Z TİPİ ORGANİZASYON VE TKY... - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Z TİPİ ORGANİZASYON VE TKY...


cheeryarda
Yeni Üye

Toplam 30 yazı
24/10/2001 :  18:12:26 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


meraba Akın Bey,
Bir sorum olacak size.... bildiğimiz gibi toplam kalite yönetim ilk kez japonyada kullanılmıştır. benim sorum ise bundan sonra başlıyor.. Amerika ne yapmış Japonyadan aldığı toplam kalite yönetiminin ismini değiştirmiş ve sistemde küçük değişiklikler yaparak Z Tipi organizasyon adı altında yeni bir yönetim oluşturmuştur.Bunun amacı " çalışanların yönetime katılması " prensibidir. Ayrıca ele alınan başlıca öğe " psikolojik insan " tanımlamasıdır. son olarak şunu demek istiyorum Türkiye ise mevcut toplam kalite yönetiminin aynını alarak sonuca varmak istemiş acaba neden yeni fikirlerle ve değişikliklerle YENİ bir yönetimi benimsememiş...

sevgilerle

Arda KİRAZ


__________________

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Öğretim görevlisi / Asistan
Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
24/10/2001 :  21:30:27 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Sevgili Arda,

Seni ve Levent'i yeniden bu platformda gormek beni sevindirdi.

"TOPLAM KALİTE"...

ABD kökenli NAP(National Academy Press)'in iki sene önce yaptırdığı bir araştırmaya göre son 50 yılın, dünyada hakkında en çok kitap yazılan konularından birisi...

Şu anda sadece piyasada Edward Deming'in bu işi nasıl yorumladığını ve onun temel öğretisini(profound knowledge) anlatan yüzlerce kitap var...

Japonya-ABD ilişkisini, Japonya-(Deming-Juran) ilişkisi olarak algılamak sanırım doğru olacaktır. Bir grup insan hayallerini gerçekleştirmek için Japonya'ya gitti. Peki neden Japonya? Esas cevap burada gizli. Bir Matsushita'nın neler yaptığını, sıfırdan nasıl bir imparatorluk kurduğunu, bunun altında yatan kültürel ögeleri anlamak gerekir.

Japon kültüründe aile ve ekip kavramı çok kuvvetlidir. Sokaktaki çocuğa "baban ne iş yapıyor?" diye sorduğunuzda size, "Matsushita Elektrik'te, Panasonic'te, Casio'da ya da Sony'de çalışıyor" diyecektir.

Peki ya bizde? %99 garanti verebilirim: "Babam memur, öğretmen, polis, doktor, milletvekili, çiftçi ve hatta profesör" diyecektir. Bundan 25 sene öncesine kadar ABD ve Avrupa da bizden farklı değildi. TKY felsefesi bu durumu Japon kültürüne çekmektedir. Deming'in neden Türkiye'yi pas geçtiği de bu gerçekten kaynaklanmaktadır.

TKY'de organizasyonun tipi önemli değildir. İçinde bulunduğu dinamikler önemlidir. Gerisi tamamen ticari materyal....İlave olarak Deming ve Juran'ın ısrarla üzerinde durduğu konu "ölçme"dir.

Ölçemediğiniz hiçbir şeyi iyileştiremezsiniz!...
( Türkiye ve devlet yönetimimiz bu konuda mükemmel bir örnek olaydır)


TKY bir arayıştır, mükemmeli arayış... Bu arayışın sonu yoktur. Bu sonsuz arayışta, beklentilerin, hayallerin, yaratıcılığın, yapılabileceklerin sınırsızlığı vardır.

Bunun içindir ki TKY'yi bir sistem olarak lanse etmeye çalışmak, birtakım kriterler içinde sınırlamak sonu hazırlar.

Peki bu arayış ne zamana kadar sürecek diye sorarsanız?

"İnsan gibi sınırsız bir mükemmelliğin ürünü olabilecek yaşayan birer organizmaya benzeyen organizasyon yapılarına ulaşıncaya kadar" derim.

- Bu mümkün mü?
Onu zaman gösterecek ama o ışığın peşinden koşturmak bile heyecan verici...




__________________
Güzel günlere

Akın Arslan

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
cheeryarda
Yeni Üye

Toplam 30 yazı
24/10/2001 :  22:00:01  Alıntı
Meraba Akın bey ,
söylediklerinize kesinlikle katılıyorum ...ve araştırdığım kadarıyla şunları eklemek istiyorum...
Rekabetin arttığı, tüketicilerin kaliteli ve ucuz olan malı talep eder hale geldiği günümüzde , Toplam Kalite Yönetimi , şirketler için can simidi haline gelmiştir. Öyle ki bunu uygulayan işletmeler, diğerlerine karşı avantaj sağlamakta ve bu acımasız rekabette onları geride bırakmaktadırlar. Endüstrileşmenin başladığı devirlerde miktar olarak fazla miktarda üretmek yeterli idi. Yani üretebildiğiniz kadar fazla üretmek başarı için yeterli olabiliyordu. Monopol bir piyasada rakip olmadığı veya çok az olduğu için fiyatlar ve imal edilecek miktar firma tarafından tespit edilebiliyordu. Fakat zamanla rakiplerin çoğalması ve özellikle 2.Dünya Savaşından sonra dünya çapında üretim fazlalığının oluşması sıkı bir rekabetin de habercisi olmuştur. Tüketicilerin kaliteli mala olan taleplerinin artması ve rakiplerin de çoğalması işletmeleri yeni yöntemler bulmaya zorlamıştır. İmalat esnasında ve sonrasında oluşan hatalar, maliyetleri oldukça arttırmaktadır. Mamullerin imal edildikten sonra muayenesinin yerini proseste muayene fikri almıştır. Böylece hatalarda hemen tespit edilip düzeltilebilmektedir. Bunun için de uygun yerlere istatistiksel sinyaller konulmuştur. Fakat aksaklıkları bulmakla iş bitmiş değildir. Çünkü onun yerine getirilecek olanı eskisinden daha iyi sonuç vermelidir. İşte burada Toplam Kalitenin temelini oluşturan, proseste çalışanların fikirlerini alma ihtiyacı doğmuştur. Taylor' un işçiyi sadece üst yönetimin verdiği emirleri uygulayan kişi olarak gören anlayışı TKY 'de tamamen değişmiştir. Burada işçiye verilen emirleri yapan bir makine değil de insan gözüyle bakılması TKY' nin en büyük avantajıdır. Ünlü Japon sanayici Konosuke Matsushita 'nın 1988' de ABD' li yöneticilere yönelik söylediği şu sözü oldukça anlamlıdır: "Biz kazandık, siz kaybettiniz; biz kazanacağız ve sizde kaybedeceksiniz. Hiçbir şey yapamazsınız. Çünkü başarısızlığınız bir iç hastalıktır. Firmalarınız Taylor'un ilkelerine dayandırılmıştır. Daha beteri kafalarınızda Taylorlaştırılmıştır. Katı bir biçimde inanmaktasınız ki iyi yönetim, yöneticilerin bir tarafta, çalışanların diğer bir tarafta; bir başka anlatımla iyi yönetim; bir tarafta düşünen adamlar, diğer tarafta da yalnızca iş görebilen adamlar anlamına gelmektedir. Sizler için yöneticilik, yönetimin fikirlerini yumuşak bir biçimde çalışanların ellerine ulaştırmak sanatıdır." İşçinin yönetime yardımcı olması sağlanmalıdır. Bunun için de onun görüşlerini anlatmasına imkan tanınmalıdır. Böylece aksaklıkları gören kişi derhal durumu üstlerine bildirecektir. Ayrıca onun işyerine kendisini yabancı hissetmesini önlemeli, firmayı sahiplenmesine olanak verilmelidir. Çalıştığı işletmede kendisinin de hakkı olduğuna inanan insan aksaklıkları gördüğü zaman hemen düzeltecek ve işini daha iyi yapacaktır. İşte Toplam Kalite de amaç budur.

size gönülden teşekkürler Akın Bey,

sevgiler...
Arda KİRAZ

__________________

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Öğretim görevlisi / Asistan
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.72 saniye.
00:34:05, 27 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım