Sınırları Aşın - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Sınırları Aşın


Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
09/04/2001 :  18:54:49   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Merhaba,

RON ASHKENAS'ın Executive Excellence dergisinde çıkmış çok güzel bir makalesini yorumsuz olarak tartışmaya açıyorum,





SINIRLARI AŞIN

Katı sınırlar, kuruluşları yavaşlatır ve rakiplerine karşı başarılı olmalarını engeller.

Kuruluşları hızlı, esnek ve yenilikçi olmaktan alıkoyan nedir? Çoğu şirket, ürün geliştirme çevrimini ve siparişten teslime kadar olan süreyi kısaltması gerektiğini bilir. Pazarda ve rakip şirketlerde yaşanan değişikliklere çabuk tepki verebilmek için çevik olması gerektiğinin de farkındadır. “Yeni”nin “aynı” olanı ezip geçeceğini anlamıştır.

Kuruluşları yavaşlatan ve onları oldukları yere mıhlayan katı sınırlardır. Genel müdürü bilgisayar operatöründen uzak tutan, mühendislik bölümü ile pazarlama bölümü arasına demir parmaklıklar koyan, şirket ile tedarikçileri ve müşterileri arasına duvar çeken, bir coğrafi alanı diğerinden koparan hep bu sınırlardır.

Hiçbir şirket hızlı, esnek bütünleşmiş ve yenilikçi olmasının önünde duran engelleri acı çekmeden, kargaşa yaşamadan, sabır ve azim göstermeden yenemez.

Kazanan şirketler sınırları gevşetmenin yolunu bulmuş olanlardır. Onların sınır çizgileri kesik kesiktir. Demir parmaklıkların arasında boşluklar bulunur. Duvarlarına kapılar ve pencereler açılmıştır. Bilgi bunların arasından kolayca geçer, müşteriyi tatmin edecek ve şirketin rakiplerinin önünde olmasını sağlayacak kaynaklar rahatça düzene konur ve bir araya getirilir.

RFS Olayı

Retail Financial Services (RFS), sınırlarını geçirgen hale getirerek kendisini değiştirmiş şirketlerden biridir. GE Capital’in eh başarılı kuruluşlarından biri olan RFS, dünyanın en büyük özel etiketli kredi kartı hizmeti veren şirketlerindendir. Bundan yalnızca on altı yıl önce o zamanlar Private Label olarak bilinen RFS, GE’nin bir türlü sırtından atamadığı, hiçbir çekici yanı olmayan bir işti.

1982 yılında GE Capital, David A. Ekedahl’I bu şirketin başına getirdi ve işi para kaybetmeden yürütme görevini verdi. Ancak Ekedahl, sınırlara savaş açarak şirkette büyük bir değişim meydana getirdi.

RFS’nin “sınırsız” hale gelmesi, dört cephede birden, yani dikey, yatay, dış ve coğrafi sınırlarından kurtulması tam on yıl sürdü. Her aşamada oluşan değişikliklere yön veren ise, iş dünyasının somut gerçekleriydi. Ya daha fazla müşteri edinirsin ya da işi bırakırsın, ya mükemmel müşteri hizmeti verirsin ya da müşterilerini kaybedersin, ya bölge merkezlerinin maliyetlerini kısarsın ya da daha fazla bölge merkezi açmazsın, ya küresel olursun ya da iş kredi kartları pazarının hercümerci içinde boğulur gidersin.

Zahmetsiz Kazanç Olmaz

Hiçbir şirket hızlı, esnek, bütünleşmiş ve yenilikçi olmasının önünde duran engelleri acı çekmeden, kargaşa yaşamadan, sabır ve azim göstermeden yenemez. Sıkı bir şekilde kontrol altında tutulan hiyerarşi modeli şirketin iliklerine işlemiştir: departmanlar birbirinden kesin sınırlarla ayrılmıştır, tedarikçilere ve müşterilere karşı “biz ve onlar” tavrı hüküm sürer, başka ülkelerin alışkanlıkları göz ardı edilir ve küçümsenir. Bu geleneksel yapıyı sorgulayıp değiştirmeye çalışmak “bağışıklık sistemini” harekete geçirecektir.

Yavaşlık, esnek olamamak ve yenilenmekte başarısız olmak bir zamanların sırtı yere gelmez sanılan şirketlerini, örneğin Sears, IBM, General Motors, Westinghouse, Aetna ve daha pet çoğunu felat-ketin eşiğine getirmiştir. Aynı pazarlarda başarılı olan şirketler, örneğin Wal-Mart, Intel, Microsoft, General Elektric, Smith Kline Beecham ve daha pek çoğu ise sistem boyunca akıp giden fikirleri, bilgileri ve yenilikleri kolayca ve hızla nasıl yakalayacaklarını öğrenmiş oldukları için başarmışlardır.

Her yönetici, kendi kuruluşunun sınırlarına bakmalı ve hangi noktalarda daha fazla geçirgenliğin şirketi daha hızlı, daha çevik hale getireceğini ve pazara yaklaşımını yenilemesini sağlayacağını görmelidir.

Dikey sınırlar katı olduğu zaman, yenilik yavaşlar ya da tümden durur; çünkü çok fazla onay makanı söz konusudur; yanlış kararlar alınır, çünkü aşağılardan gelen bilgilere kulak asılmaz; takdir ve ödül yöntemleri kuruluşun hedefleri ile uyumlu değildir; müşteri taleplerine ve pazardaki değişikliklere yanıt verme süresi çok uzundur ve fırsatlar kaçırılır.

Yatay “silolar” hızın ve bütünleşmenin önünde durduğu zaman ise, departmanlar arası bir savaş görürsünüz, her departman kendi gücünü ve kaynaklarını korumaya çalışır; hedefler olması gerektiği gibi belirlenemez; “içimizdeki düşman” kuşkusuz çalışanları sarar, çatışma ve suçlamalar enerjilerini tüketir ve müşteriler kendi işlerini kendileri takip eder, çünkü müşteri ilişkileri çok fazla insan ve çok fazla bölüme yayılmış durumdadır.

Dış sınırlar rekabette başarıyı engellediği, stratejiler ve planlar tedarikçiler ya da müşterilerin katkıları alınmadan oluşturulduğu, bilgi akışı ve ortak sorun çözme çabaları sınırlandığı zaman, satıcıların ve müşterilerin şirkete ilişkin kötü haberleri duymamaları için her şey yapılır; değer zinciri içindeki hesap, ölçüm ve ödül sistemleri birbirinden ayrı ve uyumsuzdur; kaynaklar verimsizce kullanılır; tedarikçilerin, müşterilerin ya da diğer paydaşların kaynaklarından yararlanma süreçleri yoktur.

Küresel olmak yeni bir dizi mücadele gerektirir: işler bir küresel yapı oluşturulmalı, küresel çapta süper yöneticiler bulunmalı, çalışanlar küresel bir ortama uygun yönetilmeli; kültürel farklılıklar sevilmeli ve dar görüşlü politikalar terk edilmeli, küresel bir zihin yapısı oluşturmak amacıyla birleştirici mekanizmalar hazırlanmalı; yeni bir karmaşa düzeyi ile başa çıkılabilmelidir.

Haydi Topu Yuvarlayın

Sınırsızlığa giden süreç bir kez başlatıldıktan sonra hız ve güç kazanır. Topu yuvarlamaya şu yollarla başlayabilirsiniz: 1) hangi sınırların daha geçirgen hale getirildiklerinde şirkete en büyük yararı sağlayacaklarını belirlemek; 2) ancak bir ya da daha fazla sınırın aşılması ile ulaşılabilecek, ölçülebilir bir “zor” hedef saptamak; 3) hedefe ulaşmak için sınırları aşma çalışmasını yürütecek bir ekip oluşturmak ve başarılı olması için gerek duyacağı yardım ve kaynakları vermek; ve 4) deneyimlerden ders almak.

Her yönetici, kendi kuruluşunun sınırlarına bakmalı ve hangi noktalarda daha fazla feçirgenliğin şirketi daha hızlı, daha çevik hale getireceğini ve pazara yaklaşımını yenilemesini sağlayacağını görmelidir.

Yeni hız, esneklik, bütünleşme ve yenilenme düzeylerine erişme işi bu şekilde birlikte çalışmaya alışık olmayan insanların kısa sürede başarabilecekleri, ölçülebilir iş sonuçlarını hedefleyen tek bir proje ile başlatılmalıdır. Bu sırada oluşacak öğrenme ve sonuçları görmenin verdiği keyif, üstün performansın önünde duran duvarları yıkmaya yetecek motivasyonu ve enerjiyi sağlayacaktır.


AKIN ARSLAN



Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
Ismail KIRTILLI

Yazar

Toplam 997 yazı
09/04/2001 :  22:41:17 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Teknoloji sayesinde işlerin çok hızlı takip edildiği, haberlerin bi ryerden diğerine simdiye dek hiç olmadığı bir hızla ulastığı bir dönemde yaşıyoruz. Öyleki artık şirketler,sistemler,yazılımlar arasındaki derecelendirmede onların hızları en önemli ölçülerden biri sayılır.

Tabii, bütün bunların arasında kararların da bu hızda alınması gerekiyor. Bu yüzden de yöneticilerin bütün karar verme yetkisini tek başına elinde tutması onlar için yük olmaktan fazkasını ifade etmiyor aslında. Karar verme yetkisini en uç birimlere kadar yaymak hem kararların verilme hızını, hem de etkiliğini arttıryor.

Bir de değiştirilmeye ve değiştirilmeye karşı her zaman tepki gösteriyoruz Maddeler halinde vermiş olduğunuz şu reçete de çok hoşuma gitti Akın Bey.


  • Hangi sınırların daha geçirgen hale getirildiklerinde şirkete en büyük yararı sağlayacaklarını belirlemek

  • Ancak bir ya da daha fazla sınırın aşılması ile ulaşılabilecek, ölçülebilir bir “zor” hedef saptamak

  • Hedefe ulaşmak için sınırları aşma çalışmasını yürütecek bir ekip oluşturmak ve başarılı olması için gerek duyacağı yardım ve kaynakları vermek

  • Deneyimlerden ders almak.


Saygılar

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
10/04/2001 :  09:22:10 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
SINIRLARI AŞMAK,

Ekonomideki küreselleşme ,dünyayı farklı algılamamıza vesile oluyor.

Düne kadar devletler sınırlarını çılgınca koruyorlardı. Ya bugün? AT'ye bakın. Dünyanın değişik bölgelerindeki ticari birlikteliklere bakın.

Karşılıklı çıkarlar insanları ve organizasyonları yanyana getiriyor.

Peki "kural" neyi ifade ediyor. Kuşkusuz eskiden çok şeyi ifade ediyormuş ama bugün "GÜÇ" ü ifade ediyor. Güçlü olan kuralları tanımlıyor.

Sürekli değişken bir çevresel platformda ayakta olabilmek ve denge sağlayabilmek, daha da önemlisi ağırlık noktasının kontrolünü elde bulundurabilmek, proaktif olmaya, sürekli farklı düşünebilmeye, sinerji yatarabilmeye ve eşsiz bir vizyona sahip olmaya bağlı.

Bunları yapabilmek için ise "YAPMAYI İSTEMEK" gerekmektedir.

Hem de bütün organlarınız, aklınız, duygularınız, içgüdüleriniz hayallerinizle eşsiz bir sinerji oluşturarak "İSTEMEK".

O zaman ENGEL size gölge dahi olmayacaktır.

Hayatı anlamlı hala getiren VİZYON ve SİNERJİ'dir.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.06 saniye.
13:29:15, 3 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım