Marka Yönetimi - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Marka Yönetimi


eylul
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
09/02/2005 :  16:33:06   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Herkese selamlar,
Marka organizasyonu ve marka yönetimi hakkında bilgi almak istiyorum. Aramama rağmen bu konuda çok fazla bir bilgi bulamadım.
Teşekkürler!
"Vermediğiniz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir.
Devrimi satın alamazsınız.
Devrimi yapamazsınız.
Devrim olabilirsiniz ancak..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
kadiru61
Yeni Üye

Toplam 7 yazı
10/02/2005 :  23:36:06  Alıntı
katılıyorum saygılar

Yerleşim : Türkiye / kocaeli  |  Meslek : Öğrenci
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
15/02/2005 :  23:36:25 Yazarın websitesine git Website   Alıntı

Merhaba Eylul,
Makale arıyorsan www.markam.biz adresinden kaynaklar kısmını kontrol edebilirsin.

Kitap önerisi olarak MediaCat yayınlarının bir çok başarılı yayını var. Mesela Al Ries, Jack Trout, Sergio Zyman ın Turkçe kitapları harika.

Eğer ilham arıyorsan, www.lovemarks.com adresine dit, ve orada markalar hakkında yorumları oku.

Benimde bu konu hakkında zaman zaman yazılarım var, onları da www.marketallica.blogspot.com adresinden bulabilirsin.

Başarılar
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
eylul
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
16/02/2005 :  09:54:53 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Selam marketallica,
Öncelikle kaynaklar için teşekkür ederim ama ne yazık ki bunları ben de biliyorum :) Benim tam olarak öğrenmek istediğim şirket yönetimlerde marka temelli organizasyonun artıları ve eksileri. İlk olarak P&G'nin ortaya çıkarmış olduğu "marka organizasyonu" yavaş yavaş Türkiye'de de uygulanmaya başlandı. Ne yazık ki marka odaklı çalışmak, marka temelli organizasyonlar kurmak vb. ifadeler modasal terimler olmaktan öteye gitmiyor. Bilindiği gibi Türkiye'de markanın önemi anlaşılamadı. Anladığı sanan bir takım insanlar da her yerde "biz marka odaklı çalışırız, biz dünya markası olacağız" vb. laflar söylemekten öteye geçemiyor çünkü hala tam olarak markanın ne olduğu bilinmiyor. Neyse konuyu fazla saptırdım. Asıl üzerinde tartışmak istediğim marka organizasyonları ve diğer organizasyonların birbirleriyle kıyaslamaları. Yine de sağol.
Bu arada sitene baktım. Oldukça güzel yazılar var.
"Vermediğiniz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir.
Devrimi satın alamazsınız.
Devrimi yapamazsınız.
Devrim olabilirsiniz ancak..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
Ismail KIRTILLI

Yazar

Toplam 997 yazı
16/02/2005 :  15:44:36 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
www.farketing.com

Yöneticisi sitemizin de üyesi, ona da danışabilirsiniz.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
16/02/2005 :  18:10:04 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
sevgili Eylul,
MArka temelli organizasyonun gerisindeki varsayım insanları segmente edebilmektir. Aynı grup insanlara, istedikleri ürünü, doğru çağrışımlar yaratarak marka olursun. Bu işe yaradı mı? PG de işe yaradı, şimdide yarıyor. Ancak şirketlerin ellerinde çok daha güçlü bir araç bire bir pazarlma var. Artık her müşteriye ayrı sunum yapma gücü var şirketlerin, gitgide atan şekilde... Mohanbir Sawhney benim hayranı olduğum düşünürdür. Onun son zamanlarda yazdığı, "Marketing Manifesto" pazarlamaya bu eleştirisel yaklaşımı sunuyor. Ve pazarlamayı süreç olarak yönetilmesini tavsiye ediyor. www.MohanbirSawhney.com adresinden makaleye ulaşabilirsin, yalnız üyelik gerekiyor.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
eylul
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
16/02/2005 :  18:42:19 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Sanırım ben demek istediğimi anlatamıyorum. Şöyle açıklayabilirim sanırım. Ben marka temelli bir organizasyon şeması (kim kime bağlıdır, ürün müdürünün marka temelli bir organizasyonda yaptıklarıyla işlevsel bir organizasyonda yaptıkları arasında bir fark mıdır) ve vaka çalışmaları arıyorum. Bu konuda bir fikriniz var mı?
"Vermediğiniz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir.
Devrimi satın alamazsınız.
Devrimi yapamazsınız.
Devrim olabilirsiniz ancak..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
marketallica
Yeni Üye

Toplam 55 yazı
16/02/2005 :  22:41:36 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
merhaba Eylul
istediğin konuları herhangi bir brand management kitabında bulabilirsin.
mesela
Branding in action : cases and strategies for profitable brand management / Graham Hankinson, Philippa Cowking

Strategic brand management : building, measuring and managing brand equity / Kevin Lane Keller

Strategic brand management : creating and sustaining brand equity long term / Jean Noel Kapferer

bu kitapları itu işletme fakültesi kitaplığından bulabilirsin.
Ayrıca, kotler ve pazarlama kitabının 248. sayfası,

ve kotler, pazarlama yönetimi kitabının 680. sayfası anlattığın konuya atıfta bulunuyor.
Rocking your marketing world -www.marketallica.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
eylul
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
16/02/2005 :  23:30:46 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bende bu konuya atıfta bulunan kitaplar var açıkçası ama yetmiyor. Gerçi verdiğin üç kitap adından da anlaşıldığı kadarıyla bu kitaplarda aradığımı bulabilirim sanırım. Çok teşekkür ederim :)
"Vermediğiniz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir.
Devrimi satın alamazsınız.
Devrimi yapamazsınız.
Devrim olabilirsiniz ancak..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

4.91 saniye.
14:27:45, 19 Nisan 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım