Reklamda "tık"lama Devri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Reklamda "tık"lama Devri


sloppyhead
Yeni Üye

Toplam 25 yazı
04/11/2007 :  10:32:07 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Google yalnızca bilgilenme kanalı değil aynı zamanda bir kazanç yolu! Bu yolla kolaylıkla hem reklam veren hem de reklam alan olabilirsiniz.

Google hiç şüphesiz dünyanın en bilinen internet sitesi. Aylık 450 milyon ziyaretçisi, 2.25 milyar Dolar geliri (2006) ile 180’den fazla ülkede, deyim yerindeyse, artık küresel değil, “dünyalı” bir şirket… Google, Türkiye’de de 17 milyonu aşan internet kullanıcısı nüfusunun uğramadan geçemediği bir adres. Ama yalnızca bilgilenme kanalı değil, şirketler için de bir kazanç yolu! Bu kanalla kolaylıkla hem reklâm veren hem de reklâm alan olabilirsiniz. Sitenize koyacağınız Google reklâmları, size tıklama başına kazanç sağlayabilir. Benzer şekilde, siz de reklâmınızı düşük maliyetle ve hızlı bir şekilde, istediğiniz coğrafyalarda, istediğiniz içeriklere sahip sitelere verebilirsiniz.

Ancak Google, bugün aynı zamanda AdWords ve AdSense adını taşıyan hizmetleri ile yüzbinlerce farklı iş kesimi tarafından kullanılan arama reklâm platformu. AdWords reklâm verenler, AdSense ise reklâm alanlar için tasarlanmış hizmetlere deniyor. Her iki hizmetten yararlanmak isteyenler, Google Türkiye’nin internet sitesinden başvuru yapabildikleri gibi, dışarıdan danışmanlık hizmeti ile de alabiliyorlar. AdWords’de reklam vermenin maliyeti tıklama başına 1 Ykr.’den başlıyor. Çok sık ve üst sıralarda gözükmek istiyorsanız, maliyet artıyor. Maliyetin bu kadar değişken olması, kendinizi bir reklâm veren olarak nasıl konumlandırdığınız ve reklâm bütçenizle doğru orantılı. Ancak daha sık görünmek için, reklâm bütçenizin yüksek olması kadar, seçeceğiniz “anahtar kelimeler” de çok önemli.

"Tık"landıkça Kazanın
Google’da reklâm verirken dikkat edilecek en önemli nokta, reklâmların yukarıdan aşağı sıralanması yöntemi. Google bir reklâmın 1. sırada mı, yoksa 3. sırada mı yer alacağına “Tık Maliyeti (CPC)” ve “Tıklama Oranının (CTR)” kombinasyonuyla gerçek zamanlı olarak karar veriyor. Bir başka deyişle, tıklama oranı ne kadar yüksek olursa, reklâm o kadar yukarı sırada yer alıyor. Çünkü bu sıralama sistemi, hedefe göre iyi ayarlanmış ve ilintilendirilmiş reklâmları ödüllendiriyor. Böylece bir reklâm hiçbir zaman yalnızca fiyatı nedeniyle ilk reklâm spotunu ele geçiremiyor. Dolayısıyla tıklama oranının artması için içerikte doğru kelimelerin kullanılması gerekiyor.

Reklâmınız, insanlar Google’da anahtar kelimelerinizden birini aradığında, arama sonuçlarının yanında görünüyor. Bu görüntü için para ödemeniz gerekmiyor, ödemeyi yalnızca tıklanan ilanlarınız için veriyorsunuz. Benzer şekilde, web sayfanıza Google reklâmlarını da alabiliyorsunuz. Bunun için yine Google Türkiye’nin internet sayfasından giriş yapabileceğiniz gibi, bir danışmanlık firmasından da hizmet alabilirsiniz. Burada da sayfanızda her tıklanan ilan için para kazanıyorsunuz. Ancak Google hangi reklâmları göstereceğini bildirmediği için başlangıçta ne kadar para kazanacağınızı bilemeyebilirsiniz.

Google AdSense, reklâmları sitenizin içeriğiyle eşleştiriyor ve ziyaretçiler reklâmları her tıkladığında para kazanıyorsunuz. Kazanç 100 Dolar veya üzerinde olduğunda reklâm alana ödeme yapılmaya başlanıyor. Her 2 sistemde de kazancınızı en üst düzeye çıkartmak için şunlara dikkat etmeniz gerekiyor: AdWords kullanıcıları reklâmlarını doğru kelimelere bağla****, doğru içerik ortaklarında yayınlanmasını takip edip sınırla****, reklâm bütçelerini ve satış sayılarını optimize edip kazançlarını yükseltebilir. AdSense kullanıcıları da arama oranı yüksek kelimelerle içerikler hazırla****, tık sayılarını arttırıp, kazanç yaratabilir. Kazancınızı maksimize etmek için Google Türkiye’nin internet sayfasındaki önerileri takip edeceğiniz gibi, bir danışman firmadan da yardım alabilirsiniz.

Bu danışman şirketler Google ile reklâm verenin arasında aracılık yaparak, zamandan tasarruf sağlarken, yanlış kampanya kurgulamalarından da reklâm verenleri koruyabilir.

Google’a Reklam Vermenin Avantajları
>>İstediğiniz miktarda bütçe ile (minimum zorunluluğu yok) tanıtım,

>>Reklâm satın alma fiyatınızı belirleyebilme,

>>Yalnızca karşılığını aldığınız reklâm için ödeme (tık bazında ücretlendirme) yapma,

>>Global, ülke, şehir bazında ya da dünyanın herhangi bir noktasına, coğrafi koordinat vererek, yalnızca o bölgedeki kişiler için reklâm yayınlama,

>>Haftanın günleri ve günün saatlerine göre tercih yapabilme,

>>Reklâmlarınız sonucunda gerçekleşen satışları adet ve tutar bazında takip edebilme,

>>Reklâm performansınızı izlemek için çok sayıda rapor sağlama,

>>AdSense üyesi binlerce farklı web sitesinde reklâm yayını,

>>Google dışındaki farklı internet mecralarında gerçekleştirdiğiniz kampanyaların performanslarını da izlemeye yönelik yardımcı araçlar,

>>Google Analytics ile birlikte kullanılınca, sitenizin web trafiği ile Adwords kampanyanızın ilişkisini analiz edebilme.

Kaynak: KobiFinans Dergisi 16.Sayı

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Öğrenci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.97 saniye.
21:50:56, 3 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım