Kurumsal Satış Sunumlarının Standartları - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kurumsal Satış Sunumlarının Standartları


Devrim Ersöz
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
12/08/2005 :  10:24:17 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Kurumsal satış ve pazarlama yapan satış temsilcileri ve bu tür sunumları gerçekleştiren kişilere yararlı olması dileğiyle sunum standartlarına ilişkin birkaç önerimi aşağıda sunuyorum. Koniks yazarları başlıklara ekleme yaparsa biraz daha geliştirebiliriz.

1. PPT sunumlarının beyaz zemine koyu renkli yazı tipiyle yazılması
2. Her sayfada sunumu yapan firmanın logosunun olması
3. Sunum yapılan firmanın logosunun da her sayfaya eklenmesi (opsiyonel bir konudur. Birlikte iş yapma mesajını pekiştirir. Çalışılacak firma logosu koyulacaksa iki logonun aynı hizada olması, iamajların büyüklük ve sıra olarak birbirini ezmemesi)
4. Kullanılacak logoların bulanık olmaması, yüksek çözünürlükte kullanılması (mevcut değilse ilgili firmadan istenmesi)
5. Clipart yerine profesyonel fotoların tercih edilmesi (http://www.photos.com/en/ veya www.gettyimages.com siteleri yardımcı olur)
6. Slaytlarda yer alan ifadelerin jenerik başlıklarla verilmesi (5-10 kelimeden fazla açıklama yazılmaması). Sunumu yapacak kişiye konuyu hatırlatacak konu başlıklarının secilmesi
7. Sunumun bir kapağı olması, kapakta tarih, sunumu yapan kişi, ünvan vb belirtilmesi)
8. Sunumun amacının, hedefinin, gündemin, kapsamın belirtilmesi (gündem ve içerik slaytı olması)
9. Slaytlardaki slogan vb dışındaki maddelerin yazı tipi boyularının hepsinin aynı boyutta olması, sayfaya sığımıyorsa 2. sayfaya geçilmesi
10. Tablo, grafik veri vb konulara kaynak gösterilmesi
11. Tablo, veri grafiklerde güncel değerlerin kullanılması, tahmin vb değerler varsa belirtilmesi
12. Referanslarımız slaytı eklenmesi (firma logolarıyla olabilir)
13. Firma hakkında basın haberi vb görseller eklenmesi)
14. Sunulan mal-hizmetin özelliklerinin kısaca belirtilmesi
15. Sunulan mal-hizmetin rakip hizmet, firmalardan farklı avantalarının belirtilmesi
16. Sunulan mal-hizmetin firmaya yaratacağı avantajların, yararların belirtilmesi
17. Firmaya sunulan teklifin standart (örneğin bireysel) tekliflerden farkının ve avantajlarının belirtilmesi
18. Kafa karıştıracak teknik ifade ve kavramlardan kaçınılması
19. vs vs.....

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
Devrim Ersöz
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
15/08/2005 :  08:18:15  Alıntı
Başlıkta satış yerine "pazarlama" kelimesi kullanmak doğru olur. Aceleye gelmiş.

"Kurumsal Pazarlama Standartları" ifadesinin kullanilmasi tam isabetli ve dogru olur.
Bunu "KuPaSt" olarak kisaltmanizda isabetli olur." şeklinde ifade ettiğiniz bölüme katılamayacağım.

Ben burada "kurumsal pazarlama stardartı"ndan değil "sunum" standartından sözediyorun. Yani odaklanmak istediğim konu sadece "sunum".
KuPaSt kısaltmasına gelince oldukça yaratıcı bir düşünce olmakla birlikte web de ya da forumda başlık üzerinden konu takip edenlere pek yol göstermez gibi geliyor.

Selamlar



Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
Devrim Ersöz
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
16/08/2005 :  08:00:42  Alıntı
Herkese günaydın,
Sunum=prezantasyon anlamında kullanıldı.
Amaç net mesaj net. Bir kurumsal müşteriye gidilecek; power pointte sunum yapılacak. Konu bu sunumun biçimi içeriği nasıl olmalı?

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
Anahtar
Yeni Üye

Toplam 76 yazı
17/08/2005 :  11:09:01  Alıntı


Bu sunumlarda iyi referans olabilecek firmalarla yapilan calisma anlatilir ve firmanin yetkilisi tarafindan bir yazi eklenirse sunumun etkisi artacaktir diye dusunyorum.

Bir ornek vermek istiyorum. Kendi musterilerimiz icerisinde Magazacilik programini ciddi anlamda cok iyi kullanan bir Musterimiz (Artik Is Ortagimiz) var. Biz ozellikle Kurumsal kimlikteki magaza musterilerimiz ile ilgili sunumlari bu ortak calistigimiz is ortagimizda yapiyoruz. Sizin anlattigini kurallara ve ozelliklere uyumlu bir sunum oluyor. Daha sonra Programi kullanan musterimiz kendilerindeki uygulamayi, sorunlari, cozumleri vb. anlatiyor. Musteri yonunden oldukca etkileyeci bir calisma oluyor.
Basit seyler yapin, kucuk seyler yapin. Ama surekli yapin ve gelistirin. Goreceksiniz insanlar size ozenecek, goreceksiniz kucuk seyler yapanlar cogalacak. Onlar, bizler, sizler cogaldiginda ise bir lider beklemeyecegiz cunku biz damlaya damlaya gol oldugumuzu farkedecegiz...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satıs Müdürü
dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
01/10/2006 :  11:14:53  Alıntı
Konuyla ilgili sayın Savaş Şakar'ın Sunmakta, sunum hazırlamakta sanattır. başlıklı yazısı. Umarım ilgili arkadaşlara faydalı olur.

Sunmakta, sunum hazırlamakta sanattır.

Etkili sunum hazırlamak artık bir işi doğru yapmak kadar önemli çünkü yaptığınız iş ne kadar iyi olursa olsun satamazsanız anlamı yok.

Size biraz farklı taktikler vermeye çalışacağım;

• Sunumu yaptığınız anı yaşayın ve orada olun. Geleceğe yönelik olacaklar, olabilirlikler gibi sunumunuzun yaratacağı olası etkileri düşünmeyin. Sadece sizi izleyenlere ve sunumunuza konsantre olun.

• İnsanları hayran bırakmaya çalışmayın. Bunun yerine paylaşın, yardım edin, ilham verin, öğretin, bilgilendirin, yol gösterin, motive edin… Ya da dünyalarını bir nebze olsun iyileştirmeye çalışın.

• Işıklar açık olsun. Yeterli ışık mutlaka olmalı. Karanlığa saklanmayın ve gelenlerin en az sesiniz kadar sizi görmekte istediklerini unutmayın.

• Sahnede olduğunuzu unutun. İzleyenlerle aranızdaki engelleri kaldırın, rahatlamaya çalışın.

• Mümkünse uzaktan kumanda ile slaytları değiştirin. Böylelikle odada yada sahnede gezme ve rahatlama şansınız olur.

• Sakın bir şeyleri gizlemeye kalkmayın. Gerek entellektüel açıdan gerekse fiziksel olarak bir şeyleri baştan savma yaptığınız imajı bırakmayın.

• Bilgisayara bağlı olmayın. Bilgisayar çalışmazsa nasıl devam edeceğinizi planlayın. Önemli olan vermek istediğiniz mesaj ve bu konuda teknoloji sizi yarı yolda bıraksa bile pes etmemeniz gerekir.

• Basit olmalı sunumunuz. Basit hedefler, mesajlar ve makul uzunlukta tabiki.

• Eğer küstah, komik vb. sizi farklılaştıran bir tarafınız varsa bunu sunumunuza yansıtabilirsiniz. Eğer öyleryseniz öylesinizdir, saklamayın.

• İnandırıcı ve güvenilir olmalısınız.

• Kurumsal ağız kullanmayın, kendiniz konuşur gibi sunum yapın. Söylediğiniz şeylerden dolayı eleştirilmekten korkmayın. Her zaman birileri “kral çıplak” diyecekler ama siz çıplak değilseniz probleminiz olmayacak.

• Dinleyicileri aktif olarak düşünü, pasif değil. Bu yüzden her türlü soruya hazırlıklı olun.

• Kendinizle barışık olun. Bu sayede pratik yapıp kendinize güveninizi artırabilirsiniz. Dinleyiciler kendine güvenerek konuşanları severler.

• Çok süs sahtelik hissi yaratır. Mesajdan uzaklaştırmak istediğiniz düşünülebilir. Tasarımı düşünün ama süs değil.

• İyi bir yemek nasıl olur düşünün. Malzemelerin dengesi, ısı ve pişirme süresi, yeme zamanı vb. İyi birsunum iyi bir yemek gibidir.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=8500

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.07 saniye.
13:52:48, 29 Nisan 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım