Pazarlama Mezunuyum Ama Bu Konuda Çok Kötüyüm. . - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlama Mezunuyum Ama Bu Konuda Çok Kötüyüm. .


turnam
Yeni Üye

Toplam 76 yazı
07/05/2010 :  11:44:09 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Merhaba arkadaşlar. Kişisel gelişimimle ilgili sıkıntılıarım var size akıl danışmak istiyorum. Ben 1987 doğumluyum istanbulda yaşıyorum. Adü Myo'dan 2007-2009 mezunuyum.Okuldan sonra işimle ilgisiz bir kaç işle uğraştım ama ben bir pazarlamacıyım ve bu konuda profesyonel olmak istiyorum o yüzden işten ayrıldım ve bu alanla ilgili koşuşturmaya başladım ama sonra anladım ki ben doğru dürüst bir pazarlamacı değilim hatta eğitim bile almamışım bunu piyasaya girince anladım her şey teorikmiş hatta o bile yokmuş bende sınavda sınava unutmuşum her şeyi aklımda ufak tefek şeyler var ....
Kendimi bir pazarlamacı gibi hissedemiyorum hatta pasifim girişken değilim. Arkadaşlar uzattım ama sıkıntılıyım akıl veren kimse yok etrafımda ben bu işi kapmak istiyorum bu işte profesyonel olmak istiyorum. Bana yol gösterin aşmalıyım kendimi varsa bu işte profesyonel olan kişiler yahutta fikri olan herkesi saygıyla dinlemeye hazırım.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
turnam
Yeni Üye

Toplam 76 yazı
07/05/2010 :  21:28:52  Alıntı
bana destek olmak isteyen yok mu ? sayın arkadaşlarım.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
FGA
Üye

Toplam 113 yazı
09/05/2010 :  18:02:39  Alıntı
MErhaba tunam,

Tecrube tecrube tecrube diyorum .Alacagin maasa bakmadan sadece tecrube kazanacagin yerlerde ise basla. Zaman icinde piserek kendini bulacagina inaniyorum.

Tenzi ederek soyluyorum , 2 kelimeyi bir araya getiremeyen fakat isin icinde oldugundan seneler sonra cok iyi konumlarda olanlarida gordum.

Egitimini tecrubeyle birlestirirsen avantaj olacaktir. Ticareti ogrenmekle bitiremezsin tabiki,pazarlamada ticaretin bir parcasi fakat onunde en azindan acemilik yillarini atlatmak icin 5 yil gibi bir sure olduguna inaniyorum.
Hayatinizda basarilar
Ticaret, saygı duyulması gereken bir savaş gibidir Ana strateji doğruysa yapılacak sayısız taktik hata bile başarıyı engelleyemez
Robert E Wood


Bir malı, kusurunu söylemeden satmak, hiç kimseye helal olmaz Malın bu kusurunu bilene de, onu söylememek helal olmaz

Hadis-i Şerif

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Ticaret
turnam
Yeni Üye

Toplam 76 yazı
10/05/2010 :  00:24:43  Alıntı


Teşekkür ederim FGA . 5 yıl çok uzun bir süre ailem ve sülalem çevrem destek vermiyor arkamdan alay ediyorlar mesleğimle bizim etarfımız genelde inşaatçıdır yaşıtlarım ise mimarlık, mühendislik okudular babaların durumlarıda aynı kununi gibi.. Biraz beni sıkıntı bastı o yüzden psikolojim bozuldu beni hep böyle satış elemanı olarak görüyorlar yarı aç yarı tok gözüyle bakıyorlar buna istinaden içime kapandım zaten içine kapanık biriyim nasıl bi işi düşünmeye başladım ama yorumuz çok yararlıydı ilgilendiğiniz içinde teşekkür ederim tekrar.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
turnam
Yeni Üye

Toplam 76 yazı
01/06/2010 :  13:07:09  Alıntı
başka ilgilenen yok mu ?

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
Demirdelen
Yeni Üye

Toplam 93 yazı
01/06/2010 :  13:46:24  Alıntı
MERHABA
ben pazarlama okumadım. ama en alt basamaktan başladım satış işine. ama amacım bu değildi. boş vakitlerimi değerledirmekti. ama bu süreç içinde anladım ki pazarlama işi benim işim.bu bir gönül işi inanç işi. kendine ve pazarladığına inanç işi. sen de bunlar eksik. çoşkusuz olmaz bu işler. çoşkunla etrafındakileri hareketlendirmen gerekir. eğer tecrübelerimi dinlemek istersen eklemeni öneririm. belki bazı konularda yardımım dokunabilir.

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Satış / Pazarlama
Snooke
Yeni Üye

Toplam 9 yazı
01/06/2010 :  14:41:58 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Arkadaşım bence Pazarlamanın temeli en basitinden birşey satmaktır.Önce parayı sevmen lazım.Onu kazanmak için bir çaban olmalı parayı sevmez sadece ihityaçlarına bir araç gibi görürsen pazarlamacı olamazsın.Herkes parayı sevdiğini söyler ama bakalım o insanlar 1 Tl kazanmak neleri feda edebilirler.1 tl ile 1000 tl arasında aslında hiçbir fark yoktur.1 tl başlangıçtır sonra bu artar 10 olur 100 olur..senin pazarlamacı olmak istiyorsan piyasa da bu işin hiçbir eğitimini almamış birinin tecrübelerine sahip olman gerekir.girişkenlik zamanla değişebilir.Şöyle düşün paraya çok ama çok ihityacın var ve evde aç bir sürü çoçuk var :) mutalaka eve 1 ekmek dahi ***ürmen gerekiyor ve ne yaparsın.Bu mantıkla düşünürsen satış konusunda iyi olabilirsin..Yapabileceğin kendini geiliştirebileceğin o kadar çok şey var ki..git pazarda limon sat su sat birşeyler sat bunları satarken içinde şu düşünce olmalı benim paraya çok ihtiyacım var..o ihityaç seni körükler..başta suyu satarken su su sesi kısık cıkar veya hiç cıkmaz..sonra ortama alışınca o ses yukselir sonra değişik taktikler gelir aklına "abla işte su iç ferah dersin " " su dan güzeli var mı gel abla gel" bu sözlerle insanları kendine cekmeye çalışırsın.birçok insana bunlar basit şeyler gelebilir ama bunlar ticaretin temelini oluşturan şeylerdir.Ve bir çk kişi bakıyorum hem yüksek kazançlar peşinde oysa ki yüksek kazanç için bir insanın ön tecrübesi olması gerekir.düşün ki eline bir anda 500 bin Tl para geçti ve sana dediler ki 1 yıl süren var bu parayı al işlet şu kadar kazan dediler..normal bir insan o parayı değerlendiremez.ama ticaret ve pazarlama yeteneği güçlü biri en iyisini araştırır acele etmez ve o parayı katlayadabilir.En iyi öğrenme yolu öğretmektir.Sen bilgilerini geliştirmek istiyorsan öğrenmek için öğretmeyi dene..git pazara limona sat su sat birşeyler sat..hedef koy kendine o gun 1 tl de ertesi gun 2 tl de kişiliğini bedenini yeteneklerini zorla o zaman işte her konuda iyi olursun..Sevgiler saygılar Alper..

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
turnam
Yeni Üye

Toplam 76 yazı
27/06/2010 :  17:27:54  Alıntı
çok teşekkür ediyorum. Gereken eksiğimin adını koymuşsunuz burda ben hayatımda hiç bir şey satmadım ve hala iş arıyorum. Okuldaki eğitimim bomboş hiç bir şey bilmiyorum.

Buna benzer şeyleri deniycem ve işe yaradığında ilk sizlerle paylaşıcam. Emeğinize için teşekkür ederim.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
huyhuyhuy
Üye

Toplam 2981 yazı
27/06/2010 :  20:58:53 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Gerçekten ben pazarlama yapacağım dersen , ben emekli biriyim ve bir çok hediyelik kalıbını yapıp satıyorum . Eğer satabileceğine inanırsan , dene bakalım satabilecek misin . Denemekten zarar değil yarar çıkar . Yeter ki iyi niyetle dene .
ilgilenirsen

ifkkaragul@hotmail.com
ismail karagülle

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : İmalat
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
27/06/2010 :  22:59:20 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bir iş yapan herkeste mutlaka bir pazarlama yeteneği olması gerekir. Bu şarttır. Kendi yeteneklerini pazarlamaktan birine bir buzdolabı satabilmek için kurulan pazarlama düzenine kadar çok geniş bir yelpazesi vardır.

Pazarlamanın içinde bulunmadığı bir ticaret düzeni yoktur. Bu bakımdan iyi bir bölümü okumuş olduğunu söyleyebiliriz. Pazarlamayı sadece bir diğer insana bir malı satmak olarak tanımlarsak seni köşeye sıkıştırmış oluruz. Herkes bir diğer insana dil döküp bir şey satmayı sevmez. Fakat bazı insanlar hiç dil dökmediği halde insanlar bir malı o insandan almak için çabaya girer bir istek duyarlar.

Pazarlamanın mektebini okumayı isterdim. Bilimsel yanını da öğrenmiş olmayı isterdim. Sen işin bu kısmını yapmış durumdasın. Avantajlısın.

Madem okulunda okusun bunu artık bir sanat olarak ele al. Bir bakkala git ve kendini duruşunla pazarla. Sohbet et. Ne sonuç aldığını irdele. Bunu her yere uygula. Annene, babana bile. Bakkalın tepkileri ile babanın tepkilerini incele.

Pazarlamanın olmadığı bir sosyal kültür yoktur. Yukarıda yazdığın yazı bile pazarlamanın bir parçasıdır. İnsanların sana cevap yazması için yazdığın cümleler bile pazarlamanın bir parçasıdır.

Girişken olmak iyi bir pazarlamacının birinci özelliği değildir. Pazarlamacının iyisi insana güven verebilendir. Birinci özellik budur. Yüzüne baktıkları anda seni muteber bir insan olarak algılayabiliyorlarsa daha hiç konuşmadan yolun yarısını gittin sayılır. Bu duruşu edinmeli öncelikle iyi bir pazarlamacı.

Pazarlamak sadece satmak değildir. Pazarlamak herşeyi içerir.

Bu etki ve tepkileri bir gün paraya çevirmenin bir yolunu zamanla bulursun.
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
HakanFinans
Üye

Toplam 450 yazı
28/06/2010 :  01:37:20  Alıntı
Sayın turnam,

Pazarlama düşündüğün gibi insan ilişkilerine dayalı bir iş olmasına rağmen,şeyat teknik uygulanamıyorsa çokda etkin kullanılamaz.

Tabiki pazarlamada yetenek çok önemlidir.Ancak olmazsa olmaz değildir.İyi bir pazarlamacı olmak için öncelikle iyi bir çalışma sistemin olması gerekir.Zamanını,enerjini,motivasyonunu,zekanı en efektif biçimde kullanabilirsen birçok problemi aşmış olursun.

Öncelikle yapacağın iş ile ilgili sürekli role play yap.Kendi kendine karşında bir müşterin varmış gibi oyna..Bu sende bir spiel yani konuşma metni oluşmasına yardımcı olur.Ancak pazarlama ile ilgli yeteneğim yok diyorsan bu yetenek ancak çok fazla randevu çok fazla görüşme ile edinilebilir.Bu senin probleminin aşılabileceği yoldur.
Bununla birlikte bu dönemi aşana kadar,işi öğrenmek namına zamanını ,motivasyonunu ,enerjini en etkin şekilde kullanmalı hepsini çok çok iyi kullanmalısın.Böylelikle en verimli verimsiz olduğun öğrenme dönemini geçirebilirsin.
Öncelikle pazarlamanın en önemli unusuru karşındaki insanı iyi analiz etmektir.Şimdi sen bir ürün yada hizmet pazarlıyorsun,ya bunu yapan tek kişi sen olacaksın,yada zaten bu konuda mevcutlar var ise,o kişide bu ürün yada hizmet ile ilgili daha başka ihtiyaçlar yaratacaksın.
İlk intiba çok önemlidir ancak birçok satış birkaç görüşmeden sonra kapanır.Bu sebeble öncelikle kendine bir plan yapmalısın.Şu gün şu ürünleri,şu saatlerde,şurada ,şu şu müşterilere sunacağım.Zamanını en etkin kullanmak adın önce kim kime yakın,en kolay nasıl ulaşırsın planlamalısın.
Sonrasında gittiğin yerlerde kimi karşısına alıp dinlerken,kimi çok ilgisiz davranacak.Bir randevun 2 saat sürerken bir başka yerden 2 dk ka çıkacaksın.En önemli olan bu zamanları ortada bir noktada buluşturmak olmalı.
Gittiğin yerde gözün açık olmalı.Analiz ederken etrafındaki herşeyden faydalanmalısın.Karşındaki sana abicim diyorsa sen bey değil ... abi diye hitab edeceksin..Diyelimki bir ürün satmaya çalışıyorsun ve bir müşteriye gittin Müşteriyi ihtiyaçlarını analiz etmek için öncelikle bir zamana ihtiyacın olacak.Bu zamanı yaratmak adına dediğim gibi gözün açık olmalı.Mesela adamın masasında fenerbahçe amblemi gördün.Abi nasıl taktık size geçen hafta diyeceksin??İyi bir analiz yapıp kendine vakit yaratacak ortamı hazırladıktan sonra en önemlisi bu ürünü yada hizmeti bu müşteriye nasıl satarımı bulacaksın.Müşteriden öncelikle en önemli doneler olan,mevcut ürünü ne sıklıkla ne kadara hangi yolla aldığını öğrenmelisin.Bu noktada en önemli şey müşterileri dinlemekten geçer.Mesela müşteri sana derki;ben şu şu firmayla çalışıyorum bize haftada bir getirir şu fiyattan bırakır.Bende fiyat bu,diyebilirsin yada bende fiyat bu ama haftada 2 gün gelebilirim.Yada vade yapabilirim.VS vs..müşteriyi tavlamak en iyi şekilde elindeki doneleri kullanmaktan geçer.
Burada pazarlama yeteneği,pratik düşünebilme gücü ön plana çıkar.

Ancak pazarlamada en önemli şey dediğim gibi sistemmli çalışmaktan geçer.Gittiğin her görüşmeyi kaydetmeli,neden satamadığını not etmeli,onu hatırlatacak birkaç cümle not edip database oluşturmalısın.

Diyelimli bir müşteriye gittin fiyatın daha pahalı,satamadın.Bu müşteriyi not edip ileride belki fiyatın düştüğünde tekrar arayabilmelisin.Müşteri ile diyalogları sürekli sıcak tutabilmek adına iyi bir kayıt sistemi kullanmalısın.Potansiyel müşterilerine her zaman ilgi göstermeli,düzenli olarak arayıp bilgi alışverişinde bulunmalısın.
Örneğin bir müşteri sana derki ben arkadaşımdan alıyorm bu malı,fiyat önemli değil,sizinle çalışmak istemiyorum.Müşteriye ısrarcı olmak itici olabilir.Ancak ben size yinede dönem dönem fiyat vereyim,elimdeki mallarla ilgili mumune göndereyim vs.dersin..Eğer düzenli bir şekilde müşteri ile başlattığın ilişki trafiğini devam ettirebilirsen birgün,arkadaşına kızdığı bir anı denk getirebilirsin.Müşterinin takdirini kazanıp ulen bari az bucukda olsa alayım dedirtebilirsin.
Dediğim gibi pazarlama tabiki yetenek işidir,girişkenlik ister ama tek başına hiçbiri işe yaramaz.Yetenekli bir pazarlamacı senden %30-35 daha fazla satabilir.Sistemli çalışan yeteneksiz biri ise % 110 u yakalabilir.Bununla birlikte hem yetenekl, hemde sistemli olursan olmazı başarırsın..

Hiç unutmam birgün yılmaz erdoğan ın tv tiyatrosunda tirbişon düğüne gitmek için ceket almaya gidiyor,herkes bakıp bune ceketin kolları kısa diyor,tirbişon bende öyle dedim..eee niye aldın...Adam yazlık ceket böyle olur dedi diyor..
Herşey müşterinin ihtiyaçlarını iyi analiz edip,tüm arzularını karşılayabilmekten geçer.Bunu yapmak adına öncelikle iyi bir pazarlamacı yanında oryantasyon dediğimiz olaya,yani beraber müşteri ziyaretlerine vs. gidebilirsin.
Ne kadar fazla memnuniyet o kadar fazla satışdır.Müşteriye abi bu benim kartım cep telefonumuda yazdım 24 saat ulaşabilirsin dersin.Satışın tek sebebi bu cepten 24 saat ulaşabilirsin sözü olabilir.Kişi mal aldığı kişiyi yada satışcıyı arıyordur ulaşamıyordur bu trinnnnnkkk kafasında bir ampul yakar..İnsan oğlu zayıftır.Bir işyerine girersin adama selamınaleyküm demediğin için bütün ilişkiyi bitirebilirsin.

Bu sebeble dediğim gibi en önemli şey,aslında yetenek dediğimiz konu müşteride ihtiyaç yaratıp aynı zamanda pratik düşünerek en iyi şekilde müşteriyi analiz edebilme gücüdür.

Müşteriye ürünü sen sunmadan önce,müşteriden mevcut aldığı ürün ile ilgili bilgi almak çok önemlidir.Müşteriyi konuşturursan analiz edebilirsin.Bu sebeble sadece müşteriyi değil,rakipleride iyi analiz etmeli piyasa bilgisi sahip olmalısın.
Örneğin müşteriye gittiğinde x malını satıyorum su kalıtede,şu fiyat vs.. vs.. dedin.Müşteri saol ben bunu su fırmadan bu fıyata alıyorum memnunumda der.Sen rakip ile ilgili bilgi sahibiysen,ampulu yakacak düğmeyi yakalabilirsin.Mesela evet biliyorum ancak bu firmada bu bu ürün çeşitleri yok..Bu firmadan bu ürünü bu kadar vade ile alıyorsun bende vade bu..Yada müşteriyi daha önce dinlersen fiyatın zaten kuvvetli değilse fiyatını söylemyip daha başka özellikleri ön plana çıkarma fırsatı yakalayabilirsin.Müşteri sana fiyatla ilgili yalan söyleyebilir.Kalite ile iligli yanıltıcı bilgi edinmiş olabilir.Bunları müşteriyi konuşturup,iyi analizle iyi bir sunumla bir silaha çevirebilirsin.

Motivasyonunu herzaman yüksek tutmalısın.Müşteri sana ya yürü kardeşim şimdi işim gücüm var ben memnunum der.Çıkıp kendi kendine adama sövmek yerine müşteriye iyi günler dileyip,birgün sonra telefonla dönüp o gün sinirliydiniz vaktinizi almak istemedim diyebilmelisin...Bu ayıp değildir ve hepimiz neticede insanız ve aynı tavırları sergiliyor,aynı tavırlara maruz kalırız.Önemli olan bunu lehine çevirebilmek.

Bununla birlikte konuşma stilini çok çok iyi belirlemelisin.Örneğin müşteriye ben size bugün müsaitseniz uğramak istiyorum dersin,müşteri bugün işim var derse,o zaman yarın kaçta geleyim diyebilirsin..Kimi zaman bakacaksın ve açık uçlu olmak yerine o zaman ben yarın şu saatte sizdeyim diyebilmelisin.Çünkü müşteriye açık uçlu sordugumda olumsuz cevap alma olasılıgı % 40 dır.Bunların tamamı prtaik yaparak,birebir yaşa**** öğrenilen şeylerdir.

Bununla birlikte mevcut müşteriler iyi bir pazarlamacının en büyük silahıdır.Satışı kapadığın bir müşteriden direk referans almak gibi,gizliden gizliye verdiği referanslarıda kullanabilirsin.Örneğin bir müşteriye gittin ve x firmasından 3 liraya mal aldığını öğrendin ve satış kapama sebebi fiyat dolayısı ile oldu.O zaman bu firmanın gittiği müşterileri öncelikle bulup,daha uygun fiyat ile en kolay yerden en doğru bilgi ile yola devam edebilirsin.Müşteriye tüm algılarını vermeli,her sözünden bir anlam çıkarmalı ve bunları kullanmalısın.Elindeki tüm doneleri kullanmalı söylenmedik söz,denenmedik yol bırakmamalı ve bu emeğinin karşılığını almak adın takibini oldukça sıkı yapmalısın.Diyelimki bir ay boyunca bir düzine müşteriye gittin ve 5 satış yaptın.Bir ay sonra bir düzine daha müşteriye gidecek ve aynı zamanı harcayıp aynı enerji ile 5 satış daha yaptın,elinde listesini tuttuğun müşterilere kolaylıkla tekrar dönebileceksin.Dönebileceksinki emeğin boşa gitmesin ve bir müşteri daha yakalayabilesin ve bu 5 i 6, ... 6 yı 7 yapabilesin..

Yaş olarak küçük olduğun için kardeşim diyeceğim ve sana en büyük tavsiyem motivasyonunu yüksek tutup,enerjini ve vaktini doğru harcamaya yönelmeli,bununla birlikte uslubunu insanlarla ilişkilerini geliştirecek aktivitelere katılmalı,mümkün oldukça sosyal olmaya çalışmalısın..Her şeyden biraz öğrenmek ,herkesle konuşabilecek birşeyin olmasını sağlar.Girişken olmak her zaman tercih edici olmayabilir,tutuk olmaksa bazen tercih sebebidir.Önemli olan ortasını bulmakta buda cokda zor bı ıs degıl.
Bİr pazarlamacı için en önemli olan,zaman yönetimi,randevu yönetimi,müşteri ilişkilri ve memnuniyeti,liste yönetimi ve kanal yaratmadır.
Haa bazı altın vuruşlar vardır,bunları yetenekliler yapabilir,ancak bu zamanla çok ziyaret ve çok konuşmak ve çok dinlemek ,izlemekle edinilebilir.
Bununla birlikte liste oluşturmak,bunları not etmek çok etkin bir taktiktir.Bir gün bir işyeri açarsın yada çalışırsın,neden satılmıyor,nasıl daha çok satılır,sebebler neleridrin analizini çıkarmanda yararlı olabilir.Bir iş yerine girersin patronuna gidip bak bu kadar adam gitmişim görüşmeler böyle olmuş diyebilir,buna göre strateji değiştirebilir yada yanlış bir yerdeysen düzeltmen konusunda feed back alabilirsin.Bununla birlikte kişi senin bu ziyaretleri yapıp yapmadığın konusunda yanlış bir fikirle gözden çıkarma yolunada gidebilir,burada da kendini kurtarabilirsin.Database oluşturma çok önemlidir.

İnşallah çok başarılı olursun..Sayg..
... ... ...

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : Bankacılık-Finans
expim
Üye

Toplam 153 yazı
28/06/2010 :  02:58:20  Alıntı
slm bulunduğunuz yer ve konum çok önemli eğer bu işe gerçekten eğilim gösterecekseniz çok gezin değişik külterleri keşvedin
her yörenin halkının nabzını öğrenin bilin tek yönde giderseniz fazla başarılı olamazsınız onun için bir işin azda olsa ucundan tutun SAYGILAR

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
erokas
Üye

Toplam 515 yazı
28/06/2010 :  10:20:43  Alıntı
Merhabalar,
Ben pazarlama ve satış konusunda işin en başında ne yapılması gerektiğini kendi fikrimce yazayım.
İşin en başı cesarettir.
Cesarete sahip oluğunuz anda yukarıda değerli yorumlar yapan arkadaşlarımın dediği gibi devam edebilirsin.
Pazarlama da cesaret kazanmanın aşamaları:
1- Satışı çok kolay olan fiyatı ucuz olan bir ürün seçilir. Mesela un kurabiyesi...
2-Aynanın karşısına geçilir ve kendi kendine bu ürünü satarsın. Tüm hareketlerini aynada izle. Kendini beğen. Ve kendinden bu ürünü almak iste. Parasını cebinden çıkarıp önüne koy. Ve para verdiğin için pişman olma.
3-Aile fertlerine aynı şekil ve durumda ürünü sat. Parasını al ve cebine koy. Laubali olma. Cidden gerçek satış yap.
4-Seni kırmayacak bir-iki kişiye daha git. ve aynı tavırla un kurabiyelerini para karşılığı ver. Tadmalarını sağla. Verdikleri parayı hemen cebine koy. Tadı nasıl diye sor. Güleryüzlü ol espriler yap.
5- Gün sonunda şunu yapmış olacaksın. Birçok tanıdığına hatta kendine bile un kurabiyesi satmış olacaksın. Çok basit bir ürün. Un kurabiyesi... Un, şeker ve yağ.
6-Kazandığın paraları cebinden çıkar ve say.
7-Daha bu nedir ki , hiç yorulmadın, güle oynaya para kazandın , herkesin yapabildiği bir şey yaptın , herkes un kurabiyesi satabilir ve alabilir de... bunu düşün.
8-Para kazanmak inanki bu kadar kolay. Tabiki başkaca satış yapacağın herkesi önceden tanımayacaksın.
9-İşte espri burada. Satış yada pazarlama da Cesaret için;
10- Müşterini sanki çok uzun zamandır tanıyormuş gibi davran. Sanki o senin arkadaşın. SAnki o senin evdeki kardeşin. Sanki o sensin.......
Rahat olmak cesareti gerektirir. Aynı zamanda rahat olmak cesaret getirir.

Çok kolay göreceksin.
Hemen bir ayna bul. Ve basit bir ürün...
Kolay gelsin.
Saygılar.

Yerleşim : Türkiye / Kocaeli  |  Meslek : Reklam
Demirdelen
Yeni Üye

Toplam 93 yazı
05/07/2010 :  21:06:57  Alıntı
Merhaba Erokas

Bayıldım yazınıza çok sade ama etkili. Bu ülkede işsizlik var diyen herkes okumalı bu yazdıklarınızı, aklı olan herkes nasibini almalı. Para kazanmanın o kadar da zor olmadığını hatta eğlenerek yapılabildiğini görmeli. Bence etrafında bu zamana kadar hiçbirşey satmamış ve ek kazanç elde etmek isteyen bunu denemeli. Dediğiniz gibi kadınlar un kurabiyesinden başlasın erkekler mesela çoraptan. Ve şunu söylemek isterim profesyonel olarak pek çok söktörde çalıştım ama satışın ve pazarlamanın tadı hiçbirisinde yok. Pazarlama bir yaşam tarzıdır,kendinizi aşmanın en etkili yoludur.
Çünkü özü insandır, paylaşımdır,bilgidir,tecrübedir,inançtır,heyecandır.

Saygılarımla

Fatma Usta Demirdelen



Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Satış / Pazarlama
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

6.79 saniye.
18:34:14, 30 Nisan 2024, Salı

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım