Bu Reklam Satar Mı? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Bu Reklam Satar Mı?


muszey
Yeni Üye

Toplam 62 yazı
19/08/2005 :  23:15:04   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Reklam bir sanattır sözü üretim sürecindeki yaratıcılıktan gelir. Firmalar açısından ise hedef kitle , tüketime yönlendirme ve satışlara etkisi bazında bilimsel bir analize tabii tutulmalıdır. Aganigi fındık reklamları çok büyük ilgi görmesine rağmen pazarlama hedefi açısından başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Zira satışları artırmamış türk toplumu gibi geleneksel ve muhafazakar bir kitleye ürünün üzerine seks ve cinsellikle ilgili imge yapıştırarak sunulduğu için satışları azalmıştı. Halk bu imajla kendisi arasında bir bağ kuramamıştı , bu imaj hedef kitleyi ürüne yabancılaştırmıştı.

Son dönemde taklit edilen reklam türlerinden biri de ürünü bir simge ya da kişiyle özdeşleştirerek ürüne bir kişilik kazandırma , sempatik kılma ve bu şekilde kalıcılığını artırma. arçelik , çelik ile böyle bir yöntem izledi , daha sonra ata demirer ile vestel karşı atağa geçti , vadaaaa reklamıyla yapı kredi derken her firma ürününe bir maskot buldu. Böylece firmalar vestel’de olduğu gibi reklamı bölümler halinde yayınla**** daha sonraki bölüm için merak uyandırmaya , arçelik gibi olaya biraz komedi karıştırıp reklamın izlenirliğini artırmaya çalışarak kalıcı olmaya çalıştılar … ürün değişse de değişmeyen bu simgesel kişiliklerdi. Ürün bir alt kimlik , marka ve bu kişilikler bir üst kimlikti adeta. Bu üst kimlikler bilindiği ve sık tekrarlarla bilinçaltına yerleştiği için yeni ürün için bir şemsiye görevi görüyor , kabul edilme ve alışkanlık sürecini hızlandırıyordu. Yabancı değil bu da bizden , öyle uzak durma. Koç reklamlarında hangi ürünün reklamı yapılırsa yapılsın sol alt köşeden sıyrılan koç amblemi de aynı mesajı veriyor. Bu da bizden , uzak durmana gerek yok

En son yataş reklamlarında böylem bir pazarlama atağına geçti. Sizce bu tutar mı ? ata demirer vestel reklamında bilinçli olarak bir taksici olarak halk dilinden konuşuyor. Böylece bu jest , mimik ve ağız tüketici kitlesiyle bir kimlik köprüsü kuruyor. Peki yataş reklamında olan ne ? üç kişilik siyahi bir aile , ıkına ıkına sempatik konuşmaya çalışıyor. Peki yataş hangi noktada bir iletişim bağı kurmayı bekliyor , ortak nokta neresi ve en önemlisi bu reklam satışlara nasıl etki eder ?

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Satış / Pazarlama
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
20/08/2005 :  17:26:50 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Ben reklamın senelerce zaten olan bir ürün için yapılmasını saçma buluyorum. Bu reklamlarda eğer ürünlerin diğer ürünlerden farklılığını ortaya koyabiliyorsa, tüketiciye avantajı olduğunu gösterebiliyorsa yararlı olabileceğini düşünüyorum. Bizim kültürümüzde maalesef reklamı çok olan ürün kaliteli gibi gösterilir ve bu şekilde reklamı çok yapılan ürünlere yöneliriz. En fazla tutacağımız ise bize en avantajlı gelendir. Uygun taksit avantajı, uzun süreli garantisi, ergonomikliği, sağladığı çoklu özellikler kullanışlılığı gibi. Reklamlarda bu konularda açıklayıcı bilgiler verilir daha şeffaf olunursa daha çok satış yapacağını düşünüyorum. Önemli olan kendimizle özdeştirmek yerine ne kadar fayda sağlayabileceğimizi düşünmek. Bunun yanında reklamda güzel olunca daha çok seyrediyoruz. Tiksindirici reklamlarda vardır mesela, tam bir başarısızlık sembolü. Örneğin ben alinin karnı acıktı diye bağıran kadını görünce hemen kanalı değiştiriyorum. Hangi ürün olduğunu bile kavrayamadım. Bunun gibi insanların hem gözüne hitap edecek zeka ürünü reklamlar olacak, hemde bizi iyice aydınlatacak,fayda sağlayabileceğimizi düşündürecek reklamlar olacak.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
BoRaN
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
02/09/2005 :  11:10:34  Alıntı
Bir reklamın yapılışında en önemli husus reklam ürününe sahip olan firma şirket v.b nin markalaşmasıdır.Markalaşma doğru kişilerle doğru bir şekilde gerçekleştirilebilirse bu da reklamlara yansıyacaktır.(Bu konuda Mim bey sanırım bilgi vermiş ancak henüz okumadım) Kalıcılığı hedefleyen şirketlerin on yıllık hatta elli yıllık planları yapılmalı, hedef kitle doğru belirlenmeli ve ayrıntılar çok iyi tanımlanmalıdır. Günümüzde hedef kitlesini, ayakta kalabilmek için değiştiren genişleten şirketleri görmek hiç de zor diil. Örneğin sizlerin de verdiği örnekte Arçelik, çeliği kullanarak aslında gençlerin, çocukların da bu şirkete karşı sempati kazanmalarını amaçlamıştır. Babadan oğula geçen, mal sahibinin çocukluk zamanlarını da gösteren reklamlar da aynı amacı hedefler. Çünkü bugünün çocukları yarının alıcı kitlesini oluşturacaktır. Örneğin çeliğin oyuncağını çok seven bi çocuğun ilerde arçelik ürünlerine sempati duymaması imkansızdır.
Markalaşma süreci, ancak bu işte profesyonel olan iki günlük değil uzun ömürlü fikirler üretebilenlerle yapılabilir.(Bu konuda sizere katılıyorum). Büyük şirketlerin kendi içinde oluşturdukları reklam bölümlerinde çalışan insanlara gerekli psikolojik ve kurumsal eğitim verilmelisine önem verilmelidir.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
muszey
Yeni Üye

Toplam 62 yazı
03/09/2005 :  18:07:50 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Reklam bir maliyettir. Eğer tüketici bilincinin oluştuğu bir atmosferde bu maliyeti harcarsanız müşteri algısını etkileyerek bu maliyeti çıkartabilirsiniz. Müşteri bilincinin oluşmadığı ya da alım gücünün düşük olduğu Türkiye gibi toplumlarda ise reklam ilgi yaratsa bile tercihte fiyat gibi diğer etkenler öne geçecektir. Dolayısıyla reklama yatırılacak maliyet eğer fiyatlara indirim olarak yansıtılırsa daha iyi sonuçlar elde edilebilir. Bizim ülkemiz için rekabet ürüne bir değer , imaj ya da marka ruhu kazandırma üzerinden değil fiyat , düşük maliyet gibi etkenler üzerinden yaşanmaktadır.

En iyi reklam raflardaki fiyattır.

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Satış / Pazarlama
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
05/09/2005 :  11:06:59 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Dayanıksız, normal fiyattaki ürünler için, reklamın daha etkin olduğunu düşünüyorum. İnsanlar bir kaç milyon için, markası tanınmış ürünü almayı tercih ederler. Reklamı çok yapılmış, beyinlere kazınmış ürünlerin daha kaliteli olduğu kanısındalar. Kalitede de az bir fiyat farkının önemli olmayacağını, hatta daha tasarruflu olacağını dahi düşünüyorlar. Bir ingiliz atasözünde ki gibi ucuz mal satın alacak kadar zengin değilim. Felsefesi aynen bizde de kabul görmüş durumda. Gıda, temizlik gibi ürünlerde en pahalısı ile en ucuzu arasında çok faza fark yok bunu düşünüyorum. Bende bu tür ürünlerde reklamı yapılandan yanayım. Reklam parası bile veremeyecek ürünü kullanmaktan çekinirim. Zarar edeceğimden değil, sağlıksız olacağından korktuğum için. Biliyorsunuz ki bu ülkede gıda terörü çok fazla....

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.78 saniye.
07:12:40, 20 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım