Bir Üniversiteyi Pazarlayacak Olursak!!! - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Bir Üniversiteyi Pazarlayacak Olursak!!!


hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
19/10/2005 :  12:42:05   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bir üniversitenin pazarlama müdürü olarak öğrencilerin nereye gittiğini, neleri tercih ettiklerini, nelerden etkilendiklerini nasıl tespit ve tahlil edersiniz? Onların gideceği yere önceden nasıl gidersiniz?

Üniversitenin pazarlama müdürü olsaydım ilk önce uygun bir pazarlama araştırması geliştirirdim. Pazarlama bilgi sistemini kullanıp uygun araştırma teknikleriyle öğrencilerin bu kararları nasıl aldıklarını neler yaptıklarını araştırırdım.Böylece ortaya bizim okulu seçenlerin niye seçtiklerini başka üniversiteleri seçenlerin niye seçtiklerini,hangi bölümleri niçin tercih ettiklerini, ne gibi bölümler istediklerini neler almak istediklerini kaliteden memnun olup olmadıklarını gibi bilgileri öğrenmiş oluruz.

Amacımız var olan öğrencilerin memnuniyetini sağlamak ve bunun sonucunda öğrencilerin yapacağı olumlu reklamlar sonucu daha fazla öğrenci sayısına ulaşmak. Öğrenci memnuniyetini sağlama adımlarından biriside öğrencilerin ilgi alanlarını, neleri tercih ettiğini, nerelere gittiğini tespit ve tahlil edip bunun sonucunda öğrenciyi mutlu edici organizasyonlarda bulunmak gerekir.

Gelen müşteriler yani öğrenciler hakkındaki bu bilgileri edinmek bir çok pazarlama araştırması bilgi sistemi yöntemleriyle yapılabilir. Bu bilgileri bulabilmek için bir çok çeşitli alternatifler mevcuttur. Kayıt forumları yanında uzman kişilerce hazırlanmış anketler doldurulabilir. Birebir belirli bir örnekleme seçip onlarla birebir konuşulabilir. Öğrencilerin davranışları gözlenebilir.Üniversiteye dilek ve şikayet kutusu konabilir.

Tüm bu araştırmalar sonucunda, toplanan bu verilere göre , en çok gidilen yer, en çok hoşlanılan spor , en sevilen kafeterya , en çok gidilen alışveriş merkezi tespit edilip buralar da çeşitli reklam kampanyaları düzenleyip, broşürler dağıtarak, promosyonlar verilerek müşteri çekilebilir.

Öğrencileri memnun etmeli ayrılırken bizden memnun bir şekilde ayrılmalarını sağlamalıyız ki bizi övsünler bize yeni müşteriler getirsinler. O yüzden öyle kuru kuruya reklam kampanyalarıyla yalan yanlış okulu tanıtmakla sırf müşteri çekmek için uğraşmakla kar edeceğimizi müşteri toplayacağımızı sanıyorsak yanılıyoruz.

Kalite yükseltilmeden standartlar yükseltilmeden uzun vadeli hiçbir yere varılmaz. Öğrenci memnuniyeti sağlandığı an zaten geri dönüşüm bize daha çok öğrenci olarak sağlanacaktır. Açacağımız bölümleri iyi araştırmalar yaparak ihtiyaç olan bölümleri bularak onları kurmalıyız. Piyasayı araştırarak en fazla açık olan iş açısından olan bölümlere önem vermeliyiz.

Her şeyden önce tüm bunların yapılabilmesi için pazarımızın iyi tanımlanması uygun iyi bir pazarlama araştırması yapılması ve bulunduğumuz konumun nerde olduğuna bakılması bir durum analizi yapılması gerekir.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.06 saniye.
02:07:26, 20 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım