Telefonla Etkili Görüşme Teknikleri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Telefonla Etkili Görüşme Teknikleri


ahmet.44
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
28/12/2010 :  19:10:45 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Telefonla Etkili Görüşme Teknikleri

1.Telefonda konuşurken gülümseyin, müşterileriniz gülümsemenizi fark edecektir.

2.Telefonu nazik bir biçimde yanıtlayın ve konuşma süresince nezaketi elden bırakmayın.

3.Telefonu hiçbir zaman ağzınızda yemek varken yanıtlamayın. Ağız şapırtısı, telefon hatları üzerinden karşı tarafa büyüyerek yansıyacaktır.

4.Bütün aramalara en geç 48 saat içinde yanıt verin.

5.Önemli bir telefon görüşmesi gerçekleştirmeden önce, söyleyeceklerinizi kafanızdan geçirin. Önemli sözcükleri, kendinizi rahat hissedene kadar yüksek sesle tekrar edin.

6.Telefonda konuşurken yazılı metinden okumayın. Karmaşık bir konuyu anlatmak durumundaysanız, anlatacağınız bölümleri size hatırlatacak kelimelerden ya da başlıklardan oluşan kartlar kullanın.

7.15 dakikadan uzun sürecek telefon görüşmeleri için, daha önceden randevu alın.

8.Telefon görüşmesi esnasında, bilgisayar klavyesinin tuşlarına dokunmak, gazete sayfalarını karıştırmak gibi davranışlardan kaçının; görüştüğünüz kişi, konuya ilginizi kaybettiğinizi düşünecektir.

9.Hattın öbür ucundaki kişinin ne söylediğine dikkat edin ve ona yanıt verin. Ne söyleyeceğinize değil de, telefonda görüştüğünüz kişinin söylediklerine konsantre olursanız, görüşme, yüz yüze yapılan bir iş görüşmesine daha çok benzeyecektir.
Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz.

Yerleşim : Bulgaristan / Sofya  |  Meslek : İthalat / İhracat
ugurum2211
Üye

Toplam 844 yazı
29/12/2010 :  00:20:20 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
teşekkürler paylaşım için...
toptan Tesettür giyim
http://instagram.com/butik_inegol


iİletişim:
0 530 274 94 93

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
Lerze
Yeni Üye

Toplam 85 yazı
29/12/2010 :  02:49:08  Alıntı
Güzel derlemiş olabilirsiniz, ancak !

Bu söyledikleriniz görgü kuralları ile alakalı, ticaret ile alakalı değil. Ticari bir konuşmada kimse telefonun diğer ucunda kırıtan ve sanki kendisini takmayan biri ile konuşmayı istemez. Nazik bir biçimde yanıtlamak ve nezaketi elden düşürmemek güzel ama ikna kabiliyeti olmadıktan sonra ve arayan kişiyi etkilemedikten sonra nezaket sıfır değerini taşır ve etkisizdir. Yemek yemeyiz çünkü para kazanmak lazım, 48 saat çok geç bence 48 dakika maksimum süreçtir. Önemli bir telefon görüşmesi için satmış olduğumuz ürünü iyi tanımamız gerekir ki, ezberden konuşur ve kişinin sorularına genel olarak cevap veririz tabi ürün tanıtımından sonra...

Kısacası görgü kuralları açısından iyi bir yazı ancak ticari olarak ne yazık ki değil.

En azında bir hafta önce gecenin bir yarısı bir sitede satılık apartman gördüm, fiyatı felan iyi geldi (200.000 lira civarı 3,5 katlı bir yer). Neyse bende unutmamak için hemen emlakçıya bir mail atarak binanın resimlerini görmek istiyorum dedi.

Bana geri dönüşünde resim değil, ofisimize gelin mal sahibini çağıralım detaylı görüşün oldu..

Yahu kardeşim ben binayı bir göreyim güzelse zaten geleceğim. Telefon numaramı bırakmışım mailde, hiç olmadı ara.. %3 komisyon alıyorsun ki bu da 200.000 lirada 6.000 yapar... bedavadan para olur mu ? bu mu esnaflık ? bu mu ticari anlayış ?

Evet çok güzel nazik edepli bir şekilde mail atmıştı ancak hiç bir işime yaramadığı için bir daha ev ilanını bile bulamadım geri.. öyle yani :)
Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verecek cevabım var. Ama bir lafa bakarım, lafmı diye. Birde söyleyene bakarım adam mı diye.. Mevlana

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : İşsiz
ahmet.44
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
29/12/2010 :  10:31:03  Alıntı


Üstteki yazı genel kurallardır. O zaman şöyle açıklayıcı olayım ve Telefonla konuşma sanatı iş hayatında kullanılması gereken ticari görüşmeler nasıl yapılmalı? diyelim.

Kesinlikle söylenmemesi gerekenler.

Firmamız kurallarına göre...
Mevzuat gereği
Bunu bir yazıyla bildirmeniz gerekiyor
Bunu yapamayız
.... Hanım / Bey henüz gelmedi
Buyurun ne istemiştiniz?
Ödemenizi vaktinde yapmadığınız için...
Söyleniş Şekli

Bu tür işlemleri şöyle yapıyoruz.
Hiç bir zaman bu sözü kullanmayın
Hesaplarınızın emniyeti açısından lütfen bir yazıyla teyit edin.
Çok isterdim ama bunu yapabilmem için...
... Hanım/Bey şu anda firma dışında
Size nasıl yardımcı olabilirim?
Havaleniz vade bitiminden sonra elimize geçtiğinden...

TELEFONDA

Açık konuşun
Karşınızdaki kişiye ismiyle hitap edin
Vurgulamayı kullanın
Güven uyandırın
Sesinizle görüntü oluşturun
Telefonla görüşürken başka şeylerle ilgilenmeyin.

TELEFONU YÖNETMEK

Etkili telefon görüşmesi üç becerinin gelişmesine ve doğru yapılmasına bağlıdır;
Dinlemek
Soru sormak
Planlama yapmak
Telefon görüşmeleri da tıpkı bir bütçe hazırlamak gibi, bu olguların dikkatli ve etkili kullanılmasına bağlıdır. Yukarıdaki teknikleri iyi kullanarak görüşmenin konusunu ve işleri denetim altına alıp, olumlu sonuçlara varabilirsiniz.

TELEFON KONUŞMASININ İNCELİKLERİ

Temel Kurallar

1. Sesiniz
Hoş ve cana yakın
Mekanik değil, doğal
Zorlanmadan duyulabilecek nitelikte ve normal tonda
Ne çok ağır ne de çok aceleci
Sakin ve ne dediğini bilen

2.Yaklaşımınız / Tavrınız

Olumlu ve profesyonelce
Konuya sahip ses tonu
Yardıma ve çözüm getirmeye hazır
İş görüşmesi sınırlarında
Dürüst, hatalarını kabullenen
Gereksiz savunma duvarı oluşturmamış
TELEFONLA GÖRÜŞME (SİZİ ARADIKLARINDA)

ISRARCILAR

Genel Kurallar

Emin, kendine güvenen ve işi iyi bilen bir tavırla konuşun

Yönetimle ilgili, iç işleriniz veya organizasyonla ilgili tartışmalara girmeyin

Karşınızdakine yaptığınız işin ehli olduğunuz hissini verin ve buna mutlaka inandırın.

Arayanın tavrını kişisel almayın.

Taktikler

Arayanı, konuşmak istediği kişiye bağlamayacağınızı asla söylemeyin. Bol bol bilgi alın.

Bilgileri aldıktan sonra bu işi çözebileceğinize inandırın.

Arayan, kiminle neyi konuşması gerektiğini bilmiyorsa onu usul hakkında yönlendirin.

ÖFKELİLER

Genel Kurallar

Sakin olun ve olaya tarafsız gözle bakın

Şirketinizin ya da sizin hatanız varsa hemen kabul edin. Arayanla tartışmaya girmeyin.

Arayanın olumsuz tavırlarının üzerinde durmayın. Bunlar sinir anında söylenen şeylerdir.

Konu doğrudan sizi ilgilendirmiyorsa bile hemen sahip çıkın. O sırada başka birine aktarmak ya da sonra aramasını söylemek kızgınlığını daha da artıracaktır.

Taktikler

Bırakın tüm öfkesini konuşmanın başında dile getirsin. Her şeyini söyleyip bitirsin.

Bu süre içinde sakın sözünü kesmeyin.

Arayanı yatıştırmak için “Sakin olun” gibi sözler sarf etmekten kaçının.

DALDAN DALA ATLAYANLAR

Genel Kurallar

Nezaketi elden bırakmayın ama kararlı bir tavrınız olsun.

Arayana ilgi gösterin. Bu ilgili şahsın kendine değil, işe yönelik olmalı.

Konuşmanın akışını elinizde tutmaya çalışın.

Taktikler

Söylediklerine kulak verin, konuyu yakalamaya çalışın.

Nazikçe sözünü kesme fırsatı yakalarsanız bu fırsatı kaçırmayın.

Mümkün olduğunca kapalı sorular sorup arayanı konuya çekmeye çalışın.

Konuşmayı kesmek için kendi dışınızda bir nedenle bahane yaratın (Örneğin, yurt dışından gelen bir telefon...)

Diğer bekleyenleri bahane edip konuşmasını bitirmeye çalışın.

alıntı
Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz.

Yerleşim : Bulgaristan / Sofya  |  Meslek : İthalat / İhracat
lastottoman
Üye

Toplam 979 yazı
29/12/2010 :  13:58:43 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
cok guzel paylasımlar devamını beklerız .
“Tomurcuk derdinde olmayan ağaç odundur.” (N. F. Kısakürek)

Yerleşim : Bulgaristan / Veliko Tirnova  |  Meslek : İthalat / İhracat
ugurum2211
Üye

Toplam 844 yazı
29/12/2010 :  17:29:37 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
http://www.koniks.com/topic.asp?TOPIC_ID=46931 bu başlıkta telefonla reklam konusunda bır kac dusunce ıstemıstım.. bununla da ılgılenebılırsınız..

Özellikle ahmet bey sızın fıkırlerınızı de merak edıyorum..

Telefonla bır musterıyı arayınca oncelıkle anket gibi yaklasıyorum ve sonra urunu tavsıye edıyorum.. Buda ınsanların aklında kalıyor ve coke tkılı bır tanıtım yapılmıs oluyor. reklam malıyetlerını cok cok asagı ceken bir olay bu..

Bunu nasıl bır iş fikrine donusturebiliriz...

Fikir bekliyorum..
toptan Tesettür giyim
http://instagram.com/butik_inegol


iİletişim:
0 530 274 94 93

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
Lerze
Yeni Üye

Toplam 85 yazı
30/12/2010 :  02:17:15  Alıntı
Sayın @ahmet.44 işte ikinci mesajınız, anlatmak istediklerimin cevabı idi teşekkürler. Hemşeride olabilir ayrıca (Malatya). Neyse güzel derleme teşekkürler.
Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verecek cevabım var. Ama bir lafa bakarım, lafmı diye. Birde söyleyene bakarım adam mı diye.. Mevlana

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : İşsiz
ahmet.44
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
30/12/2010 :  15:13:33  Alıntı
önce şunu belirteyim acizane benim kanaatim bir ürünün pazarlaması 3 kısıma ayrılır.ve üçünden ikiside birbiriyle bağlantılıdır.

1.Ürün görsel olarak tanıtılır.(gazete, dergi, televizyon, el ilanı vb.)
2.Anlatma yolu ile müşteriye ürün anlatılır.(telefon, radyo,sms vb.)
2.Tecrübe.İnsanlara ürünü denettirmek.(pazar, mağaza, alışveriş merkezleri veya deneyen bir insanın başka bir insana ürünü pozitif anlatması.)


Ürünün görsel olarak tanıtılması;
Bu yol hem maliyetli hemde cok ilgi cekici reklamların yapılması gereken bir yoldur.Bir reklam ya çok güzel yada çok saçma ve ilgi çekici olmalıdır.Zira reklamın kötüsü olmaz.Görsel pazarlamanın ulaşacağı kitle kesinlikle daha çoktur.Ve pazardaki ürünün değerini en kötü ihtimal %2-%4 arttırabilir.

Anlatarak;
Bu yöntemde maliyet açısından görsel pazarlamaya göre biraz daha düşüktür.Yanlız insanları çok başarılı bir şekilde ikna etme kabiliyeti olan kişilerle çalışılması gerekir aksi takdirde insanlara bıkkınlık verir.
şahsen beni biri telefonda ürün tanıtımı amaçlı arasa ben kısa yoldan saygı çerçevesinde nasıl telefonu kapatabilirim diye düşünürken ürünün ne olduğunu dinleyemem. Bu tarz pazarlama bölgesel radyolarda genelde yapılır gene belirli bi kitlesi vardir.Ayrıca telefon yoluyla pazarlama benim fikrimce Türkiye'de pek kolay bir iş değildir.Birincisi telefon numarası bulma sıkıntısı ortaya çıkacak ikincisi ürüne göre müşteri kitlesi seçilmeli aradığın her kişinin kaç yaşında, bayan mi erkek mi, bilinmesi gerekir. çünkü bu tarz pazarlamalarda nabza göre şerbet verilmelidir ve müşteri kitlesi oldukça sınırlıdır o yüzden pazarlanacak mal çok iyi seçilmelidir.Tabi şöyle de bir durum vardır eğer önceden aranıp bir anket yapılırsa ve bu ankette müşterinin neye alakası olduğu anlaşılamak için sorulan soruların hepsine yanıt almak çok çetrefilli bir iştir.küçük bir hesap yapalım bilmiyorum dakikası ne kadar telefon görüşmelerinin ama 20 kuruş diyelim. bir günde ürünün tanıtılması amaçlı anket için 100 kişi aranmalıysa her soru da 30 sn. sürse toplam 6 soru sorulursa buda her telefonda yaklaşık 3 dakika diyelim 100 kişi arandığında 300 dk yapar. buda günlük 60 lira telefon maliyeti olarak karşımıza çıkar.Bu da aylık 1800 lira yapar bu kadar uğrasmanın yerine görsel olarak tv yada gazetede görsel reklam yapılsa daha iyi olur ve zaten benim bildigim kadarıyla da böyle oluyor genelde.ve aynı zamanda 3 dakika boyunca soruları cevaplıyacak sabırlı bi türk tanımıyorum ben etrafımda.

Tecrübe;
en kaliteli pazarlama silahıdır bir yakınının kullandıgı ve begendiği birşeye hem ihtiyaç duyuyormuş gibi satın alma da ortaya çıkar

bunlar kesinlikle benim düşüncelerimdir. gezdiğim gördüğüm ülke ve kültürlerde şöyle bir sonuc cıkarttım Türk milletimiz gözle görüp elle dokunmadan pek fazla alış veriş yapmaz kültürümüzde bu tarzdadır diye düşünüyorum..
saygılar
Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz.

Yerleşim : Bulgaristan / Sofya  |  Meslek : İthalat / İhracat
ugurum2211
Üye

Toplam 844 yazı
30/12/2010 :  19:01:00 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
evet haklısınız ınternet uzerınden alısverıse geciş ülkemızde oldukca zaman alacak :)) bu yuzden bızde satıstan zıyade bır hızmetı tanıtmak amaclı telefon edıp o urunu hızmetı tanıtıp bır merak uyandıralım ki o kişi urunu denemeye almaya yonlendırelım..

Hatta bunu telefon ettiğimiz kişinin kendı cevresıne anlattırıp bir viral pazarlama ağı kuralım diyorum..

bu düşünceler ile ilgili neler yapılabılır uygulama da benım goremedıım ınce ayrıntılar var mı..?
toptan Tesettür giyim
http://instagram.com/butik_inegol


iİletişim:
0 530 274 94 93

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

5.02 saniye.
21:51:14, 28 Nisan 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım