Küstüm - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Küstüm


muszey
Yeni Üye

Toplam 62 yazı
09/10/2005 :  12:20:03   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Küstüm şarkısı uzun bir süre listelerde yer almıştı.

Sizce Türk insanı niçin bu şarkıyla kendisini bu kadar özdeşleştirmiş , bu şarkı niçin satmıştı?

Eğer şarkı içerisindeki hüzün , çekip gitme gibi arabesk duygular bir kitlenin duygusal altyapılarını oluşturuyorsa pazarlamacı ve reklamcı için bu bir strateji olabilir mi?

Ya da umut , sevinç içeren reklamlar ne kadar başarılı olursa olsun yabancı kalabilir , istenen ilgiyi uyandırmayabilir hatta tüketiciyle ürün arasında bir mesafe yaratabilir mi?

Bir bayram günü kapının çalmasıyla " işte geldiler" diyen Kent şeker reklamının halen hatırlanır olması başarısının arkasında aceba reklamın içindeki yalnızlık , yaşlılık , eski gelenekler ve fondaki kemani müzik gibi arabesk unsurların vurgulanması mı yatıyor?

Bu reklamdaki senaryo ve vurguların hedefi küstüm şarkısının değdiği nokta mı?

Bu toplumun 12 noktası hüzün mü?

...

Yunan mitlerini incelediğinizde aşk , cinsellik , tanrıyı sorgulama öğelerinin ön planda olduğunu görürsünüz.

Bu hikayeler bugüne kadar gelebildiğine göre o toplumda yer edinebildiğinin kanıtı yani o toplumun değerler kodudur.Yani 12 noktası.

Türk toplumundaki mitleri incelerseniz karşılıksız aşk , mecnun gibi çöllere düşmeler , dağları delmeler gibi hikayelerin ağırlıklı olduğunu görürsünüz.

Peki bu mecnun mahallesinde hangi salyangoz satar?

...

Önce çivi vardı , çekiç çiviye göre sonradan bulundu.Bir pazarlamacı ve reklamcının elindeki çivi bu kültürel kodlara sahip Türk toplumudur , çekiç buna göre yapılmalıdır.

Akbank reklamlarındaki su satarak küçük birikimlerini değerlendiren çocuğun reklam arkasındaki nostaljik müzik fonuyla bu toplumda giremeyeceği ev yoktur.

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Satış / Pazarlama
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
09/10/2005 :  13:03:46 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Kesinlikle bize arabesk, hüzün, bunalım lazım. Mutsuz halka süslü püslü reklamlar, neşeyi şeyler bişey ifade etmiyor. Kaçı o insanların arasında? Pazarlamada varoşları, açlığı, sefaleti, yırtık, giysileri, soğuk evleri vs gibi öğeleri kullansalar daha çok kesime hitap eder. Bu toplum açısından ne kadar iyi olur o tartışılır. Fakat İbo gibi Türkçeyi doğru düzgün konuşamayan insanları pazarlamada kullansalar büyük satış yapar orası kesin. Kadının sesi gibi acıları yansıtan programların izleyici kitlesini düşünsenize!!!

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
31/08/2007 :  21:28:55  Alıntı
Bu konuda en iyi örnek CHP'dir sanırım. Son seçim kampanyasında hep halkı anlayamadığı, derdini halka pazarlamayamadığı eleştirilmişti.

http://www.portakalonline.com/?pg=posts&id=270

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.14 saniye.
20:25:32, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım