Ne Kadar Girişimcisiniz?. . Bahadır Baskonuş - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Ne Kadar Girişimcisiniz?. . Bahadır Baskonuş


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
09/02/2006 :  12:26:42   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Ne kadar girişimcisiniz?



Ne kadar girişimci olduğunuzu biliyor musunuz? Peki ya bu girişimciliği şirketinizde otururken kullanabileceğinizi? Nedir insanı girişimci yapan özellikler ve hangi koşulların olması gerekir?
Yatacıysanız, fırsatları görebiliyor ve risk alabiliyorsanız girşimci bir ruha sahipsiniz demektir. Tüm bu özellikleri şirketinizde kullanararak fikirlerinizi yeni ve yaratıcı ürünlere dönüştürebilirsiniz. Nasıl mı?

Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
• Düzenli olarak her gün kendileri, kendi değerleri ve çevresindekiler üzerinde düşünür ve sorgular.

• Derinlemesine gözlem yapar.

• Sonucu önceden görebilir.

• Yaratıcı beyinler için sorunlar, sadece birer meydan okumadır.

• Büyük fikirleri önemsiz ayrıntılardan, yeni fikirleri ise eski fikirlerden yaratmayı bilir.

Öncelikle şirketinizin size girişimci faaliyetlerde bulunabilmeniz için fırsat sunması gerekli.Sizin de bu fırsatı görüp içinizdeki yenilikçi ve yaratıcı ruhu ortaya çıkarmanız gerekli. Tıpkı 3M şirketinde olduğu gibi. 3M'in bilim adamlarından Spence Silver bir yapışkan üretti. Ancak çok fazla yapışmayan ve elde kalan yapışkan için bir kullanım alanı bulamamıştı. 3M'in diğer bir araştırmacısı Art Fry ise koroda şarkı söylerken ilahi kitabındaki yerleri işaretlemek istiyordu, çünkü sayfa işareti olarak kullanılan kağıt parçaları düşüp duruyordu. Silver'in yapıştırıcısını kullanmayı düşündü ve kağıt şeritlerin üzerine bu özel yapışkanı sürdü. Bir şey bulduğunu anlamıştı. Şefine bir yazı yazdı ve yeni not kağıdıyla birlikte masasına yapıştırdı. İşte 3M'in en çok bilinen ürünlerinden biri olan kendinden yapışkanlı not kağıtları Post-it® Not böyle doğdu. 1980 yılında piyasaya sürülen Post-it® Notlar ile 3M, insanların hatırlama, hatırlatma, komünikasyon şeklini değiştirdi ve Post-it® Notlar vazgeçilmez bir şirket gereci haline geldi.

Nedir bu iç girişmcilik?
Varolan bir organizasyonda girişimcilik faaliyetlerinde bulunabilme kabiliyeti, iç girişimcilik kavramıyla açıklanıyor. İç girişimcilik olgusunun temelinde, girişimcilik düşüncesinin organizasyonun içerisine doğru çevrilmesi yatıyor. İç girişimciler yöneticilerle mucitler arasında bir köprü. Bu kişiler yeni fikirleri alırlar ve kazançlı gerçeklere dönüştürürler. İç girişimcilerin mucitlerden farkı; mucitler yeni bir ürün ortaya atarken, iç girişimciler o ürünün pazarda yer alması için yeni bir süreç öne sürerler. Benzer tarafları ise her ikisinin de risk alması ve yaratıcı olmaları.

İç Girişimciliğin 10 Kuralı

İç girişimciler fırsatları gören, piyasanın ve çevrenin farkında olan, karakteri güçlü, risk alabilen, organizasyon ve analiz yeteneği yüksek olan kişilerdir. Problemlere yenilikçi, yaratıcı bakış açısıyla yaklaşır ve değişiklikleri yönetme becerisine sahiptirler.Yenilik yönetimi konusunda danışman olan Gifford Pinchot'un içi girişimcilikle ilgili görüşleri şöyle:

• İç girişimcilik tek kişilik bir aktivite değil, takımınızı kurun: Doğru ve istekli insanlardan bir takım kurun ve projenizi onlarla paylaşın. Takım çalışanlarına iş süreçleri hakkında karar alma yetkisi verin, yenilikle ilgili yanlış kararlar aldıklarında şiddetli eleştiriden kaçının.
• Kaynakları sormadan önce tavsiye alın: “Çok iyi bir fikrim var ve bana finansal destek gerekiyor.” demektense “ Tavsiyene ihtiyacım var, bana beş dakikanı ayırabilir misin?” demek her zaman daha olumlu yaklaşımlara sebep olur.
• Projeniz neyse iş tanımınıza bakmaksızın, projenin gerektirdiği her işi yapın: Hayalinizi gerçekleştirmek için iş tanımınızın dışında da olsa o işi yapın.
• Şirketinizin kaynaklarını tanıyın: Şirketin özgürlüklerini, kaynaklarını kullanın ve danışabileceğiniz insanlardan faydalanın.
• Yanlışlarınızdan ders alın: Yenilik yanlış yapmayı getirebilir. Yanlışlarınızdan ders alın. Her yanlış, işin nasıl yürüdüğünü anlamaya yaklaştıran bir adım.
• Amaçlarınıza sadık kalın ve onlara nasıl ulaşacağınız konusunda gerçekçi olun.
• Müşteri gibi düşünün: Ne kadar çok müşteri gibi düşünürseniz, organizasyonunuz müşterilere nasıl hizmet edilmesi gerektiğini o kadar iyi bilir.
• Sponsor bulun: Öncelikle fikrinizden eminseniz, bir sonraki adım sponsor bulmak. İyi sponsorlar sıradan yetkililer değil, onlar alışılmamış bir cesarete ve yeniliği görme isteğine sahiptir. Sponsorlar finansal engellerin üstesinden gelir, çalışanları yenilikçi olmaya inandırır, kaynak ihtiyacını karşılar.
• Risk alın, yanlışlıklara ve başarısızlığa karşı toleranslı olun.
• Size tanınan her fırsatı ve sunulan her özgürlüğü değerlendirin.

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe

0.97 saniye.
06:09:23, 1 Mart 2021, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2021 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım