Kişi başına milli gelirin artması, refah seviyesinin de artmasını sağladı. Bu durum lüks markalara olan ilginin de artmasına sebep oldu. Özellikle saat, çanta ve kalem gibi aksesuara dönük ürünler imal eden markaların satışlarında yaşanan patlama da bu durumu teyit ediyor. Rolex saatlerinin Türkiye distribütörlüğünü yürüten Rotap'ın Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Bal, "Gelir seviyesindeki değişimle birlikte lüks markaları tercih edenlerin sayısında da gözle görülür bir artış meydana geldi. Yükselen ekonomik performansa paralel olarak bu eğilimin güçleneceğini düşünüyoruz." dedi.
Bal, Türkiye'nin dış ticaretindeki artışın da lüks tüketimdeki gelişmelere olumlu katkı yaptığını söyleyerek, "Özellikle ihracatımızın 100 milyar doları aşması, kültürel ve sanatsal etkinliklerimizin sınır aşırı etkileri, politik gücümüzün artması, vb. ülkemizde uluslararası sektörlerle ilişkilerde prestiji de dikkate alan farklı sektörlerde elit grupların varlığını zorunlu kılmaktadır." diye konuştu.
İnsanların lüks ürünler kullanmaya meraklı olduğunu belirten Bal, "Bu istekler insanların gelirleriyle çatışabiliyor. Bunun için de taklit ve kayıtsız lüks ürünler tercih edilebiliyor." tespitinde bulundu. Bal, lüks bir saatin takılması güncel hayatta dikkat çekmese de en üst gelir grubundakiler için prestij olduğunu kaydetti. Şirket olarak saatte Omega, Rolex, Mont Blanc, Tudor ve Louis Erard, kalemde Mont Blanc markalı ürünlerin distribütörlüğünü yaptıklarını anlatan Bal, lüks tüketime yönelik bu ürünlerin günlük yaşamda yaygın bir kullanıma sahip olmalarından ötürü işlevsel yönlerinin de yüksek olduğuna dikkat çekti.
Türkiye'nin tek Rolex saat hastanesinin de işletmeciliğini üstlenen Rotap Grubu Rolex, Omega gibi saatlerin hem periyodik bakımlarını yapıyor hem de arızalarını tamir ediyor. Bal, distribütörlüğünü yaptıkları ürünleri cumartesi ve pazar günleri Hilton Otelin'de gerçekleştirilecek A Plus Life Style Lüks Markalar Fuarı'nda tüketiclerin beğenisine sunacaklarını sözlerine ekledi.
Pırlanta ve Ferrari aynı fuarda buluşuyor JNR Fuarcılık tarafından organize edilen Lüks Markalar Fuarı, İstanbul Hilton Oteli'nde 8-9 Aralık tarihleri arasında düzenleniyor. Çeşitli sektörlerde dünyanın önde gelen markalarının buluşacağı fuarı yaklaşık 10 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Bankacılık, otomotiv, emlak, turizm ve sağlık sektöründen kozmetik, mücevherat, saat, tekstil, halı, mobilya, antika, puro ve içeceğe kadar çok geniş yelpazede ürünün sergileneceği fuarda ilginç etkinliklere de yer verilecek. Fuarın en dikkat çeken özelliklerinden biri de müşterilere özel limuzin gönderilmesi. Firmaların önemli müşterileri için limuzin servisi tahsis edilecek ve ziyaretçiler evlerinden limuzin ile alınarak, yine limuzin ile evlerine bırakılacak.
Fuarda davetliler için cumartesi günü klasik müzik dinletisi, pazar günü ise zengin bir kahvaltı ikramı yapılacak. Yurtdışından katılımcıların da beklendiği fuara özellikle Rusların büyük ilgi göstermesi bekleniyor. Fuarda yer alacak bazı ünlü markalar şunlar: Ferrari-Maserati, Harley Davidson, Damra Pırlanta, LPI-Glashütte orijinal saatleri, Baume and Mercier saatleri, Pierre Cardin Halı, Londra'dan Saraphine ve Crave markaları, Panasonic ve Stefan Hafner.