Kişisel Markalaşma. . . - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kişisel Markalaşma. . .


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
12/06/2006 :  10:04:18   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bu makale LOGISTICAL dergisi 4.sayisinda yayinlanmistir.

"Her halukarda dusundugunuze gore, buyuk dusunun"
Donald Trump

Gunumuzde sirketler urun ve hizmetleriyle marka yaratmak, basarili markalar haline gelmek icin ugrasirken, bireyler de bireysel farkindaliklarini gelistirip, kisisel ozelliklerini guclendirerek kisisel marka olmak icin cabaliyorlar.

Kisisel Markalasmayi; aktif olarak kamuoyu algisini bicimlendirerek daha fazla istemciyi cezp etmek sanati olarak aciklayabiliriz. Kamuoyunun kendiniz hakkindaki algisini kontrol etmeniz mumkun, yani kendiniz hakkinda essiz bir marka yaratabilir ve bunu yayabilirsiniz…

Kisisel markalasma, hem unluler icin hem girisimciler hem de profesyoneller icin kullanilmayi bekleyen bir firsat, bu firsati degerlendirmek icin Madonna gibi unlu olmaniz gerekmiyor, kendinizin essiz guclu yonlerinizi ve farklilastiginiz yonleri ortaya cikartarak, kisisel marka olmak mumkun.

Kisisel markalasma, sizin kendinizi, baskalarindan sizi tanimlamadan once tanimlamanizdir.

Istemcilerin sizinle ilgili algilarini rahatlikla sekillendirebilirsiniz, bunun icin guclu yonlerinizi, degerlerinizi, hedeflerinizi ve kisiliginizi anlasilir bir sekilde ortaya koymak yeterlidir. Kendinizi ve arkasinda durdugunuz seyleri tanistiginiz herkese anlatin; istemcilerinize, musterilerinize, arkadaslariniza, komsulariniza ve hatta yabancilara. Eger bunu yeterince sIk ve tutarli sekle yaparsaniz, "Kisisel Markaniz" yani "Siz" olusacaktir.

Kisisel Markalasmanin 7 altin kurali var;

• Kural 1, Uzmanlasma Kurali:
Mukemmel bir kisisel marka essiz, sadece bir konuya konsantre olmus olmalidir. Konsantre oldugunuz konuda cok bilgili, cok guclu yada cok yetenekli olmalisiniz. Yetenek, dogustan sizde olan bir ozellik iken, bilgi ve guc sonradan kazanilir.

• Kural 2, Liderlik Kurali:
Konsantre oldugunuz konuda kisisel marka olmak demek, digerlerinin sizi o uzmanlik alaninin lideri seklinde algilamasidir. Liderlik algisi size ayrica mukemmellik, pozisyon ve taninirligi da beraberinde getirecektir. Eger uzmanlastiginiz konuda lider olarak algilanmaya basladiysaniz, marka olmak yolunda cok buyuk bir adim atmissinizdir.

• Kural 3, Kisisellik Kurali:
Gercek bir kisisel marka, kaynaginin yani sizin kisiliginiz uzerine kurulur. Bu da hem karakterinizi hem de eksIkliklerinizi icerir. Dolayisiyla iyi olmaniz yeterlidir, mukemmel olmak icin, kisiliginizin disina cikmaniza gerek yoktur. Kisiliginizi, marka icin degistiremezsiniz. Yaratmaya calisacaginiz farkli bir kisilik ise, muhakkak bir yerlerde acik verip, marka imajini zedeleyecektir. Asla siz olmaktan vazgecmeyin.

• Kural 4, Farklilik Kurali:
Etkili kisisel marka, rakiplerine gore farkliliklari ile sunulmalidir. Ortalama olup, kimseyi gucendirmemek, yapilacak en buyuk hatadir. Ortalama, kimsenin dikkatini cekmez, zaten en cok bulunan seydir. Farkli olmayan, fark edilmez, farkliliklarinizi acikca ortaya koymaniz gerekir. Ortaya koyacaginiz farkliliklariniz, markanizin digerlerinin zihninde algilanmasi icin en temel arac olacaktir.

• Kural 5, Gorunurluk Kurali:
Basarili bir kisisel markanin surekli goz onunde olmasi gereklidir. Tekrar ve tekrar ve tekrar gorulmesi gerekir. Ancak bu sekilde,
digerlerinin algisinda, olmak istediginiz yere ulasabilirsiniz. Gorunurluk, direkt olarak kaliteyi cagristirir. Sizin surekli goz onunde olmaniz, digerlerine gore tercih edildiginizin ve sunumunuzun digerlerine gore daha iyi oldugunun algilanmasini saglar. Daha cok gorunur olmak icin zaman ve para harcamaktan cekinmeyin.

• Kural 6, Birlik Kurali:
Kisisel marka ardindaki kisi, markanin uyandirdigi ahlaki ve davranissal kod ile uyumlu hareket etmelidir. Kisisel hareketler, markanin aynasi olmalidir. Dolayisiyla, cizeceginiz marka imajinizin tamamen dusunceleriniz, beyanlariniz, hareketleriniz, giyiminiz ve tarzinizla desteklenmesi gereklidir. Bu birlik bozuldugunda, marka imaji icin vermeye calistiginiz mesaj kirlenecektir.

• Kural 7, Devamlilik Kurali:
Kisisel markayi olusturmak uzun surecektir. Cok fazla reklam ve hakla iliskiler ile bu sureyi kisaltabilirsiniz ama asla cok aza indiremezsiniz. Markanin olusmasi asamasinda, markaniza yapisin, asla ama asla degistirmeye calismayin. Sabirli olun. Kisisel markalarin yaratilmasi yillar surer.

Kisisel marka yaratmak, zahmetli uzun bir surec, ama sonucunda elde edilebilecekler, bu zahmetlere degiyor.

Iste kisisel markanizi yaratmakla kazanabilecekleriniz;
• Gelirinizde ciddi artis yaratmak.
• Gorunurlugunuzde artis yaratmak.
• Rakiplerinizden farkli olmak.
• Yuksek kalitede istemci ile temas.
• Yeni is alanlarina genisleme.
• Isi ve istemcileri secme ozgurlugu.
• Size olan talepte artis yaratmak.
• Kisisel guvende artis.
• Sunumlar icin ekstra deger isteme hakki.
• Kisisel ve profesyonel hedeflere ulasmak.
• Degerlerinizi dis dunyaya yansitmak.
• Kotu zamanlarinizi kolay atlatmak

2000li yillarin baslari kisisel markalarin yillari oldu; Jack Welch, Oprah Winfrey, Tom Peters, David Beckham, Eminem, Arman Kirim, Ibrahim Tatlises, Hulya Avsar…

Dr.Zeki Yüksekbilgili...

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
Ismail KIRTILLI

Yazar

Toplam 997 yazı
27/08/2006 :  14:18:00 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
"Her halukarda dusundugunuze gore, buyuk dusunun"
Donald Trump

ne güzel söylemiş ...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
yuksekbilgili
Yeni Üye

Toplam 9 yazı
01/09/2006 :  21:44:47 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Selamlar,
Keşke makale yazarının ZEKİ YÜKSEKBİLGİLİ oldğunu da yazsaydınız.
Saygılarımla,
Zeki Yüksekbilgili

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.22 saniye.
06:33:19, 2 Mayıs 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım