Halkla İlişkiler - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Halkla İlişkiler


deniz
Üye

Toplam 19 yazı
10/05/2001 :  12:03:14 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Gülümseme insanlarda olumlu duygular yaratır.
İnsanlara bireyler olarak muamele edin. Bunun en iyi yollarından birisi, insanlara isimleriyle hitab etmektir.
İnsanların Ne Dedikleri. Ne istedikleri Üzerine Yoğunlaşın. Onları iyice dinleyin ve anlamaya çalışın.
İnsanlarla, Onları İlgilendiren Konular Hakkında Konuşun.
“Başarı Formülünün En Önemli Tek Bileşeni İnsanlarla İyi Geçinmeyi Bilmektir.”
T. Roosevelt


İnsanlarla iyi ilişkiler kurmada söylenebilecek başkaca şeyler şunlar olabilir;
· Dikkat yoğunluğunuzu kendi üzerinizden kaldırın
· Onlara önem verin
· Onlar hakkında çok şey bilin
· Hiçbir bireyin Değerini Küçümsemeyin
· İnsanlardan çıkar sağlamayın
· İnsanlardan öğütler ve yardım isteyin
· Başkalarının duygularını anlayın
· Yardım için istekli olun
· İyi bir dinleyici olun
· İnsanların kendilerini önemli hissetmelerini sağlayın
· Güvenilir ve tutarlı olun
· Kavgadan uzak durun, anlaşmacı olun
· İnsanları inceleme becerinizi geliştirin
· Güzel Konuşun!


II. KURUM İMAJI, HALKLA İLİŞKİLER VE PROTOKOL KURALLARI
Her örgüt, halkla ilişkiler çalışmaları ile toplumda iyi bir imaj yaratmak ve iyi tanınmak için çaba sarf etmektedir. İyi bir imaj yaratmak bir firmaya yoplumda belli bir saygınlık ve güven sağlar. Bu nedenler mal ya da hizmet üreten tüm işletmelerin ve ticari kuruluşların iyi bir imaja ihtiyaçları vardır. Maddi mallar üreten işletmeler için halkla ilişkiler çalışmaları satış etkisi uzun vadede ortaya çıkan çalışmalardır. Bu tür işletmeler genellikle belli bir büyüme dönemi geçirmeden halkla ilişkiler çalışmalarına kaynak ayırmak istemezler. Bu tutumun doğru olduğunu söylemek mümkün değildir. Halkla ilişkiler çalışmaları işletmelerin kuruluş aşamasında başlamalıdır.

Halkla ilişkiler çalışmaları özellikle mağaza ve süpermarketlerde reklamın yerini alabilecek kadar etkilidir ve sonuçlarını hemen gösterir. Sırf bu nedenle birçok mağaza daha açılış aşamasında çalışmalarına ağırlık verir. Ulaşmayı düşündüğü hedef kitlenin beğeneceğini umduğu bir mağaza adı ile işe başlanır. Mağazanın içinin dekorasyonu ve vitrin dizaynı gene hedeflenene müşteri kitlesine uygun biçimde düzenlenir. Bundan amaçlanan, mağazaya ya da markete gelenlerin yaratılan “o” atmosferden hoşnut kalmalarını ve sürekli benimsedikleri ortamda alış veriş yapmalarını sağlamaktır. Firma ya da mağazanın imajı toplumda yaygın olan beklenti düzeyine uygun veya bu düzeyin biraz daha üzerinde oluşturulabilirse daha büyük ölçüde müşteri çekilebilecektir.

Kurumun imajını doğrudan etkileyen tüm personel protokol bilgisine sahip olmalı ve bu kuralları eksiksiz uygulamalıdır.
Hizmet sektörü iletişiminde protokol ve görgü kuralları önemlidir. Bir çok kişi bunların gereksiz olduğuna inansa da, müşterilerin bu kuralları bilmediğini ve istemediğini düşünse de uygulamak yerinde olacaktır. Uygulamaları gereksiz bulan bir çok kişiş kendilerine uygulanmasından memnun olmaktadır. Kaldı ki günümüzde nezaket, görgü ve protokol kurallarını önermekteyiz. Bu kurallara kısaca müşteri iletişiminde görgü kuralları diyoruz.

Güleryüz. Güler yüzlü olmak en temel özelliktir. Asık yüzlülük ciddiyeti belirttiği gibi güler yüzlü olmak da ciddiyetsizlik değildir. Gülümseme sırıtmaya dönüşmemeli, saygılı bir ifade ile gülümsenmelidir.

İlk 5 saniye etkisi. İnsanlar birbirlerini ilk karşılaştıkları andan itibaren ilk beş saniyede yaratılan etki çıl önemlidir. Tüm personel temiz, tertipli bir görünümde olmalı, genel kabul gören, saygın bir kıyafetle dolaşmalıdır. Hedef kitlenin yadırgayacağı ya da dışlayacağı bir görünümde olmamalıdır.

Tanışma, selamlaşma ve tokalaşma. Bir iş yerine ziyarete gidildiğinde, kapıdan düzgün bir şekilde girilmeli ve yüzde saygılı bir tebessüm bulunmalıdır. Vatandaş masasında karşılamışsa masasının 100cm yanına kadar yaklaşarak kendimizi kısaca tanıtarak karşı tarafın tokalaşmak için elini uzatması beklenmeli ve karşı taraf yer göstermeden oturmamalıyız. Müşterimiz (ev sahibi) hatır sorduğu zaman sadece teşekkür edilmelidir.

Karşılama. Vatandaş bizim iş yerimize gelmişse onu mutlaka ayakta karşılamamız gerekir. Çok yorgun bıkkın dahi olunsa sanki onu bekliyormuş gibi coşkuyla karşılanmalıdır.

Mesafenin ayarlanması. Müşterilerle iletişim kurarken mesafe iyi ayarlanmalıdır. Yüz yüze ve ayakta konuşuluyorsa erkekler 50 hanımlara 70 cm’den fazla yaklaşılmamalıdır. Bu sınırlardan daha yakını mahremiyet bölgesi denilen alana girer. 1,5-2 metreden uzak alan iletişime kapalı alandır.

Beraber yürümek. Beraber yürümek icap ettiğinde yanımızdaki sağ tarafa (şeref köşesi) alınır. Yaşlılar, amirler, hanımlar ve müşteriler sağ tarafta yürütülmelidir. Müşterinin solunda ve onları yarım adım geriden yürümeli ve her an yardıma hazır olunmalıdır. Bir kapıdan geçiliyorsa onun önden geçmesi sağlanmalıdır. Müşteri ev sahibi ise geçerken satış elemanına yol veriyorsa önce nezaketen “önce siz” denir, müşteri “siz geçin” diyorsa teşekkür edip hızla kapıdan geçmek gerekir.

Yüz yüze iletişimde noktalar. Müşteri ile yüz yüze iletişim kurarken, onunla konuşurken başka işle meşgul olunmamalı, müşterinin gözüne bakarak konuşmalıdır. Özellikle sağ ya da sol omzunun üzerinde bakılmamalıdır. Anahtar, tespih ya da zincir gibi şeylerle oynamamalı tüm dikkat müşterinin üzerine yoğunlaşmalıdır.

Birlikte otomobile binmek. Otomobili şoför kullanıyorsa sağ arka koltuk amirin, büyüğün ya da müşterinindir. Satış elemanı bu durumda arka sol koltuğa otumalıdır . Otomobile sağdan binilecekse amir ya da müşteri astına kapı açma durumunda kalmamalı, ast hızla aracın soluna geçerek sol taraftan yerine geçmelidir. Otomobili siz kullanıyorsanız müşteri ön sağ koltuğa binmelidir.
Günümüzde hizmet sektöründe çalışan herkes görgü ve protokol kurallarını eksiksiz bilmeli ve uygulayabilmelidir. Değişen müşteri yapısına göre daha yetkin ve daha kültürlü elemanlara ihtiyaç vardır.


ARMAĞAN SEÇİMLERİ
Özel gün ve gecelerde müşterilere, personeler veya ortaklara yönelik olarak hazırlanan hediyelerdir.
· Her türden büro masası malzemeleri
· Kravat, eşarp, fular
· Kitap, cd
· Çanta, kalem, saat
· Klüp üyeliği
· Dergi aboneliği
· Hediye çekleri
· Çiçekler, sepetler
· Yurt içi ve yurt dışı seyahatler
· Mağaza hediye çekleri
· Tablo veya kilimler
· İsimli çakmak, kupa, ajanda, takvim, kalem, anahtarlık, şemsiye vb. gibi
BASIN İLİŞKİLERİ
· Tüm basın kuruluşlarının telefon, faks ve adresleri güncel olarak dosyalanmalıdır.
· Kurumun politikaları dahilinde medya ile ilişki kuracak ise ve yönetim onaylıyorsa basın bültenleri hazırlanarak basın dosyası ile veya faksla iletilmelidir.
· Çalıştığınız kurumun hizmet alanına giren bütün basın çalışanların isimlerini bilmek ve gene kurum yönetimi onaylıyor ise basına tanıtım çalışmaları yapmak gereklidir. Bunlar basın kokteyli, yemek veya gezi şeklinde olabilir.
· Basın bülteni kısa, öz ve anlaşılır olmalı ve mesaj objektif olarak verilmelidir.
· Basın bültenlerinin basılı olduğu kağıtlar kuruluşun amblem ve logosunu içermelidir.
· Basın toplantısı önemli haber ve değişimlerde düzenlenmelidir. Basın için dosyalar önceden hazırlanır. Basın sorularına yanıt verecek kişiler belirtilir.
· Basın resepsiyonları sabah kahvaltısı, öğle yemeği veya akşam üzeri yapılan ağırlama faaliyetleridir. Böyle bir organizasyon ilişkiler için uygundur.
· Kurumun kuruluş, yıldönümü, açılışlar, tanıtım çalışmaları vb. gibi etkinliklere basın davet ediyorsa, basın masası hazırlanmalı ve kurum faaliyetlerini tanıtan içerikli dosyalar sunulmalıdır.
· İlişkilerde süreklilik, saygı ve nezaket çok önemlidir.

P.O.P MALZEME ÇEŞİTLERİ
· Camlara ve muhtelif satıhlara yapıştırılan kuru yaş çıkartmalar
· Pankart ve döner pankartlar, hacimli pankartlar
· Yapışkan bantlar
· Duvar saatleri
· Aynalar
· Rozet, küllük, kalem, bloknot, çakmak, şemsiye, yağmurluk, kravat, eşarp, fular, el radyosu, T-Shirt, balon
· Dergi
· Broşür
· El kitapçığı
· Kurum bülteni
· Afiş
· Emaye, saca tabelalar
· Kauçuk paspaslar
· Para tabakları
· Hareketli teşhir cihazları
· Mekanik kitaplar
· Mankenler
· Mamülün büyük çapta modelleri
· Hareketli yazılar
· Sesli teşhir malzemesi
· Değişik Yayınlarda Yer Alma

Telefon Rehberleri, Ticaret ve Sanayi Odası Yıllıkları, Mesleki Adres Kitapları ve benzeri yayınlara reklam verilebilir.

(alinti)



Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : İşletmenlik
ASTRONOM1
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
06/09/2006 :  14:35:36  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - deniz
Gülümseme insanlarda olumlu duygular yaratır.
İnsanlara bireyler olarak muamele edin. Bunun en iyi yollarından birisi, insanlara isimleriyle hitab etmektir.
İnsanların Ne Dedikleri. Ne istedikleri Üzerine Yoğunlaşın. Onları iyice dinleyin ve anlamaya çalışın.
İnsanlarla, Onları İlgilendiren Konular Hakkında Konuşun.
“Başarı Formülünün En Önemli Tek Bileşeni İnsanlarla İyi Geçinmeyi Bilmektir.”
T. Roosevelt


İnsanlarla iyi ilişkiler kurmada söylenebilecek başkaca şeyler şunlar olabilir;
· Dikkat yoğunluğunuzu kendi üzerinizden kaldırın
· Onlara önem verin
· Onlar hakkında çok şey bilin
· Hiçbir bireyin Değerini Küçümsemeyin
· İnsanlardan çıkar sağlamayın
· İnsanlardan öğütler ve yardım isteyin
· Başkalarının duygularını anlayın
· Yardım için istekli olun
· İyi bir dinleyici olun
· İnsanların kendilerini önemli hissetmelerini sağlayın
· Güvenilir ve tutarlı olun
· Kavgadan uzak durun, anlaşmacı olun
· İnsanları inceleme becerinizi geliştirin
· Güzel Konuşun!


II. KURUM İMAJI, HALKLA İLİŞKİLER VE PROTOKOL KURALLARI
Her örgüt, halkla ilişkiler çalışmaları ile toplumda iyi bir imaj yaratmak ve iyi tanınmak için çaba sarf etmektedir. İyi bir imaj yaratmak bir firmaya yoplumda belli bir saygınlık ve güven sağlar. Bu nedenler mal ya da hizmet üreten tüm işletmelerin ve ticari kuruluşların iyi bir imaja ihtiyaçları vardır. Maddi mallar üreten işletmeler için halkla ilişkiler çalışmaları satış etkisi uzun vadede ortaya çıkan çalışmalardır. Bu tür işletmeler genellikle belli bir büyüme dönemi geçirmeden halkla ilişkiler çalışmalarına kaynak ayırmak istemezler. Bu tutumun doğru olduğunu söylemek mümkün değildir. Halkla ilişkiler çalışmaları işletmelerin kuruluş aşamasında başlamalıdır.

Halkla ilişkiler çalışmaları özellikle mağaza ve süpermarketlerde reklamın yerini alabilecek kadar etkilidir ve sonuçlarını hemen gösterir. Sırf bu nedenle birçok mağaza daha açılış aşamasında çalışmalarına ağırlık verir. Ulaşmayı düşündüğü hedef kitlenin beğeneceğini umduğu bir mağaza adı ile işe başlanır. Mağazanın içinin dekorasyonu ve vitrin dizaynı gene hedeflenene müşteri kitlesine uygun biçimde düzenlenir. Bundan amaçlanan, mağazaya ya da markete gelenlerin yaratılan “o” atmosferden hoşnut kalmalarını ve sürekli benimsedikleri ortamda alış veriş yapmalarını sağlamaktır. Firma ya da mağazanın imajı toplumda yaygın olan beklenti düzeyine uygun veya bu düzeyin biraz daha üzerinde oluşturulabilirse daha büyük ölçüde müşteri çekilebilecektir.

Kurumun imajını doğrudan etkileyen tüm personel protokol bilgisine sahip olmalı ve bu kuralları eksiksiz uygulamalıdır.
Hizmet sektörü iletişiminde protokol ve görgü kuralları önemlidir. Bir çok kişi bunların gereksiz olduğuna inansa da, müşterilerin bu kuralları bilmediğini ve istemediğini düşünse de uygulamak yerinde olacaktır. Uygulamaları gereksiz bulan bir çok kişiş kendilerine uygulanmasından memnun olmaktadır. Kaldı ki günümüzde nezaket, görgü ve protokol kurallarını önermekteyiz. Bu kurallara kısaca müşteri iletişiminde görgü kuralları diyoruz.

Güleryüz. Güler yüzlü olmak en temel özelliktir. Asık yüzlülük ciddiyeti belirttiği gibi güler yüzlü olmak da ciddiyetsizlik değildir. Gülümseme sırıtmaya dönüşmemeli, saygılı bir ifade ile gülümsenmelidir.

İlk 5 saniye etkisi. İnsanlar birbirlerini ilk karşılaştıkları andan itibaren ilk beş saniyede yaratılan etki çıl önemlidir. Tüm personel temiz, tertipli bir görünümde olmalı, genel kabul gören, saygın bir kıyafetle dolaşmalıdır. Hedef kitlenin yadırgayacağı ya da dışlayacağı bir görünümde olmamalıdır.

Tanışma, selamlaşma ve tokalaşma. Bir iş yerine ziyarete gidildiğinde, kapıdan düzgün bir şekilde girilmeli ve yüzde saygılı bir tebessüm bulunmalıdır. Vatandaş masasında karşılamışsa masasının 100cm yanına kadar yaklaşarak kendimizi kısaca tanıtarak karşı tarafın tokalaşmak için elini uzatması beklenmeli ve karşı taraf yer göstermeden oturmamalıyız. Müşterimiz (ev sahibi) hatır sorduğu zaman sadece teşekkür edilmelidir.

Karşılama. Vatandaş bizim iş yerimize gelmişse onu mutlaka ayakta karşılamamız gerekir. Çok yorgun bıkkın dahi olunsa sanki onu bekliyormuş gibi coşkuyla karşılanmalıdır.

Mesafenin ayarlanması. Müşterilerle iletişim kurarken mesafe iyi ayarlanmalıdır. Yüz yüze ve ayakta konuşuluyorsa erkekler 50 hanımlara 70 cm’den fazla yaklaşılmamalıdır. Bu sınırlardan daha yakını mahremiyet bölgesi denilen alana girer. 1,5-2 metreden uzak alan iletişime kapalı alandır.

Beraber yürümek. Beraber yürümek icap ettiğinde yanımızdaki sağ tarafa (şeref köşesi) alınır. Yaşlılar, amirler, hanımlar ve müşteriler sağ tarafta yürütülmelidir. Müşterinin solunda ve onları yarım adım geriden yürümeli ve her an yardıma hazır olunmalıdır. Bir kapıdan geçiliyorsa onun önden geçmesi sağlanmalıdır. Müşteri ev sahibi ise geçerken satış elemanına yol veriyorsa önce nezaketen “önce siz” denir, müşteri “siz geçin” diyorsa teşekkür edip hızla kapıdan geçmek gerekir.

Yüz yüze iletişimde noktalar. Müşteri ile yüz yüze iletişim kurarken, onunla konuşurken başka işle meşgul olunmamalı, müşterinin gözüne bakarak konuşmalıdır. Özellikle sağ ya da sol omzunun üzerinde bakılmamalıdır. Anahtar, tespih ya da zincir gibi şeylerle oynamamalı tüm dikkat müşterinin üzerine yoğunlaşmalıdır.

Birlikte otomobile binmek. Otomobili şoför kullanıyorsa sağ arka koltuk amirin, büyüğün ya da müşterinindir. Satış elemanı bu durumda arka sol koltuğa otumalıdır . Otomobile sağdan binilecekse amir ya da müşteri astına kapı açma durumunda kalmamalı, ast hızla aracın soluna geçerek sol taraftan yerine geçmelidir. Otomobili siz kullanıyorsanız müşteri ön sağ koltuğa binmelidir.
Günümüzde hizmet sektöründe çalışan herkes görgü ve protokol kurallarını eksiksiz bilmeli ve uygulayabilmelidir. Değişen müşteri yapısına göre daha yetkin ve daha kültürlü elemanlara ihtiyaç vardır.


ARMAĞAN SEÇİMLERİ
Özel gün ve gecelerde müşterilere, personeler veya ortaklara yönelik olarak hazırlanan hediyelerdir.
· Her türden büro masası malzemeleri
· Kravat, eşarp, fular
· Kitap, cd
· Çanta, kalem, saat
· Klüp üyeliği
· Dergi aboneliği
· Hediye çekleri
· Çiçekler, sepetler
· Yurt içi ve yurt dışı seyahatler
· Mağaza hediye çekleri
· Tablo veya kilimler
· İsimli çakmak, kupa, ajanda, takvim, kalem, anahtarlık, şemsiye vb. gibi
BASIN İLİŞKİLERİ
· Tüm basın kuruluşlarının telefon, faks ve adresleri güncel olarak dosyalanmalıdır.
· Kurumun politikaları dahilinde medya ile ilişki kuracak ise ve yönetim onaylıyorsa basın bültenleri hazırlanarak basın dosyası ile veya faksla iletilmelidir.
· Çalıştığınız kurumun hizmet alanına giren bütün basın çalışanların isimlerini bilmek ve gene kurum yönetimi onaylıyor ise basına tanıtım çalışmaları yapmak gereklidir. Bunlar basın kokteyli, yemek veya gezi şeklinde olabilir.
· Basın bülteni kısa, öz ve anlaşılır olmalı ve mesaj objektif olarak verilmelidir.
· Basın bültenlerinin basılı olduğu kağıtlar kuruluşun amblem ve logosunu içermelidir.
· Basın toplantısı önemli haber ve değişimlerde düzenlenmelidir. Basın için dosyalar önceden hazırlanır. Basın sorularına yanıt verecek kişiler belirtilir.
· Basın resepsiyonları sabah kahvaltısı, öğle yemeği veya akşam üzeri yapılan ağırlama faaliyetleridir. Böyle bir organizasyon ilişkiler için uygundur.
· Kurumun kuruluş, yıldönümü, açılışlar, tanıtım çalışmaları vb. gibi etkinliklere basın davet ediyorsa, basın masası hazırlanmalı ve kurum faaliyetlerini tanıtan içerikli dosyalar sunulmalıdır.
· İlişkilerde süreklilik, saygı ve nezaket çok önemlidir.

P.O.P MALZEME ÇEŞİTLERİ
· Camlara ve muhtelif satıhlara yapıştırılan kuru yaş çıkartmalar
· Pankart ve döner pankartlar, hacimli pankartlar
· Yapışkan bantlar
· Duvar saatleri
· Aynalar
· Rozet, küllük, kalem, bloknot, çakmak, şemsiye, yağmurluk, kravat, eşarp, fular, el radyosu, T-Shirt, balon
· Dergi
· Broşür
· El kitapçığı
· Kurum bülteni
· Afiş
· Emaye, saca tabelalar
· Kauçuk paspaslar
· Para tabakları
· Hareketli teşhir cihazları
· Mekanik kitaplar
· Mankenler
· Mamülün büyük çapta modelleri
· Hareketli yazılar
· Sesli teşhir malzemesi
· Değişik Yayınlarda Yer Alma

Telefon Rehberleri, Ticaret ve Sanayi Odası Yıllıkları, Mesleki Adres Kitapları ve benzeri yayınlara reklam verilebilir.

(alinti)



ROTSE

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.86 saniye.
00:31:47, 3 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım