• Günümüzde bir şirkete en çok değer kazandıran şey emsalsiz iş süreçlerine sahip olmasıdır.
• Rakiplerden daha yüksek performansla yürütülen süreçler bir şirketi farklılaştırır.
• Şirketin değerini gelecek yılların risklerinden korumak için en azından bir sürece odaklanarak, üstünlük yaratmak ve farklılaşmak gerekir.
• Müşteri portföyünün şirket değerine bir katkısı olması için müşterilerle ilişki süreçleri şirketi farklılaştıracak kadar güçlü olmalıdır.
• Hangi süreçlerde, hangi işleri tam zamanında ve doğru yapmanın daha önemli olduğuna karar vererek bir şirketi farklılaştırmaya başlayabilirsiniz.
• Dünya çapında üstün süreçlere sahip olan şirket, dünya çapında bir şirket değeri elde eder.
• İyi bir Süreç Yönetimi doğru ürün ve hizmeti, müşterinin kapısına doğru zamanda, doğru miktarda ve doğru fiyatla koymakla işe başlar.
• Önemli olan herkesin üstüne düşen işi kendisine göre iyi yapması değil, hâsıl olan sonuçlardan tüm müşterilerin memnun kalmasıdır.
• Kalıcı olan kişilerin değil, süreçlerin başarısıdır.
• İlk kez satış yapılan müşterilerin yüzde yüzü sürekli müşteri olmuyorsa süreçleri gözden geçirmekte yarar olabilir.
• Herkesin işini “doğru ve iyi” yapıyor olması şirketi sektörde süreç performansı en yüksek olan şirket yapmaz.
• Herkes işini “doğru” yapmaya çalışırken, kaçırılan müşteriler oluyorsa bazı şeyler “yanlış” yapılıyor demektir.
• Müşterilere ayrılan zamanı maksimize etmek için katma değer üretilmeyen süreçleri minimize etmek gerekir.
• Şirket ölümleri tekleyen süreçlerle başlar.
•
Bir şirketi bölümler değil, süreçler oluşturur.• Sorunlu bir süreçten sağlanan toplam yararın % 80’i süreç için harcanan toplam zamanın sadece %20’si ile gerçekleştirilebilir. (1.Pareto Süreç Yasası)
• Bir süreçte sorun çözmek için harcanan toplam zamanın %80’i sorunların %20’si ile ilişkilidir. (2. Pareto Süreç Yasası)
• Süreçler birbiri ile ilişkili işlerden, işler birbirine bağlı işlemlerden oluşur. İşlemlerin doğru olup olmaması ise o an, o noktadaki bilginin yeterli olup olmamasına bağlıdır.
• Gerekli anlık bilgi akışının olmadığı yerde süreçler yönetilemez.
• Süreç mühendisliğinin başarısı başta çok abartılı görünen hedeflere ulaşılmasını sağlayan yaratıcı çözümlerde yatar.
• Doğru bir süreç mühendisliği süreç katılımcıları ile süreç yöneticileri arasında en kritik durumlarda gerçek zamanlı ilişki kurulmasını sağlamalıdır.