezden gelenlerse daima kaybetmeye mahkumlardır.
Bugün çoğu esnafa sorarsanız işlerinin çok durgun olduğundan iş yapamadığından bahseder ve müşterinin gelmesini bekler gelmeyince de başlar sızlanmaya önemli olan onun gelmesi değil sizin onu getirmenizdir.Aynı vitrin düzeni, aynı ticaret anlayışı, bilindik satış şekilleri eğer ki bakkallar zamanında tek bir çatı altında toplanıp da hisse dağıtımı yoluyla holdingleşseydi bugün şuan kinden daha büyük marketler ve hizmetler olacaktı. Çoğu firmada derki kampanya yapalım satışları arttıralım halbuki artık kampanyanın da tadı tuzu kalmadı kimse güvenemez oldu herke aynı şeyi söylüyor peşin fiyatına beş ay vade mesela peşin alacam derseniz de daha düşük yeni bir fiyat çıkıyor ortaya.
Aynı şekilde bazı yatak firmaları kaliteli firmalarla rekabet edemedikleri için eski yatağınızı alıyoruz fakirlere onarıp veriyoruz diyorlar halbuki yatak hiçbir şekilde onarılamaz ve tekrar kullanılamaz tüketici kandırılıyor.
Bugün Türkiye de çoğu firma ürününün sadece adını lanse ediyor teknik özelliğini anlatmıyor kim bunları anlatırsa o parayı kazanır.
Pazarlamanın temeli,- arz ve talep denir asıl olan arzı tüketiciye cevap verecek şekilde hazırlamak ve talebi yaratmak ve devam ettirmektir












ÜRÜN PAZARLANMASI:

Doğru ve verimli bir ürün pazarlanması için o ürünün teknik özellikleri ,kullanım alanları,hedef kitlesi,ikame ürün olarak kullanılıp kullanılamayacağı,ürünün piyasa ömrü,rakiplerin teknik özellikleri,fiyat,dağıtım ,satış çabaları,alternatifleri,reklam ve satış çabaları ve bunların hedef kitleye ulaşıp ulaşamaması,rakiplerin etkinlikleri, finanssal güç,bütçe,ürünün devlet desteği,rekabet şartları,ithalat şartları ve kanunlar o ürünün satışını birinci derecen etkileyen unsurlardır.
Ama hepsinden de önemlisi ve gözden kaçanı kimin pazarladığı-kime pazarladığı-o elemanın yeteneği-deneyimi-kapasitesi-ürün ve ticari bilgisi firma gelecek beklentisi.
Günümüzde reklama ayrılan bütçenin %5 i o şirketin satış elemanlarına verilse asıl satışı o zaman görün insanlar için manevi unsurlardan önde gelen etken parasal doyumdur.
İşinde evini ve ay sonunu düşünen bir insandan ne bekleyebilirsiniz ki.
Maaşına zam vermeyin hisse verin kara –zarara ortak yapın görün satışı o zaman bu hisseyi de hibe etmeyin çalıştığı müddetçe onda kalsın yeter.

Yerleşim : Türkiye / Kayseri  |  Meslek : Satış / Pazarlama
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1 saniye.
12:27:43, 28 Mart 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım