>>İhracat-İthalat Eğitimleri: Bir ürünün uluslararası ticaretteki eğilimlerini analiz edebilmek için konuyla ilgili hazırlanmış yayınları inceleyebilir, ilgili kuruluşlar ile temasa geçebilirsiniz.
>>Hedef Pazarlar: Ürünün pazarda istikrarlı ve yükselen bir talebe sahip olması için demografik araştırmalar ve pazar araştırmalarını inceleyebilirsiniz.
>>Tedarikçi Tabanı: Müşterilerinizin isteklerini kesintisiz karşılayabilmeniz için hammadde alabileceğiniz üreticilerle sürekli ve düzenli iletişim içinde olmalısınız.
>>Üretim Kapasitesi: Üretim kapasitenizin üzerinde siparişler almak, teslimatta çıkabilecek sorunlar nedeniyle imajınızı zedeleyebilir. Kapasitenize uygun miktarlarda ürünü ihraç etmelisiniz.
>>Ürün Adaptasyonu: Bir ürünün iç ve dış pazarda başarı garantisini sağlayabilmek için pazarının ihtiyaçlarına uygun uyarlamalar yapmalısınız. Ürünün renginde, ambalajında veya tadında değişiklik yapmanız gerekebilir.
>>Satış Sonrası Hizmetler: Eğer ihraç ettiğiniz ürün satış sonrası destek gerektiriyorsa, o ülkede bir servis merkezi açabilir veya bir dağıtımcı /acente bulundurabilirsiniz. Eğer bu altyapıyı sağlayamıyorsanız ürününüz ihracata uygun olmayabilir.
>>Ticaret Kısıtlamaları: Ihraç ettiğiniz ürünleri seçerken Türkiye’nin ihracat mevzuatına, karşı ülkenin de ithalat mevzuatına uygun olmasına dikkat etmelisiniz.
Kaynak: KobiFinans Dergisi 14. Sayı