Test-İyi Bir Pazarlamacı mısınız ?..... - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Test-İyi Bir Pazarlamacı mısınız ?.....


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
29/03/2006 :  11:40:49   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bir zamanlar üretim ve üretimi yapan mühendisler gözdeydi. 1975
sonrasında işletmecilik ön plana çıktı. 1985-2000 döneminde
finansman, çok önemli görülüyordu. Satış becerilerinin ve
pazarlamanın önemi ise son yıllarda satışlar duraklayınca anlaşıldı.
Bazen kapıdan kapıya satış yapan elemanlarla karıştırılsa da,
pazarlamanın prestiji her geçen gün biraz daha yükseliyor. Onlar bir
futbol takımındaki forvet oyuncuları gibi: Tüm takım oynuyor ama
golü onlar atıyor.
Ancak iyi bir pazarlamacı, İngilizcesi ile yüksek performanslı
bir"marketing" uzmanı olmak kolay bir iş değil. Ürünün tüm teknik
özelliklerini bileceksiniz. İletişim becerileriniz üst düzeyde
olacak. İnsanları tanıyacak, modaların ve trendlerin farkına
herkesten önce varacaksınız. Pazarı okuyacaksınız. Nefesiniz her an
rakiplerinizin ensesinde olacak.

Aşağıdaki test sizin satış konusunda ne kadar becerikli olduğunuz
konusunda bir fikir verebilir:

1- Hangisi pazarlama becerisinin temelidir?
a- Teknik beceriler
b- İyi konuşma, dinleme ve yazma yetenekleri.
c- İnsanlarla iletişim kurma beceresi.
2- İyi bir pazarlamacı olmak için hangi alanlardaki deneyim ve
birikim daha yararlı olur?
a-Ürün geliştirme, b-Finans, c-Araştırma-geliştirme
3- Bir ürünü fiyatlarken ne yaparsınız?
a-Fiyatımı, rakiplerimle aynı düzeyde tutarım.
b-Maliyet kalemlerini topladıktan sonra bunun üstüne bir kâr marjı
eklerim.
c- Fiyatlamayı, ürünün pazardaki konumuna ve tüketicilerin alım
gücüne göre belirlerim.
4-Tüketim eğilimi, hangi yaş grubunda en güçlü düzeydedir.?
a-26-35, b-36-45 c-46-55
5-"Özel markalama" (private labeling) teriminin anlamı nedir?
a-Üst gelir grupları için yeni bir konseptle hazırlanan ve özel
kampanyalar ile lansmanı da kapsayan bir pazarlama türü.
b-Fason olarak bir firmanın ürettiği malın, büyük alışveriş
zincirlerinin kendi markası ile ambalajlanması.
c-Çorum leblebisi ve Amasya elması gibi yerel bir ürünün marka
olarak tescili.
6-İnternet aracılığı ile satışta aşağıdaki mal gruplarından hangisi
en fazla satış şansına sahiptir.
a-Domates, biber, patlıcan
b-Kutu süt ve ambalajlı gıda
c-Pastırma, et, balık,
7-"Pazarlama planı" için hangi yorum doğrudur?
a- Genelde bir yol haritası olarak kullanılabilir ama dönem dönem
değişiklik yapmak gerekir.
b-Doğru yolda olup olmadığınızı gösterdiği için kritik bir öneme
sahiptir.
c-Bu plan kağıt üzerinde kalır ve bir süre sonra rafa kaldırılır.
8-Ahmed'e Mehmet'e, Ayşe'ye Fatma'ya, işçiye işverene kısacası
herkese birden mal ve hizmet satmayı hedefleyen bir reklam
kampanyası...
a-...Etkili olur.
b-...Zarar verir.
c-...Etkili olmaz.
9- USP nedir?
a- ABD'de bir hızlı kargo iletim şirketi unvanın kısaltılmış şekli.
b- Uzun-vadeli satış politikası teriminin kısaltılmış şekli.
c- "Unique selling position" teriminin kısaltması
10- Araştırmalara göre yeni bir müşteri kazanmak için yapılacak
harcama, mevcut müşteriyi elde tutmak için yapılacak harcamanın kaç
katıdır?
a-Beş katı, b-Aynısı, c-İki katı
11- Hedef kitlenizdeki 100 kadından doksanı alışverişini ve ev
işlerini kendisi yapıyor.Yaşları 25 ile 55 arasında olan bu kitlenin
dörtte üçü tam zamanlı çalışıyor ve işe gidiş gelişte toplam iki
saat harcıyor. Bu kitleye ulaşmak için en iyi mecra hangisidir?
a- Radyo, b-İnternet, c-Televizyon.
12- Pazarlamada "konumlama" ne anlama gelir?
a-Ürünün, rakiplerinizin ürününe göre durumunu ifade eder.
b-Tüketicilerin ürünü, nasıl algıladığını tanımlar.
c--Ürününn reyon rafında nasıl göründüğünü anlatır.
13-Hangi markanın logosunda 42 tane nokta vardı?
a-General Electric, b-Panasonic, c-Sony:
14-Karum nedir?
a-Uçaklarda kullanılan bir tür metal alaşımı.
b-İzmir'deki bir iş ve alışveriş merkezinin adı.
c-Kayseri Kültepe-Kaniş'te bulunan ve dünyanın ilk alışveriş
merkezlerinden birine verilen ad.
15-Hangi otomobil "niş pazarlaması" için uygundur?
a-Renault Espace .
b-Lotus Esprit.
c-Ford Focus.

CEVAPLAR VE YORUMLAR

1- a = 1, b = 3, c = 5. İş hayatında ve pazarlamada herşey, iyi
iletişim becerileri üzerinde yükselir.
2- a = 5, b = 3, c = 1. İyi pazarlamacı olmak için tek bir yol
yoktur. Ancak piyasayı ve rakipleri iyi tanıdıkları ve fiyatlama
deneyimine sahip oldukları için ürün geliştirme uzmanları,
diğerlerine göre daha avantajlıdır.
3- a = 3, b = 1, c = 5. Küreselleşme döneminde fiyatlama yöntemi 180
derece değişti. Artık fiyat = Maliyetler + Kâr marjı denklemi fazla
kullanılmıyor. Günümüzde önce hedef kitlenin alım gücüne uygun bir
fiyat belirlendikten sonra, maliyetleri bu fiyata uygun düzeylere
getirmek gerekiyor.
4- a = 5, b = 2, c = 3. En güçlü tüketim eğilimi genç yaşlarda
görülür. Orta yaşlarda emeklilik ve çocukların geleceği için biraz
para biriktirilir. Daha sonra harcama eğilimi yine güçlenir.
5- a = 1, b = 5, c = 2 Bir hipermarket, müşterileri nezdinde belirli
bir güven kazandığında, kendi adını da ürün markası olarak
kullanabiliyor.
6- a = 3, b = 5, c = 0. Tüketiciler balık alırken dokunmak, et
alırken görmek ister. Görüntü, sebze alımında da önemlidir. Kitap,
kaset, ambalajlı ve markalı gıda ürünlerinde ise internetle alım
daha güvencelidir
7- a = 5, b = 3, c = 1. Plansız çalışmada iş şansa kalır. Hazırlanan
planda, değişim faktörlerini ve iş hayatının hızlı akışını dikkate
alarak bazen değişiklik yapmak gerekebilir.
8- a = 1, b = 0, c = 5. Herkese birden aynı mal veya hizmeti satmak
giderek zorlaşıyor. İnsanlar kendilerini özel ve farklı gördükleri
için kalabalık içinde herhangi biri olmak istemiyor. Bu segmentasyon
(bölümlenme) olgusu nedeniyle, tüketici kitlesini ayrı hedef
kitlelere ayırmak ve ürünleri kitlenin zevk ve tercihlerine göre
farklılaştırmak gerekiyor. Pazarlama çalışmalarında da her hedef
kitleye özel ve farklı mesaj iletilmek zorunlu oluyor.
9- a = 0, b = 0, c = 5. Bu terim bir firmanın, tüketicinin özellikle
ilgi duyacağı bir ürünü belirli bir pazar avantajı ile piyasaya
sürebilecek konumda olduğunu ifade eder. CHP Genel Başkanı Deniz
Baykal 1995 genel seçimi öncesinde partisinin bu konumda olduğunu
iddia etmişti.
10- a = 5, b = 0, c = 2. Araştırmalara göre yeni müşteriyi kazanmak
için yapılan harcama mevcut müşteriyi tutmak için yapılan harcamanın
beş katıdır.
11- a = 5, b = 1, c = 3. Bu kitledeki kadınlar, bir işte
çalışmayanlara göre daha az televizyon seyredeceği için en iyi araç
radyodur.
12- a = 3, b = 5, c = 1 Konumlama (pozitioning) tüketicilerin ürüne
bakış açılarını ve ürünün nasıl değerlendirildiğini ortaya koyar.
Diğer ifadeyle konumlama ürünün talep haritasındaki koordinatlarını
gösterir.
13- a = 0, b = 1 c = 5. 42 noktalı logo Sony'nindi.
14- a = 0, b = 2, c = 5 Pazarlama konusunda dünyadaki en son
gelişmeleri takip ederken, bu toprakların tarihini ve kendi
alışveriş kültürümüzü de bilmek zorundayız. Küresel bilgi ancak
yerel perspektiften bakıldığında bir anlam kazanır.
15- a = 3, b =5, c = 1 Niş pazarlamasında hedef kitle, özel ürünlere
meraklı, işin erbabı olan ve alım gücü ürün fiyatına yetecek
tüketicilerden oluşur.

DEĞERLENDİRME
61-75 puan: Piyasayı kuşbakışı ve çok yükseklerden görebiliyorsunuz.
Dünyanın farkındasınız. Siz eskimolara bile gıdaları hep sıfır
derecede tutabilecek bir buzdolabı satabilirsiniz. Pazarlama ve
satış işini A'dan Z'ye, teorisi ve pratiği ile çok iyi biliyorsunuz.
Özelleştirmede görev alsaydınız kamuya çok yüksek gelir
kazandırabilirdiniz.
51-60 puan: İşinizin hakkını vererek çalışıyorsunuz. Gözlemleme,
öğrenme ve değerlendirme kapasiteniz yükseklerde. Ancak küreselleşme
ve pazardaki segmentasyon gibi kapsamlı ve uzun vadeli süreçleri
izlemeyi biraz ihmal ediyorsunuz galiba. Bu eksiklikleri
giderdiğinizde sizi kimse tutamaz.
41-50 puan: Epey yol almışsınız ama bazen işin pratiğinde bazen de
bilgi toplama ve analiz aşamasında sıkıntı çekiyorsunuz. Sektördeki
ve piyasadaki gelişmeleri ve rakiplerinizi daha yakından izleyin.
Konuşma ve yazma becerinizi geliştirmeye önem verin. Analitik
düşünmeye gayret edin.
31-40 puan: Düşük tutarlı satış işlerinde başarılı olabilirsiniz ama
olay büyüdükçe zorlanacağınız kesin gibi... Büyük tutarlı işlerde
uzun vadeli başarı için, özellikle tüketicilerin alım kararını
etkileyen faktörleri büyüteç altına alın. Tablonun bütününe bakın.
Piyasanın kurtlarından bilgi almanız da yararlı olabilir.
21-30 puan: Anlaşılan siz daha işin başındasınız. Sattığınız mal ve
hizmetin tüm özelliklerini etüt edin. Müşterileri daha iyi tanımaya
çalışın. Pazarlamayı öğrenmeye, semt pazarlarından, lüks alışveriş
merkezlerine kadar her yeri gezip gözlemleyerek başlayın. Çok okuyun.
12-20 puan: Kızmayın ama sizin pazarlamanın P'sinden bile haberiniz
yok daha... İyisi mi siz bu işi bırakın ve satış yerine satın alma
ile ilgili bir göreve gelmeye bakın ya da masa başı bir işte
çalışın.

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.97 saniye.
06:00:12, 27 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım