David Ogilvy'den Yönetim Önerileri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım          

David Ogilvy'den Yönetim Önerileri


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
19/07/2009 :  12:10:54 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Reklamcılık sektörünün önde gelen isimlerinden David Ogilvy, 1999 yılında 88 yılında yaşama veda ettiğinde ardında sadece yönetim prensiplerini değil, onları uygularken hayata geçirmiş olduğu tarzını da bıraktı. Her iş alanında uygulanabilecek olan liderlik prensiplerinin yer aldığı "Ogilvy On Advertising" isimli kitabı, üzerinden on yıldan fazla zaman geçmesine rağmen halen basılmaya devam ediyor. Kitapta yer alan "Bir reklam ajansı nasıl yönetilir" bölümünde kendi yönetim tarzına ilişkin önemli ipuçları veriyor.

Ogilvy & Mather'da 1963-1989 yılları arasında doğrudan David Ogilvy ile çalışmış ve şirkette başkanlık görevi üstlenmiş olan Kenneth Roman, Strategy&Business'da yer alan yazısında "Konuşmalarında prensiplerinden bahseden Ogilvy, kelimelerin ötesine geçerek ilginç yöntemler bulurdu. Örneğin, bir yönetim kurulu toplantısında yöneticiler koltuklarında matruşka bebekler buldular. İçiçe geçmiş, her biri diğerinden küçük bebekleri açan yöneticiler en küçük bebeğin içinde aynı notu buldular. 'Eğer sizden daha küçük birisini işe alırsanız şirketimiz bodurlardan; sizden daha büyükleri işe alırsanız devlerden oluşur.' Kendimizden daha iyi olanları işe almamızı hatta eğer gerekiyorsa onlara kendi aldığımız ücretten daha fazlasını vermemizi söylüyordu" diyor.

Özellikle işe yerleştirme konusunda çok hassas olan Ogilvy, çok yaratıcı insanların iş aramak için etrafta dolanmayacaklarını ifade ediyor ve kitabında şunları söylüyor: "Bizler bu yetenekleri bulmak için eğitimli domuzların yer mantarlarını bulmak için toprağı eşeledikleri gibi piyasayı eşelemeyiz."

Ogilvy'e göre dünya genelinde büyüyen bir organizasyınu bir arada tutacak en önemli unsur, eğitimdi. Ogilvy, bu konuda eğitim hastanelerini metafor olarak kullanıyor ve kitabında düşüncesini şu sözlerle ifade ediyor: "Büyük hastaneler iki şey yaparlar. Hastalarına bakar ve genç doktorları yetiştirirler. Biz de müşterilerimize bakar ve genç reklamcıları yetiştiririz. Ogilvy & Mather, reklamcılık dünyasının eğitim hastanesidir. Ancak bu şekilde diğer ajansların saygısını kazanmak mümkün olabilir."

Kenneth Roman, Ogilvy'nin eğitimi, reklamların yaratılma süreci, insanlara davranış biçimleri ile ilgili inanışlarını insanlara telkin etme aracı olarak kullandığını düşünüyor. Şirkette her seviyeden ve her disiplinden çalışan için farklı eğitim programlarının söz konusu olduğunu söyleyen Roman "Ogilvy'nin hedefi işini daha profesyonel hale getirmek ve dayanıklı bir organizasyon oluşturmaktı" diyor. Ogilvy, her ne kadar kendisini kötü bir yönetici olarak tanımlayıp, ajansı yönetmesine yardım etmeleri için profesyonel tepe yöneticileri iş başına getirmiş olsa da kendisi motive edici liderlik özellikleri sergiliyordu. Ogilvy & Mather çalışanları için 1968 yılında kaleme aldığı yönetim prensipleri reklam ajanslarında uygulanan yöntemlerin ötesindeydi. Bu prensiplerde ofis içi politikaların ve yazışmaların azaltılmasının gerekliliğinden bahsediyor iş yerinde eğlencenin önemini vurguluyordu. "İnsanlar eğlenmedikleri zaman yeterince iyi iş ortaya koyamazlar. Etrafına mutsuzluk saçan çalışanlardan bir an önce kurtulun" diyerek bu görüşlerini açıklıyordu. Tepe yönetimdekilerin ise, özensiz planları ve yaratıcı çalışmalardaki vasatlıkları asla tolere etmemeleri gerektiğinin altını çiziyordu.

Dünya Gazetesi, Tuba İLZE GÖRMEZOĞLU / FARKLI BAK FARKLI GÖR

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
METTİN
Üye

Toplam 2311 yazı
19/07/2009 :  13:57:55  Alıntı
Güzel bir paylaşım,teşekkürler...

Yerleşim : Türkiye / Antalya  |  Meslek : Satış / Pazarlama

1.83 saniye.
20:42:09, 13 Mayıs 2021, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2021 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım