İş Yaşamında Renkler Ve Görevleri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

İş Yaşamında Renkler Ve Görevleri


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
11/01/2007 :  11:32:52   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı



Hepimizin bildiği gibi renkler, yaşamımıza güzellikler katmasının yanında kararlarımıza da önemli etki yapabilmektedirler.

Bunu anlayan iş adamları, renklerin gücü ve sihrinden çokça yararlanmıştır. Özellikle de, pazarlama ve satış söz konusu olduğunda.

İşte sizlere bazı örnekler;

- Bankaların logolarında ve imaj oluşturmada en çok kullandıkları iki renk vardır. Mavi ve yeşildir. Maviyle büyüklük, yeşille güvenilirlik vurgulanır.

-Özellikle batı ülkelerinde dikkatinizi çekmiş olmalıdır; Hastane logo ve iç dizaynlarında yeşil tercih edilir. Çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir. Doğayı en çok hatırlatan renkte yeşildir.

Yeşil alanlarda insanların daha az mide ağrısı çektikleri tespit edilmiştir. Sakız paketlerinde, sebze satılan yerlerde de, istek uyandırması için yeşil en tercih edilen renk olmaktadır.

-Mavi ve özellikle lacivert, sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır. Uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanlarının giydiği elbiselerin rengine dikkat ediniz, lacivert takım elbisedir.
Bu nedenle, dünyadaki firmaların yarısından fazlası logolarında maviyi kullanırlar. Büyük otel zincirlerinden biride amblemini, insanların kafasında daha büyük kuruluş imajı oluşturması için laciverde çevirmiştir.

Bu anlamda, özellikle Amerika’da, tanık konumunda olanlar "Büyük Jüri"ye ifade vermeden önce mavi kravat takarak bu şekilde daha inandırıcı olunacağını bilirler.

-Dünyadaki fast food restaurantlarına dikkatli bakılırsa; Hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvar boyaları ise, kahverengi-şampanya-pembe karışımıdır.

Hiçbir fast foodcu duvarını beyaza boyamaz. Renklerin insanlar üzerindeki etkisini fark eden batılı şirketler bu uygulamayı iş yaşamında sıklıkla kullanmaktadırlar.

-Kırmızı, iştah açan bir renktir. Bu nedenle dünyadaki gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu görebilirsiniz, Kırmızı tansiyonu yükseltmekte ve kan akışını hızlandırmaktadır.

İçecek devleri, Pizzacılar, Hamburgerciler ve de bisküvi üreticileri genellikle logolarında kırmızıyı kullanırlar.

-Amerika'da, bir araştırma için bir ilkokulun duvarları maviye çevrilmiş, çocukların daha az yaramazlık yaptıkları tespit edilmiş. Mavi renk sakinleştirir.

- Portakal rengi, bilindiği gibi dikkati çabuk çeker. Eğer bu rengi bir ürün ve markada kullanırsanız, “bu ürün herkes içindir” imajını verirsiniz. O yüzden tüm dünyada taksiler sarıdır. Dikkat çeksin diye. Araba kiralama firmaları da, logolarında hep sarıyı kullanırlar. "Ürün geçici, lütfen geri getirin" demek isterler. O yüzden dünyada hiçbir banka, geçici olmadıklarını vurgulamak için ambleminde bildiğimiz sarıyı kullanmaz. (Ülkemizde hariç)

- Siyah, gücün, tutkunun ve hırsın sembolüdür. Bizde ve batıda siyah, matemi simgeler. (Japonya'da farklıdır. mutluğu temsil eder.)

- Pembe giysili çalışanların, müşterilerine verdikleri hizmet esnasında, müşterilerin daha rahat oldukları gözlemlenmiş, bu doğrultuda özellikle İngiltere’de, dünyaca ünlü mağazalar, tüm tezgahtarlarına pembe gömlek giydirmeye başlamışlardır.

- Yeşil ve mavi sağlamlığı ifade eder. Bunun yanında da, Yeme içgüdüsünü azaltan bir renktir. Fast food zincirleri içeride mavi hiçbir şeyi kullanmazlar.

-Gri, ağır bir renktir. Yavaşlığı ve ciddiyeti temsil eder. Resmi kurumlarda bu nedenle her yer griye boyanır. Kapılar ve kaloriferlerde gridir.

-Bazı bankaların yazı karakterlerine bakıldığında altın-bronz karışımı bir şekil ve rengi kullandığı görülecektir. Daha çok altın paradır. O mesaj verilmektedir.

-Beyaz, Temizlik demektir, İstikrar demektir. Ve de devamlılık demektir. Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını vermektedir.

Kaynak: http:­/­/blog­.milliyet­.com­.tr­/Blog­.aspx?BlogNo=20562

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.17 saniye.
08:16:24, 13 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım