Sergio ZYMAN diyor ki: - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Sergio ZYMAN diyor ki:


Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
11/01/2002 :  12:48:33   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


www.yenibir.com sitesinde Zyman'ın kitabından notlar iletilmiş. Enteresan, paylaşmakta fayda var:

Pazarlamanın tek amacı; daha fazla ürünü, daha çok insana, daha sık ve daha yüksek fiyatlarla satmaktır. Bunu yapmak için başka bir neden yoktur.

Pazarlamak ciddi bir iştir –pazarlamanın kendisi de giderek ciddi bir iş alanı haline geliyor.

Pazarlama sır değildir ve pazarlamacılar böyle olduğunu iddia ederek kendilerini popüler yapamazlar.

Pazarlama profesyonel bir disiplindir. Onu amacınıza veya bu konuda eğitilmemiş başka birine bırakamazsınız.

Günümüz pazar ortamında, tüketici demokrasisi vardır. Tüketici, çok sayıda seçeneğe sahiptir, bu yüzden nasıl seçeceklerini onlara pazarlamacılar anlatmalıdır.

Hedefinizi planlayın. Ulaşabileceğinizi düşündüğünüz yeri değil, olmak istediğiniz yeri hedefleyin.

Hedefinizi belirledikten sonra, sizi oraya ulaştıracak stratejiyi geliştirin.

Strateji patrondur. Bunu asla unutmayın. Strateji, “herşey iletilir”deki “herşey”i kontrol edendir. Stratejinizi değiştirmeye karar verebilirsiniz ama stratejisiz yapamazsınız.

Pazarlama bir bilimdir. Harcama yapmak, ölçmek, analiz etmek ve uygulamakla ilgilidir. Düşüncelerinizi değiştirme konusunda istekli olmalısınız.

Neyin istendiğini bulun ve insanlara bunları sunun; veya ne sunabileceğinizi bulun ve onu istenebilir yapın. Ama unutmayın ki ilki daha kolaydır.

Her markayı ve her pazarlama bölgesini ölçün. Bunu sık sık, en azından ayda bir defa yapın ve aksatmayın. Pazarlama, sonuçlar yaratmalıdır.

Sorular sorun. Uyanık olun ve yaratıcı düşünün. Yaratıcılık, eski fikirleri yok etme sürecidir. Her gün yeni bir gündür.

Benzerlik satış yapmaz. Ürününüzün değeri, onun tüketicilerin gözünde rekabetteki farklılığına göre belirlenir.

İmajın tüm elementlerini kullanarak markanızı kurun; ticari marka imajı, ürün imajı, kullanıcı imajı, kullanım imajı ve çağrışım imajı.

Doğru araçları kullanın: Hacime değil, kâra odaklanın; pazar payına değil, gerçek tüketime odaklanın; marka bilincine değil, gelecek bütçelerdeki paya odaklanın.

Satın almaları için müşterilerinize daha çok neden vermeye devam edin. Daha sık gelmelerine ve ürününüzü daha yüksek fiyatlara almalarına ihtiyacınız var.

Bölgesel pazarlama yapın. Tüm tüketicilerinize, onların kişiliklerine uyan bir şeyler vermek zorundasınız. Çok sayıda güçlü lokal markadan sonra global markalar kurulmalıdır.

Balığın olduğu yerde avlanın. Ürününüzü isteyen ve alabilecek durumda olan tüketicilere satış yapmaya odaklanın. En kârlı hedefleri belirleyebilmek için pazarınızı bölün.

Davranışı öğretmek veya değiştirmekten çok daha kolay olan, davranışı artırmak ve genişletmektir.

İ.K.’yı (S.O.B / Source of Business) düşünün. İşin kaynağı; gelecek satışınız ve kârınız nereden gelecek?

Görünür taleple gözlerinizi kör etmeyin. Öncelik yok olabilir. Satılanı satmayı sürdürün.

Organizasyonunuzdaki herkesin stratejiyi, amacı ve iş hedeflerini anladığından emin olun. Sonra diledikleri gibi yürütmelerine izin verin.

En iyi pazarlama profesyonellerini bulun ve onlar için işler yaratın. En iyi organizasyon tablosuna değil, en iyi insanlara ihtiyacınız var.

Mükemmelliği ödüllendirin, hataları cezalandırın.

Strateji sizin işinizdir. Reklam ajanslarının işi onu verimli bir biçimde iletmektir.

Tek bir ajans tüm markalarınızın gereksinimlerine cevap veremez. Bir ölçü her bedene uymaz.

Ajansların en iyi yetenekleri çekmeleri için kaynaklara ihtiyaçları vardır. Onlara yeterli ödeme yapmalısınız ancak ölçülebilir sonuçlar talep edin.

Israrlı olun ve tutkuyla çalışın. Böyle olmazsa, sabah erkenden uyanmanın ne anlamı kalır ki?

Sergio ZYMAN

Bildiğimiz Pazarlamanın Sonu

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
unalsavas
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
12/05/2002 :  16:20:11 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Pazarlama ile alakalı olduğu için Zaman Gazetesi köşe yazarı Sayın Melih ARAT' ın aşağıdaki yazısını sizlerle paylaşmak istiyorum. Yazıdaki küçük çocuğun pazarlama anlayışı ve sabrını çok beğeneceğinizi ümit ediyorum.
*****************************************************************************
Ankara Kalesi’nde ziyaret için bir çift genç dolaşıyordu. Görüntüsünden yedi yaşlarında olduğu tahmin edilen küçük bir kız çocuğu elindeki yapma çiçeklerle yaklaştı.
Merhaba, dedi. “Benim adım Gülizar, sizinki ne?” Genç kız, “Benim adım Zeynep”, delikanlı da “Benim adım da Sinan”. Küçük Gülizar, genç kıza doğru “Biliyor musunuz, önümüzdeki pazar günü anneler günü, annenize bir çiçek almak ister misiniz?” diye sordu. Delikanlı “Zeynep’in annesi daha önce vefat etti.” Küçük Gülizar, biraz utanarak başını öne eğip başka bir şey söylemeden uzaklaştı. Genç kız ve delikanlı Ankara manzaralarına baka baka kalenin en yüksek noktasına doğru merdivenleri tırmandılar. Birkaç dakika sonra, Toprak en üst noktaya ulaşmıştı. Zeynep ise, son birkaç merdiveni çıkmaya gücü kalmayınca bir alt seviyede kalmıştı. Sinan, Ankara’nın modern binalar ve gecekondulara düzenli bir şekilde bölünmüş yapısına bakarken, birden yanında küçük çiçek satıcı kızın bittiğini fark etti. Küçük Gülizar, “Sinan abi, nasılsın?” dedi. Sinan’ın cevap vermesine fırsat vermeden “Biri Bizi Gözetliyor dizisinde de bir Sinan vardı.” dedi. Sinan, şaşkın bir şekilde bakıyordu, kendini Ankara’nın en yüksek noktasında küçük bir kızla sohbet eder buldu. Sinan “Evet, orada da bir Sinan var, ama bana hiç benzemiyor.” diye cevap verdi. Küçük kız televizyon dizisi üstüne birkaç söz daha söyledikten sonra, satış sorusunu yeniden sordu: “Sinan abi, kız arkadaşına sevgini ifade etmek için bir çiçek almak istemez misin?” Sinan, bu küçük dostundan gelen satış teklifini artık ret edemedi ve kız arkadaşına iki çiçek aldı.
Yukarıda anlatılan küçük hikaye gerçektir ve duygusal zekanın bir satış işinde kullanımına gösterişli bir örnektir. Küçücük bir kız, satış yapmak üzere önce tanışarak sosyal bir ilişki kuruyor, sosyal ilişkiyi geliştiriyor (ilişkiye önce ara vererek, tekrar yaklaşıyor ve sanki eski bir dosta sorar gibi ‘Nasılsın?’ diyor); daha sonra mantıklı bir bağlantı kurarak ihtiyaç yaratıyor (önce anneler günü, sonra da kız arkadaşa sevgi ifadesi teması).
Kişisel ayrıntılar
İnsanlar, ilginç bir şekilde kişisel konularla ve kişisel ayrıntılarla ilgileniyorlar. Hülya Avşar’ın kızı Zehra ile ya da paparazzi programlarında birçok irili ufaklı kişisel ayrıntıyla toplumun ilgilenmesi, insanların başkaları hakkındaki kişisel konularla ilgilendiğinin ilginç bir göstergesidir. İnsanların başkaları hakkındaki kişisel konularından daha çok ilgilendikleri konu, kendileri hakkındaki kişisel ayrıntılardır. Örneğin, “sizin” elbisenizden söz edilse, kravatınızdan ya da fularınızdan hemen başınızı çevirirsiniz. İşte bir insanın dikkatini çekmenin en basit yolu, onun kişisel özelliklerinden söz etmektir. Pazar günü gazete alan bir insan, gazeteleri okumadan başka şeylerle ilgilenerek günü geçirebilir; ama gazetede seri ilanlara kendi evi, arabasıyla ilgili ilan vermiş hemen herkes kendi verdiği ilanı okur.
Kişisel satış
Hangi konu olursa olsun, belirli bir insana bir şey satmanın yolu, onunla kişisel iletişim kurmaktan geçer. Hizmet endüstrisinde, kişilerin ismini söylemek konusundaki çaba boşuna değildir. Son dönemde Müşteri İlişki Yönetimi (CRM) kavramının temelinde kişisel ilgiler bulunur. İnternet işi girişimlerinde, kişisel olmayı başaramayanların hemen hepsi battılar. İnternetin tüm dünyada hızla gelişmesinin nedeni, bu teknolojinin fazlasıyla kişisel olmasıdır. Satış işi, ne satarsanız satın aslında basittir. Satış önemli ölçüde “kişisel”dir. Hem satıcının kişisel, hem de aday müşterinin kişisel özellik ve ilgileri satışta kritik rol oynar. İkinci olarak “kişisel” arayış ve ihtiyaçlara cevap veren görüşme, ürün ve hizmetler satışın gerçekleşmesine yol açar.


Ünal Savaş
ERDEMİR
Elektronik Otomasyon Müdürlüğü

Yerleşim : Türkiye / Zonguldak  |  Meslek : Tamirci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.3 saniye.
13:52:08, 23 Nisan 2024, Salı

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım