Pazarlama Taktikleri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlama Taktikleri


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
03/08/2009 :  15:00:27 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Pazarlama yaparken nelere dikkat etmelisiniz? Bu konuda en çok hangi yanlışlar yapılıyor? Ekonomik değişim dönemlerinde nasıl davranmak gerekiyor? İşletmeniz için uzmanlar neleri öneriyor? İşte sorular ve yanıtları...

Soru 1: İstanbul'un en seçkin muhitlerinden birinde 5 yıldır bir moda evimiz var. Avrupa'da eğitim görmüş iki tasarımcıyız. Bazı muhafazakâr müşterilerimiz de bulunuyor. Tasarımlarımızı giymek istiyorlar ve modelleri onlara uygun şekilde yeniden üretmek zorundayız. Örneğin kolsuz modellerimizi kollu modellere dönüştürüyoruz. Ama bu konuda bazı kuşkularımız var. Çünkü hedef müşterilerimizin büyük bölümü farklı düşünüyor, çağdaş ve laikler. Yeni işimizi çok farklı bir şekilde değerlendirebilirler. Ne önerirsiniz? (Eren Çokbilir / İstanbul)

Yanıt: “Herkes” Tuzağına düşme tehlikesi

"Herkes tuzağı'na düşme tehlikesiyle karşı karşıyasınız. ABD'deki otomotiv sektörünün başına gelen şey olmuştu bu. Önemli markalarımızın her biri, geniş ürün ve fiyat yelpazeleriyle herkese ulaşmaya çalışmıştı. Ancak uzun vadede, kendi markalarına zarar vermiş oldular. Muhafazakâr müşterilere mi yoksa çağdaş, laik müşterilere mi hizmet sunacağınıza karar vermeniz gerekiyor.

İşinizin asıl olarak çağdaş, laik müşterilerle ilgili olduğu açık ve dolayısıyla size tavsiyem yalnızca onlara odaklanarak, muhafazakâr müşterileri memnun etmeye çalışmamanız. Bazen az olan, daha fazlası anlamına gelir.

Soru 2: İpekli ve kaşmir kumaşlar gibi doğal ve değerli kumaşlar üretme işiyle uğraşan bir yıllık bir şirketiz. Ülkemizde, aynı alanda faaliyet gösteren 1-2 marka zaten bulunuyordu. Onların büyüme stratejisi, kendi mağazalarını açmak biçiminde. Ama biz, ilk yıllarımızda büyük mağazalarda iyi yerlere sahip olarak büyümek istiyoruz. Lüks tasarımlarımızla ve makul fiyatlarımızla genç insanlara ulaşmayı hedefliyoruz. Pazarlama ve reklâm stratejilerimizle ilgili olarak bize ne önerirsiniz? Pazarlama ve reklâm faaliyetlerimizde, hangi temaları/konulan öne çıkarabiliriz?
(Ahmet Sayar / İstanbul)

Yanıt: Özel ve elle tutulur bir şey seçin

Kendi mağazalarınızı açmak yerine büyük mağazalara odaklanma stratejinizin uzun vadede çok daha etkili sonuçlar üreteceğini düşünüyorum. Kuşkusuz tasarım markalarının pek çoğunun kendi mağazalarını açmış oldukları doğru; ama bu strateji, ekonomik değişim dönemlerinde, esnekliklerini ciddi ölçüde azaltıyor.

Akılda kalıcılığı gözeten bir reklâm stratejisi geliştirmek için tek bir kumaşa, ya ipekli ya da kaşmir kumaşa (hangisinin potansiyeli daha yüksekse) yoğunlaşmanız daha doğru olabilir. Böyle yaparsanız, daha elle tutulur ve ayırt edici bir pazarlama teması geliştirebilirsiniz. Her iki kumaşa dayalı bir pazarlama stratejisi geliştirmeniz fazlasıyla zor olacaktır. "Doğal" olma özelliğini kullanamazsınız, çünkü başta pamuk olmak üzere ucuz kumaşların da büyük bölümü doğal.

Kuşkusuz uzun vadede, başka değerli kumaşları da ürün yelpazenize ekleyebilirsiniz. Ama kısa vadede, markanızı diğerlerinden farklılaştırmak için daha özel ve elle tutulur bir şeye gereksiniminiz.

Soru 3: En büyük fast food zincirlerinden birinin üyesiyim. Restoranımın konumu çok iyi ve değerli. Ama zincire bağlı başka restoranlar o kadar iyi çalışmıyor, hizmetleriyle ilgili bazı sorunları var ve fast food zincirimizin imajına zarar veriyorlar. Kendi restoranımın imajını nasıl koruyabilirim? Aslında aynı zincirin üyeleriyiz. İşletmemi koruyabilmem için bana ne önerirsiniz? (Emre Bayık / Antalya)

Yanıt: Kötü hizmet sunanları satın alabilirsiniz

Sorununuz franchising almanızdan kaynaklanıyor. Bu durumda tüm güç, markanın sahiplerindedir. Yapabileceğiniz en iyi şey, sorunları zincirin yönetimine aktararak, diğer işletmecileri daha iyi hizmet sunmaya zorlamalarını ummanız. Bir başka seçenek, yeterli sermayeyi bularak, kötü hizmet sunan işletmeleri satın almanız.

Soru 4: Bir gayrimenkul şirketinde çalışıyorum. Sektörümüzde, marka oluşturma projeleri yatırımcıların ilgisini çekmeye başladı. Ama pazarlama konusunda bazı sıkıntılar yaşıyoruz. Genel olarak, bu sektörde nasıl marka oluşturulacağım bilmiyoruz. Siz ne önerirsiniz? Gayrimenkul sektöründe ünlü markalar yaratmanın temel ilkeleri neler? (Ece Bayram / Ankara)

Yanıt: Ünlü bir mimar işe yarayabilir

Burada iki önemli nokta var: Birincisi, projenin adı. Hem akılda kalacak hem projenin bulunduğu muhit hakkında fikir veren bir isim seçmelisiniz. Örneğin bir gölün kenarındaki projenin adında "göl" sözcüğü bulunabilir.

İkincisi, halkla ilişkiler. Halkla ilişkiler aracılığıyla olumlu bir imaj yaratmadan bir projeyi markalaştırmak fazlasıyla zordur. Gazete ya da dergi editörlerinin projenizle ilgilenmesini sağlamak için bir hayli zaman harcamanız gerekir. Bu kapsamda, projenin tasarım ekibinde ünlü bir mimarın bulunması yararlı olacaktır.

Halkla ilişkiler planlamasını inşaat işleri başlamadan planlamaksınız. Projenizin popülerlik kazanması için hangi ayırt edici özelliklere ya da konfor unsurlarına sahip olması gerektiğini kendinize sormalısınız.

Soru 5: Bir hızlı tüketim ürünleri şirketinde Ar-Ge müdürü olarak çalışıyorum. Bugünlerde büyük bir inovasyon projemiz var ve bu proje için ek bütçe talebinde bulunmamız gerekiyor. Ama kriz nedeniyle CEO'muzun inovasyon projelerine yatırım yapma isteği yok. CEO'mu ikna etmekte zorlanacağımı düşünüyorum. Sizce, bu bütçeyi elde edebilmek için CEO'muzla nasıl konuşmalıyım? (Oğuzhan Atmaca / Bursa)

Yanıt: Yeni projeler için krizler en iyi dönemdir

Her şeyden önce ev ödevinizi yapın. Yani, projenize ek para harcanmasının sağlayacağı avantajları ortaya koyan bir sunum hazırlayın. Ayrıca rakiplerin harcamalarını azaltması nedeniyle ekonomik kriz dönemlerinin yeni projeleri başlatmak için en iyi dönemler olduğunu özellikle vurgulayın.

Ardından teklifinizi yalnızca CEO'ya değil, üst yönetim ekibinin tümüne sunmanızı sağlayacak bir toplantı organize edin. CEO'nuz projenizi kabul etmek konusunda isteksiz davransa bile üst düzey yöneticilerin büyük bir bölümünün projeden yana çıkması, fikrinin değişmesini sağlayabilir. Ayrıca onların fikirleri projenize katkıda da bulunabilir.

Kaynak: Capital

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
kurtxxx
Üye

Toplam 218 yazı
05/08/2009 :  10:22:13  Alıntı
ilginç
Çok yorgun çok yalnız olabilirim
AMA ASLA ÇARESİZ DEĞİLİM...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.67 saniye.
11:33:55, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım