İş Planlaması. . . . - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

İş Planlaması. . . .


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
18/04/2006 :  12:05:28   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Yazarlar : EDWIN T. CREGO-JR. PETER D. SCHIFFRIN-RONALD A GUNN-
JAMES C. KAUSS
Yayinevi : Rota
Baski : Istanbul / 1993 / 322 shf.


1. BOLUM: IS PLANLAMASINA GIRIS Is Plani Nedir: Bir sirketin basarili olabilmesi icin yada en azindan ekonomik bakimdan yasayabilmesi icin neler yapmasi gerektigini karar verme surecine is plani denir. Istikrarli bir is cevresinde calisan kucuk firmalar icin is plani ve planlama sureci firmaya ait az sayida ust yonetici tarafindan firmanin performansinin gozden gecirilmesinden ibaret sayilsa da firma buyudukce yada is cevresindeki istikrar azaldikca is planlamasi sureci daha karmasIk hale gelir. Is plani bicimsel hale gelir. Is plani surecine cok sayida uzman katilarak cok yonlu ve uzun vadeye dayanan is planlari yapilir.

Is Planinin Hedefleri ve Kullanimi: Is planina ait farkli hedefler olabilecegi gibi asil hedef planin kullanimiyla ilgilidir ve firmaya genel olarak mantikli ve rasyonel bir yon duygusu katar.

Is Planinin Ic Kullanimi: Is plani kullanilacagi firmaya, firmanin islemlerinin zayif ve guclu yanlariyla yeni yada muhtemel problem alanlarini sapta**** performansinin iyilestirilmesi basta olmak uzere yonetim ve personele firmanin performansina ve onceliklere iliskin acik secik beklentileri iletir. Ayrica, firmanin cesitli bolum veya birimlerine ait plan islemlerin koordine eder, bunlarin tutarliligini saglar. Dorduncu olarak is plani firmanin tamaminin veya birimlerinin yada ayri ayri yoneticilerinin performansini olcmek icin saglam kistas olusturur. Son olarak is plani ve ona ait gelistirme sureci, bir firmaya ait nezaretci yoneticileri egitmek ve motive etmekte kullanilir.

Is planinin Dis Kullanimi: Firmanin dis partnerleriyle ilgili hedefleri yapisi ve performansi ile ilgili bilgilendirmek bireysel yada kurumsal dis yatirimlardan fon temin etmede kullanilir. Ayrica is planlamasinin

formule edilmesi sonucu firma kendini baglamis olur. Bu baglamda dis partnerlere aciklanarak firmayi etkileyecek olumsuz eylemlerin onu alinmis olur.

BIR IS PLANI NELERI KAPSAMALIDIR:

1.Pazar Stratejisi: Firmanin hangi urunu ya da hizmeti satacagi, hedef musterilerinin kim olacagi firmanin urunlerinin fiyatlandirilmasi reklam promosyon satis ve dagitim politikalari Pazar stratejisini olusturur.

Pazar stratejisinin gelistirilmesinde temel olacak analizler ise su ozellikleri icermelidir:

1.Musteri kesimlerinin tercih satin alma psIkolojileri zamanlama ve miktar.

2.Urun ve hizmetin musterilere yarari.

3.Ayni musteri kesimleri icin sektordeki rekabet derecesi.

2.Uretim Stratejisi: Firmanin urun ve hizmetinin uretim ve sunumunda kullanilacak proses ve teknoloji, materyal donanim ve bina ihtiyaclari, caplari, yerleri, gerekli kadro sayisi ve beceriler satis hedeflerini gerceklestirmek icin gerekli uretim programini kapsar. Bu stratejinin gelistirilmesinde bazi temel analizler sunlardir: 1.Her bir urun icin sabit ve degisken uretim maliyetlerinin belirlenmesi ve degerlendirilmesi.

Materyal temini ve gercek uretim icin gerekli zaman surelerinin degerlendirilmesi Ulasilabilirlik, ve servis maliyetleri acisindan satici iliskilerinin degerlendirilmesi. Kalite kontrolunun degerlendirilmesi 3.Ar-Ge Stratejisi: Bu bolum iki kilit sorunla ilgilenir. Ilki bir firmanin rekabetini surdurmesi gereken is alanlari hangileridir, ikincisi de Pazar egilimleri ve cevre kosullari altinda firmanin rekabetini surdurmek icin ihtiyac duydugu yatirimlarin miktaridir. A/G stratejisinin gerekliligi ve capi Pazar arastirmalarindan cikar.

4.Organizasyon ve Yonetim Stratejisi: Bes kritik konuyla ilgilenir.

1.Yapilmasi gereken islevler ve sorumlulari.

2.Verimliligi, uretkenligi destekleyecek islevlerin orgutlenmesi.

3.Sayi ve nitelik bakimindan kadro ihtiyaci

4.Firmanin genel islerligini motive ve kontrol etme proseduru

5.Ic terfi gorevlendirmeler ve kadro ihtiyaclarinin karsilanmasi.

5. Mali Strateji: Uc nokta ile ilgilenir.

Uygun bir kar olusturabilmek Fazla gelir ve karlar nerelerde kullanilacak Kilit yatirimlar icin fonlar nasil olusturulacak Mali stratejinin gelistirilmesi icin de belli temel analizlere gerek vardir. Giderlerin gerceklesmesiyle, gelirin elde edilmesiyle alakali enformasyon. Saticilarin ve alicilarin odeme ve tahsilatlarla ilgili politikalari.

Kilit mali gelismelere iliskin firmanin performansi

Aktif ve pasiflerin mali yukumlulukleri kapsayacak sekilde bilesimi

Aktiflerin degeri ve su anki istihdam

Dis kaynaklardan gelen fonlarin imkaniyeti

IS PLANI NASIL HAZIRLANIR ?

Birinci Adim PLANLAMA SURECININ ORGUTLENMESI: Firma yoneticisi planlama ugrasini ciddiye aldigini acik olarak ilan etmelidir. Ikinci nokta planlama surecine ilgili butun taraflar katilmalidir. Ucuncusu planin gelistirilmesiyle ilgili sorumluluklar kesin olarak tanimlanmali ve plani hazirlamak icin gereken sureclerin zamanlari ayarlanmalidir. Bu noktalara yeterince ozen gosterilirse sonucta yuksek kaliteli bir is planlamasi ortaya cikar.

Ikinci Adim DURUM TESHISI: Bu analizin iki boyutu vardir. Birincisi firmanin kapasitelerini bilmesi.

Ikincisi dis pazardaki gelismelerin firma uzerindeki etkilerinin degerlendirilmesi. Firmanin benimseyecegi yaklasim: dis kaynaklarin ve gelismelerin firma performansini ne olcude etkileyecegine baglidir.

Ucuncu Adim HEDEFLERIN BELIRLENMESI: Hedef belirlemede sunlar dikkate alinmalidir. Birincisi her stratejide performansin gelistirebilecegi alanlar icin hedef belirlenmelidir. Ikincisi butun stratejilerde hedefler birbirlerini desteklemelidir. Ucuncusu varsayimlarla firmanin alternatif hedef ve strateji gelistirmesi gerekir.

Dorduncu Adim YURUTME PLANLARININ GELISTIRILMESI: Is stratejilerinin her biri pazarlama, uretim, arastirma ve gelistirme, organizasyon ve yonetim stratejileri icin yurutme planlarinin gelistirilmesi gerekir. Amaci, genel hedefler dizisinin firmanin her bir bileseni icin somut hedef ve stratejilere donusturmektir.

Besinci Adim MALI PLANIN GELISTIRILMESI: Mali planin gelistirilmesi, her bir bilesenin performans hedefleri ve stratejilerinden cikar. Bu hedef ve stratejiler gelir ve gider tahminleri saglar. Proforma cizelgeler ic yonetim ve dis kullanicilar icin asgari bir gereklilik olan standart muhasebe belgeleridir. Uc tur proforma cizelge vardir.

Ciro, giderler, meydana getirilen karlar ve bunlarin kullanimini gosteren uc aylik mumkunse uc aylik kar zarar cetvelleri Kisa ve uzun vadeli aktifleri ile pasifler ve pay odemeleri yada yatirimlar arasi iliskiyi gosteren uc aylik yada yillik bilancolar Islemlerin, firmanin nakit durumundaki etkisini gosteren aylik nakit akis ozetleri

Altinci Adim IS PLANI BELGESININ HAZIRLANMASI: Plan belgesinin hazirlanmasinin uc hedefi vardir. Birincisi planlama surecini sona erdirir. Ikincisi planlama surecinin ve varilan sonuc stratejilerinin ciddiyetini belirler. Son olarak planlama belgesi izleyecek etkinliklerin, basari ve firsatlarin degerlendirilmesi icin elle tutulur bir cerceve sunar. Genel olarak plan belgesi ne kadar uzun olursa ve ne kadar cok soz icerirse o kadar alinmis kararlardan cok alinmamis kararlari yansitir. Asil onemli olan belgeyi yazmak degil, planlama surecini tamamlamaktir.

Is planini etkili kilan kilit unsur, plani firmanin islemlerini yonetmek icin kullanmada o kadar ciddi ve istekli oldugudur.

2.BOLUM

Firmayi ve Is Cevresini Anlamak: Firmayi anlamak nicin onemlidir?: Bir firmanin is cevresinin, yapisinin ve dogasinin gerektirdigi gibi anlasilmasi is planlamasi surecinin durum teshisi asamasinin yapilabilmesinin on sartidir. Durum teshisinin amaci; bir firmanin guclu ve zayif yanlarini ve gelecek performansina iliskin imkan ve tehditleri belirlemektir.

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.03 saniye.
18:51:37, 4 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım