Süreç Yönetimi - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Süreç Yönetimi


keshifci
Üye

Toplam 103 yazı
13/11/2007 :  17:40:48 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


• Günümüzde bir şirkete en çok değer kazandıran şey emsalsiz iş süreçlerine sahip olmasıdır.
• Rakiplerden daha yüksek performansla yürütülen süreçler bir şirketi farklılaştırır.
• Şirketin değerini gelecek yılların risklerinden korumak için en azından bir sürece odaklanarak, üstünlük yaratmak ve farklılaşmak gerekir.
• Müşteri portföyünün şirket değerine bir katkısı olması için müşterilerle ilişki süreçleri şirketi farklılaştıracak kadar güçlü olmalıdır.
• Hangi süreçlerde, hangi işleri tam zamanında ve doğru yapmanın daha önemli olduğuna karar vererek bir şirketi farklılaştırmaya başlayabilirsiniz.
• Dünya çapında üstün süreçlere sahip olan şirket, dünya çapında bir şirket değeri elde eder.
• İyi bir Süreç Yönetimi doğru ürün ve hizmeti, müşterinin kapısına doğru zamanda, doğru miktarda ve doğru fiyatla koymakla işe başlar.
• Önemli olan herkesin üstüne düşen işi kendisine göre iyi yapması değil, hâsıl olan sonuçlardan tüm müşterilerin memnun kalmasıdır.
• Kalıcı olan kişilerin değil, süreçlerin başarısıdır.
• İlk kez satış yapılan müşterilerin yüzde yüzü sürekli müşteri olmuyorsa süreçleri gözden geçirmekte yarar olabilir.
• Herkesin işini “doğru ve iyi” yapıyor olması şirketi sektörde süreç performansı en yüksek olan şirket yapmaz.
• Herkes işini “doğru” yapmaya çalışırken, kaçırılan müşteriler oluyorsa bazı şeyler “yanlış” yapılıyor demektir.
• Müşterilere ayrılan zamanı maksimize etmek için katma değer üretilmeyen süreçleri minimize etmek gerekir.
• Şirket ölümleri tekleyen süreçlerle başlar.

Bir şirketi bölümler değil, süreçler oluşturur.
• Sorunlu bir süreçten sağlanan toplam yararın % 80’i süreç için harcanan toplam zamanın sadece %20’si ile gerçekleştirilebilir. (1.Pareto Süreç Yasası)
• Bir süreçte sorun çözmek için harcanan toplam zamanın %80’i sorunların %20’si ile ilişkilidir. (2. Pareto Süreç Yasası)
• Süreçler birbiri ile ilişkili işlerden, işler birbirine bağlı işlemlerden oluşur. İşlemlerin doğru olup olmaması ise o an, o noktadaki bilginin yeterli olup olmamasına bağlıdır.
• Gerekli anlık bilgi akışının olmadığı yerde süreçler yönetilemez.
• Süreç mühendisliğinin başarısı başta çok abartılı görünen hedeflere ulaşılmasını sağlayan yaratıcı çözümlerde yatar.
• Doğru bir süreç mühendisliği süreç katılımcıları ile süreç yöneticileri arasında en kritik durumlarda gerçek zamanlı ilişki kurulmasını sağlamalıdır.
Süleyman DÜNDAR

Yerleşim : Türkiye / Kayseri  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.41 saniye.
19:42:23, 8 Mayıs 2024, Çarşamba

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım