Her küçük işletme, müşteri çekmek için tanıtımın ne kadar önemli olduğunu bilir. Bu temel pazarlama ilkesinin yürütülmesi farklı derecelerde karmaşıklık ve maliyet gerektirse de şirketinizin adını hedef kitlenizin önüne koymak için banka hesabınızı boşaltmanız gerekmez.
Şirketinizin adının yazılı olduğu tabelayı kapıya asmak, reklam bütçenizi gazete, radyo ve televizyon arasında bölüştürmek ve kaygan bir broşür ya da el ilanı için grafik tasarımcıya para ödemek gibi yöntemlerin kullanıldığı eski temel pazarlama modelini uygulamak, pazardaki etkinizi minimum düzeye indirir. Müşteri tabanınızı genişletmenin önemli bir adımı, markanıza yönelik genel bir ilgi uyandırmak için tanıtım yapmaktır. Sınırlı bütçe yüzünden çok tanıtım yapamadığınızı düşünüyorsanız, potansiyel müşterileri çekmek için her zaman etkili ve düşük maliyetli pazarlama seçeneklerinin olduğunu unutmayın.
Aşağıda reklam bütçenizin etkisini artıracak birkaç fikir yer alıyor.
Web Sitesi10 yıldan daha kısa bir süre önce, yalnızca büyük şirketler Web sitelerini etkili bir pazarlama aracı olarak kullanıyordu. Bugün, hemen her şirketin bir Web sitesine ihtiyacı var. Web siteniz, işiniz hakkında bir meşruluk hissi yaratan, toplam pazarlama planınızın asli bir parçası olarak işlev görür. Bir Web siteniz yoksa, potansiyel müşterileriniz ilgilerini kaybedebilirler; çünkü bugünlerde, algılama şu şekildedir: Meşru bir profesyonelseniz, Web siteniz vardır. Bu, en az iş telefonunuzun olması kadar önemlidir.
Bir Web sitesinin büyüklüğü, görünümü ve işlevselliğine ilişkin seçenekler sınırsızdır. Ama Web’de var olmak, şirketinizi ağızdan ağıza tanıtımla oluşan müşteri tabanınızın ötesine taşımak için gereklidir. Web sitenizi planlarken, Web sitesi tasarımı, geliştirme, barındırma, bakım ve içerik yönetimi için bütçe oluşturmayı ihmal etmeyin.
Ticari FuarlarTicari fuarlar, belli bir sektöre mensup işletmeleri tek bir mekanda topla**** o sektörün hedef kitlesine yönelik tanıtım yapar. Bir ticari fuara firma olarak katıldığınızda, kapıdan içeri giren müşterilerin, ürün ve hizmetlerinize, genel halktan daha fazla ilgi göstereceğini bilirsiniz. Katılımcılar standınızın önünden geçerlerken, görsel malzemeleriniz, daha müşteriler sizinle resmi olarak tanışmadan önce şirketinizi müşteriye tanıtacaktır. Böyle bir etkinliğe katıldığınızda, satışa hazır olmalısınız; ekibiniz, en etkili satış konuşmasını yapabilmeli, ürün ya da hizmetinizin detaylarını bilmeli ve potansiyel müşterilerin sorabileceği her tür soruya yanıt verebilmelidirler.
İlgi çekmek ve diğer katılımcı firmaların arasında fark edilmek için, teşhir alanı kiralarken çok dikkatli olmalısınız. Sınırlı bir bütçeniz varsa, masaüstü teşhirlerini kullanarak küçük bir yatırımla büyük bir etki yaratabilirsiniz.
Masaüstü teşhirlerinin fiyat dışında da pek çok avantajı vardır. Daha büyük ve süslü yer teşhirleri, genellikle ağır ve hantaldır; parçalar halinde taşınmalıdır ve birden fazla kişinin çalıştığı karmaşık bir montaj süreci gerektirir. Diğer taraftan, masaüstü teşhirleri, makul ölçüde küçük boyutlu ve hafiftir; kolayca taşınabilir (uçakla ya da otomobille) ve monte edilebilir. Çoğunda, daha özenli bir teşhir için, ışık sistemi, taşıma çantası ve çeşitli ek seçenekler bulunur. Bu zarif görünümde ince ayar yapmak isterseniz, masa örtüleri, fuar döşemeleri ve literatür raflarından yararlanabilirsiniz. Ne tür bir teşhire ilgi ya da ihtiyaç duyduğunuzdan emin değilseniz, daha gelişmiş bir modeli daha düşük bir fiyata kiralayabilirsiniz.
SponsorluklarReklam, varlığımızın her köşe bucağına sızmış gibi görünüyor. Büyük küçük tüm şirketler, yerel hava durumu yayınından olimpiyatlara kadar her konuda sponsorluğun çok iyi birer reklam olduğunu öğrendi. Şirketler, genellikle çok iyi tanıtılan etkinliklere sponsor oluyor. Böylece, tüketicinin zihninde, söz konusu katkı/destek ile şirket ve/veya ürünleri arasında çağrışım kurulmasını hedefliyor. Ev ürünlerinde çok iyi bilinen şirketler bile bu yöntemi seçiyor.
McDonald’s, 2006 Kış Olimpiyatları’nın resmi sponsoru oldu; Altria (Kraft Foods ve Philip Morris ABD’nin ana şirketi), eviçi şiddeti önlemeye yönelik programlara sponsor oluyor; Microsoft, Yeni Zelanda’da çocukların sağlığından İngiltere’de öğrenciler için sınıflara kadar pek çok konuda her yıl milyonlarca dolarlık bağış yapıyor; küçük büyük birçok şirket, kanser yürüyüşlerinden maratonlara, okul sonrası programlarından senfonilere, küçük lig takımlarından amatör spor liglerine kadar çeşitli yerel etkinliklere maddi katkı sağlıyor.
Şirketinizin büyüklüğü ne olursa olsun, para ayırabileceğiniz bir hayır kurumu, ortak dava ya da etkinlik mutlaka vardır. Elbette, ne kadar çok para verirseniz, o kadar çok tanıtım yaparsınız. Ama, ister 100 isterse 1.000 dolar verin, şirketiniz biraz da olsa tanınacaktır.
Şirketinizin adını sınırlı bir kitleye tanıtmak için diğer stratejilerden oluşan sınırsız bir liste mevcuttur: konuşma teklifleri, gönüllü çalışmalar, kulüp ve dernek üyelikleri, dağıtılmak üzere promosyonlar, vb. Ama etkili bir Web sitesi, düzenli bir fuar katılımı ve tutarlı bir sponsorluk stratejisi ile, pazarlama bütçenizin etkisini maksimum düzeye çıkarabilir; bütçenizi sarsmadan kaliteli tanıtım yapabilirsiniz.
Kaynak: Mat Kelly