Kobi’lerin Büyürken Yaptıkları Hatalar Nelerdir? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kobi’lerin Büyürken Yaptıkları Hatalar Nelerdir?


Ismail KIRTILLI
Yazar

Toplam 997 yazı
18/02/2008 :  09:49:55   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Küçük ve orta ölçekli işletmele­rin (KOBİ) büyüme aşamasın­da yaptıkları temel bazı hatalar, telafisi zor sonuçlar doğurabili­yor. Onun için bu kritik hatala­rı göz ardı etmemelisiniz. Kendi işini kurmak ile o işi yönetmek arasındaki in­ce çizgiyi fark etmek, girişimcilikte başarıyı getiren temel unsurlar arasında yer alıyor.

Bir işi çok iyi biliyor olabilirsiniz; an­cak o işi bir faaliyet konusuna çevirmek ve bir şirket anlayışı ile yönetimsel bece­riler eşliğinde idare etmek birbirinden farklı iki anlayış. Eğer kendi işletmeniz­de, yönetim ve organizasyon odaklı olmak yerine maaşlı bir işte çalışıyor gibi mesai yürütüyorsanız bir sorun var de­mektir... Özellikle büyüme döneminde karşılaşılan yönetimsel problemler, KO­Bİ’leri belli bir büyüklüğe ulaştıktan son­ra çıkmaza sokuyor.

KOBİ’ler özellikle büyüme süreçlerinde yön bulmakta zorluk çekiyor ve ciddi hatalar yapıyor. Türkiye’deki KOBİ’le­rin ve girişimcilerin temel olarak içine düştükleri bazı hataları, tuzakları derle­dik. Büyürken bu riskleri göz önünde bulundurmanız ve ona göre pozisyon alma­nız, işletmenizin sağlığı açısından verim­li olacaktır. İşte bir KOBİ’yi büyüme süre­cinde bekleyen 28 önemli kavşak.

Fiyatlandırma: Şirketlerin ürün ve hizmetlerinin sunumunda doğ­ru fiyatlandırma yapması çok önemli. Birçok şirket bu konuda önemli hatalar yapıyor; çok düşük fiyat uygulamasıyla hem piyasadaki rekabet ortamını bozu­yor, hem de kendi işletmesinin varlığını tehlikeye sokuyor. Oysaki şirketlerin kar­lı büyüme için yeterli kaynağa ihtiyacı var. Ayrıca, düşük fiyat politikası, sonra­dan yapılacak fiyat artışını da etkiledi­ğinden, satışlar uzun vadeye yayıldığında şirketin nakit akışı bozuluyor.

Sadece satışa odaklanmak: İşletmelerin ikinci büyük hatası, sadece satışa odaklanmaları. Şir­ketin satış yapması tabii ki hedeflenmeli; ancak bunu yaparken işletmenin ihtiyaç duyduğu yönetim ve organizasyonel ihti­yaçlar arka plana atılmamalı. İşletmeniz tıpkı bir organizma gibi çalışır ve her­hangi bir birimdeki olası bir aksama tüm işletmeyi zora sokabilir. Bunun için satış ve pazarlama dışındaki faaliyetlerde de aynı titizliği göstermek gerekiyor.

Rekabet planı bulunması: KOBİ niteliğindeki şirketle­rin uzun vadeli bir rekabet planı hazırla­ma gücü son derece düşük. Oysaki bu konuda detaylı ve yazılı bir planın olma sı şart. Değişen ülke ve dünya koşulları­nın da göz önüne alınarak hazırlanması gereken bu plan, orta ve uzun vadede ra­kiplerin izleyebileceği muhtemel strateji­yi ve buna karşılık alınacak olan pozisyo­nu da içermeli.

Nitelikli personeli bünyede tutamamak: Çalışanların yönetimi ·tüm şirketlerde oldu­ğu gibi KOBİ’lerde de önemli bir faali­yet. Çalışanı yalnızca işe almak değil, işe aldıktan sonra ihtiyaç duyulan ek biriki­mi edinmesini sağlamak; gerektiğinde iş­le ilgili kişisel becerilerini geliştireceği eğitim programlarına devamını müm­kün kılmak gerekiyor. Tüm bunlara ek olarak nitelikli çalışanı elde tutmak da ayrı bir öneme sahip. Nitelikli çalışanlar günümüzde entelektüel sermaye olarak nitelendirilmesi· gereken kaynaklar olup, özellikle küçük işletmelerde başarı üzerinde daha fazla etkisi olan faktörler­dir. İşletmeler için bu kaynağın doğru yönetilmesi büyük önem taşıyor.

Seçkin müşteri hizmeti sunmak: Satış kadar önemli olan bir diğer konu servis. Müşterinin tam olarak ne istediğini algılaya­rak, ihtiyaca dönük çözümler sunmak orta ve uzun vadede işletmelerin hizmet alanlarını genişletmesine yarar. Küçük işletmeler henüz satış ve pazarlamaya odaklandıkları için işin hizmet ve servis kısmını biraz daha göz ardı edebiliyorlar. Şirketlerin ürünlerini göze çarpacak hizmetlerle tamamlamaları, şayet sadece hizmet üretiyorlarsa da bunu daha üst düzeylere taşımaları zorunluluk halini almış durumda.

Küçük bir müşteri grubuna bağlı kalmak: Küçük bir müşteri grubuna bağlı olarak çalışmanın ve şirketin tüm yaşam enerji­sini buna bağlamanın belli riskleri bulu­nuyor. Böyle bir durumda, müşteri kay­betmek çok ciddi hasarlara, finansal sek­te veya kayıplara neden olabilir. Bunun için KOBİ’lerin müşteri gruplarını, kon­trolü yitirmeden mümkün olduğunca geniş tutulması gerekiyor.

İş kararlarında duygusal davranmak: İş hayatın­da verilen kararlar duygulardan bağımsız olamaz, bu gerçek. Bununla birlikte doğ­ru duyguların harekete geçirilmesi önemli. Panik halinin doğurduğu yanlış duygular hatalı kararlar alınmasına ne­den olabilir. Bunun için işletme sahiple­rinin şirketleri ile ilgili olarak kendilerini mutlu edecek kararlar yerine doğru ka­rarlar almayı öğrenmesi gerekiyor.

Lider ve yönetici ola­rak gelişememek: KOBİ sahi­bi ve yöneticilerinin işlerini geliştirirken kişisel gelişimlerine dönük faaliyetlerini de arka plana atıyor olması, şirketin viz­yonunu oluştururken eksik kararlar alın­masına neden olabiliyor. Bir işletmeyi başarıyla yönetmek temel bir iş bilgisi ile mümkün; bununla birlikte uzun vadeli başarı için dünyada yönetim ve işletme bilimlerindeki gelişmeleri de yakından takip etmek son derece önemli. Bu, ayrı­ca işletme sahiplerine neyi bilip neyi bil­mediklerini de ölçebilecekleri bir fırsat da olabilir.

Kaynak: Ekonomist Dergisi

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.03 saniye.
18:29:36, 29 Mart 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım